News
SPRZEDAŻ POLSKICH PŁYT W LATACH 2010-2013
Na oficjalnej lisćie sprzedaży płyt w Polsce OLIS, w latach 2010-2013, znalazło się 138 płyt hiphopowych.
W tym okresie odbyło się 196 notowań, a albumy rapowe pojawiły się w sumie na liście 896 razy. W ubiegłym tygodniu na OLISie znalazły się tylko trzy albumy i było to najgorsze od prawie dwóch lat notowanie dla polskiego hip hopu. Ten tydzień był już jednak lepszy, bo w notowaniu udział wzięło już pięć albumów.
W latach 2010-2013 najlepiej sprzedającym się albumem hiphopowym, okazała się być Diamentowa Płyta Donatana „Równonoc”. Projekt producencki znalazł się na OLISie 37 razy i cztery razy miał pierwsze miejsce. Drugie miejsce zajęła płyta Miuosha „Prosto przed siebie”, która królowała w notowaniu 30 razy, jednak nie zdobyła upragnionej jedynki. Trzecie mejsce należy do duetu O.S.T.R. & Hades i płyty „Haos”, która widoczna była na OLISie 29 razy i dwukrotnie znalazła na miejscu pierwszym.
Warto wspomnieć jeszcze o pozycji czwartej, na której znalazł się solowy debiutant – Bisz. Album „Wilk Chodnikowy” nie zdobył nigdy pierwszego miejsca, jednak na liście był obecny przez 28 tygodni. Tuż za Biszem, po raz drugi pojawił się weterean sceny – O.S.T.R. tym razem jednak z solowym wydawnictwem „Tylko dla dorosłych”, które gościło na liście przez 23 tygodnie.
Poniższą statystykę przygotował serwis Rap News.
113 miejsce – raz na liście:
(jest nadal) Potwierdzone Info – Przypadek? #niesondze
(jest nadal) Zbuku – Że życie ma sens
BOK – W stronę zmiany
Bonson/Matek – Historia Po Pewnej Historii
Brahu – Chaos
Buczer – uTRAPiony
Czarny – Niedopowiedzenia
Endefis – Taki Będę
Green – Buntownicy i lojaliści
Kaliber 44 – W 63 minuty dookoła świata
Miuosh – Piąta strona świata
Miuosh – Projekcje
Parzel & Siwers – Coś się kończy coś się zaczyna
Pokój z Widokiem na Wojnę – Droga Wojownika
Popek – Monster i goście
Pyskaty – Pysk w Pysk
Skazani Na Sukcezz – Na Linii Ognia
Szad – 21 Gramów
Tede – Notes 3D
Ten Typ Mes – Alkopoligamia: Zapiski Typa
Trzeci Wymiar – Cztery Pory Rapu
Waldemar Kasta – Prawda Naga
Wdowa – SuperExtra
Wojtas – 23
Zeus – Zeus jak mogłeś?
Zjawin – Wszystko Jedno
93 miejsce – dwa razy na liście:
(jest nadal) Słoń & Mikser – Demonologia II
Borixon – Rap Not Dead
Buka – Pokój 003
Drużyna Mistrzów
Firma – Nasza Broń to nasza pasja
Mielzky – Silny jak nigdy wkurwiony jak zwykle
HiFi Banda – Fakty ludzie pieniądze
Hipotonia – Honor twoją amunicją
Kali – 50/50
L.U.C. – Kosmostumostów
L.U.C. – Pyykycykytypff
L.U.C. & Motion Trio – Nic się nie stało
Medium – Graal
Miejski Sort – Z podwórka dla podwórek
Paktofonika – Archiwum Kinematografii
Rafi – 10
Rafi – 200ton
Sokół feat Pono – To prawdziwa wolność człowieka
Szad – I niech szukają mnie kule
W Witrynach Odbicia – Masz i pomyśl
71 miejsce – trzy razy na liście:
(jest nadal) Mam na Imię Aleksander – Nie mów o mnie źle
2sty – Puzzle
Abradab – ExtraVertik
Cira – Plastikowy kosmos
Drużyna Mistrzów 2: Sport Muzyka Pasja
Dudek RPK – Od serca 2012
Gedz – Serce bije w rytm
Hades – Nowe dobro to zło
Hukos/Cira – Głodni z natury
Lukatricks – Czarne złoto
Mielzky – 15
Młody M / Radonis – Kronika III: Zaklęty krąg
NON Koneksja – Tylko dla prawdziwych
Okoliczny Element – Kosze zerwane
Onar – Dorosłem do rapu
Paluch – Syntetyczna Mafia
PeeRZeT – Z miłości do gry
PMM – Poza horyzont
Slums Attack – Całkiem nowe oblicze
Sobota – Gorączka sobotniej nocy
Te-Tris – Lot 2011
Vienio – Profil pokoleń vol. 1
63 – 4:
Ak-47 – Autopsja
BRO – High School
Pih – Dowód Rzeczowy Nr1
PMM – Zatrzymać gniew
Prosto Mixtape Kebs
Vienio – Etos 2010
VNM – De Nekst Best
W.E.N.A. – Dalekie Zbliżenia
58 miejsce – 5 razy na liście:
Buka – Wspaniały widok na nic interesującego
Kajman – Prototyp
HiFi Banda – 2355
Pono – Wizjoner
Tede – MefistoTedes
46- 6:
Abradab – Abradabing
Bezczel – ADHD
Diox/The Returners – Logika Gry
Diox/The Returners – Backstage
Muzyka Filmowa „Jesteś Bogiem”
Pelson – 3584 i 3kroki
Prosto Mixtape 600V
Shellerini – PDG Gawrosz
Siwers – Bez ceregieli
Ten Typ Mes – Kandydaci na szaleńców
Warszafski Deszcz – PraWFDepowiedziafszy
WSRH – Szkoła Wyrzutków
40 – 7:
Fokus – Prewersje
Grammatik – Światła Miasta
Lukasyno i Kriso – Czas Vendetty
Paluch – Niebo
Parias – Parias
Pezet & Małolat – Dziś w moim mieście
34 – 9:
Łona i Weber – Cztery i pół
Onar – Przemytnik Emocji
Pokahontaz – Rekontakt
Typ Mes i Lepsze Żbiki
VNM – Etenszyn: Drimz Kamyn Tru
White House – Kodex 4
33 – 10:
Pih – Dowód rzeczowy nr3
27 – 11:
Grube Jointy
POE – Złodzieje zapalniczek
Slums Attack – CNO2 – dwa razy pierwsze miejsce
Tede – Fuck Tede/ Glam Rap
Trzeci Wymiar – Dolina Klaunoow
WENA – Nowa ziemia
23 – 12:
Hemp Gru – Jedność
Hemp Gru – Lojalność
Pih – Dowód Rzeczowy Nr2
Pyskaty – Pasja
17 miejsce – 13 razy na liście:
donGURALesko – Projekt jeden z życia moment
donGURALesko – Zaklinacz Deszczu
Hemp Gru – Braterstwo
OSTR – Jazz Dwa Trzy
Pezet – Radio Pezet
Slums Attack – Reedukacja – dwa razy pierwsze miejsce
15 miejsce – 15 razy na liście:
Chada – Jeden z Was – 1pierwsze miejsce
Tabasko – Ostatnia Szansa Tego Rapu – dwa razy pierwsze miejsce
13 miejsce – 16 razy na liście:
Chada – WGW
DonGURALesko – Totem Leśnych Ludzi – raz pierwsze miejsce
9 miejsce – 17 razy na liście:
Eldo – Zapiski z 1001 nocy – dwa razy pierwsze miejsce
Kali x Paluch – Milion dróg do śmierci
Paktofonika – Kinematografia
Tede – Elliminati
8 miejsce – 18 razy na liście:
Zeus – Zeus. Nie żyje
6 miejsce – 22 razy na liście:
Kali – Gdy Zgaśnie Słońce
Sokół i Marysia Starosta – Czysta brudna prawda
5 miejsce – 23 razy na liście:
O.S.T.R- Tylko dla dorosłych – raz pierwsze miejsce
4 miejsce – 28 razy na liście:
Bisz – Wilk Chodnikowy
3 miejsce – 29 razy na liście:
O.S.T.R. & Hades – HAOS – dwa razy pierwsze miejsce
2 miejsce – 30 razy na liście:
Miuosh – Prosto przed siebie
1 miejsce – 37 razy na liście:
Donatan – Równonoc – cztery razy pierwsze miejsce
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Pablo Novacci: „Zostałem oszukany, jestem na dnie i z długami”
Raper skończył 33 lata, ale jak informuje, to najgorsze urodziny w jego życiu.
Raper i producent z Jeleniej Góry podzielił się ze słuchaczami smutnymi wieściami. Novacciemu nie poszło w biznesie – bo jak informuje – zaufał nieodpowiednim ludziom.
– Ogólnie to myślałem, że rok temu (12.12) miałem najgorsze urodziny w życiu, ale w tym roku te przebiją wszystko. Nie odbierajcie tego jako jakieś żalenie się, po prostu to najgorszy rok w moim całym życiu, jestem chodzącym zombie i jestem na samym dnie. Zostałem potężnie oszukany i wpieprzony w długi, w dodatku chcąc dobrze – napisał.
– Chciałem wrzucić numer na moje urodziny jak co roku to robię, ale bez ściemy zamuliłem bo nie miałem siły podnieść się z łóżka, a co dopiero coś tam klikać. Sorry, wrzucę na dniach, więc wyjdzie trochę później na Spotify, a na YouTube to zaraz mogę wrzucić w sumie – dajcie znać czy w ogóle chcecie. Muzyka to ostatnie co mi zostało, tak samo jak słuchacze. Jeszcze raz sorry za tak depresyjny post, ale jest jak jest, koniec z jakąkolwiek ściemą. 33 lata w dupę j*bane – dodał.
Pablo Novacci sporą część swojego życia spędził na Wyspach Brytyjskich. Współpracował ze śmietanką polskiej sceny hip-hopowej, m.in. z Białasem, Bedoesem, Koldim, Sentino, Smolastym, Sponsem, White 2115 czy Young Multim.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
The Game w rozmowie z Shannonem Sharpe’em bez wahania ogłosił się numerem jeden z Compton.
Podczas wizyty w programie Club Shay Shay raper wrócił do starej, ale zawsze gorącej dyskusji o hierarchii muzycznej swojego miasta. The Game postawił sprawę jasno i bez półśrodków:
– Zdecydowanie jestem najlepszym raperem z Compton – powiedział wprost, a chwilę później poszerzył tę tezę na całe Zachodnie Wybrzeże.
Raper przekonywał, że jego pozycja wynika z połączenia warsztatu i ulicznego doświadczenia:
– Nikt nie jest w stanie mnie przegadać. Każdy, kto się zna, to wie.
Game podkreślił technikę i autentyczność jako fundament swojej twórczości. Na koniec dorzucił jeszcze jedno zdanie, które tylko podgrzało atmosferę: – Jestem najlepszym raperem w tym mieście.
Fragment rozmowy szybko obiegł sieć po tym, jak udostępnił go DJ Akademiks na Instagramie. W komentarzach momentalnie pojawiło się nazwisko Kendricka Lamara, a fani podzielili się na obozy. Jedni bronili legendy Kendricka, inni przyklaskiwali Game’owi, część próbowała godzić oba światy.
Jeden z komentarzy zwrócił uwagę na ponadczasowość twórczości Lamara. – Kendrick jest najlepszy, a jego muzyka przetrwa, bo mówi o realnych sprawach, a nie tylko rzuca wyzwiskami – napisał fan. Pojawiły się też głosy, że choć The Game ma prawo do takiego zdania, wpływ Kendricka na tożsamość Compton jest nie do podważenia.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Kobik o Bedoesie: „Ma lepsze teksty niż większość raperów w Polsce”
Krakowski raper zwrócił się do rapowych legend, które sieją nienawiść wobec Młodego Borka.
Kobik bardzo pozytywnie wypowiada się na temat Bedoesa, któremu kibicuje od samego początku.
Krakowski raper został zapytany przez jednego z fanów o szczerą opinię na temat szefa 2115. Kobik postanowił szerzej wypowiedzieć się na temat Bedoesa i wbić szpilę wszystkim, którzy go hejtują.
– Kozak. Nigdy nie zrozumiem hejtu na jego osobę. Kibicuję odkąd miał naście lat i rapował do kamerki w swoim pokoju. Ma lepsze wyczucie, flow i teksty niż większość raperów w Polsce. To jest rap 21 wieku. Jak wyszedł kilka temu na scenę i powiedział na koncercie, że kto nie jest z nimi to ssie, to pomyślałem sobie że o to chodzi i to było mega rapowe – wielki props za to. Z tego co pamiętam, chyba nawet za to przepraszał, choć nigdy nie powinien. Wszystkie rapowe legendy, które sieją nienawiść dookoła tego człowieka moim zdaniem powinny się wstydzić za siebie. Mi byłoby wstyd mieć +/-40 lat i się tak zachowywać – napisał.
Bedoes mocno polaryzuje słuchaczy. Jednią uważają go za ważny głos pokolenia, a inni zarzucają populistyczne zagrywki.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Wczoraj ukazała się nowa płyta Slums Attack „Slug”. W jednym z numerów Rychu wspomina Gohę Magical, mamę popularnego patostreamera.
W utworze „Hierarchia wartości” Peja bierze na celownik współczesną popkulturę i jej idoli, zestawiając dawnych bohaterów z dzisiejszymi internetowymi symbolami bylejakości. Raper jest rozczarowany tym, jak bardzo zmieniły się punkty odniesienia kolejnych pokoleń:
„Zmiana hierarchii wartości jakbyś mnie o to pytał. Kiedyś Tata Kazika, dzisiaj mama Magical. Co tu się odpi*rdala? Dawno przestałem wnikać. Nie mój świat, do swojego ja nie wpuszczam toxica” – nawija.
W refrenie Peja jeszcze mocniej dokręca śrubę, komentując obsesję na punkcie pieniędzy, zasięgów i pustych wizerunków.
„Ludzie nie chcą już empatii, pragną tylko nowe Lambo. Wpatrzeni w ameby, w ich wizerunek i banknot” – rapuje.
Numer jest częścią świeżo wydanego albumu „Slug” Slums Attack. Całość jest już dostępna do odsłuchu na YouTube.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
„Nie chodzi o to, czy ktoś go lubi” – Bedoes o numerze Żabsona z Wizem Khalifą
Szef 2115 podkreśla, że to historyczne wydarzenie.
Współpraca Żabsona z Wizem Khalifą wywołała spore poruszenie. Głos w sprawie zabrał też Bedoes 2115, który powiedział o „historycznym wydarzeniu”.
Bedoes odniósł się do numeru „Klasyk”, który Żabson nagrał z jednym z największych graczy amerykańskiego rapu. Choć relacje między nimi bywały w przeszłości napięte, tym razem raper z Bydgoszczy jasno zaznaczył, że osobiste sympatie nie mają tu żadnego znaczenia. Liczy się skala wydarzenia i jego symbolika dla całej sceny.
– Nie rozmawiajmy o tym czy Żabson jest w kogoś typie, czy ktoś go lubi czy nie, tylko rozmawiajmy o tym, co się wydarzyło, bo to jest historyczne. Gdyby ktoś małolatowi z Opoczna, który siedzi i słucha non stop Wiz Khalify powiedział: „Gościu, kiedyś polecisz do studia do Los Angeles i nagrasz z nim numer”… To jest historyczne, całym sercem wspieram.
W dalszej części wypowiedzi Bedoes poszerzył kontekst i podkreślił, że taka kolaboracja powinna być impulsem motywacyjnym nie tylko dla artystów, ale też dla fanów i młodych ludzi z mniejszych miejscowości. Zwrócił uwagę na to, że pochodzenie czy zaplecze rodzinne nie muszą zamykać drogi do największych celów.
– Uważam, że jako Polacy powinniśmy się wspierać. Nieważne skąd jesteś, z jakiego miasta, dużego czy małego, jaka jest twoja sytuacja rodzinna, bo wielu raperów pochodzi z rozbitych rodzin i małych miast, nigdy nie przestawaj gonić swoich marzeń i wierzyć w to. Ten numer jest na to największym dowodem, żeby mierzyć jak najwyżej i nigdy nie przestawać wierzyć.
Wspólny numer Żabsona i Wiza Khalify od piątku jest szeroko komentowany jako jedna z największych międzynarodowych kooperacji w historii polskiego rapu.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News1 dzień temuSokół ma pomysł, jak zabezpieczyć finansowo córkę Pona
-
News2 dni temuPopek odpiął wrotki – przemiana była chwilowa i wrócił do starych nawyków
-
ranking4 dni temuMata przejął największe polskie miasta, a Pezet stworzył ogólnopolski hymn
-
News4 dni temuJeden z największych sklepów streetwear ogłosił upadłość
-
News3 dni temuWściekły Bastek odpowiada na komentarze, żeby poszedł do pracy
-
News4 dni temuBonus RPK stanął po stronie córki Pona. Ośmieli tym Sokoła?
-
News5 dni temuDoda obejrzała dokument 50 Centa o Diddym: „Zboczeniec”
-
News3 dni temuRządzący wykorzystali Matę do uderzenia w Prezydenta – raper komentuje