ranking
SoDrumatic – najciekawsze produkcje artysty o wielkim talencie
Współprace z nazwiskami z najwyższej półki, ale też nagrywki z nieco mniej znanymi muzykami.
Ten, kto śledzi rapową scenę, z pewnością spotkał się już nie raz i nie dwa z tą ksywką. Współprace z nazwiskami z najwyższej półki na krajowym podwórku, z których powstawały świetne numery, ale też nagrywki z nieco mniej znanymi artystami, gdzie skomponowana muzyka od razu podnosiła poziom utworu przynajmniej dwa poziomy wyżej, a do tego owocna współpraca z postaciami niezwiązanymi na co dzień z rapem i – wisienka na torcie – kapitalna płyta producencka. SoDrumatic z pewnością jest muzykiem o wielkim talencie i umiejętnościach, a dzisiaj wspominamy jego najciekawsze numery. Ot tak, bez powodu.
2Cztery7 – „Nie Daj Zrobić Się W Chuj” (SoDrumatic Remix)
W karierze każdego topowego artysty musi nastąpić pewien moment przełomowy, który z szerzej nieznanego, ale obiecującego i utalentowanego twórcy, wybija się nieco wyżej i rozpoczyna już prawdziwie profesjonalną przygodę z muzyką. Takim wydarzeniem dla SoDrumatika z pewnością była współpraca z Mesem i jego ekipą 2Cztery7 oraz produkcja – klasycznego już w sumie – singla „Nie Daj Zrobić Się W Chuj”. Szef Alkopoligamii lubi sobie czasem znaleźć jakiegoś młodego i ciekawego producenta, bo i przecież swoje pierwsze poważne kroki stawiał na jego płytach Donatan, a obecnie stał się przecież komercyjnym gigantem pojawiającym się na Eurowizjach i „jedynkowych” Sylwestrach. No dobra, ale na Donatana przyjdzie jeszcze czas w naszej serii, więc wróćmy do Wojtka.
Początkowo „niuskulowo-gfunkowy” podkład SoDrumatika miał być jednym z wielu remiksów i trafić na bonusowy krążek z innymi alternatywnymi wersjami tracków 2Cztery7, ale ostatecznie siadł na tyle dobrze, że pozostał jedynym i dostał jeszcze swoją wersję z klipem. „W tamtym okresie było to dla mnie niesamowite wyróżnienie i do dnia dzisiejszego uważam, że był to pewnego rodzaju przełom w mojej twórczości. Zostałem dostrzeżony przez ludzi, których w tamtym momencie słuchałem i ceniłem.”
Karolina Czarnecka – „Za Siedmioma Blokami”
Ze spalonej słońcem i funkiem Warszawy przenosimy się teraz na Podlasie, a konkretnie do Sokółki, skąd pochodzi Karolina Czarnecka. Trudno określić czym się tak naprawdę zajmuje, bo i grywa w teatrze i w filmach i zdarza się jej też pośpiewać. Ma na swoim koncie epkę zatytułowaną „Córka”, ale jeśli już powinniście ją skądś kojarzyć, to z szumu wokół wypuszczonego kilka lat temu viralowego numeru „Hera Koka Hasz LSD”. Na fali popularności tego utworu pojawiła się pewnego razu w audycji Dawida Podsiadło w radiowej Czwórce i zaprezentowała wówczas swój premierowy numer, nagrany – a jakże – z SoDrumatikiem.
W jaki sposób najlepiej byłoby opisać tę produkcję? Hm, oglądając wywiady udzielone przez producenta, można odnieść wrażenie, że jest to człowiek bardzo spokojny, stonowany i ułożony, ocierający się może nawet i łatkę… lekko nudnawego, a jeżeli tak, to muzyka, którą położył w „Za Siedmioma Blokami” to jego absolutne przeciwieństwo. Mocno energetyczny, mocno elektroniczny bit w którym bębny (do których Wojtek przykuwa szczególną uwagę) i bass hulają jak szalone byłby zapewne sporym orzechem do zgryzienia dla wielu rapowych głów, ale jak się okazuje śpiewająca w dość prosty sposób Karolina podołała i zaśpiewała naprawdę mocarnie. Swoją drogą szkoda, że jej solowa kariera trochę wyhamowała, bo to naprawdę ciekawa, mająca sporo do powiedzenia osoba.
VNM feat. Marysia Starosta – „Dym”
Chyba każdy raper ma swojego producenta, z którym współpracuje mu się najlepiej. Może przez całą karierę nawijać na bitach przeróżnych bitmejkerów, współpracować z dziesiątkami różnych ksywek, ale jak przyjdzie co do czego, to w karierze każdego hiphopowca znajdziemy producenta, z którym współpracował najczęściej, najdłużej i w taki sposób, że chemia wytworzona w studio pozwalała na tworzenie najlepszych produkcji w ich dykografiach. Taki Mielzky ma swoich Returnersów, których zna od wielu lat i wspólnie pracował nad swoim świetnym debiutem, Gural z kolei rozpoczynał od nagrywek z chłopakami z White House i miał co prawda dość owocną współpracę z Matheo, ale po czasie powrócił do wspólnych nagrywek z Białym Domem i ostatnie numery opierają się m.in. na ich właśnie produkcjach. VNM zaliczał współpracę i z Kazzushim i z B.Melo i z wieloma innymi ksywkami, ale to właśnie z SoDrumatkiem współpraca była najbardziej owocna.
Swoim legalnym „De Nekst Best” ostatecznie spłaca podziemne długi, a w lutym 2012 roku rzuca na rynek album, który do tej pory jest jego bodaj największym komercyjnym sukcesem i który na dobre pokazał rapera z Elbląga jako nową gwiazdę niuskulu. Nieoceniony był w tym wypadku wkład SoDrumatika, który wyprodukował ponad połowę albumu, w tym premierowy singiel „Dym”. Nostalgiczne, mocno osobiste, autobiograficzne wersy V-a, do tego bardzo klimatyczny refren Marysi Starosty i motyw papierosa, z którym mogła utożsamiać się ogromna liczba młodych palaczy mających za sobą miłosne zawody. A wszystko to wypełniała muzyka SoDrumatika, minimalistyczna, idealnie nadająca klimat utworowi, sprawiając, że „Dym” stał się jednym z najważniejszych singli VNM-a.
Sokół i Marysia Starosta – „Spalone Mosty”
Jeżeli dostrzega Cię sam Sokół i życzy sobie, by rzucić muzykę na swój nowy album, to jest to chyba wystarczające potwierdzenie, że nie mamy już do czynienia jedynie z młodym i utalentowanym producentem, który ma dobry sezon, ale uznaną w środowisku marką, po której można spodziewać się jedynie najwyższego poziomu. A takiego przecież zawsze oczekuje taka ikona, jak warszawski raper. Pod koniec 2013 roku, SoDrumatic był już dawno po premierze „E:DKT” i świeżo po „ProPejnie”, miał już okazję bardzo owocnie współpracować ze stającym się powoli gigantem mainstreamowego rapu, Paluchem, popisywał się swoimi skillsami na kolejnych płytach Mesa, więc fakt, iż usługami SoDrumatika zainteresował się szef Prosto nie powinno jakoś nikogo przesadnie szokować.
Jak efekt w takim razie ta współpraca miała? „Spalone Mosty” nie były typowym singlowym numerem, do którego można było nagrać klip, puścić w internet i zliczać miliony wyświetleń – wciągający i lekko hipnotyzujący bit idealnie współgrał z niskim i spokojnym wokalem Sokoła i klimatycznymi (tak, tak „klimatyczny” śpiew Marysi miał miejsce także i tutaj) partiami jego byłej partnerki. To taki idealny numer, który można sobie puścić na słuchawkach i ruszyć w wieczorny spacer po ulicach miasta z wieloma myślami w głowie. A ogromna zasługa w skomponowaniu takiego klimatu leży właśnie po stronie producenta.
SoDrumatic – „Bring It On”
No i dochodzimy do końca. A na sam koniec postanowiłem wybrać otwierający debiutancki krążek SoDrumatika numer „Bring It On”. Jeżeli policzymy sobie czas, poczynając od pierwszej, poważnej zapowiedzi albumu, za którą możemy uznać podpisanie kontraktu z Prosto, a dzień, w którym faktycznie trafił on na rynek, to mamy naprawdę długi okres – mając oczywiście na względzie dzisiejszą częstotliwość wypuszczania muzyki. Sam zastanawiałem się, czy aby czasem SoDrumatic nie pokłócił się może z labelem Wojtka Sokoła albo po prostu nie zmienił zdania, co do planów wydania albumu, bo przecież przez tyle czasu może się wiele historii wydarzyć. Jedyną poważną obawą przed premierą albumu była chyba tylko ta, że producent zdecyduje się na stworzenie takiego typowego krążka producenckiego, czyli skomponowania pokaźnej liczby podkładków i powysyłania ich do co bardziej znanych kolegów-raperów, a – umówmy się – jak na polskie warunki to SoDrumatic posiada z pewnością dość obszerną i imponującą w ksywki książkę telefoniczną. Tak się jednak nie stało i Wojtek postawił na prezentację swojej osoby, a nie pochwalenie się tym, kogo zna w rapowym światku i wyszło to wręcz kapitalnie.
Letnia, luźna i spójna muzyka została uzupełniona przez ledwie kilka wokalnych występów i to nawet nie rapowanych, a śpiewanych. Projekt dopracowany prawdopodobnie do granic możliwości, gdzie nawet z przeciętnego Sztossa udało się wykrzesać masę pozytywów i zrobić z jego udziałem jeden z fajniejszych numerów na „Good Times”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Bedoes 2115 najbardziej angażującym polskim raperem 2025
W zestawieniu znalazło się czterech hip-hopowców.
W polskim internecie znów rządzą muzyczne nazwiska. IMM sprawdził, kto w 2025 roku najskuteczniej przyciągał publikę w socialach. W zestawienu znalazło się dwóch raperów.
Instytut Monitorowania Mediów przygotował coś w rodzaju lokalnego Spotify Wrapped, tylko zamiast utworów pod lupę poszły reakcje, komentarze i udostępnienia. W zestawieniu uwzględniono Facebook, Instagram i TikToka. Wnioski są dość jednoznaczne. Na podium znalazły się trzy osoby, które przez cały rok trzymały fanów krótko i nie dawały im odetchnąć.
Największy ruch wokół siebie wygenerowała Doda. Uzbierała 21,5 miliona interakcji i znów udowodniła, że w mediach społecznościowych potrafi wywołać zamieszanie szybciej niż niejeden viral. Za jej plecami uplasowała się Justyna Steczkowska z wynikiem 14 milionów.
Trzecie miejsce przypadło Bedoesowi 2115, który w tym roku wykręcił 12,2 miliona interakcji. Raper zyskał na otwartym, bezpośrednim stylu rozmowy z fanami. Jego społeczność od dawna podkreśla, że potrafi reagować na bieżące wydarzenia bez celebryckiego dystansu.
– Spośród muzyków z czołówki zestawienia IMM w tegorocznym TOP 10 Spotify Wrapped znaleźli się jedynie raperzy: Bedoes 2115 i Mata. Co ciekawe, drugi z nich był najczęściej słuchanym artystą w Polsce, mimo że w naszym rankingu zajął siódmą pozycję. Pokazuje to, że popularność w streamingu nie zawsze idzie w parze z aktywnością wokalistów w social mediach. Sukces oraz rozpoznawalność marki osobistej twórcy w branży muzycznej nie zależy dzisiaj wyłącznie od wyników słuchalności, ale też od umiejętności angażowania i budowania relacji z fanami – podkreśla Tomasz Lubieniecki z IMM.
Najbardziej angażującymi raperami są także: Malik Montana i Kizo, który zamyka stawkę na 10 miejscu.
Najbardziej angażujący polscy artyści w 2025 roku
- Doda – 21 546 416
- J. Steczkowska – 14 018 674
- Bedoes 2115 – 12 177 912
- Malik Montana – 10 139 230
- Skolim – 9 153 951
- Julia Wieniawa – 7 790 625
- Mata – 6 968 964
- R. Węgiel-Mglej – 6 145 772
- Ewa Farna – 6 037 096
- Kizo – 5 469 468
TOP 3 najbardziej angażujące posty polskich artystów
- TikTok – Doda – 899 tys. interakcji
- TikTok – Bedoes 2115 – 787 tys. interakcji
- TikTok – Ewa Farna – 746 tys. interakcji
Analiza objęła dostępne publicznie posty opublikowane w okresie styczeń–listopad 2025 r. na oficjalnych profilach artystów na Instagramie, Facebooku i TikToku. Stan na 3 grudnia 2025 r.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Spotify Wrapped 2025 – Rap rządzi: Mata, Oki i Sobel
Najpopularniejsi raperzy i albumy 2025 roku.
Jak co roku, Spotify Wrapped tworzy kulturową mapę doświadczeń słuchaczy – od najważniejszych premier i viralowych momentów, po nostalgiczne powroty i zupełnie nieoczekiwane odkrycia. Wrapped prezentuje utwory, artystów i trendy, które kształtowały muzyczne gusta Polaków w minionym roku. A trzeba dodać, że rok 2025 był wyjątkowy.
Polscy artyści na szczycie
W ostatnich latach lokalna muzyka naprawdę podbiła serca słuchaczy Spotify, a ten rok nie był wyjątkiem. Tylko w 2025 słuchalność polskich utworów wzrosła o 10 procent, co wyraźnie widać w tegorocznych zestawieniach. Wszyscy najpopularniejsi artyści to Polacy, 9 z 10 najczęściej odtwarzanych utworów to piosenki polskich twórców, a 10 najpopularniejszych albumów roku również zostało nagrane przez lokalnych muzyków.
Rap znów rządzi
W 2025 roku rap nie tylko dominował, ale wręcz zdefiniował mainstream. Mata powrócił na podium po 4 latach, stając się najczęściej słuchanym artystą i bezsprzecznym liderem sceny rapowej w 2025 roku. Najczęściej odtwarzanym utworem był Dom Nad Wodą autorstwa Pezeta i Auera. Wydany w 2022 roku utwór został odkryty przez słuchaczy i stał się jednym z najbardziej charakterystycznych momentów muzycznych 2025 roku.
Zaobserwowaliśmy powrót do klasycznego oldschoolowego rapu i boom bapu, napędzanego przez weteranów takich jak Pezet z Domem Nad Wodą oraz Bedoes 2115 z Hit ’Em Up samplującym Tupaca, a także przez nowych artystów – Huberta. i BSK. Lokalny trap także przeżywał odrodzenie dzięki HOLLYWOOD SMILE Żabsona oraz rosnącej popularności nowych twarzy, takich jak vkie, Młody West i Okekel.
Ten rok przyniósł także nietypowe, międzypokoleniowe i międzygatunkowe współprace. Mata i Maryla Rodowicz, Mata i Skolim, Kuban i Zalia czy PRO8L3M i Anita Lipnicka – wszyscy otworzyli się na zupełnie nowe grupy odbiorców, jednocześnie znacząco zwiększając viralowy potencjał swoich utworów.
– Tegoroczne Wrapped pokazuje, że słuchacze w Polsce wybierają muzykę, która bezpośrednio odpowiada ich doświadczeniom, emocjom i codziennym realiom. Świetnym tego przykładem jest hitu roku – Dom nad Wodą od Pezeta – jego sukces definiuje trend, w którym dla słuchaczy data premiery kawałków nie ma już znaczenia. Katalogowe utwory wracają na szczyt, gdy znów trafią w emocje. Rap – w każdej swojej formie – stał się ścieżką dźwiękową roku 2025: od najważniejszych premier po viralowe hity, od odkryć z undergroundu po międzypokoleniowe współprace. Najbardziej wyróżnia się to, jak silnie polscy artyści rezonują z lokalną publicznością. Nie tylko dominują na listach przebojów – oni tworzą kulturowe momenty, napędzają dyskusje i łączą ludzi poprzez historie, które czujemy jako autentycznie nasze – komentuje Mateusz Smółka, Editorial Lead w Spotify.
Rok letnich hitów
W tym roku piosenki, które ukształtowały nasze lato, zostają z nami na dłużej. Kilka utworów znajdujących się na szczycie Wrapped – w tym Kamikaze, Casablanca, CAŁE LATO i dopóki się nie znüdzisz – to hity lata, nasycone energią, która natychmiast przywołuje ciepłe dni. Klasyczne letnie przeboje stały się całorocznymi faworytami, udowadniając, że polscy słuchacze chętnie sięgają po utwory pełne pozytywnego nastroju.
Co jeszcze działo się w minionym muzycznym roku? Przyniósł on także organiczny, niespodziewany wzrost słuchalności disco polo. Utwory takie jak Mandacik Łobuzów, Akcentu i Zenka Martyniuka oraz TAK TO LATA Bungee i Tuszola stały się ulubieńcami letnich playlist – ich wpadająca w ucho, beztroska, imprezowa energia w wyraźny sposób wpłynęła na trendy streamingowe w całej Polsce.
Najczęściej słuchani artyści w Polsce w 2025 roku
- Mata
- Oki
- francis
- Sobel
- Taco Hemingway
- White 2115
- Gibbs
- PRO8L3M
- Kaz Bałagane
- Bedoes 2115
Najczęściej słuchane utwory w Polsce w 2025 roku
- Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
- Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
- MIÜ, Zalia, Koder, Leon Krześniak – dopóki się nie znüdzisz
- Sentino, BNP – CASABLANCA
- Mata, Skolim, Khaid – KAMIKAZE
- Sobel, francis – CAŁE LATO
- Kaz Bałagane, Oskar83 – Multisport
- Alex Warren – Ordinary
- Mata – up! up! up!
- Sobel, SHDØW, francis – CHA CHA
Najczęściej słuchane albumy w Polsce w 2025
- Sobel – NAPISZ JAK BĘDZIESZ
- Otsochodzi – TTHE GRIND
- Oki – ERA47
- Mata – 100 dni do matury
- Bedoes2115, Lanek – Opowieści z Doliny Smoków
- bambi – TRAP OR DIE
- Mata – Młody Matczak
- Kuban, Favst – FUGAZI
- Pezet – Muzyka Komercyjna
- Sentino, BNP – King Sento 2
Najczęściej słuchane podcasty w Polsce w 2025:
- Żurnalista – Rozmowy bez kompromisów
- Kryminatorium
- Przemek Górczyk Podcast
- WojewódzkiKędzierski
- Piąte: Nie zabijaj
- Raport o stanie świata Dariusza Rosiaka
- Cyprian Majcher
- 7 metrów pod ziemią
- Imponderabilia – Karol Paciorek
- Besties
Najczęściej słuchani artyści na świecie w 2025:
- Bad Bunny
- Taylor Swift
- The Weeknd
- Drake
- Billie Eilish
- Kendrick Lamar
- Bruno Mars
- Ariana Grande
- Arijit Singh
- Fuerza Regida
Najczęściej słuchane utwory na świecie w 2025:
- Lady Gaga, Bruno Mars – Die With A Smile
- Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
- ROSÉ, Bruno Mars – APT
- Alex Warren – Ordinary
- Bad Bunny – DtMF
- sombr – back to friends
- HUNTR/X, EJAE, AUDREY NUNA, REI AMI, KPop Demon Hunters Cast – Golden
- Kendrick Lamar, SZA – luther (with sza)
- Gracie Abrams – That’s So True
- Billie Eilish – WILDFLOWER
Jak sprawdzić Spotify Wrapped 2025?
Sprawdź swoje muzyczne podsumowanie roku! Wystarczy zalogować się do aplikacji lub odwiedzić stronę www.spotify.com/pl/wrapped/.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Pezet, Kuban i Sobel to ulubieńcy stacji radiowych
Lista najczęściej odtwarzanych utworów w 2025 w polskim radiu.
Związek Producentów Audio Video pokazał właśnie półroczne zestawienie Oficjalnej Listy Airplay (OLiA) – czyli ranking kawałków, które w pierwszej połowie 2025 roku najczęściej przewijały się w polskich stacjach radiowych. Wyniki jasno pokazują: w eterze rządzi miks międzynarodowych hitów i polskich premier.
Najwyżej notowanym polskim trackiem jest „Pięknie płyniesz” od Dawida Podsiadły, który już od grudnia 2024 utrzymuje świetną passę. W topce znajdziemy też świeże premiery 2025 roku – „Zanim spadnie deszcz” od Kubana, Mroza i Favsta, a także „Co noc” Oskara Cymsa.
Na dalszych miejscach możemy zobaczyć także kawałki Pezeta, Sobla, a nawet pod koniec listy Eminema.
Zestawienie pokazuje też ciekawą tendencję – wśród TOP 100 aż 32 kawałki to produkcje polskich artystów. To delikatny wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej (31). Mocno wybijają się też premiery – 35 utworów z listy to numery wydane w 2025 roku, w tym 16 polskich i 19 zagranicznych.
Polska scena coraz odważniej walczy o przestrzeń w radiu, a to półrocze tylko potwierdza, że lokalne premiery potrafią konkurować z globalnymi hitami.
Najczęściej odtwarzane utwory w radiu – I półrocze 2025
- Felix Jaehn, Shouse – Walk With Me
- Alan Walker, MEEK – Dancing in love
- Lola Young – Messy
- Dawid Podsiadło – Pięknie płyniesz
- Kuban, Mrozu, Favst – zanim spadnie deszcz
- Oskar Cyms – Co noc
- Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
- Lady Gaga – Abracadabra
- Damiano David – Next Summer
- Mosimann – Underneath The Blue (feat. Joe Cleere)
- Enrique Iglesias x Pitbull x IAmChino – Tamo Bien
- Ed Sheeran – Azizam
- David Guetta, Alphaville & Ava Max – Forever Young
- Rosé & Bruno Mars – APT.
- Damiano David – Born With a Broken Heart
- Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz – Nie mówię tak, nie mówię nie
- Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
- Alex Warren – Ordinary
- Sanah, Krzysztof Zalewski – Eviva l’arte! (K. Przerwa-Tetmajer)
- Daria Zawiałow – Ballada o Niej
- David Guetta & Sia – Beautiful People
- Kygo, Sandro Cavazza – Hold On Me
- Luna – A może
- Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINI – WE PRAY
- Dawid Kwiatkowski, Kayah – Proszę tańcz
- Igo – Wiatr
- Benson Boone – Sorry I’m Here For Someone Else
- Dominik Dudek – Hold The Light
- Carla Fernandes – Co, jeśli?
- Myles Smith – Nice To Meet You
- sombr – undressed
- Maciej Skiba – Chcę Ciebie częściej
- Shouse – Call My Name
- Tribbs, Klara Hammarström – Can’t Get Enough (Dr. Feelgood)
- Gracie Abrams – That’s So True
- Chappell Roan – Good Luck, Babe!
- Teddy Swims – Bad Dreams
- Igor Herbut & Wani – Było miło
- Igo – Cud
- Jonatan, Bletka, Gibbs – Róż
- Artemas – i like the way you kiss me
- Wiktor Dyduła – Szybkie tempo
- Wiktoria Kida, Księga Żywiołów – Oj, dziewczyno!
- Dennis Lloyd – Mad World
- Sylwia Grzeszczak – Latawce
- Doechii – Anxiety
- Switch Disco, Charlotte Haining, Felix – I FOUND YOU
- Daria Zawiałow, Artur Rojek – Dziwna (feat. Artur Rojek)
- Miley Cyrus – End of the World
- R3HAB, Michael Patrick Kelly, Shaggy – Rebellion
- ATB, Dopamine – Don’t Stop (I Wanna Know)
- Sanah – Miłość jest ślepa
- Cyril – Stumblin’ In
- Kaśka Sochacka – Szum
- Alex Warren feat. Joe Jonas – Burning Down
- Rosé – toxic till the end
- The Kolors – ITALODISCO
- Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
- Sabrina Carpenter – Busy Woman
- Kleks, Sobel, Sanah – Wynalazek Filipa Golarza
- ConKi x Drenchill x Albert RCB – I Don’t Know (feat. Brandon Chase)
- Dua Lipa – Houdini
- CHRYSTAL, NOTION – The Days
- Wizthemc & Bees & Honey – Show Me Love
- Kaeyra – Sour
- Sanah, Kasia Kowalska – Kiedy umrę kochanie (H. Poświatowska)
- Hozier – Too Sweet
- Alok, Kylie Minogue – last night i dreamt i fell in love
- Ofenbach feat. Norma Jean Martine – Overdrive
- CYRIL, maryjo – Still Into You
- Imany – Don’t Be So Shy (Filatov & Karas Remix)
- Sylver – Lay All Your Love On Me
- Dawid Podsiadło, Kaśka Sochacka, ZORZA – samoloty
- Karol G – Si Antes Te Hubiera Conocido
- Miley Cyrus – Flowers
- Eurythmics – Sweet Dreams (Are Made of This)
- Feel, Damian Skoczyk – W blasku słońca
- Purple Disco Machine, Kungs – Substitution
- Purple Disco Machine & Sophie and the Giants – Hypnotized
- Sylwia Grzeszczak – och i ach
- Mark Ambor – Belong Together
- Sonny Fodera & Clementine Douglas – Tell Me
- Zalia – diament
- Lost Frequencies – Love Is The Only Thing
- Eminem – Houdini
- The Kolors – Un Ragazzo Una Ragazza
- Loreen – Tattoo
- Margaret – Tak musiało być
- Bill Medley & Jennifer Warnes – (I’ve Had) The Time Of My Life (Remastered 2003)
- Rihanna – Only Girl (In The World)
- Oskar Cyms – No co Ty
- Dua Lipa – Training Season
- Whitney Houston – I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)
- Sarsa – Puch
- Latto feat. LU KALA – Lottery
- Sabrina Carpenter – Espresso
- Lucenzo feat. Don Omar – Danza Kuduro
- FAST BOY, Topic – Forget You
- Alan Walker, Ina Wroldsen – Barcelona
- Harry Styles – As It Was
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Pezet zdominował OLiS w pierwszym półroczu 2025
Krajowi twórcy zwiększają swój udział na listach sprzedażowych.
„Dom nad wodą” najczęściej streamowanym singlem, Billie Eilish na szczycie wśród albumów.
Związek Producentów Audio Video opublikował dane podsumowujące pierwsze sześć miesięcy 2025 roku na Oficjalnych Listach Sprzedaży. Najchętniej słuchanym utworem był viralowy hit Pezeta i Auera „Dom nad wodą”, natomiast w kategorii albumów pierwsze miejsce zdobyła Billie Eilish ze swoim krążkiem Hit Me Hard and Soft.
Dominacja polskich artystów w streamingu singli
W zestawieniu najpopularniejszych utworów w serwisach streamingowych aż 7 z 10 pozycji zajmują polskie produkcje. Pierwsze miejsce bezapelacyjnie należy do Pezeta i Auera – ich utwór „Dom nad wodą”, choć wydany jeszcze w 2022 roku, zyskał drugie życie dzięki TikTokowi. Viralowa popularność przełożyła się również na wysoką rotację w stacjach radiowych.
Na kolejnych miejscach uplasowali się Sobel z singlem „Kochasz?” oraz duet Rosé i Bruno Mars z kawałkiem „APT”.
W całym TOP 100 znalazło się aż 69 utworów polskich wykonawców – to wzrost względem ubiegłego roku, gdy takich utworów było 66. Co ciekawe, międzynarodowi artyści również zaznaczyli silniejszą obecność – w TOP 10 znalazły się trzy zagraniczne produkcje, wobec tylko jednej w 2024 roku.

Billie Eilish numerem jeden wśród albumów
W kategorii najczęściej odtwarzanych albumów triumfuje Billie Eilish. Jej płyta Hit Me Hard and Soft, wydana w maju 2024 roku, awansowała z piątego miejsca na sam szczyt zestawienia.
Na podium towarzyszą jej dwaj polscy raperzy: Sobel z albumem Napisz jak będziesz oraz Otsochodzi z krążkiem Tthe Grind. W pierwszej dziesiątce znalazły się również albumy bambi i Young Leosi, Maty, Kaśki Sochackiej i Oki.
Spośród dziesięciu najlepiej streamowanych albumów aż osiem to polskie produkcje. Co ważne – trzy z nich powróciły do TOP 10 po raz kolejny: PG$, Pleśń Guziora oraz wspomniany Tthe Grind Otsochodzi. W całym zestawieniu TOP 100 ujęto 65 polskich wydawnictw – o trzy więcej niż rok wcześniej.

ZPAV: Polscy artyści budują trwałe relacje i katalogi
– Polscy artyści nie tylko zdobywają coraz więcej odtworzeń, ale także z sukcesem utrzymują się na szczytach list przez długie miesiące. Powroty albumów do TOP 10 świadczą o silnych relacjach między artystami a fanami, a także o jakości i trwałości ich repertuaru. To sygnał, że polska scena potrafi budować prawdziwe, silne katalogi muzyczne – komentuje Anna Ceynowa, dyrektorka komunikacji ZPAV.
Również Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający ZPAV, podkreślił znaczenie dominacji rodzimych wykonawców:
– Sytuacja, w której krajowi artyści stanowią niemal 70% najczęściej streamowanych utworów w Polsce, pokazuje, że dzisiaj to oni wyznaczają kierunki i wpływają na gust słuchaczy. Pełny obraz tych zmian zaprezentujemy podczas wrześniowej konferencji ZPAV 'Muzyka, Biznes, Technologia. Konferencja Fryderyka Festiwal 2025′. Już teraz serdecznie zapraszam do udziału.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Raperzy sprzedający najwięcej płyt fizycznych w Empiku – lista
Mamy dane za pierwsze półrocze 2025.
Fizyczne wydania albumów wciąż mają się dobrze. Empik opublikował listę najchętniej kupowanych płyt w pierwszym półroczu 2025 roku. Numerem jeden w rapie jest album Opał & Gibbs – „Połączenia 2”.
Jak co roku, hip-hop pozostaje najbardziej dynamiczną kategorią. Artyści polskiej sceny regularnie wymieniają się miejscami w TOP 5, a wyrównane wyniki sprzedaży dają przestrzeń na kolejne roszady. W tym gatunku trudno mówić o „pewniakach” – fani szybko reagują na nowości, a niemal każda premiera ma szansę znaleźć się na podium.
W pierwszym półroczu największym zainteresowaniem cieszył się duet Opał x Gibbs. Tuż za nim uplasował się Kendrick Lamar, a dalsze pozycje zajęli White 2115, Sobel i Kuban – potwierdzając, że polski hip-hop z powodzeniem rywalizuje zarówno na lokalnej scenie, jak i z zagranicznymi gwiazdami.
Najlepiej sprzedające się płyty rapowe w I półroczu 2025
- Opał & Gibbs – Połączenia 2
- Kendrick Lamar – GNX
- White 2115 – ROCKST4R
- Sobel – Napisz jak
- Kuban – Fugazi
*Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy wydane w 2025 roku na wszystkich nośnikach (CD, winyl).
Najlepiej sprzedające się płyty CD
- sanah – Dwoje ludzieńków
- Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- Genzie – ONLINE
- Kaśka Sochacka – Ta druga
- Lisa – Alter Ego
Najlepiej sprzedające się płyty winylowe
- Billie Eilish – Hit Me Hard and Soft
- Pink Floyd – At Pompeii
- Myslovitz – Miłość w czasach popkultury
- Myslovitz – Sun Machine
- Lady Pank – Lady Pank
Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres: 01.01–30.06.2025 r.

Muzyczna mapa Polski – numer 1 w każdym województwie
- dolnośląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- kujawsko-pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- lubelskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- łódzkie: sanah – Dwoje ludzieńków
- małopolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- mazowieckie: sanah – Dwoje ludzieńków
- opolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- podkarpackie: sanah – Dwoje ludzieńków
- podlaskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- śląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- świętokrzyskie: Lisa – Alter Ego
- warmińsko-mazurskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- wielkopolskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- zachodniopomorskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik za okres: 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy z 2025 roku w różnych wydaniach, na wszystkich nośnikach (CD, winyl).
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuZnany muzyk ujawnił mroczne kulisy śmierci Pona
-
News5 dni temuKto z ZIP Składu nagłośnił zbiórkę dla córki Pona? Odpowiedź zaskakuje
-
News3 dni temuPeja zaskakuje – zdjęcie z Pelsonem i Doniem. „Spotkanie po latach”
-
News5 dni temuDiddy zrobił obiad dla 1000 współwięźniów. Gangsterów zagonił do garów
-
Felieton4 dni temu„Kutas Records” – żart Kuqe 2115 to tak naprawdę spory problem – felieton
-
News2 dni temuPrzemek Ferguson dissuje Filipka!
-
News1 dzień temuBezdomny Bastek dostał propozycję pracy. Jak zareagował?
-
News5 dni temuPo bójce z Żabsonem, Bedoes ma bliznę na głowie