Sprawdź nas też tutaj

News

R.A. THE RUGGED MAN W POLSCE!

Opublikowany

 

Raper z Hrabstwa Suffolk w stanie Nowy Jork wystąpi we Wrocławiu.

Ten niezwykle charyzmatyczny zawodnik już nieraz dał się poznać jako nieobliczalna sceniczna bestia. Po ubiegłorocznym występie na Hip Hop Kemp chyba nikt już nie ma wątpliwości jak powinny wyglądać porządne koncerty (choć współczujemy osobie, która oberwała stekiem ze sceny).

Jesteśmy święcie przekonani, że 12 grudnia wrocławska publika pokocha tego człowieka za niesamowitą energię, interakcję z fanami oraz piekielnie mocne show, które pozostanie na długo w pamięci. Jeśli dawno nie byliście na porządnym koncercie gdzie przede wszystkim liczy się dobra zabawa, to macie najlepszą okazję, aby przed końcem roku wykreślić ten punkt z listy "rzeczy ważnych i najważniejszych".

 

Szalony szaleniec R.A. the Rugged Man już 12 grudnia wystąpi we wrocławskim klubie Alibi. Szczegóły już niebawem.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

ReTo założył zespół. Były wspólnik i fani: „Chillwagon z Temu”

„Jakbyś próbował wskrzesić Tupaca, ale wyszedł ci Sobel”.

Opublikowany

 

reto
fot. cactus_shoots

W sieci zadebiutował pierwszy singiel nowego zespołu ReTo – STXWGN. Grupę, oprócz lidera, współtworzą Wroobel, Nader, Marcco oraz producent Lisek. Raper zapowiedział także, że do składu wkrótce dołączą znane postacie polskiego rapu: Hemp Gru, Onar i Borixon.

Debiutancki numer „WUNDER-BAUM” spotkał się z chłodnym przyjęciem ze strony części fanów. W komentarzach pod klipem dominują głosy, że członkowie grupy – poza ReTo – „zdecydowanie odstają” poziomem. STXWGN wywołuje naturalne skojarzenia z chillwagonem, jednak według wielu odbiorców jest jedynie jego słabszą wersją.

– Numer zbudowany jak większość numerów z pierwszego chillwagonu. Banalne, proste zwrotki, fajny i przyjemny bit + zaplątany refren X razy, który ma wpaść w ucho. Buja, ale nic poza tym – biedniejszy chillwagon z Temu – piszą internauci pod premierowym teledyskiem.

SecretRank krytykuje nowy projekt

Były współpracownik ReTo – SecretRank – również skomentował start STXWGN. W stories na Instagramie stwierdził:

– Nowy chillwagon? Nie… Stykswagon. Jakbyś próbował wskrzesić Tupaca, ale wyszedł ci Sobel.

Czytaj dalej

News

Głos Kizo puszczony na Tomorrowland

Kizownika puściła… ukraińska DJ-ka.

Opublikowany

 

Przez

kizo korolowa

Podczas Tomorrowland mogliśmy usłyszeć głos… polskiego rapera Kizo. Wszystko za sprawą DJ-ki Korolova pochodzącej z Ukrainy.

Podczas swojego setu, Korolova puściła fragment głosówki z Kizo: „Zrobiła długi warkocz. Wybrała biały outfit. Wszyscy się na nią patrzą, dla mnie jest git”.

Olga Korolova, znana w świecie muzyki jako Korolova, to pochodząca z Ukrainy DJ-ka i producentka muzyczna, która specjalizuje się w melodyjnym techno i progressive house.

Korolova wystąpiła na głównych scenach największych imprez muzycznych na świecie, w tym na wspomnianym Tomorrowland, EDC Las Vegas, Untold, NEON Countdown, So Track Boa czy Parookaville. Regularnie współpracuje z prestiżowymi wytwórniami takimi jak Tomorrowland Music, Insomniac czy Anjunabeats.

Poniżej wideo:

Czytaj dalej

News

Quebonafide z 3,5 razy większym zasięgiem niż wszystkie koncerty zagranicznych gwiazd na Narodowym w 2025 roku

Król PGE Narodowego jest jeden: Quebonafide.

Opublikowany

 

Przez

quebonafide

W 2025 roku PGE Narodowy gościł największe nazwiska światowej i polskiej sceny muzycznej. Koncerty Jennifer Lopez, Imagine Dragons, Guns N’ Roses, AC/DC, Justina Timberlake’a i Quebonafide przyciągnęły tysiące widzów na trybuny oraz – co równie istotne – miliony internautów w przestrzeni cyfrowej. Eksperci z Instytutu Monitorowania Mediów przeanalizowali medialny zasięg i zaangażowanie wokół każdego z tych wydarzeń. Bezapelacyjnym liderem zestawienia został polski artysta.

Król PGE Narodowego jest jeden: Quebonafide

Dwa pożegnalne koncerty Quebonafide wygenerowały łączny zasięg ponad 51 mln i prawie 2 mln interakcji (reakcji, komentarzy i udostępnień w social mediach). To 3,5 razy większy zasięg niż wszystkie koncerty zagranicznych artystów razem wzięte i aż 10 razy większy poziom zaangażowania internautów. Fani pisali o „końcu pewnej epoki”, dziękowali za lata twórczości, wspominali momenty dorastania przy jego muzyce.

quebonafide zasięg narodowy

Koncerty obfitowały w występy gościnne, m.in. Maty, Okiego, Sobla, Tommy’ego Casha czy Kubana, co było szeroko relacjonowane. Jednocześnie powracającym tematem był zawód fanów z powodu nieobecności Taco Hemingwaya. Mimo pojedynczych głosów krytyki dotyczących nagłośnienia czy cen biletów, dominowały pozytywne opinie o „światowym poziomie” show, energii artysty i wyjątkowej atmosferze.

Każde pokolenie ma własny czas i… medium. Quebo króluje na TikToku, a J.Lo na Instagramie

Spośród zagranicznych gwiazd największe dotarcie wygenerował koncert Jennifer Lopez (zasięg 6,9 mln). Z kolei największe zaangażowanie miały dwa koncerty Imagine Dragons (55 tys. interakcji). Spośród sześciu analizowanych artystów i zespołów występujących na PGE Narodowym w 2025 roku, cztery z nich – Quebonafide, Imagine Dragons, Justin Timberlake, Jennifer Lopez – były częściej komentowane przez kobiety, a dwa – Guns N’Roses, AC/DC – przez mężczyzn. W przypadku Imagine Dragons aż 3 na 4 komentarze należały do kobiet.

Największe zaangażowanie fanów Quebonafide miało miejsce na TikToku (86% interakcji). Dla Jennifer Lopez, Timberlake’a i AC/DC był to Instagram, dla Imagine Dragons – Facebook, a dla Guns N’ Roses – X (d. Twitter).

Zagraniczne gwiazdy i powracający problem akustyki

Na podstawie analizy wpisów z mediów społecznościowych dotyczących koncertów na PGE Narodowym w 2025 roku, wyłania się obraz zdominowany przez pożegnalne występy Quebonafide. Jednocześnie koncerty światowych gwiazd, choć szeroko komentowane, unaoczniły powtarzające się problemy z akustyką obiektu

– mówi Tomasz Lubieniecki, Kierownik Działu Raportów Medialnych w IMM.

Koncert J.Lo spotkał się z mieszanym odbiorem. Z jednej strony chwalono jej energię, show taneczne i formę („w tym wieku”, „rozgrzała PGE Narodowy do czerwoności”). Z drugiej strony, pojawiały się zarzuty o śpiewanie z playbacku. Ważnym momentem koncertu było odśpiewanie przez publiczność „Happy Birthday” z okazji 56. urodzin artystki. Dużą uwagę mediów przykuła również wpadka, gdy jeden z elementów jej stroju zsunął się na scenie. Dyskutowano też o obecności na koncercie znanych osób z polskich mediów i polityki, co dla części internautów było tematem kontrowersyjnym.

W przypadku Guns N’ Roses, Imagine Dragons i AC/DC dominowała krytyka dotycząca nagłośnienia. Z jednej strony fani byli zachwyceni energią muzyków, z drugiej – pojawiały się krytyczne komentarze co do oprawy technicznej: „Nagłośnienie @PGENarodowy morduje właśnie kolejny koncert” czy „Koncert super, ale nagłośnienie nie stanęło na wysokości zadania”.

W przypadku Imagine Dragons, najgorętszym tematem dyskusji, oprócz akustyki i zdjęcia koszulki przez wokalistę, było eksponowanie na scenie flagi Ukrainy, co spotkało się z częściową krytyką i żalem o brak podobnego gestu z polską flagą. Z drugiej strony, zespół zyskał sympatię publiczności, chwaląc polskie jedzenie i nawiązując dobry kontakt z fanami.

Koncert Justina Timberlake’a został odebrany pozytywnie jako solidny występ z największymi hitami. Nie wywołał on jednak tak skrajnych emocji, jak Quebonafide czy Jennifer Lopez, a dyskusja na jego temat była znacznie mniej intensywna.

Koncert jest nie tylko tu i teraz. W erze smartfonów liczą się przeżycia w sieci i poczucie wspólnoty

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował również godziny umieszczania wpisów w mediach społecznościowych podczas tych koncertów. Jak pokazują dane, najwyższa aktywność komentujących przypada na godziny wieczorne (18:00-24:00), czyli przed koncertem, w jego trakcie i po wydarzeniu, a aktywność przez cały czas trwania występu jest utrzymywana na wysokim poziomie.

quebonafide zasięg narodowy

– To wyraźny sygnał, że fani nie tylko słuchają i oglądają występy artystów, ale chcą także aktywnie uczestniczyć w wydarzeniu poprzez publikowanie własnych wpisów oraz reagowanie na treści innych uczestników.

Media społecznościowe stały się dziś nieodłącznym elementem przeżywania wydarzeń muzycznych – to tam rodzi się wspólnota fanów, wymiana emocji i natychmiastowa dokumentacja wrażeń. Taki wzorzec zachowań podkreśla rosnącą rolę cyfrowego zaangażowania publiczności i znaczenie tzw. „drugiego ekranu” – telefonu w ręku – jako integralnej części koncertowego przeżycia – komentuje Tomasz Lubieniecki z IMM.

Metodologia:

Dane z mediów społecznościowych na temat wszystkich wydarzeń muzycznych, które odbyły się na PGE Narodowym w Warszawie do końca lipca 2025 roku. W przypadku każdego występu analizowano dzień poprzedzający, dzień wydarzenia oraz dzień po.

O Instytucie Monitorowania Mediów

IMM od ponad 25 lat jest liderem w branży analityki przekazów mediowych w Polsce. Od 2008 roku oferuje swoje usługi również w Rumunii pod marką mediaTRUST. IMM wspiera firmy, instytucje i marki osobiste w efektywnym mierzeniu i raportowaniu wyników komunikacji zewnętrznej, planowaniu strategii oraz przeciwdziałaniu kryzysom wizerunkowym. Firma jako jedyna na rynku integruje wyniki publikacji ze wszystkich rodzajów mediów w jednym narzędziu, w tym również reklamy. Wykonuje również raporty i analizy jakościowo-statystyczne. IMM obsługuje tysiące klientów w kraju i zagranicą — międzynarodowe korporacje, małe firmy, instytucje, administrację publiczną, organizacje pozarządowe, agencje PR, agencje marketingowe, artystów oraz sportowców.

Monitoring IMM obejmuje prasę, radio, telewizję, portale internetowe, media społecznościowe, a także podcasty i kanały wideo.

Czytaj dalej

News

Legendarna konsoleta Dr. Dre sprzedana za rekordową kwotę

To na niej powstały kultowe płyty Eminema, Kendricka Lamara, 50 Centa i Jay-Z.

Opublikowany

 

dr dre

Konsoleta SSL 4000 G+ należąca do Dr. Dre, na której powstały przełomowe albumy m.in. Eminema, Kendricka Lamara, 50 Centa, Jay-Z, Snoop Dogga czy Mary J. Blige, została sprzedana na aukcji za 165 tys. dolarów. To nowy rekord w kategorii sprzedaży instrumentów i sprzętu studyjnego związanego z hip-hopem.

Jak poinformowała platforma The Realest, która zorganizowała aukcję „Straight Outta The West Coast Hip-Hop”, poprzedni rekord należał do samplera E-mu SP-1200 RZA – używanego przy nagraniach legendarnego albumu Wu-Tang Clanu „Enter the Wu-Tang (36 Chambers)” (1993). Został on sprzedany w 2023 roku za 69 tys. dolarów.

dr. dre konsola
Konsoleta SSL 4000 G+

Sprzęt trafi do kolekcji Ryana Zurrera

Konsoleta Dr. Dre jest obecnie prezentowana w Grammy Museum w Los Angeles, a nabywcą został znany kolekcjoner kultury, Ryan Zurrer. Po zakupie napisał na platformie X:

– Wciąż ten sam OG, tylko na luzie. Dziękuję za możliwość zdobycia instrumentu, na którym Dre doszlifował swoje bity… To ikoniczny kawałek historii hip-hopu, który będzie dostępny dla wszystkich w Hip Hop Museum – bo nie ma zabawy, jeśli ziomki nie mogą w niej uczestniczyć.

Aukcja pełna klasyków

Poza konsoletą Dre licytowano również m.in. złotą płytę RIAA DJ-a Yelli z „Straight Outta Compton”, ręcznie napisane teksty Snoop Dogga, podpisane scenariusze Xzibita oraz oryginalne proofy okładek.

Czytaj dalej

News

Joe Budden stworzył medialne imperium. Zarabia na nim więcej, niż na rapie

Raper zatrudnia ponad 30 osób.

Opublikowany

 

joe budden

Joe Budden, niegdyś znany z hitów na listach przebojów, dziś konsekwentnie buduje niezależne imperium medialne. Jak ujawnia The New York Times, jego „Joe Budden Network” w 2025 roku ma wygenerować ponad 20 mln dolarów przychodu.

W czerwcu Budden przypadkowo ujawnił swoje miesięczne przychody z platformy Patreon, publikując zrzut ekranu z wynikami ruchu. Z danych wynikało, że tylko w tym jednym miesiącu zarobił ponad 900 tys. dolarów, przy ponad 30 mln wizyt w 30 dni.

Jak potwierdził Budden, jego sieć podcastów generuje średnio 1,04 mln dolarów miesięcznie z samego Patreona, a liczba płatnych subskrybentów przekracza 70 tys.. Każdy z nich płaci od 5 do 50 dolarów miesięcznie, co pozwala prognozować, że przychody z subskrypcji w 2025 roku przekroczą 12 mln dolarów. To stawia go na pozycji największego zarobkowo twórcy na platformie.

Niezależność zamiast wielkich kontraktów

W przeciwieństwie do wielu popularnych podcasterów, Budden nie współpracuje z dużymi sieciami jak SiriusXM, iHeart czy Wondery. Samodzielnie zarządza reklamami, ograniczając liczbę sponsorów, by nie zniechęcać słuchaczy. Poza Patronem, przychody generują również reklamy na YouTube, sprzedaż merchu i licencjonowanie treści.

Joe Budden Network zatrudnia ponad 30 współpracowników, w tym znanych współprowadzących jak Queenzflip, Marc Lamont Hill, Melyssa Ford, Parks Vallely, Ish czy Ice. Tylko oni zarabiają rocznie łącznie ponad 1,5 mln dolarów. Firma właśnie finalizuje zakup własnego studia podcastowego za 2 mln dolarów.

Zarabiał 500 dolarów tygodniowo

Budden przyznał, że jego kariera nie zawsze wyglądała tak dobrze. W 2017 roku, pracując dla Complex, otrzymywał zaledwie 500 dolarów tygodniowo. W 2018 roku podpisał kontrakt ze Spotify, wart mniej niż 2 mln rocznie, ale bez udziałów w reklamach. Po jego zakończeniu w 2020 roku pojawiła się oferta opiewająca na 44 mln dolarów, jednak wymagała usunięcia wszystkich treści z YouTube.

Budden odrzucił propozycję, wybierając niezależność. W 2021 roku dołączył do Patreona jako twórca, ale również jako udziałowiec i doradca. Budden swoją drogą udowadnia, że nie trzeba sprzedawać praw do treści wielkim korporacjom, aby osiągnąć finansowy sukces.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: