teledysk
Smolasty nagrał z Sylwią Grzeszczak – niespodziewany duet roku
„Muzyka ma wielką moc, która wykracza poza bariery językowe, kulturowe i społeczne”.
Od dzisiaj, na wszystkich platformach streamingowych, dostępny jest singiel „Połowa Mnie”, stworzony przez dwójkę topowych polskich artystów – Smolastego i Sylwię Grzeszczak – w ramach 4. edycji Mastercard Music. To projekt, którego celem jest inspirowanie do wspólnej pracy twórców reprezentujących odległe nurty muzyczne, o innym spojrzeniu na świat i odmiennej wrażliwości.
W tegoroczną odsłonę projektu zaangażowali się topowi muzycy – Smolasty, artysta i producent tworzący muzykę z pogranicza popu i R&B oraz Sylwia Grzeszczak, jedna z najpopularniejszych polskich piosenkarek. Efektem tego nieszablonowego duetu jest singiel „Połowa Mnie”. Piosenka opowiada o miłości, która wygasa niczym zbyt szybko mijające lato. Utwór ukazuje miłość jako uniwersalny, wspólny język dla każdego, niezależnie od pochodzenia i różnic.
Letnie wspomnienia, które możemy zobaczyć w teledysku, uchwycono w technologii skanów 3D, wykorzystującej zaawansowane algorytmy AI przetwarzające obraz 2D na 3D. – Chcieliśmy osiągnąć najlepszy możliwy efekt. Rejestracja obrazu była pewnego rodzaju eksperymentem. W związku z potrzebą uchwycenia jak największej ilości szczegółów w możliwie najkrótszym czasie, skonstruowaliśmy ring pozwalający zapisywać obraz jednocześnie z ok. 20 małych kamer – opowiada Alan Willmann, reżyser teledysku.
W ramach Mastercard Music zadebiutowały dotychczas trzy duety – Sanah&Sobel z utworem „Cześć, jak się masz?”, Pezet&Natalia Szroeder z singlem „Jeden świat”, a także Bedoes2115&Dawid Kwiatkowski z piosenką „Lustro”.
Muzyka ponad podziałami
– Muzyka ma wielką moc, która wykracza poza bariery językowe, kulturowe i społeczne. Dociera do ludzi na głębokim, emocjonalnym poziomie, niezależnie od ich pochodzenia czy przekonań. Zdecydowanie łączy ponad podziałami, może promować zrozumienie, współczucie i jedność w świecie pełnym różnic. Inspiracją do stworzenia „Połowy Mnie” była chęć oddania tych subtelnych, ale jednocześnie silnych emocji związanych z miłością i relacjami międzyludzkimi. Piosenka ma za zadanie poruszyć słuchaczy i oddać uczucie, że prawdziwa miłość jest czymś, co nas dopełnia i czyni lepszymi ludźmi – mówi Smolasty.
– Siła muzyki tkwi w jej zdolności do poruszania emocji i wywoływania wspomnień. Muzyka ma niesamowitą moc komunikacji. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że jest ona uniwersalnym językiem. Dla mnie inspiracją do tworzenia są emocje, ludzie, przeżycia – komentuje Sylwia Grzeszczak.
Smolasty i Sylwia Grzeszczak – wspólny koncert
Smolasty i Sylwia Grzeszczak spotkają się na scenie podczas wspólnego koncertu, który odbędzie się 15 października w Instytucie Wysokich Napięć. W czasie wydarzenia każdy z artystów zaprezentuje utwory ze swojego repertuaru oraz wspólny singiel „Połowa Mnie”. Koncert będzie połączeniem doznań muzycznych z niezwykłymi wrażeniami audiowizualnymi, dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii. Bilety można zdobyć w ramach programu Mastercard Bezcenne® Chwile oraz w konkursach organizowanych na portalach społecznościowych artystów.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Raptor atakuje kolejnym singlem „Techno”, za którego produkcje odpowiada Rashbrowne.
Toruński raper na stałe mieszkający w Rotterdamie jest nowym reprezentantem wytwórni Zion Records. Obecnie szykuje materiał na nowy projekt.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Mata „Będę Prezydentem” – wyczekiwany klip rapera
„Kupiłem kwadrat koło sejmu, chcę się wczuć po mału w klimat”.
Mata wraca do politycznego komentarza. W nowym singlu „Będę Prezydentem :)” bezkompromisowo i z charakterystycznym, absurdalnym humorem rozprawia się ze stanem polskiej debaty publicznej oraz wieloletnią stagnacją na scenie politycznej.
Artysta już wcześniej sięgał po ten rejestr – m.in. w „Patoreakcji” czy „Patoprohibicji”. Tym razem temat „prezydencki”, obecny w jego twórczości od kilku lat, kumuluje się w jednym utworze. Czy to zatem faktyczna realizacja kampanii politycznej? Czy kontynuacja muzycznej satyry?
W singlu Mata punktuje zarówno obóz rządzący, jak i opozycję, odnosząc się także do aktualnych wydarzeń, którymi w ostatnich tygodniach żyła opinia publiczna – w tym m.in. wykorzystania jego utworu w komunikacji Koalicji Obywatelskiej czy głośnego cytatu „cóż szkodzi obiecać”, jednocześnie ucinając wszelkie polityczne asocjacje.
„Będę Prezydentem :)” jeszcze przed premierą stał się viralem generacji Z – kilkunastosekundowy fragment zaprezentowany podczas koncertu na trasie #MATA2040 wywołał falę komentarzy w social media, którą dzisiejsze wydanie z pewnością spotęguje.
Singiel jest kolejną odsłoną projektu #MATA2040, który – zanim domknie się jako pełnoprawny album w pierwszej połowie 2026 roku – funkcjonuje także jako wyprzedana trasa koncertowa, zwieńczona finałem na PGE Narodowym (16 maja 2026). Bilety są wciąż dostępne na stronie 33mata.pl.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Jongmen siedzi, a jego kumple wypuszczają „Ponad Mury”
Do siec trafił uliczny kawałek „Ponad Mury” z udziałem Pawki, Fidziego, Jongmena i The Outlawz.
Zatrzymany w Dubaju Jongmen od kilku tygodni przebywa w areszcie i mówi się o jego deportacji do Polski. Tymczasem Pawko, Fidzi i The Outlawz wypuścili numer „Ponad Mury”.
W kawałku udziela się również Jongmen i to jego ostatni numer który nagrał przed zatrzymaniem. Nagranie zwiastuje projekt „Lacoca Mixtape 2”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
TwoFace „Ain Eingarp” – lovesong z ciężkimi emocjami w tle
„Przed oczami migają klisze, chwila – Twoje serce obok wszywał Religa”.
Emocjonalny numer TwoFace’a to storytelling dotyczący jego trudnego rozstania i wejścia w nowy szczęśliwy i zdrowy związek.
– Tytuł „Ain Eingarp” to alegoria do I części Harrego Pottera – zwierciadła, które pokazywało tylko najgłębsze pragnienia serca
Za klimatyczny bit mix master i realizację odpowiada Adash, a klip wykonał Dawid Ludowicz.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Destro – finalista „Rap Generation” z nowym klipem i materiałem
23-letni raper wypuścił EP-kę.
Destro to 23-letni raper z Gniezna, który wiosną tego roku dzięki niesamowitej charyzmie i rapowym umiejętnościom zjednał sobie jurorów oraz widzów Rap Generation, docierając do finału i wygrywając show.
Raper postanowił zamknąć rok krótkim materiałem opublikowanym wraz z teledyskiem do utworu “NIEMIŁO(ść)”. Mini-album “Oprócz błękitnego nieba” to zapis na temat szczerych, silnych emocji, trudnych relacji i walki z własnymi demonami.
Utwór „NIEMIŁO(ść)” z projektu, wyprodukowany przez OER’a, to gorzki, ale jednocześnie energetyczny rapowy numer w stylu UK Garage, w której to mieszance gatunków raper z Gniezna czuje się coraz mocniej – co pokazuje na całym projekcie.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News2 dni temuSokół wspomina czasy, gdy był bezdomny i koczował na Dworcu Centralnym
-
News4 dni temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News4 dni temuTaco Hemingway „Latarnie wszędzie dawno zgasły”- nowa pyta promowana na Narodowym
-
News1 dzień temuYouTube dusi rap? Żabson z Wizem Khalifą nie przebili bańki, a w cieniu rośnie anonimowy LEAF
-
News4 dni temuFagata u Maty na Torwarze. „Jest najlepszą raperką w Polsce”
-
News1 dzień temuTaco Hemingway w „Wydarzeniach” Polsatu
-
teledysk2 dni temuJongmen siedzi, a jego kumple wypuszczają „Ponad Mury”
-
News2 dni temuTaco Hemingway przejął listę TOP50 Polska: 7 milionów odsłuchów płyty w 24h