Sprawdź nas też tutaj

News

Siwers: „Byłem wręcz więźniem muzyki”

Fragment wywiadu z książki „To nie jest hip-hop. Rozmowy V”.

Opublikowany

 

siwers

Piąty tom książki „To nie jest hip-hop. Rozmowy” ujrzy światło dzienne już za nieco ponad miesiąc, tymczasem czytelnicy mogą zapoznać się z zajawką drugiego wywiadu. Na stronie wydawnictwa No Dayz Off właśnie został udostępniony bardzo ciekawy, zawierający niepublikowane wcześniej informacje fragment rozmowy z Siwersem.

Wywiad z raperem i producentem znanym z JWP/BC został przeprowadzony w lutym w Warszawie i trwał blisko pięć godzin, co przełożyło się na 22-stronicowy materiał o objętości ponad 46 000 znaków. W trakcie rozmowy Siwers opowiedział Jackowi Balińskiemu między innymi o tym, jak wyglądały jego pierwsze nagrania w połowie lat dziewięćdziesiątych, jak doszło do tajemniczego spotkania jego dawnego składu Reposta z „inwestorem”, co pamięta z nagrywek do kultowego singla „Reprezentuję siebie” oraz o tym, jakie życie jest bardziej warte przeżycia.

Siwers: „Jakoś trzeba było zarabiać pieniądze”

– [Gdy nagrywaliśmy „Klasyk” Bez Cenzury], nie miałem stałej pracy, łapałem różne dorywcze. Po maturze (…) poszedłem na budowę, co było dla mnie trochę szokiem (…). Miałem inne plany w głowie, ale jakoś trzeba było zarabiać pieniądze. Później przez kilka lat pracowałem tylko dorywczo, na przykład przy wykończeniach. Nie miałem czasu na pracę, bo zajmowałem się muzyką (śmiech). To jest zresztą ciekawy temat… Byłem częściowo na utrzymaniu rodziców i niby chciałem zerwać się z łańcucha, ale z drugiej strony jedynym, co mi sprawiało wtedy przyjemność, było robienie muzyki. Miałem dach nad głową i miałem co jeść; to mi wystarczało do tworzenia. W pewnym sensie byłem wręcz więźniem muzyki – wspomina Siwers okres powstawania swojej pierwszej oficjalnej produkcji.

Książka „To nie jest hip-hop. Rozmowy V”

Z pełną treścią rozmowy będzie można zapoznać się już 30 września, kiedy to odbędzie się premiera „To nie jest hip-hop. Rozmowy V”. Do książki zaproszone zostało bardzo zasłużone, zróżnicowane i esencjonalne grono twórców – raperów, producentów, DJ-ów oraz tak zwanych szarych eminencji – z których większość debiutowała jeszcze w latach 90. Rekordowo długie spotkania (łącznie ponad 75 godzin nagrań!) dały rezultat w postaci pasjonującej lektury, pozwalającej szczegółowo poznać przebieg życia i kariery jej bohaterów.

Lista rozmówców V tomu: Bisz / Deszczu Strugi / Dwa Sławy / Hans / DJ Ike / Kixnare / Mr Krime / Lukasyno / Obywatel MC / Onar / Praktik / Pyskaty / Siwers / Franek Toeplitz / Vienio

Lista rozmówców wszystkich tomów: 600V | Abradab | Ajron | Avi | Bilon | Bisz | Bonson | Czarny HIFI | Deszczu Strugi | DJ Decks | Dizkret | donGURALesko | Dwa Sławy | Eldo | Emade | Eprom | Ero | Falcon1 | Forin | Rafał Grobel | Groh | Gruby Mielzky | Hans | Holak | DJ Ike | Mateusz Jędrzejewicz | Juras | Kali | Kasta | KęKę | Kixnare | Kuba Knap | Kosi | Staszek Koźlik | Mr Krime | Jakub i Paweł Krok | Lukasyno | Łajzol | Łona | Magiera | Małpa | Matheo | Ment XXL | Witek Michalak | Miuosh | Marta Nizio-Siara | NOON | Obywatel MC | Onar | Oskar (PRO8L3M) | Otsochodzi | Paluch | Peja | Pezet | Pih | Anna Plaskota | Jan Porębski | Praktik | Pyskaty | Rahim | Ras | The Returners | Sarius | Siwers | Słoń | Sobota | Solar/Białas | Soulpete | Spisek Jednego | Stasiak | Steez83 | Taco Hemingway | Franek Toeplitz | Ten Typ Mes | Tymon | Tytus | Vienio | VNM | Bartłomiej Walczuk | Wilku WDZ | Wini | Włodi | Tomek Woźniak | Żabson | Żyto

Siwers – bio

Raper, autor tekstów i producent muzyczny. Zaczynał od nagrań z zespołem Reposta. Oficjalnie zadebiutował w 2006 roku płytą „Klasyk” tercetu Bez Cenzury. W 2011 roku dołączył do grupy JWP/BC, z którą nagrał kilka albumów oraz mixtape’ów. Autor trzech solowych płyt oraz współautor płyt w duetach z Parzelem oraz Tomiko. Przez kilka lat prowadził markę odzieżową Hrabia Moczy Morda. Poza działalnością muzyczną zajmuje się renowacją skórzanej tapicerki samochodowej.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Quebonafide w 2.5 dnia sprzedał dwa stadiony Narodowe. Przebił Taco Hemingwaya

To historyczne osiągnięcie dla polskiego rapu.

Opublikowany

 

quebonafide narodowy

Quebonafide jako pierwszy polski raper sprzedał tak dużą ilość biletów w tak krótkim czasie. W ciągu dwóch dni przez PGE Narodowy przewinie się ok. 120 tys. fanów rapera.

Quebonafide dwukrotnie przebił Taco Hemingwaya

W czerwcu 2024 roku Taco Hemingway był pierwszym polskim raperem, któremu solowo udało się wyprzedać cały stadion Narodowy w Warszawie. Zrobił to też kilka lat wcześniej, ale wspólnie z Dawidem Podsiadło. Nie upłynęło wiele wody w Wiśle, a Quebonafide przebił kolegę po fachu dwukrotnie. W czerwcu zagra pod rząd dwa koncerty na Narodowym.

Podsumowanie Raportażysty

120 tysięcy fanów na Quebonafide

Ile fanów na płycie i trybunach przyciągnie raper z Ciechanowa? Jak pokazują wcześniejsze eventy zaliczające sold outy, Narodowy pomieści podczas eventów niecałe 60 tys. osób. Oznacza to, że w ciągu dwóch dni Quebonafide zagra przed 120 tysięczną publicznością. Wyczyn godny pozazdroszczenia, ale też wymagający ogromu pracy.

Going ogłosiło sold out dwóch koncertów w 2.5 dnia

Kontrowersje i tłumaczenia rapera

Firma Going sprzedająca bilety na występy Quebonafide zaliczyła sporą wtopę, a nawet kilka. Od niedziałającej strony, po zawieszającą się witrynę, aż po mało przejrzyste komunikaty w stronę osób chcących nabyć bilety i niezrozumiałą politykę, gdzie wielu fanów czuło się pokrzywdzonych sposobem sprzedaży wejściówek.

Reakcje fanów na drugą datę koncertu

Ogłoszenie drugiego „ostatniego koncertu” dzień przed tym właściwym, wywołało lawinę nieprzychylnych komentarzy osób, które czuły się oszukane. Sprawa była już tak poważna, że na szersze oświadczenie w tej sprawie zdecydował się sam artysta.

– Chciałbym napisać przepraszam i sami wiecie, że wielokrotnie robiłem to w sytuacji, w której czułem, że przez moje niedopilnowanie sprawy ktoś poczuł się źle. Tym razem mogę napisać tylko, że jest mi niezmiernie przykro. Napisać, że rozumiem Was i w Waszej sytuacji czułbym się identycznie, bo sytuacja wygląda źle i chcę po prostu opisać ją z mojej perspektywy – brzmi fragment oświadczenia.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Sentino i Alberto o zachowaniu Xayoo względem 15-latki

„Kolejny świrus”.

Opublikowany

 

Przez

alberto xayoo

Nieodpowiednie wiadomości popularnego internetowego twórcy Xayoo do 15-letniej dziewczyny zostały skomentowane przez Sentino i Alberto.

Konopskyy ujawnił wiadomości, które Xayoo wysyłał do 15-latki. – Wypnij ten tyłeczek, jak do psiego stylu, nie? Szczyp się, rozstaw te nóżki nieco szerzej. Dawaj szybka robota, nie mamy czasu na myślenie – pisał twórca.

Początkowo popularny streamer próbował rozmydlić całą sytuację żartami i dużą ilością publikowanych wiadomości, w których naprzemiennie dowcipkował i udawał odklejonego. W końcu jednak przyznał, że było to nieodpowiednie i ogłosił, że będzie musiał udać się do specjalisty.

Alberto o Xayoo

Komentarz na temat nieodpowiedniego zachowania influencera zostawił Alberto.

– Ogólnie to dziwna akcja z tymi influencerami. Niedawno Pandora, teraz kolejny świrus, który bajeruje z małolatkami – napisał szef Miejskiej Jungli.

Szkoda, że Alberto tak chętnie wypowiada się na temat innych, a pomija temat mu na pewno dużo bliższy, bo swojego brata, o którym z pewnością w niedługim czasie może być dużo głośniej w podobnym kontekście.

Komentarz Sentino

Dużo bardziej bezpośredni w tym temacie jest Sentino, z którym trudno się nie zgodzić.

– Uważam, że w naszym wieku i na naszej pozycji, jeżeli chce się bezpośrednio zapodać, to nie pisze się do fanek, tylko idzie do profesjonalistek albo do jakichś influencerek, które chętnie przyjmą p*to – ocenił.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Spotify bije rekord: dla branży muzycznej w 2024 roku wypłacono 10 miliardów dolarów

Już ponad 200 artystów przekracza próg 5 mln dolarów wypłat rocznie.

Opublikowany

 

Przez

Spotify, wiodący na świecie serwis streamingowy, ponownie wyznaczył nowy standard w branży muzycznej, wypłacając w 2024 roku ponad 10 miliardów dolarów właścicielom praw. To historyczne osiągnięcie zwiększa łączną kwotę wypłat Spotify do niemal 60 miliardów dolarów.

Przełomowy rok dla streamingu

Płatność w wysokości 10 miliardów dolarów w 2024 roku to największa roczna kwota, jaką kiedykolwiek wypłacił pojedynczy sprzedawca w branży muzycznej. Dla porównania jest to ponad dziesięć razy więcej, niż to, co zapłacił największy sklep muzyczny w szczytowym okresie popularności płyt CD.

Wpływ streamingu wciąż napędza odrodzenie przemysłu muzycznego. W latach 2014–2024 roczne wypłaty Spotify wzrosły z 1 miliarda do ponad 10 miliardów dolarów. W tym samym okresie globalna wartość przemysłu muzycznego wzrosła ponad dwukrotnie – z 13 miliardów dolarów w 2014 roku do ponad 28 miliardów dolarów w 2023 roku (IFPI). 

Wsparcie dla artystów na każdym etapie kariery

Dane Spotify pokazują, że artyści na wszystkich szczeblach kariery zarabiają więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Od 2017 roku liczba artystów generujących roczne dochody na każdym poziomie – od 1 000 do 10 milionów dolarów – co najmniej się potroiła.

  • W 2014 roku najlepiej zarabiający artysta na Spotify wygenerował nieco ponad 5 milionów dolarów. W 2024 roku ponad 200 artystów przekroczyło ten próg.
  • Artysta zajmujący 100 000. miejsce w rankingu Spotify zwiększył swoje roczne wynagrodzenie dziesięciokrotnie – z mniej niż 600 dolarów w 2014 roku do prawie 6 000 dolarów w 2024 roku.
  • Artysta zajmujący 10 000. miejsce odnotował niemal czterokrotny wzrost – z 34 000 dolarów w 2014 roku do 131 000 dolarów w 2024 roku.

Te kwoty pochodzą wyłącznie z wypłat Spotify. Biorąc pod uwagę dodatkowe źródła przychodów z nagrań, faktyczne zarobki artystów są prawdopodobnie znacznie wyższe.

Globalny zasięg streamingu

Spotify umożliwia artystom dotarcie do odbiorców daleko poza ich rynkami macierzystymi. W 2024 roku:

  • Ponad połowa artystów zarabiających powyżej 1 000 dolarów na Spotify uzyskała większość swoich dochodów od słuchaczy spoza swojego kraju.
  • Prawie jedna trzecia z nich wygenerowała ponad 75% swoich przychodów z międzynarodowej publiczności.
  • Ponad dwóch na trzech artystów zarabiających 1 000+ dolarów współpracowało z przynajmniej jednym artystą z innego kraju, a prawie 90% artystów zarabiających 100 000+ dolarów miało międzynarodowe kolaboracje.

Dodatkowo różnorodność języków w muzyce generującej wysokie dochody stale rośnie. W 2024 roku artyści zarabiający co najmniej 1 milion dolarów na Spotify nagrywali muzykę w 17 różnych językach – ponad dwukrotnie więcej niż w 2017 roku. Z kolei artyści zarabiający ponad 100 000 dolarów tworzyli w ponad 50 językach.

Wzrost niezależnych artystów

Niezależni artyści i wytwórnie nadal dynamicznie rozwijają się w erze streamingu. W 2024 roku niezależna muzyka wygenerowała ponad 5 miliardów dolarów z Spotify, co stanowi prawie połowę wszystkich wypłat platformy.

Podczas gdy Spotify reprezentuje około jednej trzeciej globalnego rynku streamingu (IFPI), to odpowiada za ponad 50% przychodów ze streamingu niezależnych artystów (MIDiA), co pokazuje, że platforma w unikalny sposób wspiera twórców niezależnych.

Przyszłość muzyki to streaming

Spotify nieprzerwanie napędza rozwój globalnej gospodarki muzycznej, a artyści, autorzy piosenek i producenci odnoszą finansowe korzyści ze streamingu na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki poszerzaniu publiczności, zwiększaniu dochodów i wspieraniu międzynarodowej współpracy, Spotify pozostaje zaangażowane w pomaganie twórcom w budowaniu długotrwałych i udanych karier.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Redman opowiedział, jak Eminem zareagował na jego płytę

„Wymienialiśmy wiadomości przez 3 godziny”.

Opublikowany

 

Przez

redman eminem

Ciekawy smaczek od Redmana, który ujawnił w wywiadzie, jak Eminem zareagował na jego płytę „Muddy Waters Too”, która ukazała się pod koniec minionego roku.

Redman i Xzibit wzięli udział w odcinku „The Listening Party” serwisu Ambrosia For Heads. Podczas rozmowy padło wiele ciekawostek, a także zleakowano utwór „Higher” z udziałem Redmana i B-Reala. Reggi opowiedział także anegdotę związana z Marshallem.

– Pewnego dnia wymienialiśmy z Eminemem wiadomości przez trzy godziny – bez przerwy. Pisał do mnie, kiedy byłem na siłowni czy w drodze na spotkanie. Słuchał mojego albumu i komentował każdy utwór, przesyłając wiadomości po każdej piosence. To było niesamowite! Powiedziałem mu: „Em, wiesz, że jesteś dla mnie jak młodszy brat”, bo właśnie tak to czuję. Jego reakcje dodały mi ogromnej energii – pisał: „Serio to nawinąłeś? Wychodzę!” – to było dla mnie potwierdzenie, że robię dobrą robotę. Szczerze mówiąc, właśnie tego wtedy potrzebowałem – powiedział.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Berlin Late Night Ter(ror) Talk vol. 2 – łączymy świat rapu i stand up’u

Komediowe talk-show.

Opublikowany

 

Po pierwszym pilotażowym odcinku naszego komediowego talk show, po raz drugi spotkamy się z Wami w warszawskim Warmucie. Tym razem rozmówcami będą postacie skrajnie różne, co idealnie wyważy show. Kogo tym razem będziecie mogli zobaczyć?

Już jutro (13.03) Maks Rosa oraz moja skromna osoba (Luiza Di Felici), zestawimy ze sobą świat stand-up’u i hip-hopu. Na kanapie zasiądą Kosma Król, Jasiek Borkowski i Piotr Kasprowicz (tak, mamy bardzo długą kanapę). Pierwszy z nich to postać, w której wielu ekspertów widzi przyszłość polskiego rapu. Drugi zaś to komik z doświadczeniem niemalże równym z wiekiem Kosmy. Wisienką na torcie będzie ostatni z nich – znana warszawska tuza, prowadząca niejeden klub i organizująca niejeden event.

Bilety dostaniecie na bramce, ale jeżeli nie uda Wam się pojawić na żywo – przygotowaliśmy na to rozwiązanie! Z racji naszej współpracy ze Stand-Up No Limits, wydarzenie będzie rejestrowane, a nagranie trafi na Kanał Komediowy.

Wydarzenie na FB.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: