Wywiad
„W 2014 CHCĘ WYDAĆ 2 PŁYTY” – WYWIAD Z VIXENEM

Vixen Beatz to 24 letni producent oraz MC z Czańca, który tworzeniem muzyki rap zajmuje się od 12 lat, przez które zdążył wydać 9 płyt, wyprodukować masę podkładów i dograć wiele zwrotek gościnnych. Pierwsze jego legalne wydawnictwo – album ”New-Ton” – pojawiło się na rynku w 2009 roku, po czym artysta wcielony został do wytwórni Rycha Peji RPS Enterteyment, gdzie wydał kolejne dwa ciepło przyjęte krążki.
Z Vixenem rozmawiałem o artyzmie, muzyce, inspiracjach, tym, czego możemy spodziewać się po nim w przyszłości, i kilku innych rzeczach. Zapraszam do czytania!
GlamRap: W swoich utworach jesteś przejmująco szczery – wyrażasz mnóstwo czasami bardzo trudnych emocji zarówno słowami, jak i głosem, dzięki czemu słuchacz czuje się niezwykle, jakby właśnie powiedziano mu coś w wielkim zaufaniu, wręcz jakby otrzymał kredyt zaufania. Można chyba śmiało zaryzykować stwierdzeniem, że przy tak skrajnej uczciwości artystycznej relacja pomiędzy autorem sztuki a jego odbiorcą staje się niemalże intymna. Jakie uczucia towarzyszą Ci zwykle przed wypuszczeniem albumu w przestrzeń publiczną, i po dokonaniu tego? Nie masz czasami wrażenia, że jednak powiedziałeś zbyt wiele i niektóre sprawy trzeba było pozostawić wyłącznie dla siebie? Czy są takie tematy, które zamierzałeś poruszyć w swoich utworach, ale ostatecznie odpuściłeś uznając je za zbyt osobiste? Słuchając Twojego rapu, odnieść można wrażenie, że Vixen jest człowiekiem który powie na bicie o wszystkim, co jest warte powiedzenia, niezależnie od tego, jak bardzo byłoby to trudne. Jaki wpływ na Twoje życie wywarło przyjęcie takiej właśnie otwartości na ludzi?
Vixen Beatz: Myślę, że to ciągłe przesuwanie granicy tego co można powiedzieć a czego nie. Kiedyś podczas pisania częściej się zastanawiałem „czy wypada” coś mówić, teraz po prostu zastanawiam się mniej nad tym. Zawsze przecież można po nagraniu stwierdzić, że numer z jakichś powodów zostanie „w szatni”. Mimo wszystko nigdy nie żałuje tego co nagrałem bo moje kawałki to forma pamiętnika. Piszę sobie swoje rzeczy a za parę lat słuchając starych nagrań myślę sobie „ale człowiek był głupi”, albo wręcz przeciwnie, zależy nad którymi fragmentami by się skupiać. Nie wiem cy wszystko jestem w stanie powiedzieć, myślę że są jeszcze rzeczy które nie zostały nawinięte z różnych powodów i czekają aż moja indywidualna granica „tego co można” przesunie się znowu.
GlamRap: Według psychologów, najważniejszym narzędziem przeciętnego człowieka umożliwiającym mu utrzymanie higieny psychicznej jest tzw. mechanizm wyparcia – usuwanie ze świadomości pragnień, myśli, i uczuć prowadzących do niezadowolenia. Artyści zajmują się wyrażaniem uczuć zawodowo, można więc mniemać, że pozbawieni są tego leczniczego mechanizmu obronnego a zatem powinni być mniej szczęśliwymi ludźmi. Wrażliwość ponad przeciętnie rozwinięta na drodze konsekwentnego zagłębiania się w swe stany emocjonalne i racjonalizowania ich okazać się może w zależności od okoliczności tyleż błogosławieństwem, co przekleństwem. W swoich utworach opowiadasz również o sprawach bolesnych, stawiasz czoła swoim demonom. Czy jest to coś w rodzaju psychicznego masochizmu, czy też pisanie ma na Ciebie terapeutyczny wpływ? Perła powstaje, gdy do wnętrza muszli małży dostanie się ziarenko piasku, a ta w reakcji obronnej otacza je szlachetną masą. Czy można powiedzieć, że analogicznie mają się sprawy w Twoim przypadku, a jeśli tak, to na ile smutek daje się zamknąć w opisie smutku?
Vixen Beatz: Dobre pytanie ziom. Myślę że jest trochę prawdy w stwierdzeniu że pisanie o bólu to trochę masochizm. To że czuje dany rodzaj bólu sprawia że mogę o nim napisać i jeżeli to zrobię dobrze to odczuję satysfakcję. Myślę że to całkiem opłacalne dla mnie bo czasem udaje mi się zmienić tę negatywną emocję jaką jest ból w pozytywną jaką jest satysfakcja. Oczywiście zanim to nastąpi potrzebne jest zanurzenie w tej negatywnej i paradoksalnie im pełniejsze jest zanurzenie tym większa satysfakcja. Oczywiście to duże uproszczenie, bo wszyscy dobrze wiemy że rzeczywistości nie da się traktować zawsze tak samo, a każdy przypadek jest inny. Pisałem o tym numer, który znalazł się na pierwszej edycji „Młodych Wilków Popkillera” („Masochiści”), ale możliwe że warto byłoby odświeżyć ten wątek w przyszłości… Chwila.. zrobiłem to już przecież na jednej ze zbliżających się płyt ode mnie.
GlamRap: Czy zawodowe tworzenie muzyki zmieniło Twoje podejście do niej jako słuchacza? Zdarzało Ci się łapać na tym, że zamiast zupełnie beztrosko cieszyć się jakimś rapowym utworem np. analizowałeś go pod względem technicznym?
Vixen Beatz: Prawie zawsze to robię i faktycznie może to być uciążliwe, ale są takie numery które i tak jakimś cudem mi wchodzą do głowy gładko wyłączając wszystkie tego typu filtry i pozwala mi się cieszyć klimatem numeru, aż chcę mi się powiedzieć „jak za dawnych lat”.
GlamRap: W tekstach swoich utworów wspominasz czasami o praktykowaniu medytacji. Kiedy i w jaki sposób rozpoczęła się Twoja przygoda z rozwojem duchowym?
Vixen Beatz: Pierwszym krokiem było obejrzenie filmu „Sekret”, potem zainteresowałem się książkami o tej tematyce. Zacząłem czytać w wolnych chwilach książki takich myślicieli jak np Osho. Fajnie mi leci czas na czytaniu książek z tematyki rozwoju osobistego i można się dużo dowiedzieć o sobie samym, bo wiedza w nich zawarta jest w dużej mierze uniwersalna.
GlamRap: Nie jest tajemnicą, że kryjesz w swoim prywatnym archiwum wiele piosenek nagranych na przestrzeni lat, ale odrzuconych podczas selekcji materiału na swoje albumy; część z nich słuchacze mieli przyjemność usłyszeć na filmikach ukazujących kulisy ich powstawania. Czy planujesz opublikowanie lub nawet ich wydanie?
Vixen Beatz: Co jakiś czas zastanawiam się nad tym, nie wykluczone że kiedyś zostaną one opublikowane, ale póki co nie chcę tego robić. One czekają na swój moment, a kiedy on nadejdzie będę o tym wiedział.
Glam Rap: Niezwykłość doznań opisywanych przez Ciebie w utworze ”UFO” zamieszczonym na Twoim ostatnim solowym albumie ”Kontinuum” budzi powszechne kontrowersje i zmieszanie słuchaczy na tyle duże, że znaczna część z nich przyznaje się jawnie do tego, że piosenka jest przez nich zwyczajnie nie lubiana. Czy rzecz tyczy się paraliżu sennego, który Wikipedia definiuje jako ”stan występujący podczas zasypiania lub rzadziej podczas przejścia ze snu do czuwania, objawiający się porażeniem mięśni (katapleksja) przy jednoczesnym zachowaniu pełnej świadomości.”? Prawdopodobnie z uwagi na fakt, że zaistnieniu tego zjawiska sprzyja przyjęcie podczas snu utrudniającej oddychanie pozycji horyzontalnej, i śniący ma wrażenie duszenia się, umysł imaginuje powód takiego stanu rzeczy, obrazując najsilniej przemawiające do świadomości śniącego twory znane mu z tła kulturowego, w którym się wychował; kulturoznawczy antropolodzy wręcz dopatrują się w fenomenie paraliżu sennego kolebki wiary w mary nocne, dusiołki, demony oraz innego rodzaju złe duchowe istoty nawiedzające ludzi podczas snu. Istnieje teoria psychologiczna, zgodnie z którą filmy fantastyczne, których fabuła traktuje o przybyszach z obcej planety potajemnie inwigilujących naszą ziemską cywilizacje rozpaliły wyobraźnię milionów ludzi na całym świecie, wypierając z podświadomości złośliwe stworzenia z ludowych wierzeń i zastępując je właśnie przybyszem z obcej planety. Kończąc opowieść, rapujesz o procesie wybudzania się z sennego majaku: ”Nagle czuję kłucie w mózgu, coraz większy amok/Chwilowy przypływ bólu, jakby coś się wywiercało”. Wybudzaniu się właśnie ze stanu paraliżu sennego (oraz świadomemu procesowi wejścia w niego) często towarzyszą silne dźwiękowe omamy hipnagogiczne – zgrzyty, piski, dudnienie. Utwór jest niezwykle sugestywny, i przy tym owiany aurą tajemnicy, bo dotychczas chyba nie pokusiłeś się o autorską jego analizę na forum publicznym. Jaka jest geneza jego powstania? Czy sam doświadczyłeś tegoż zjawiska w takiej formie, czy też wyłącznie zainspirowałeś się historiami ludzi którzy doświadczyli takiego rzekomego porwania przez obcych? Stan paraliżu sennego osiąga się również świadomie, chcąc doprowadzić do tzw. OOBE, podróży astralnych, doświadczenia przebywania poza ciałem objawiającego się przysennym poczuciem oddzielenia jaźni od ciała fizycznego. W piosence ”Orły” delikatnie zasugerowałeś odbywanie takich poza cielesnych podróży rapując: ”Tak odkrywam prawdę, gdy się tam przenoszę/Podróżując astralnie po wewnętrznym kosmosie”. Czy praktykujesz OOBE, a jeśli tak, to jaki jest Twój stosunek do tego zjawiska?
Vixen Beatz: Numer „Ufo” to zmyślona historia, napisałem tekst oparty o swoje wyobrażenia i pomyślałem że fajnie byłoby go zarejestrować. Kurek (perkusista) dograł bongosy i inne „przeszkadzajki” i wyszedł nam taki numer. Co do świadomego snu to udało mi się to kilka razy i to wszystko. Myślę że to bardzo ciekawe doświadczenie, a raczej wielość doświadczeń, bo jak sam zapewne wiesz granic w świecie snu nie ma poza naszą wyobraźnią, budząc świadomość w śnie można się po prostu dobrze bawić, ale nie jestem żądnym ekspertem w tej dziedzinie. Udaje mi się to raczej rzadko, ale mam zamiar ćwiczyć żeby udawało się częściej.
GlamRap: Na swoim profilu Facebook zamieściłeś niedawno pierwsze dwa wiersze swojego autorstwa. Co sprawiło, że po całej dekadzie tworzenia muzyki hip-hopowej poczułeś potrzebę stworzenia wierszowanego utworu? Jaki rodzaj przewagi nad piosenką posiada w Twoim odczuciu poezja? Czy sam lubujesz się w czytaniu dzieł jakiś poetów? Bisz, Twój kolega po fachu, również tworzy poezję – dołączył nawet do swojego ostatniego solowego albumu ”Wilk Chodnikowy” tomik. Czy zamierzasz brnąć w tym kierunku dalej?
Vixen Beatz: Kiedyś wpadł do mnie mój ziom Czeski i zaczęliśmy sobie freestylować kanciapie w której robimy sobie próby z Kurkiem. Nawijaliśmy inawijaliśmy, tzn on freestylował, ja się starałem, bo nie jestem wielkim „wolnostylowcem”, ale uczę się powoli tej sztuki. Po tym freestyle`u po prostu odblowowała mi się głowa i chciało mi się pisać i pisać, nie mogłem skończyć. Napisałem kolejny numer, ale nie czułem że wszystko zostało wylane, więc zacząłem sobie pisać wiersze. Wiesz, zasada jest prosta: jak przychodzi wena, trzeba ją wykorzystać w pełni. Myśle że zrobiłem to pisząc sobie swoje pierwsze wiersze. Poezji niestety mało czytam, ale chyba czas to zmienić. Co do tomików Bisza to: tak, wiem zaznajomiłem się, bo mam oryginalnego „Wilka Chodnikowego”.
GlamRap: Raz na jakiś czas pojawia się na polskim rapowym rynku wydawniczym album wydany w sposób bardzo nietuzinkowy. Streetworkerz wydali swój album ”Street Art” w puszce, O.S.T.R. ukrył w paczce ”Tylko Dla Dorosłych” dodatkową płytę z utworami, zawierając w jednej z piosnek na pierwszym dysku wskazówkę co do jej położenia, Bisz w swoim ostatnim solowym albumie pt. ”Wilk Chodnikowy” zamieścił tomik własnej poezji. Limitowane, eleganckie wydanie ”Kontinuum” również plasuje się w tym zestawieniu ze względu na dołączoną do albumu książeczkę Twojego autorstwa. Czy przy kolejnym wydawnictwie także zamierzasz zaskoczyć swoich słuchaczy w sposób równie pozytywny?
Vixen Beatz: Dzięki że stawiasz mnie w takim gronie. Nie wiem jeszcze jak będzie wyglądać wydanie nowego albumu, bo na razie skupiam się na nagrywaniu. Myślę jednak że ludzie będą zadowoleni, źle bym się czuł wypuszczając jakiś szajs.
GlamRap: Skoro jesteśmy przy dołączonej do ”Kontinuum” książce, warto odnotować, że jej treść znakomicie uzupełnia się z ogólnym, pozytywnym i motywującym przesłaniem samego albumu. W moim odczuciu znakomicie poradziłeś sobie pisząc językiem prozy, a i dla większości słuchaczy przeczytanie jej było pierwszym, bardzo zachęcającym zetknięciem się z jakże wartościową literaturą dotyczącą rozwoju osobistego. Myślałeś o założeniu bloga, na jakim mógłbyś kontynuować pracę zapoczątkowaną w rzeczonej książce, czy też był to jednorazowy zabieg?
Vixen Beatz: Raczej jednorazowy, chciałem tylko wskazać na kwestię rozwoju osobistego, powiedzieć o tym że nasze emocję to nasz wybór, że można je zmieniać, że nie ważne co się dzieje i jak się teraz czuje, wiem że nie wszystko stracone. Coś czeka na nas, a co to będzie zależy od nas. „Nie mogę, nie dam rady, nie mam pieniędzy, sraty pierdaty” to wszystko wymowki. Jak jest lipa to znaczy że trzeba pracować ciężej albo zmienić coś i tyle.
GlamRap: Niedawno zamieściłeś na swoim fanpage Facebook filmik pt. ”czeski freestyle w furze”, na którym w/w MC daje popis swoich niebywałych wprost umiejętności składania wersów na wolno. Czy Tobie zdarza się freestyle’ować, czy też raczej nie kręci Cię ten sposób nawijania? Istnieją jakieś szanse na to, że uraczysz odbiorców muzyki rap własnym tego rodzaju popisem?
Vixen Beatz: Tak się złożyło że odpowiedziałem na to pytanie w którejś z powyższych odpowiedzi. Jak nabiorę pewności to pewnie, czemu nie, ale jeszcze długa droga przede mną.
GlamRap: Dzięki internetowi do świadomości odbiorców muzyki rap przeniknęły postaci wywołujące u ich ogółu reakcje z pogranicza śmiechu i politowania, takie jak PeKay, Bonus BGC, Lech Roch Pawlak, Czosnek, Kula z Omenem, oraz kilku innych. Zdarzało Ci się dla poprawy humoru włączyć filmik przedstawiający dokonania któregoś z nich, czy też zupełnie nie interesują Cię ich poczynania? Co sądzisz o powszechnej, toczonej na niektórych witrynach internetowych tzw. ”Bece z Rapsów”, przejawiającej się publikowaniem memów obrazujących dosłowne znaczenie wersów MC’s które należy rozumieć metaforycznie? Niektórzy raperzy, tacy jak Sokół czy Diox otwarcie przyznają się do tego, że zdarza im się uśmiechnąć pod tego typu treściami wizualnymi, innych zwyczajnie one irytują.
Vixen Beatz: Śmiech to zdrowie ziom wiadomo. Niektóre są powielane i ciężko by się było śmiać 5 raz z tego samego, ale jak są dobre, nowe albo dostatecznie głupie to z nich pieje jak większość. Jestem za tym żeby się wyluzować, mieć dystans do siebie i świata. A co do beki to ja byłbym za tym żeby było tak że jaką bekę umiesz mieć z siebie, taka możesz mieć z innych. Niestety ja jestem bardzo smutnym człowiekiem bo biorę wszystko na poważnie
GlamRap: Przy okazji minionego, chociaż nie celebrowanego w Polsce święta Halloween, warto wspomnieć o nurcie horrorcore, którego głównym popularyzatorem w naszym kraju jest działający na zasadzie MC/Producent duet Słoń i Mikser. Jakie odczucia żywisz względem rapu brutalnego, traktującego o samobójstwach, morderstwach, wypadkach, zboczeniach i patologi, ale przy tym często zabarwionego wisielczym poczuciem humoru i zawierającego odniesienia do klasyków filmów grozy, z których wyłapywania obeznany w temacie słuchacz czerpać może nie lada przyjemność? Sam w niektórych swoich numerach zawierałeś podobne tropy; w utworze ”Mam To” nawijasz: ”Teraz już patrz, ten rap jest cały z mięśni i rośnie/To horror na faktach tak jak ”Blair Witch Project”. W ”Wszyscy Myślą” nagranym we współpracy z Sandrą rapujesz: ”Rozkmiń tą muzę, te zwrotki dla dorosłych/Ja poczekam aż się wczujesz jak na ”Wzgórza Mają Oczy”. Skąd te nawiązania? Czy lubisz tego rodzaju kino?
Vixen Beatz: Lubie czasem obejrzeć dobry horror i tyle. Propsuje Słonia bo robi swoje gówno i robi to dobrze.
GlamRap: W ubiegłym roku zapowiadałeś nagranie jeszcze dwóch płyt – jednej z zespołem ProHiBit, i drugiej z producentem 101 Decybeli. Wymieniony zespół zakończył swoją działalność, i jak wiemy nie powstanie album we współpracy z nim. Co z płytą którą miałeś nagrać ze wspomnianym producentem? Na przestrzeni ostatnich miesięcy nie wspominałeś o tym, czy prace nad materiałem trwają, czy też zostały zawieszone.
Vixen Beatz: Plan jest taki że w 2014 roku chcę wypuścić dwie płyty, czas pokaże co to będą za albumy. Nie chcę więcej mówić, bo to pewna forma zobowiązania, a ja chcę sobie pracować na luzie, bez ciśnienia. Nowa solówka jest w drodze, zostanie ona wydana w RPS Enterteyment. W drodze jest też projekt z Kurkiem o wstępnej nazwie Laboratorium, na który poszukujemy obecnie wydawcy, jest to trochę eksperymentalny materiał. 3 numery mamy nagrane. Kolejne 3 przygotowane do nagrania.
GlamRap: Dzięki za wywiad! Kilka słów na koniec?
Vixen Beatz: Dzięki również. Pozdróweczki i powodzenia!
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Wywiad
Tymek: „Jestem podekscytowany faktem, że w końcu mam coś do powiedzenia”
Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję urządzenia z kategorii produktów użytkowych.

– Polska rap kariera była moim marzeniem jak miałem 16 lat. Raperem już byłem, a teraz robię to co mnie ekscytuje – zdradził nam Tymek podczas rozmowy na Milan Design Week. Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.
Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki użytkowej – Milan Design Week marka Ploom zaprosiła nas do pawilonu Connected Sensations, w którym odbyła się oficjalna premiera projektu Tymka.

Mogliśmy nie tylko z nim porozmawiać, ale również na własne oczy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.
– Na początku mojej kariery muzycznej cieszyliśmy się, że możemy wydawać cokolwiek, ale teraz dużo bardziej interesuje się całymi konceptami. Czuję się w tym bezpieczniej – mówi artysta. – Jako odbiorca bardziej szanuje właśnie takie projekty, dlatego chciałbym je również dostarczać swoim fanom – dodaje.
Co stanowi dla Tymka źródło największych inspiracji, skąd pomysł na oryginalny projekt dla marki Ploom i kiedy usłyszymy nową muzykę artysty? Tego dowiecie się z naszego materiału wideo.
Watch on TikTok
Wywiad
Mateusz Natali: „Na Popkillery zaprosiliśmy Fagatę” – wywiad
Redaktor Naczelny Popkiller.pl wyjaśnił dlaczego.

W najbliższy czwartek, 24 kwietnia odbędzie się gala Popkillery 2025. Nasza redakcja pojawi się na miejscu kilkuosobowym składem. Z tej okazji odbyliśmy również rozmowę na żywo z Mateuszem Natalim, redaktorem naczelnym Popkiller.pl i pomysłodawcą gali.
Poruszone tematy to m.in.:
- Zaproszenie na galę Masta Ace.
- Co by się stało, gdyby Robert Lewandowski wydał rapowy album.
- Modelki mają większy dorobek muzyczny niż Fagata.
- Ile osób pojawi się na gali Popkillery 2025.
- W 2024 roku wydano w Polsce 800 płyt rapowych.
Wywiad
Zdunekk z Rap Generation: „Mam nadzieję, że będę jak Arab po Żywym Rapie” – wywiad
Raperka pójdzie w stronę Oliwki Brazil czy Young Leosi?

Zdunekk dotarła do finału programu Rap Generation, pokazując wachlarz swoich umiejętności. Nie udało jej się jednak wygrać. Co zamierza robić dalej?
Ponad 10 lat temu w programie „Żywy Rap” realizowanym przez Hemp Gru, najmocniej wybił się Arab, choć to nie on wygrał rapowe show. Zdunekk ma nadzieję, że jej kariera rozwinie się podobnie.
– Nie chcę się też stawiać gdzieś najwyżej, bo to nie ja ten program wygrałam – mówi skromnie raperka w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.
Wywiad
Favst: „Każdy w Polsce powinien przesłuchać ten utwór”
Seria szybkich pytań do producenta, który zaangażowany jest w program „Rap Generation”.

Podczas spotkania prasowego programu „Rap Generation”, złapaliśmy się z Favstem, który odpowiedział na serię szybkich pytań.
Favst to jeden z producentów, który współpracuje z finalistami programu „Rap Generation”. To m.in. pod jego okiem uczestnicy show przygotowywali swoje numery, które zostaną zaprezentowane w finale. Wtedy też dowiemy się, kto zgarnie kontrakt z Warner Music Poland.
Tymczasem Favsta zapytaliśmy m.in. o to, co jest najbardziej przereklamowane w show-biznesie, jaki numer powinien przesłuchać każdy Polak czy, co jadł na śniadanie. Producent powiedział także, że w tym roku zamierza wydać coś „ciekawego i kontrowersyjnego”.
Poniżej wideo:
Rap Generation – odcinki
W każdym odcinku zobaczymy występy najbardziej obiecujących artystów, wyłonionych spośród ponad 800 zgłoszeń. Każdy uczestnik dostaje swoją szansę – 90 sekund na scenie, by przekonać do siebie jury. Zanim jednak wejdzie do gry, na ekranie pojawia się jego krótki profil, dzięki czemu widzowie mogą lepiej poznać jego historię.
Po każdym odcinku trzech najlepszych uczestników – tych, którzy zdobędą najwyższe oceny jurorów – przechodzi do kolejnego etapu i wprowadza się do RAP HOUSE. To tam zaczyna się prawdziwa walka o finał!
Odcinki są dostępne na platformie Prime Video.
- Piątek 7 marca – odc. 1-2
- Piątek 14 marca – odc. 3-4
- Piątek 21 marca – odc. 5-6
- Piątek 28 marca – odc. 7-8
Rap Generation – na czym polega
Każdy juror może przyznać maksymalnie 25 punktów w każdej kategorii, co oznacza, że najlepszy występ może zgarnąć 100 punktów. Średnia ocen jurorów wyświetla się w rankingu danego odcinka, pozwalając widzom i uczestnikom na bieżąco śledzić wyniki.
Jury ocenia uczestników w czterech kluczowych kategoriach:
- Technika – precyzja, rytm, dykcja
- Flow – styl, dynamika, swoboda na bicie
- Teksty – kreatywność, przekaz, zabawa słowem
- Charyzma – osobowość, energia, sceniczna pewność siebie
Goście specjalni i mentorzy
Gośćmi specjalnymi poszczególnych odcinków będą min. Tede, Włodi, Abradab, a także bardziej newschoolowi twórcy jak Oliwka Brazil i Bambi. Z producentów będą to: Czarny HiFi, Deemz, Favst, Matheo i Francis.
Warsztaty w Rap House poprowadzą Sir Mich, VNM i Mr. Polska.
Wywiad
Tau o Słoniu: „Nie poważam jego rapu, nie słucham” – wywiad
W rozmowie m.in. o: Tede, Ostrym, Kalim, Zbuku, Sariusie, Kacprze HTA i Grande Connection.

Z kieleckim raperem udało nam się nam porozmawiać na żywo pod koniec tamtego roku. Poniżej prezentujemy blisko godzinny zapis tej rozmowy, w której pada wiele ksywek i poruszono w nim kilka wartościowych tematów.
– Co myślę o rapie Słonia? Nie poważam. To znaczy nie słucham, bo mi się nie podoba – mówi Tau w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl. Podczas rozmowy Tau wymienia także pseudonim jeszcze jednego rapera, z którego rapem mu nie po drodze.
Kielczanin wypowiedział się też na temat własnej twórczości. Jak mówi, przez decyzję, którą podjął jest z urzędu pozbawiony pewnych narzędzi, które umożliwiłyby mu wywindować swoją twórczość jeszcze wyżej.
– Ja z uwagi na to, że poszedłem tą radyklaną ścieżką, nie mogę mieć w klipie agresji, przemocy, nie mogę nikogo upokarzać, nikomu ubliżać, nie mogę mieć dragów, klamek czy rozebranych kobiet (…) Jak się człowiek zastanowi i popatrzy na najbardziej popularne polskie teledyski, to jest treść tych hitów – tłumaczy.
Tau mówi w wywiadzie także o:
- Beefach Tedego
- Czy O.S.T.R. to jego kolega?
- Relacjach z Sariusem, Fabijańskim, Bezczelem i Zbukiem
- Nagrywkach z Kalim i Kacprem HTA
- O Grande Connection
- Dlaczego usunąłby siebie ze sceny?
-
News3 dni temu
Wujek o sprzedaży książek na ulicy: „Dowiedziałem się, że to totalny upadek”
-
News4 dni temu
Jongmenowi anulowali paszport. Chcą ściągnąć rapera z Dubaju
-
News2 dni temu
Szpaku odbiera Popkillera za Young Multiego i mówi o Fagacie
-
News13 godzin temu
Kafara boli serce jak widzi, co robi jego kolega ze sceny
-
News4 dni temu
O.S.T.R. nie odwoła swojego festiwalu mimo żałoby narodowej
-
News12 godzin temu
Bonus RPK odwołał koncert, bo klub należy do funkcjonariusza CBŚP
-
News3 dni temu
Mata ujawnił, dlaczego McDonald’s się od niego odciął
-
News2 dni temu
Mata chce iść do wojska