News
spacerange wyjawia dalsze plany chillwagonu
Czy Żabson, Szpaku, Buszu są dalej w zespole?

Po rebrandingu spacerange (ex chillwagon.co) pojawiło się sporo pytań dotyczących działania agencji, reprezentowanych artystów i sam zespół chillwagon. Z tego względu agencja spacerange przeprowadziła Q&A na swoim profilu instagramowym, z którego można dowiedzieć się jak będą wyglądały dalsze losy chillwagonu, zakresu działania agencji jak i możliwości dołączenia nowych artystów do labelu.
Co z chillwagonem? Czy to koniec?
chillwagon kontynuuje działania muzyczne jako artystyczny kolektyw. Najnowszy numer wraz z klipem już dziś o północy na kanale spacerange
Czy NBL żyje i jaka jest rola Borixona?
NBL ma się dobrze jako marka odzieżowa. Borixon jest założycielem i pomysłodawcą tego brandu, ale od około dwóch lat nie jest udziałowcem w tej firmie.
chillwagon to nie marka. Jak to z wami jest?
chillwagon trzyma się pierwotnych założeń i nadal będzie funkcjonował jako twór łączący różne osobowości sceniczne. Spacerange, czyli my, zadbamy o kwestie biznesowe, promocyjne itp. Tym się zajmujemy
Czy Żabson, Szpaku, Buszu są dalej w zespole?
chillwagon jest tworem niezależnym od członków. chillwagon to nie zespół i nie ma stałego składu. chillwagon powstał w celu łączenia ze sobą ludzi z najróżniejszych światów i ta misja jest cały czas realizowana. Także nie ma czegoś takiego jak przyjęcie lub wyrzucenie z zespołu. Każdy udziela się na tyle, na ile w danym czasie ma chęci i zajawki na uczestnictwo w tym projekcie.
Będzie płyta?
Wydamy w tym roku wiele płyt. Premiera pierwszego albumy pod szyldem spacerange już w najbliższy piątek. Ale to niespodzianka.
Kiedy płyta Prestona?
Niestety, ta sytuacja nie jest prosta. Do rodziny Maćka nadal nie wrócił komputer z plikami muzycznymi przez co nie jesteśmy w stanie sfinalizować krążka. Jesteśmy w gotowości i jak tylko okaże się to możliwe – zrealizujemy marzenie Maćka. RIP Ten Preston.
Kiedy nowe numery od kogokolwiek pod nową nazwą labelu?
Tak się składa, że już w najbliższy piątek wydamy cały album, o którym nikt z was jeszcze nie wie.
Jeśli będzie to coś na rodzaj wytwórni, to w jaki sposób będzie można się dostać?
Możecie wysyłać nam demówki na demo@spacerange.pl. A w okolicach wakacji szykujemy dla was większą akcję – tam będzie można się wykazać.
Czy można podsyłać demo? Jeśli ktoś nie chce być w chillwagonie?
Współpraca z nami, czyli spacerange nie jest równoznaczna z dołączeniem do chillwagonu, ponieważ chillwagon funkcjonuje jako niekonwencjonalny byt i nie ma składu osobowego. Także jak najbardziej będziemy podejmować współpracę z różnymi osobami.
Co tu się stało?
Uporządkowaliśmy nazewnictwo. Ludzie mylili agencję chillwagon.co z zespołem chillwagon. Sprawa jest prosta: artyści zajmują się muzyką, a spacerange biznesem, marketingiem i pracą biurową. Dobrze było odróżnić te nazwy.
Czy zmiana nazwy i logo wiąże się z jakimś projektem lub zmianą stylu czy coś?
Styl naszych artystów jest ich indywidualną kwestią. My jesteśmy firmą, która stara się świadczyć najwyższej jakości usługi dla naszych klientów, czyli z jednej strony artystów, a z drugiej strony – was – słuchaczy.
Kiedy chillwagon 3.0?
Wspólnie z ojcem chillwagonu zadecydowaliśmy, że robienie płyt nie jest dobre dla chillwagonu. chillwagon jest luźnym tworem i będzie skupiać się na dostarczaniu singli. Wrzucanie chillwagonu w tryby promocji pod album nie mają raczej sensu i musi się to dziać naturalnie. Nigdy nie mówimy nigdy i może w przyszłości zwieńczymy dany okres singlowania dropem, teraz jednak nastawiamy się na luźną pracę i działanie bez zobowiązań ze strony chillwagonu.
Spacerange to label?
Tak, min. jesteśmy labelem a jednocześnie prowadzimy sub-labele dla części naszych artystów. Poza działalnością wydawniczą zajmujemy się każdym aspektem funkcjonowania artysty na rynku. Kiedyś opowiemy wam więcej o naszej pracy.
Czy będzie jakiś konkurs typu chillwagon challenge dla młodych aspirujących artystów?
Szykujemy coś ciekawego na wakacje. Cały czas można do nas wysyłać także muzykę, bity, grafiki, zdjęcia oraz klipy na demo@spacerange.pl. Działamy nie tylko z raperami, ale też bitmejkerami, fotografami, grafikami, projektantami oraz video-makerami.
Co ile będą się pojawiać kawałki?
W tym roku wydamy około 10 pełnych albumów muzycznych. Także częstotliwość będzie niezła.
Czemu akurat spacerange? Czemu taka nazwa?
Jara nas estetyka kosmiczna. Mierzymy najwyżej. W każdym naszym artyście widzimy gwiazdę. Stąd nazwa.
Czy raper, który współpracuje z wami może pojawić się na nucie chillwagonu?
Może, ale nie musi.
Będą vlogi?
Będą.
chillwagon w starym składzie pozostanie czy to koniec?
nie ma czegoś takiego jak koniec chillwagonu.
Jest możliwość aby sama agencja nazywała się spacerange? chillwagon brzmi kilkakrotnie lepiej.
Jest dokładnie tak, jak piszesz. chillwagon zostaje chillwagonem i po prostu wydaje muzykę nakładem spacerange. A do naszej nazwy, mamy nadzieję, że z czasem się przekonasz.
ReTo przypadkiem nie planował własnej wytwórni?
Będziemy tworzyć label z ReTo. Tak funkcjonujemy: jesteśmy labelem, pomagamy tworzy labele artystom, dzięki czemu mogą korzystać z zasobów i know-how spacerange.
Czy jest szansa, aby z wami rozpocząć karierę muzyczną od zera?
Jak najbardziej. Słuchamy demówek i szukamy talentów w podziemiu.
Kogo był ten profil przed zmianą nazwy na spacerange?
Był to profil chillwagon.co – czyli nasz, przed rebrandingiem.
Skąd to logo?
Za koncepcję i całą identyfikację graficzną spacerange odpowiada mega ekipa OSOM.STUDIOS. Przyszliśmy z nazwą i koncepcją firmy, którą idealnie dla nas zwizualizowali i mocno ubogacili. Dziękujemy bardzo. A jeśli chodzi o znaczenie logo to “kolorowy trójkąt” symbolizuje rakietę, która ma “kosmiczny zasięg”.
Wypisaliście Kizo, ReTo, itd. a co z Buszem, jest w agencji? Wydacie jego solo?
@majkelbuszu (emoji silent)
Zakres muzyki tylko hip-hop i rap?
Nie. W niedalekiej przyszłości chętnie podejmiemy współpracę z artystami reprezentującymi muzykę miejską, czyli bardzo różną.
Podpisujecie producentów muzycznych?
Jesteśmy otwarci. A już niebawem ogłosimy pierwszych zakontraktowanych producentów.
Jakich artystów reprezentujecie w tej chwili i jacy artyści zamierzają do was dołączyć?
Borixon, chillwagon, Kizo, ReTo, Qry, olszakumpel, ZetHa. Jesteśmy otwarci na nowe współprace wśród artystów już wypromowanych, którzy potrzebują wsparcia w prowadzeniu własnych marek, a oprócz tego cały czas słuchamy muzyki i szukamy nowych twarzy.
Jak szukacie fotografa to zapraszam.
Wyślij swoje portfolio na demo@spacerange.pl
Co chcecie zrobić z tym, że chillwagon się lekko skończył?
Ciężko jest utrzymać cały czas tak kosmiczny poziom hajpu jaki miał chillwagon po pierwszym roku na dłuższą metę. Projekt jest kontynuowany i nie mamy żadnych chorych oczekiwań – chillwagon powstał żeby łączyć ludzi, bawić się muzyką i działać spontanicznie. Taką mamy receptę. A czy chillwagon się skończył? Dziś o północy można będzie to sprawdzić.
Czym wy się tak naprawdę zajmujecie?
Mamy piękną pracę. Może kiedyś pokażemy wam nasz “dzień w biurze”?
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News
Bonus RPK odwołał koncert, bo klub należy do funkcjonariusza CBŚP
„Kłóci się z moimi wartościami”.

W piątek Bonus RPK miał zagrać koncert w klubie „Długi Weekend” w Białej Podlaskiej. Kilka godzin przed występem doszło do jego odwołania.
– Siemanko Ludzie! Z przykrością informuję, że dzisiejszy koncert w Białej Podlaskiej musimy odwołać! Przyczynę stanowią powody osobiste. Koncert w klubie Długi Weekend kłóci się z moimi wartościami oraz przekazem, jaki serwuję Wam ze sceny. KMWTW. Wszystkich, którzy czekali na mój koncert, z góry przepraszam! Na pewno się spotkamy w innym klubie i w innym terminie. Jestem w trakcie ustalania szczegółów – poinformował raper.
Jak dowiedział się serwis GlamRap.pl, klub należy do byłego funkcjonariusza CBŚP. To dlatego BGU postanowił odwołać występ.


Charakterny i uliczny Dawid Obserwator zaczął robić disco-polo. Co o tym sądzi jego kolega ze sceny Kafar Dixon37? Nie jest z tego zadowolony, ale też poniekąd usprawiedliwia kolegę.
Bajorson i Dawid Obserwator wydali disco-polowy numer, który okazał się strzałem w dziesiątkę i wielkim hitem. Po trzech tygodniach ma 5 mln wyświetleń na Youtube.
– Mega mi żal, że Dawid poszedł w tę stronę, ale musimy pamiętać o jednym. Mało który raper został tak zgnojony i zajechany przez publikę i media jak on. Po prostu miał dosyć. Ciężko mi się z tym pogodzić, bo np. w „Moi ludzie” miał pancze, które ja propsowałem – mówi Kafar w rozmowie z Mateuszem Kaniowskim.
– Zdziwili mnie. To nie moja bajka. Serce mnie boli, bo robiliśmy zupełnie inny rap i o co innego walczyliśmy – dodaje.
News
Zaskakujący DJ SET Tymka w Mediolanie. Tak było na Milan Design Week 2025
Tymek m.in. zaśpiewał na lotnisku Chopina.

Za nami jedno z największych wydarzeń poświęconych sztuce użytkowej! Kilka dni temu razem z Tymkiem i Bartoszem Pniewskim (HighBart) odwiedziliśmy Milan Desing Week 2025. W ciągu zaledwie kilku godzin Tymek zdążył wystąpić, aż dwukrotnie!
Tegoroczna odsłona mediolańskiego wydarzenia o światowej renomie, pod hasłem „Connected Worlds” skupiona była wokół fuzji technologii, natury i kultury w projektowaniu. Wśród niezliczonej ilości wystaw i instalacji przeważały te mówiące o zrównoważonym rozwoju, nieoczywistych połączeniach czy sztucznej inteligencji która coraz śmielej wkracza w świat designu.
Dzięki ogromnej różnorodności Milan Design Week stał się również świetną platformą dla marek, które w swoich projektach stawiają na kreatywność i aspirują do eksperymentów na pograniczu wielu dziedzin kultury. Jedną z nich jest marka Ploom, której strefę udało nam się odwiedzić w towarzystwie gospodarzy projektu “Unique. IRL by Ploom”.

Jedyny taki występ! Tymek zaśpiewał na lotnisku Chopina
W skład wspomnianego kolektywu wchodzą: Bartosz Pniewski znany w sieci, jako HighBart, stylistka Małgorzata Mordarska oraz jedna z najciekawszych postaci polskiej sceny muzycznej – Tymek.
Ten ostatni zaskoczył nas jeszcze przed odlotem. Tymek ustawił się obok stojącego na jednym z terminali lotniska fortepianu i zaprezentował kilka utworów ze swojego repertuaru. Nagranie z tego wydarzenia mogliście zobaczyć na profilu CGM na Instagramie.

Tymek: szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów
Udział Tymka w wydarzeniu nakręconym przez markę Ploom był o tyle wyjątkowy, że jako jeden z zaledwie sześciu twórców z całego świata zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.
Jego oficjalna premiera odbyła się w pawilonie marki pod nazwą CONNECTED SENSATIONS, w którym na własne oczy mogliśmy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

„Sam jako odbiorca najbardziej szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów” – mówił Tymek w naszej rozmowie. „Fani z pewnością nie chcieliby dostawać nowej muzyki od artysty, który robi ją na siłę” – dodał w materiale, który możecie obejrzeć na naszych kanałach w SM.
Tymek uświetnił również wieczór w Mediolanie. W pawilonie Connected Sensations by Ploom zagrał ponad godzinny DJ set, w którym po raz kolejny dał popis swojej kreatywności.
Mediolan inspiracją dla HighBarta
W designerskim pawilonie marki pojawił się również Bartosz Pniewski znany szerzej, jako HighBart.
Podczas pobytu w Mediolanie wystartował z ankietą uliczną i sprawdzał co inspiruje ludzi w modzie. „Jestem gościem, który inspiruje się wszystkim, co tylko możliwe, a przede wszystkim podróżami i obcymi kulturami” – mówił podczas naszej rozmowy. „Jaram się, jak ludzie patrzą na mnie jak na dziwaka” — dodał.

Na Popkillerach była obecna także Kotolga, która pokazała się po gali w towarzystwie Szpaka. TikTokera ma na koncie kilka numerów. Czy następny będzie z szefem Gugu?
Kotolga to viralowa twórczyni z TikToka, a jej wizerunek jest bardzo charakterystyczny. Ma długie, czarne włosy, czapkę z uszami i oczy podkreślone mocnym makijażem. Do sieci trafiły już jej dwa single „Jara mnie to” oraz „Finalndia”. Jakiś czas temu influencerka zapowiedziała współpracę z Young Leosią.
Tymczasem po gali Popkillerów Kotolga pozowała do zdjęć ze Szpakiem, który zdobył dwie statuetki. Kotolga również trzyma nagrodę w ręku, ale nie była nawet nominowana w żadnej kategorii, więc należy ona do kogoś innego.


Autentyczność, emocje i ogromna presja – tego mogą spodziewać się widzowie Nowego Rozdania: Rhythm + Flow Polska, pierwszego polskiego sezonu globalnego formatu Netflixa. Oficjalny zwiastun właśnie ujrzał światło dzienne i jasno pokazuje, że stawka jest wysoka, a uczestnicy – głodni sukcesu.
Trójka jurorów – DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół – przemierzyła Polskę wzdłuż i wszerz, by odnaleźć przyszłe gwiazdy sceny rapowej. Od lokalnych castingów po wielki finał, uczestnicy mierzą się z wymagającymi wyzwaniami – cypherami, bitwami, produkcją teledysków, duetami z topowymi artystami i wreszcie – tworzeniem finałowego hitu z czołowymi polskimi producentami. Zobacz kto wytrzyma presję, kto zachwyci jurorów i kto naprawdę zasługuje na miejsce na szczycie. Ten program to nie tylko muzyka – to marzenia, determinacja i walka o wszystko.
„W programie szukałem osoby, która ma ten błysk w oku, który miałem jak byłem 14–15-latkiem i zaczynałem robić muzę. Ten błysk i prawda to rzeczy, których nie może stworzyć wytwórnia – to się po prostu ma. Bardzo chciałbym, aby Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska przyniósł spotlight na uczestników, którzy się w nim pojawili. Chciałbym zobaczyć jak ci ludzie, którzy na co dzień są taksówkarzami czy pracują w gastro robią po prostu karierę, bo na to zasługują” – mówi Bedoes 2115.

DZIARMA dodaje: „Jestem na maksa podekscytowana premierą. Moim zdaniem ten program bardzo namiesza. Mamy tu nowych artystów ze świeżym spojrzeniem na muzykę, świetnych songwriterów i ludzi z twardą dupą, bo nie każdy odważyłby się na takie wyzwanie. Oni są jak czołgi – jak udało im się przetrwać ten program, to są gotowi na wszystko”.
„Nagrywając program byłem pod wrażeniem prawdziwych emocji, które udzieliły się nie tylko w oczywisty sposób uczestnikom, ale też nam, jurorom. Kilku uczestników, okazało się naprawdę kreatywnych i bardzo zdolnych, więc misję uważam za udaną” – przyznaje Sokół.
Program podzielony jest na trzy części:
14 maja – premiera czterech pierwszych odcinków: castingi regionalne, casting w Warszawie oraz cyphery.
21 maja – premiera trzech odcinków: bitwy, teledyski i duety z topowymi polskimi artystami.
28 maja – Wielki Finał, w którym trójka finalistów stanie do walki o główną nagrodę – 500 000 zł i szansę na realny start w branży. Bez kontraktów. Bez kompromisów.
O programie Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska
DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół wyruszają w ogólnopolską podróż, by wyłonić następną wielką gwiazdę polskiego rapu. Po przejściu przez serię wymagających castingów, młodzi wykonawcy zmierzą się w bitwach rapowych, pisaniu własnych kawałków oraz produkcji klipów. Na końcu tej drogi czeka na nich przełomowa nagroda – 500 000 złotych.
-
News3 dni temu
Wujek o sprzedaży książek na ulicy: „Dowiedziałem się, że to totalny upadek”
-
News5 dni temu
Jongmenowi anulowali paszport. Chcą ściągnąć rapera z Dubaju
-
News2 dni temu
Szpaku odbiera Popkillera za Young Multiego i mówi o Fagacie
-
News17 godzin temu
Kafara boli serce jak widzi, co robi jego kolega ze sceny
-
News16 godzin temu
Bonus RPK odwołał koncert, bo klub należy do funkcjonariusza CBŚP
-
News4 dni temu
O.S.T.R. nie odwoła swojego festiwalu mimo żałoby narodowej
-
News3 dni temu
Mata ujawnił, dlaczego McDonald’s się od niego odciął
-
News3 dni temu
Mata chce iść do wojska