News
Taco Hemingway i Rosalie na albumie Catz ’n Dogz
Posłuchajcie kawałków z „Friendship”.
Catz ’n Dogz na najnowszym krążku „Friendship” celebrują przyjaźń, miłość i dobre życie! Polscy producenci, didżeje, właściciele wytwórni Pets przez lata zapracowali na uznanie na międzynarodowej i rodzimej scenie muzyki tanecznej. Ich zaproszenie do współpracy na „Friendship” przyjęli tak znakomici goście jak uwielbiani u nas WhoMadeWho, znany z płyt dla Ninja Tune – Jono McClerry, a także świetne rodzime gwiazdy: Rosalie. i Taco Hemingway.
Duet tworzony przez Wojtka Tarańczuka i Grzegorza Demiańczuka długi czas był lepiej znany bywalcom nwojorskich, londyńskich czy berlińskich klubów niż polskim słuchaczom. Ich pozycję na międzynarodowej scenie potwierdza entuzjastyczne przyjęcie najnowszego singla „New Love”, który zachwycił takie sławy BBC jak Annie Mac czy Pete Tong. Na antenie londyńskiej stacji piosenkę wielokrotnie prezentowano w cyklu „the hottest record in the world”. W ostatnim czasie jednak Catz ’n Dogz docenili także rodzimi miłośnicy muzyki tanecznej – częste wizyty w polskich klubach i doskonały występ na Audioriver przysporzyły im oddanych fanów.
Ich muzyczna wyobraźnia nie zna granic, a autorska wizja pozwala na swobodne korzystanie z różnych stylistycznych konwencji i przekraczania gatunkowych reguł. „Music not genres. Friends not judgement” – deklarują. Greg i Voitek nadal są idealistami i krzewią, być może nieco utopijną, wizję wspólnoty tanecznego święta.
– Kreatywność, otwartość i chęć zmiany otoczenia na lepsze.Postawa ta stymuluje wszystkie nasze działania jako Catz ’n Dogz. W nagraniach, setach dj’skich, festiwalu Wooded i w życiu codziennym. W tych warunkach, rodzi się muzyczna przyjaźń. Nie „kumpelstwo” ale przyjaźń. Taka, dzięki której możemy przenosić góry!” – głosili niedawno w manifeście, który towarzyszył kompilacji „Friends Of Pets”.
To przesłanie jest nadal aktualne, stąd tytuł albumu: „Friendship”. Przyjaźń jako siła sprawcza, inspirująca w życiu i twórczości, pomogła im nagrać kolejny znakomity album: uczciwy, przepełniony emocjami, subtelny, a równocześnie tanecznie przebojowy. Greg i Voitek krążek tworzyli w ciszy i spokoju, w niewielkiej hiszpańskiej wiosce Cercedilla, której nazwa dała też tytuł otwierającej kompozycji. Choć każdy indeks na „Friendship” przynosi niezwykłe atrakcje, to równocześnie album, którego znakomicie słucha się jako całość: od pierwszej do ostatniej minuty.
Catz ’n Dogz za sprawą muzyki chcą łączyć ludzi i tę zasadę wcielają w życie: czy to promując młodych twórców na wydawnictwach Pets, czy też zapraszając zaprzyjaźnionych muzyków na autorskie płyty. Także na „Friendship” doborowi goście spisali się znakomicie: rozmarzony głos wokalisty i gitarzysty Jamesa Yuilla doskonale pasuje do inspirowanej Hiszpanią kompozycji „There”, ZENSOFLY i Maxville świetnie odnajdują się w funkowym „Wave” a długoletni przyjaciel Kiddy Smile i Rouge Mary nawiązują do tradycji wokalnego Chicago house w ekstatycznym miłosnym hymnie „One Plus You”. Szaleni Duńczycy z WhoMadeWho nie zawodzą w przebojowym „Never Go Down”, a znany z nagrań dla Ninja Tune brytyjski wokalista Jono McCleery rozbudza emocję w hipnotycznym tracku „Would You Believe”. Z kolei Eglė Sirvydytė ujmuje folkową delikatnością w piosence „Water”.
Polscy goście również tu błyszczą: najciekawszą debiutantka ostatnich lat – Rosalie. zmysłowo i elegancko śpiewa w subtelnej kompozycji „Mind” zaś gwiazda hip hopowej sceny Taco Hemingway zaskakuje, brawurowo rapując po angielsku w „Yi Fang”.
To album buzujący emocjami i szczery, który efektownie dowodzi, że przeciwieństwa się przyciągają. Yin i Yang, Catz ’n Dogz, Greg i Voitek – po niemal dekadzie spędzonej w Berlinie, dziś mieszkają w różnych miastach, żyją w innych rytmach, a jednak ich przyjaźń rozkwita silniej niż kiedykolwiek wcześniej, znajdując artystyczną kulminację na „Friendship”.
Tracklista
- Catz ‘n Dogz – Cercedilla
- Catz ‘n Dogz – There ft. James Yuill
- Catz ‘n Dogz – Mind ft. Rosalie.
- Catz ‘n Dogz – Wave ft. ZENSOFLY & Maxville (Album Version)
- Catz ‘n Dogz – Yi Fang ft. Taco Hemingway
- Catz ‘n Dogz – One Plus You ft. Kiddy Smile & Rouge Mary
- Catz ‘n Dogz – New Love
- Catz ‘n Dogz – Never Go Down ft. WhoMadeWho
- Catz ‘n Dogz – This Feels Real
- Catz ‘n Dogz – Questions
- Catz ‘n Dogz – Moments Turn To Hours
- Catz ‘n Dogz – Would You Believe ft. Jono McCleery
- Catz ‘n Dogz – Water ft. Eglė Sirvydytė
- Catz ‘n Dogz – Last Song For Berlin
- Catz ‘n Dogz – Hedonic Treadmill
- Catz ’n Dogz – The Choice (Album Version) only for iTunes
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Meek Mill jest wkurzony, że ludzie mówią o jego tweetach, a nie o tym, że pomaga młodym wyrwać się z ulicy
„Pchają złą narrację”.
Meek Mill ma dość tego, że opinię publiczną interesują wyłącznie jego wpisy w mediach społecznościowych. Raper twierdzi, że ta narracja celowo pomija realne działania, jakie podejmuje poza internetem, w tym pomoc młodym ludziom w wyrwaniu się z ulicy.
Meek Mill odniósł się na platformie X do tego, jak jest postrzegany przez pryzmat social mediów. Jego zdaniem media i komentatorzy chętnie podchwytują narrację o „problemowym Meeku z Twittera”, ignorując to, co faktycznie robi w realnym życiu.
– Pchają taką złą narrację, a nigdy nie wspominają o prawdziwych rzeczach, które robię. Pomagam młodym chłopakom zmieniać ich życie.
Raper dodał, że przez kilkanaście lat obecności w branży nie potrzebował tanich trików ani internetowych prowokacji, żeby utrzymać swoją pozycję.
– Jestem na świeczniku od 15 lat, bez gimmicków, myślę, że całkiem nieźle radzę sobie w social mediach. Czasem zacytuję linijkę z kawałka i już jestem na każdej stronie z clickbaitem w tytule.
Meek Mill ma rację w jednym – jego obecność w social mediach od lat dostarcza skrajnych emocji, od kontrowersji po absurd i humor.
They pushing "Meek's bad social media rep" narrative …they never mention the change I make or real stuff I do … helping young men in music change the directions of their lives… I speak out of term on social media because it's not reality … it's separate from who I am
— MeekMill (@MeekMill) December 19, 2025
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
TikTok sprzedany – czy uniknie zamknięcia w USA?
Chińska platforma prawdopodobnie została uratowana.
Chiński właściciel TikToka dogadał się z Amerykanami, żeby zablokować groźbę bana w USA od 2026 roku. Kontrola właścicielska ma trafić w amerykańskie ręce, ale algorytm zostaje po stronie Chin.
ByteDance potwierdził porozumienie, na mocy którego większościową kontrolę nad TikTokiem w USA przejmą amerykańscy inwestorzy. Celem jest spełnienie warunków ustawy „sprzedaj albo zablokuj” i uniknięcie całkowitego wyłączenia aplikacji na rynku, z którego korzysta ponad 170 mln użytkowników.
Nowa spółka w USA ma być kontrolowana w 80,1 proc. przez inwestorów z USA i państw sojuszniczych, ale technologia decydująca o tym, co widzą użytkownicy, pozostanie własnością ByteDance i będzie jedynie licencjonowana.
W praktyce oznacza to, że infrastruktura i dane są pod amerykańskim nadzorem, ale algorytm pozostaje chińskim aktywem technologicznym.
Administracja Trumpa utrzymuje, że porozumienie spełnia wymogi ustawy. Część Republikanów otwarcie kwestionuje, czy licencjonowanie algorytmu zamiast jego sprzedaży realnie usuwa zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Young Buck odpalił otwarty diss w stronę Fat Joe i zarzuca mu konfabulacje. Chodzi o historię sprzed lat, w której Joe twierdzi, że jego ekipa pobiła rapera z Tennessee. Buck odpowiada wprost: żadnego pobicia nie było, a cała opowieść to bajka pod podcasty.
Young Buck zapowiedział numer w social mediach, a chwilę później wypuścił pełnoprawny diss nagrany na bicie “Went Legit” od G Herbo. W niespełna dwuminutowym kawałku celuje nie tylko w Fat Joe, ale też w Jadakissa. Buck drwi z tego, że weterani rapu zamienili się w duet podcastowy:
„Ci raperzy muszą przestać łączyć siły w podcastach i odstawiać te ich scenki”.
W dalszej części numeru Buck wprost zaprzecza wersji wydarzeń przedstawianej przez Joe. Według niego nikt nikogo nie tknął, a cała historia jest kompletnie zmyślona. Pada też złośliwa linijka, w której raper ironicznie zastanawia się, czy opowieść Joe to jego własne słowa, czy raczej efekt „Ozempicu” (lek na cukrzycę stosowany do szybkiego zbijania wagi).
Cała sprawa zaczęła się od wypowiedzi Joe na podcaście “Joe and Jada”, gdzie raper z Bronksu po raz pierwszy publicznie opowiedział historię rzekomego zajścia sprzed lat. Joe twierdził, że doszło do niego w Chicago, po jednym z festiwali, w czasie gdy konflikt między Terror Squad a ekipą G-Unit był w szczytowej fazie. Według jego relacji Buck miał próbować go „ustawić”, Joe rzucił w jego stronę butelką z wodą i wyzwał go na konfrontację, po czym – jak stwierdził – jego ludzie mieli spuścić Buckowi lanie. – Nigdy wcześniej nikomu tej historii nie opowiadałem – mówił Joe w podcaście.
Diss na bicie G Herbo jest jasnym sygnałem, że Buck nie traktuje tej historii jak żartu, tylko jak bezczelne przeinaczanie faktów i próbę budowania sensacji po latach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.
Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu
Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.
YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.
YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.
YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.
Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.
YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.
Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.
Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuPeja do przewodniczącego Lewicy: „Czerwony nygusie”
-
News4 dni temuNas ujawnił, dlaczego Eminem odmówił mu zwrotki
-
News3 dni temuWaldemar Kasta dołączył do rosyjskiej federacji
-
News3 dni temuFu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
-
News2 dni temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News1 dzień temuTaco Hemingway „Latarnie wszędzie dawno zgasły”- nowa pyta promowana na Narodowym
-
News2 dni temuWaldemar Kasta zrezygnował z gali w Moskwie. „Przerwałem udział w wydarzeniu na żywo”
-
News3 dni temuSprzedał katalog za miliard dolarów, nie sprzedając go. The Weeknd ustawił nowy standard dla artystów