News
Spotify z oświadczeniem odnośnie zmiany prawa w Polsce
„Będzie to miało szkodliwy wpływ na polski przemysł muzyczny”.

W związku z trwającymi pracami nad projektem ustawy o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz niektórych innych ustaw (UC6), Spotify wydało oficjalne oświadczenie.
Pełna treść oświadczenia, za które odpowiadają: Dustee Jenkins, dyrektorka ds. Public Affairs w Spotify oraz Mateusz Smółka, Music Team Lead na polski rynek w Spotify.
„Spotify dzieli się swoimi poważnymi obawami związanymi z zapowiedzią Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Pana Bartłomieja Sienkiewicza dotyczącą dodatkowego wynagrodzenia dla twórców przez muzyczne serwisy streamingowe, które miałoby zostać wprowadzone w ramach wdrożenia przez Polskę dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym (tzw. dyrektywa DSM), obejmującej przemysł muzyczny i audiowizualny. Branża muzyczna ma zupełnie inną specyfikę niż branża filmowa czy telewizyjna i powinna być rozpatrywana oddzielnie, gdy rząd będzie finalizował te regulacje. Spotify nie jest w stanie wchłonąć dodatkowych kosztów podwójnej płatności. W przypadku nałożenia dodatkowej płatności, koszt musiałby zostać zrekompensowany kosztem naszego wsparcia dla lokalnych artystów, podwyżką cen dla polskich użytkowników lub innymi środkami.
W ciągu ostatnich 11 lat Spotify dokonało ważnych inwestycji na krajowym rynku muzycznym i przyczyniło się do sukcesu wielu polskich artystów. Dzięki naszym wysiłkom promującym muzykę, zapewniamy lokalnym artystom większą widoczność w kraju i za granicą, napędzając wzrost odtworzeń ich utworów. Warto zauważyć, że w momencie wejścia Spotify do Polski, 10 najchętniej słuchanych artystów na platformie w Polsce stanowili artyści zagraniczni. Obecnie, 9 z 10 najpopularniejszych artystów w kraju to Polacy, a konsumpcja polskiej muzyki wzrasta z roku na rok. Nałożenie na muzyczne platformy streamingowe podwójnej opłaty za te same treści znacznie obciążyłoby działalność Spotify w Polsce, ograniczając nasze możliwości inwestycyjne. Wpłynęłoby to niewątpliwie na nasze możliwości wsparcia dla krajowych artystów oraz na samą usługę, z której z zadowoleniem korzysta wielu konsumentów.
Spotify już teraz przekazuje zdecydowaną większość przychodów właścicielom praw do muzyki, którzy rozliczają się z kompozytorami, autorami i wykonawcami na podstawie odrębnych umów. W 2023 r., w perspektywie globalnej, przekazana przez Spotify kwota wyniosła 35 mld zł, co stanowi najwyższą płatność dokonaną kiedykolwiek przez pojedynczego sprzedawcę detalicznego. W 2023 r. polscy artyści wygenerowali wyłącznie ze Spotify ponad 150 milionów złotych, co stanowi wzrost o 750% od 2017 roku. W 2022 r. IFPI (pol. Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego) ogłosiła, że polski sektor muzyczny stał się dwudziestym największym rynkiem muzycznym na świecie. Nigdy wcześniej Polska nie osiągnęła tak wysokiego udziału w globalnym rynku muzycznym. Dzięki serwisom streamingowym, takim jak Spotify, lokalny przemysł muzyczny kwitnie jak nigdy wcześniej.
Zaledwie dwa tygodnie temu rząd zapowiadał dosłowną transpozycję przepisów Unii Europejskiej w zakresie praw twórców muzycznych. Wprowadzenie przepisów dotyczących podwójnej płatności jest całkowitym zwrotem ze strony rządu i świadczy o braku zrozumienia negatywnego wpływu, jaki proponowane rozwiązanie będzie miało na polski przemysł muzyczny. Należy zauważyć, że propozycja wprowadzenia takiego mechanizmu opłaty, który obecnie odzwierciedlają zapowiedzi Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, została odrzucona przez unijnych prawodawców w procesie legislacyjnym.
Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie obowiązku podwójnej opłaty za tę samą muzykę będzie miało szkodliwy wpływ na polski przemysł muzyczny, polskich artystów i konsumentów, dlatego wzywamy rząd do podjęcia działań już teraz, aby temu zapobiec i sprawić, że polski przemysł muzyczny pozostanie silny i nadal będzie się rozwijał”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl


W najbliższy piątek do sklepów trafi nowy album Tedego „Vox Veritatis”. Dwupłytowe wydawnictwo zawiera bagatela 33 premierowe kawałki. Poznaliśmy tracklistę i gości, którzy pojawią się na albumie.
Nowe wydawnictwo Tedego nie jest obfite w gościnne ksywki. Wydaje się być to ograniczone do niezbędnego minimum, chociaż głosy będą pewnie podzielone ze względu na osoby, które raper postanowił zaprosić na album. Na pierwszym krążku „Vox Populi” mamy tylko jedną ksywkę – Abla, który już wielokrotnie przecinał się z gospodarzem.
Dużo bardziej awangardowo jest na drugim cedeku, gdzie gościnnie pojawiają się: Young Leosia, Bambi i Modelki. O nieudanej kooperacji z Leokadią już dzisiaj pisaliśmy. Jak wypadną pozostałe featy z dziewczynami dowiemy się na pewno w dniu premiery, czyli 18 kwietnia.
Tede „Vox Veritatis” – tracklista
CD: Vox Populi
- RICK ROSS
- NWJ ŻOŁNIERZ
- SURVIVAL feat. Abel
- SCARRA BAINA
- LECZ SERCEM
- FRIDAY
- GHOSTWRITER
- BUJAJ HAMAK
- JESZCZE RAZ#
- UNPLUGGED
- BAGGY
- WYLOTÓWKA
- TEN HIP-HOP
- VH2
- SZKLANY DACH
CD: Vox Dei
- NONTOPER
- WRACAM SE DO TRAPU
- POPEK
- SAM W NYC
- WIĘCEJ MIEJSCA feat. Young Leosia
- TOCZE MOJE FELE
- T.H.I.S.
- TRENDSETTER
- TSTMF
- BITCHES SĄ CRAZY
- DZIUPLA 3
- F150
- JEB GO! feat. Modelki
- PAPU
- SZKRZYDŁA
Vox Dei Bonus Tracks
- MYLFFY
- LAJKA MI DAJ feat. Bambi
- DZWOŃ ZIOMECZKU


Żabson wypowiedział się na temat obecnych relacji z Young Leosią, a także ocenił rap jej podopiecznej Bambi.
Nie sprawdza rapu Young Leosi
Leokadia opuściła szeregi Internaziomali w 2022 roku w konflikcie. Od tamtego czasu między nią a Żabsonem wieje chłodem. Jakie są ich obecne relacje?
– Nie będę oszukiwał, nie sprawdzam. Czasem mi się wyświetli na TikToku jakiś film z jej nową muzyką, ale raczej nie sprawdzam tego i przewijam dalej – mówi Żaba w rozmowie z newonce.
– Nie chcę też za bardzo o tym gadać, emocjonalnie jestem już po tym. Nie jestem zaangażowany w to w życiu. To co się tam dzieje, to się dzieje, mam w to totalnie wyj***ane, a pewne sprawy muszą się rozwiązać więc i tak się rozwiążą. (…) Kiedy wydawałem tę muzykę, to miałem satysfakcję, że to rozj***ało. Ja lubię być pociągającym za sznurki – dodaje.
Żabson o Bambi
Obecny od wielu lat na scenie Żabson potrafi podejść do relacji z innymi z chłodną głową, nawet jeżeli współpracują oni z jego oponentami.
– Wiem kto to jest Bambi i wiem, że rozpi**dala. Nie mieszkam pod kamieniem – chwali reprezentantkę Baila Ella.
– Bambi jest zresztą dziewczyną mojego ziomala Okiego. To że z Leosią jest mi nie po drodze, nie znaczy, że z kimś z jej wytwórni też jest nie po drodze – dodaje.
Podejście Żabsona wydaje się być całkiem w porządku.
News
Cypress Hill i londyńska orkiestra wydają album koncertowy
Nowym singlem promującym wydawnictwo jest utwór „I Ain’t Goin’ Out Like That”.

Cypress Hill zaprezentowali koncertową wersję „I Ain’t Goin Out Like That”, która jest drugim singlem zapowiadającym wyczekiwane wydawnictwo „Black Sunday Live at the Royal Albert Hall” – pełnometrażowy koncertowy album i film dokumentujący kultową już współpracę grupy z London Symphony Orchestra. Premiera wydawnictwa zaplanowana jest na 6 czerwca nakładem Mercury Studios. Album można już zamówić w przedsprzedaży.
„Black Sunday Live at the Royal Albert Hall” ukaże się w kilku formatach fizycznych i cyfrowych. Wśród wersji fizycznych znajdą się: DVD+2CD, Blu-ray+2CD, limitowana edycja 2CD, 180-gramowe winyle z w kolorze czarnym oraz złotym (limitowana edycja dostępna wyłącznie w oficjalnych sklepach). Wydawnictwo będzie dostępne także na limitowanej kasecie magnetofonowej.
Fani, którzy zdecydują się na format Blu-rayu, będą mogli doświadczyć koncertu w formacie dźwięku Dolby Atmos, który pozwala zanurzyć się w brzmieniu w taki sposób, jakby uczestniczyło się w koncercie w Royal Albert Hall.
Po serii ekskluzywnych pokazów kinowych zorganizowanych przez Mercury Studios we współpracy z Iconic Events Releasing, koncertowy film Cypress Hill i London Symphony Orchestra trafia do szerokiej publiczności. Zderzenie hip-hopowego arcydzieła z 1993 r. z brzmieniem jednej z najbardziej cenionych orkiestr świata jest bezprecedensowym wydarzeniem w muzyce. To historyczne widowisko, które do tej pory mogli podziwiać jedynie ci, którzy wypełnili po brzegi Royal Albert Hall 10 lipca 2024 r., wreszcie staje się dostępne dla wszystkich fanów, co pozwala im doświadczyć tej hipnotyzującej, mrocznej magii, jaka wydarzyła się, gdy Cypress Hill i 70-osobowa LSO wspólnie wykonali ten multiplatynowy album.
Cypress Hill „Black Sunday Live at the Royal Albert Hall” – tracklista
1. I Wanna Get High
2. I Ain’t Goin’ Out Like That
3. Insane in the Brain
4. When the Shit Goes Down
5. Lick a Shot
6. Cock the Hammer
7. Interlude
8. 3 Lil’ Putos
9. Legalize It
10. Hits From the Bong
11. What Go Around Come Around, Kid
12. A to the K
13. Hand on the Glock
14. Break ‘em off Some
15. Dr. Greenthumb
16. Illusions
17. Money
18. Cuban Necktie
19. How I Could Just Kill a Man
20. (Rock) Superstar
21. Band Introductions
Produkty:
2LP (czarne winyle)
10 lipca 2024 r. Cypress Hill połączyli siły z dowodzoną przez Troya Millera London Symphony Orchestra, prezentując jedyną w swoim rodzaju wersję poczwórnie platynowego albumu „Black Sunday”. Materiał doczekał się unikalnych aranżacji, inspirowanych oryginalnymi nagraniami DJ-a Muggsa. To przełomowe wydarzenie łączy światy muzyki klasycznej i hip-hopu, ubarwiając orkiestracjami takie klasyki jak „Illusions”, „I Ain’t Goin’ Out Like That”, „(Rock) Superstar”, „Insane In The Brain” i wiele innych. „Black Sunday Live At The Royal Albert Hall” zostało wytłoczone na czarnych, 180-gramowych winylach. Mastering z połowiczną prędkością zapewnia wysokiej jakości dźwięk.
2LP (złote winyle)
10 lipca 2024 r. Cypress Hill połączyli siły z dowodzoną przez Troya Millera London Symphony Orchestra, prezentując jedyną w swoim rodzaju wersję poczwórnie platynowego albumu „Black Sunday”. Materiał doczekał się unikalnych aranżacji, inspirowanych oryginalnymi nagraniami DJ-a Muggsa. To przełomowe wydarzenie łączy światy muzyki klasycznej i hip-hopu, ubarwiając orkiestracjami takie klasyki jak „Illusions”, „I Ain’t Goin’ Out Like That”, „(Rock) Superstar”, „Insane In The Brain” i wiele innych. „Black Sunday Live At The Royal Albert Hall” zostało wytłoczone na złotych, 180-gramowych winylach. Mastering z połowiczną prędkością zapewnia wysokiej jakości dźwięk.

Adma jest w trakcie promocji nowej płyty „Admaland”, ale także boryka się z problemami zdrowotnymi. Raperka musiała ściąć włosy, bo blisko połowa jej wypadła.
AdMa: Straciłam 40% swoich włosów
Raperka przyznała się, że włosy, które widzimy w klipach nie są jej, tylko to peruki.
– Tak naprawdę nie mam takich włosów. Straciłam z 40% moich włosów wtedy, jak pisałam Wam, że coraz gorzej się czuję i nie rozumiem, co się dzieje z moim zdrowiem. Bardzo mnie to dotknęło, że je tracę w tak dużej ilości. Peruki dały mi wolność, której potrzebowałam i ścięłam moje prawdziwe włosy. Taka to historia tego zdjęcia – ujawniła AdMa.
„Admaland” – nowa płyta raperki
Wejdź do Admalandu – niezwykłego miejsca ze słodyczami, w którym rządzą mocne bity, szczere wersy i niepowtarzalny styl AdMy. Ten album to wyjątkowa podróż po dźwiękach, emocjach i historiach, które łączą energię, zabawę oraz refleksję nad życiem, bo przecież bywa ono niekiedy gorzką chwilą. To więcej niż Long Play to swoiste słuchowisko muzyczne do którego zaprasza nas AdMa.
AdMie towarzyszą znamienici goście, a warstwa muzyczna jest dziełem czołowych polskich producentów. Premiera 13 czerwca.
News
Ten Typ Mes wskazał raperów, którzy najwięcej go nauczyli
Raperzy wszech czasów według warszawskiego gracza.

Ten Typ Mes rozlicza się z byłymi przyjaciółmi w nowym singlu „God Bless” i jak zpaowiada, na tym nie poprzestanie. Tymczasem raper podzielił się z fanami swoją topką ulubionych raperów.
Według Mesa raperami wszech czasów są:
- Kurupt
- Q-Tip
- Jay-Z
- Snoop Dogg
- Notorious B.I.G.
– Dłuższą chwilę nad tym myślałem, ale pięciu dla mnie NAJ MC’s to oni. Tacy, którzy najwięcej mnie nauczyli, którym zawdzięczam rozwój – skomentował Mes.
-
News5 dni temu
KęKę kupił sobie Porsche. To z okazji ważnej rocznicy
-
News5 dni temu
Sentino jest w USA i zaangażował się w pomoc dla Bonusa BGC
-
News2 dni temu
Ten Typ Mes wskazał raperów, którzy najwięcej go nauczyli
-
News5 dni temu
Żabson opowiedział, jak stracił 350 tys. zł
-
News4 dni temu
Sentino i Trueman znów pokłóceni. „Oki ci nawet ręki nie podał”
-
News2 dni temu
Sokół musi się mierzyć z krytyką za promowanie hazardu
-
teledysk4 dni temu
Young Leosia u Tedego. „Znowu mi powiesz, że Tede się sprzedał”
-
News17 godzin temu
AdMa straciła blisko połowę włosów