Sprawdź nas też tutaj

News

TECH N9NE CHWALI NOWY ALBUM LAMARA: „TO JEST COŚ PIĘKNEGO”

Opublikowany

 

„Kocham, gdy mój brat robi to co chce, a nie to, czego ludzie od niego oczekują”.

Trzeci studyjny album Lamara trafił na półki sklepowe dwa miesiące temu. Krążek ten wyraźnie podzielił fanów rapera. W sieci wciąż trwają dyskusje dotyczące tego, czy odejście od stylu zaprezentowanego na „Good Kid, M.A.A.D City” było dla niego dobrym posunięciem. Wątpliwości w tym temacie nie ma Tech N9ne, który stwierdził, że „TPAB” to płyta „cudowna”.

 

– To jest Kendrick totalny – uważa N9ne. – Myślę, że on jest wolny, ma twórczą swobodę i może robić to, co mu się podoba. I zrobił coś pięknego. Ten krążek jest spójny, to jest poezja. (…) To jest hip-hop. To coś cudownego, to jest gangsterskie, to jest sprzeczne, to jest wszystko. To jest człowiek – powiedział raper w telefonicznej rozmowie z Montreality.

 

Reprezentant Kansas City zdradził, że szczególne wrażenie zrobiła na nim rozmowa z Tupaciem zawarta na końcu utworu „Mortal Man”. – Ten wywiad to coś niesamowitego, naprawdę zrobił na mnie ogromne wrażenie – wyznał Tech.

 

Panowie współpracowali ze sobą już kilka razy. Kendrick pojawił się gościnnie w dwóch utworach Techa – „Fragile” i „I Love Music” (pierwszy pochodzi z płyty „Something Else” z 2013 roku, a drugi z płyty „All 6's and 7's” z roku 2011). – Kocham, gdy mój brat robi to co chce, a nie to, czego ludzie od niego oczekują. Oni pewnie spodziewali się, że ta płyta będzie podobna do poprzedniej. Tym razem on postanowił, że robi muzykę jak prawdziwy artysta. Tak powinni działać artyści. Myślę, że to się mu udało – powiedział.

 

Swoją odmienną opinią na temat „TPAB” podzielił się także jakiś czas temu A$AP Rocky. W rozmowie z magazynem Billboard lider A$AP Mob przyznał, że krążek Lamara przesłuchał bardzo pobieżnie i dodał, że nie przypadł on mu zbytnio do gustu. – Mam może ze dwa utwory, które mi się spodobały – zdradził.

 

Trzeci album Kendricka pod koniec kwietnia uzyskał w USA status złotej płyty (rozszedł się w nakładzie 513 tysięcy egzemplarzy). Poziom ten osiągnęło dotychczas w tym roku sześć wydawnictw: płyta Drake’a, Sama Smitha, Eda Sheerana, Taylor Swift, Meghan Trainor oraz soundtrack do filmu „Fifty Shades Of Grey”.

 

Przypomnijmy, że już w sierpniu w ramach Kraków Live Festival raper z Compton wystąpi w Polsce.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Hip-hop wraca do Opola po 20 latach

Na scenie trzy pokolenia raperów.

Opublikowany

 

Tego w Opolu nie było od ponad 20 lat. Podczas tegorocznego 61. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki odbędzie się koncert w pełni poświęcony hip-hopowi. Wydarzenie zatytułowane „Hip-hop. Jedno podwórko” zaplanowano na czwartek, 12 czerwca. Transmisję będzie można śledzić na antenie TVP1, TVP Polonia oraz w serwisie TVP VOD.

To nie tylko powrót rapu na deski opolskiego amfiteatru, ale i symboliczne spotkanie trzech pokoleń artystów, którzy współtworzyli i nadal kształtują krajobraz polskiego hip-hopu. Koncert ma ukazać siłę i różnorodność gatunku, który przez lata funkcjonował na obrzeżach mainstreamu, a dziś niepodzielnie króluje na listach przebojów.

Trzy pokolenia, jedno podwórko

Line-up został podzielony na trzy główne nurty: klasykę (Old School), Nową Falę oraz młode talenty. Wśród weteranów wystąpią m.in. Paktofonika, AbradAb, Molesta Ewenement oraz O.S.T.R. – artyści, którzy budowali fundamenty sceny jeszcze w latach 90.

Pokolenie średnie reprezentować będą m.in. GrubSon, Ten Typ Mes i JWP/BC – twórcy, którzy wyznaczyli nowe kierunki rozwoju gatunku po 2010 roku. Wśród najmłodszych wykonawców usłyszymy Miłego ATZ, WCK, Kukona oraz asthmę – przedstawicieli nowoczesnego, introspektywnego rapu, czerpiącego zarówno z klasyki, jak i z eksperymentalnych brzmień.

Reżyser koncertu, Miłosz Bidziński, podkreśla, że będzie to „opowieść o tożsamości i wolności, która wyrasta z miejskich korzeni”. Kierownikiem artystycznym wydarzenia jest Vienio – współtwórca legendarnego składu Molesta Ewenement. Całość poprowadzi CNE (Tomasz Kleyff) – jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci sceny lat 90.

Ero, Kosi i Merd odpowiadają za oprawę

Koncert będzie nie tylko muzycznym show, ale też wizualnym spektaklem. Oprawa graficzna – miejskie pejzaże, blokowiska, portrety artystów – ma podkreślić związki hip-hopu z codziennością i jego zakorzenienie w lokalnym kontekście społecznym. Za realizację odpowiadają uznani artyści graffiti: Merd, Eros i Isok.

Warstwę muzyczną wspierać będzie DJ Eprom – Mistrz Świata IDA w kategorii DJ-ów oraz zespół Torres Brothers, który zadba o oprawę instrumentalną na żywo.

To wydarzenie ma szansę przejść do historii festiwalu jako jeden z najodważniejszych koncertów ostatnich lat – nie tylko pod względem muzycznym, ale także pokoleniowym i kulturowym.

Czytaj dalej

News

Nie żyje Jaosh – raper z Przemyśla

Jaosh kilka dni temu żegnał Jokę. Teraz sam odszedł.

Opublikowany

 

jaosh nie żyje

Smutne wieści z Podkarpacia. Nie żyje Piotr „Jaosh” Skrzela – prekursor tamtejszej sceny hip-hopowej. Zmarł po długiej chorobie.

Jaosh nie żyje

Jako jeden z pierwszych o śmierci Jaosha poinformował Eskaubei. – Spoczywaj w pokoju Pionierze! To jak żyłeś z tą najgorszą z możliwych chorób było inspirujące i poruszające – napisał.

Jaosh był nie tyko raperem, ale też właścicielem marki MC WEAR. To jeden z prekursorów hip-hopu na Podkarpaciu, który cieszył się dużym szacunkiem w środowisku. Był członkiem grupy ZJS Fundament, która tworzyli jeszcze: WDK, Das i Łapi.

Poniżej jeden z jego najbardziej rozpoznawalnych numer „4 lata” z udziałem WDK, który czasy świetności miał jeszcze za czasów telewizji Viva i MTV.

Nieuleczalna choroba

W wieku 38 lat u rapera zdiagnozowano stwardnienie zanikowe boczne. To nieuleczalna choroba neurologiczna, która nieuchronnie prowadzi do śmierci.

– Na ten moment mam całkowity niedowład rąk i praktycznie już nie mówię – informował raper rok temu. Mimo tak strasznej choroby Jaosha nie opuszczał humor, bo potrafił 1 kwietnia dodać np. taką informację:

Miał wsparcie od Gurala

W 2021 roku pionierzy przemyskiego hip hopu połączyli siły po 20 latach by we wspólnym utworze oddać hołd jednemu z najlepszych MC z Podkarpacia – Jaoshowi – oraz wesprzeć go w walce z chorobą.

Rapera wspierał także Donguralesko:

Bliscy żegnają rapera

– Piotr Jaosh Skrzela to osoba, która zauważyła mnie jeszcze za szczyla, gdy coś tam sobie rapowałem. Nakierowywałeś, propsowałeś. Uwierzyłeś w projekt Przemyskiej Sceny Hip Hopowej dając nam duże wsparcie. ZJS Fundament to klasyk, który mocno wbił się w moją głowę i zostawił trwały ślad. Pomimo długiej i ciężkiej choroby nigdy się nie zmieniałeś. Na zawsze zapamiętam momenty naszych rozmów, koncertowych spotkań…Żegnaj Piotrek – Daniel Kuraś z Przemyśla.

– Smutna wiadomość. Wczoraj, po długiej i ciężkiej chorobie odszedł od nas Piotr Jaosh Skrzela. Piotrek od ośmiu lat mierzył się z brutalnym i bezwzględnym przeciwnikiem, każdego dnia z godnością i podniesioną głową stawiając mu czoła. Wojownik! Od pierwszego dnia choroby żył na własnych warunkach i tak też umarł. Spoczywaj w pokoju Bracie! – Maciej Warda.

Czytaj dalej

News

Belmondo zająłby lepsze miejsce na Eurowizji niż Steczkowska?

Tymczasem Peja nagłaśnia eurowizyjny przekręt.

Opublikowany

 

belmondo eurowizja steczkowska

Tegoroczny konkurs Eurowizji był osnuty wieloma teoriami spiskowymi. Jedna z nich dotyczyła ustawienia konkursu pod dobry wynik Izraela, co miało przykryć prawie całkowicie przemilczane ludobójstwo w Strefie Gazy. Przy tej okazji pojawiły się głosy słuchaczy, że utwór Belmondo poradziłby sobie lepiej niż „GAJA” Justyny Steczkowskiej.

Eurowizja 2025 została zapamiętana głównie z jednego powodu – zerowego dorobku punktowego, jaki Polska dostała od Ukraińców. Nic nie pomogło zadłużenie naszego kraju pod korek, żeby wesprzeć znajdujących się w potrzebie sąsiadów, nawet 1 punkt nie powędrował na konto Justyny Steczkowskiej jako symboliczne „dziękuję”. Trudno tu mówić o przypadku, patrząc przez pryzmat ostatnich wydarzeń, gdy Donald Tusk został ograny przez stronę ukraińską i jako jedyny musiał wracać ze spotkania w Kijowie w oddzielnym wagonie niż reszta przywódców europejskich. Jednak trzeba uczciwie napisać, że mroczny utwór polskiej wokalistki był dość toporny i pozbawiony repeat value.

Przy okazji tegorocznego konkursu dowiedzieliśmy się, jak producenci manipulowali widzami. Przekręt nagłośnił m.in. Peja, publikując nagranie reprezentantki Izraela, którą wygwizdano na żywo na widowni, ale ludzie przed telewizorami usłyszeli w tym czasie sztuczne brawa. Trudno nie założyć, iż nie miało to żadnego wpływu punktację.

Polacy internauci nie mieli za to wątpliwości, że można było znacznie lepiej dobrać utwór i skroić go pod oczekiwania geopolityczne. Jako jednego z faworytów do wykręcenia bardziej satysfakcjonującego wyniku wskazano Belmondo. Kluczem do sukcesu miałaby okazać się piosenka „BakoL MiKoL kol”. W komentarzach pod postem pojawiły się też screeny sugerujące, że tegoroczny dobry wynik Izraela związany był z faktem wielokrotnego używania kart kredytowych, zarejestrowanych w różnych krajach, którymi posłużono się przez chwalących się tym w social mediach Żydów.

Czytaj dalej

News

Joey Bada$$ kontra Zachodnie Wybrzeże – nowa wojna w amerykańskim rapie

Joey Bada$$ prowokuje, a Zachód odpowiada bez litości.

Opublikowany

 

joey badass

Nowy rok w świecie hip-hopu rozpoczął się z hukiem. Głównym bohaterem najnowszego konfliktu na scenie rapowej został Joey Bada$$, nowojorski MC, który swoją twórczością rozpalił na nowo napięcia między Wschodnim a Zachodnim Wybrzeżem USA.

„The Ruler’s Back” – iskrą nowej wojny Wschód vs Zachód

Wszystko zaczęło się od premiery utworu „The Ruler’s Back”, w którym Joey otwarcie zarzucił branży muzycznej faworyzowanie Kalifornii i ignorowanie wkładu Nowego Jorku w rozwój hip-hopu. W tle jego słów słychać echa sukcesu Kendricka Lamara, którego album „GNX” i występ na Super Bowl dominowały w mainstreamie.

Odpowiedź Zachodu: Ray Vaughn, Mick Jenkins i Daylyt w kontrataku

Odpowiedź nadeszła błyskawicznie. Ray Vaughn z wytwórni Top Dawg Entertainment wypuścił diss „Crashout Heritage”, uderzając bezpośrednio w Joeya. Chwilę później do konfliktu dołączył również Mick Jenkins z Chicago z numerem „Wars & Rumors of Wars”, w którym oskarżył Bada$$a o megalomanię.

Joey nie pozostał dłużny. W singlu „Sorry Not Sorry” (wydanym 20 stycznia) uderzył nie tylko w krytyków, ale i w J. Cole’a, który wcześniej usunął swój diss na Kendricka z mixtape’u „Might Delete Later”. Joey dał jasno do zrozumienia: nie zamierza się wycofywać z żadnej konfrontacji.

Freestyle z Ab-Soulem i dalsza eskalacja beefu

W maju doszło do niecodziennej sytuacji – podczas wspólnego nagrania Red Bull Spiral Freestyle z udziałem Big Seana, Joeya i Ab-Soula, ten ostatni żartobliwie zauważył: „Stawiasz mnie w trudnej pozycji, dissując moje strony”. Joey odpowiedział bez wahania: „Tu nie chodzi o wybrzeża. Po prostu wiem, że jestem najlepszy”.

Dzień po freestyle’u Ray Vaughn wypuścił kolejny diss – „H Era”, a Joey zareagował natychmiast numerem „The Finals”, oskarżając go o chęć wypromowania się na konflikcie i rzucając rękawicę Kendrickowi Lamarowi: „Jeśli naprawdę jesteś numerem jeden – zmierz się ze mną”.

Kalifornia kontratakuje – kolejne dissy, kolejne nazwiska

Po „The Finals” do ataku dołączyli kolejni reprezentanci Zachodniego Wybrzeża: Daylyt, REASON oraz AZ Chike. Sytuacja eskaluje z dnia na dzień, a publikowane utwory stają się coraz ostrzejsze.

Kendrick Lamar milczy

Na razie Kendrick Lamar nie odpowiedział bezpośrednio. Ale przy tak otwartych prowokacjach ze strony Joeya, jego milczenie może nie potrwać długo. Rapowa społeczność z z zapartym tchem śledzi rozwój wydarzeń.

Czytaj dalej

News

Nie tylko chrupki, ale też energetyk od Bambi? Wyjaśniamy

Bambi poszła w spożywkę jak Kizo.

Opublikowany

 

Przez

bambi energetyk

Wczoraj jako pierwsi poinformowaliśmy o chrupkach Bambi „Bambiszonki”, które wchodzą do Żabek. Media zaczęły też pisać o energetykach od Bambi. Wyjaśniamy, o co chodzi.

Dzisiaj, oprócz informacji o chrupkach raperki, niektóre media zaczęły podawać wiadomość, że w Żabkach pojawił się także energetyk od Bambi w kooperacji z marką Black. Wszystko wzięło się od zdjęcia, które wypłynęło do sieci z nowymi smakami Blacka, który ma podobną kolorystykę jak „Bambiszonki” i może się kojarzyć z raperką.

Nowe energetyki „Black” nie mają nic wspólnego z Bambi

Wyjaśniamy: Bambi nie ma nic wspólnego z energetykami i raczej nigdy nie będzie miała, ponieważ jej grupą docelową są raczej osoby poniżej 18 roku życia, a od 1 stycznia 2024 roku w Polsce obowiązuje zakaz sprzedaży napojów energetycznych osobom niepełnoletnim. Tego typu współpraca jest zwyczajnie nieopłacalna i mija się z celem.

Kolorystyka chrupek Bambi i nowego Blacka jest przypadkowa.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: