News
Wygrał hip-hop! Za nami pierwsza Akademia Popkillerów – konferencja branży hip-hopowej
Kultura, biznes oraz sposób myślenia i życia całego pokolenia.
Za nami pierwsza konferencja branży hip-hopowej, Akademia Popkillerów. W jej trakcie Wini, Tau, Tomb, Sarius, Floral Bugs oraz wiele innych osób związanych z kulturą hip-hop rozmawiało o jej drodze i kierunku. W swoich prelekcjach odpowiadali m.in. na pytania czy hip-hop da się zdefiniować, jak faktycznie wygląda ghostwriting, dlaczego pierwsi europejscy b-boye malowali sobie trzy paski na nieoryginalnych butach czy jak zaczynał się rap biznes.
22 lutego 2025 r. w warszawskim Domu Kultury Kadr odbyła się Akademia Popkillerów, pierwsza w Polsce konferencja w całości dedykowana kulturze hip-hop. Wydarzenie, zorganizowane przez legendarnego dziennikarza muzycznego Hirka Wronę oraz serwis Popkiller, zgromadziło artystów, managerów, producentów, dziennikarzy, organizatorów, autorów teledysków i wielu innych ekspertów branży muzycznej. Spotkanie miało na celu nie tylko analizę obecnej kondycji hip-hopu, ale przede wszystkim wyznaczenie kierunków jego dalszego rozwoju.
W jego ramach mogliśmy wysłuchać prelekcji, w których poszczególne osoby dzieliły się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami oraz panele dyskusyjne pełne merytoryki dotyczącej takich zagadnień jak zarobki raperów, wartość teledysku w promocji muzyki, zmiany w brzmieniu, tworzenie własnego movementu czy kwestie wsparcia psychologicznego dla osób odnoszących sukces.
– Kiedyś ta kultura nie miała swojego miejsca w mainstreamie. Kiedy na początku XXI w. robiłem Hip-Hop Opola, wszyscy mówili o koncertach wysokiego ryzyka, że to jest kultura obdartusów, która na pewno się nie przyjmie (…). – I tak wygra rock – mówiono. Ja powiedziałem, że wygra hip-hop – wspominał Hirek Wrona podczas swojej prelekcji otwierającej Akademię Popkillerów. Materiał z jego wystąpienia można już obejrzeć na kanale YouTube Akademii Popkillerów.
Od subkultury do popkultury. Najpopularniejszy gatunek muzyki
W ciągu ostatnich dekad hip-hop przestał być postrzegany jako niszowa subkultura – dziś jest jednym z głównych nurtów popkultury. Akademia Popkillerów 2025 podkreśliła, jak głęboko wniknął on w codzienność – od mody, przez biznes, po media i sposób myślenia młodego pokolenia.
Z kolei panel „Przyszłość popkultury – hip-hop jako nośnik trendów” zwrócił uwagę na to, jak rap stał się narzędziem ekspresji i budowania tożsamości. Dyskutowano o jego roli w reklamie, filmach, serialach i mediach społecznościowych, a także o wpływie raperów na marki modowe i sportowe.
Jak wygląda tworzenie rapowego biznesu i dlaczego pisanie tekstów raperom wcale nie jest dla nikogo ujmą?
Wśród prelegentów pojawili się m.in. Wini i Tomb. Ten pierwszy opowiedział o swojej drodze w rapowym biznesie, drugi zaś przekonywał, że pisanie tekstów dla innych raperów nie jest niczym złym. – Każdy kto pisze kawałki wie, że występuje coś takiego, jak napisanie zwrotki, refrenu i zacięcie się. Nie ma już pomysłu, co napisać w drugiej zwrotce. Jeżeli mamy ghostwritera, to taki problem nie powinien wystąpić – tłumaczył.
Kolejnym ważnym tematem był panel „Kupujcie polskie rap ciuchy – produkcja odzieży jako odnoga muzyki”, który pokazał, jak raperzy rozwijają swoje marki odzieżowe czy inwestują w inne segmenty rynku, niż tylko muzyka.
Duże emocje wywołał panel „Media rapowe – czy to czas na pełen profesjonalizm?”, w którym zderzyły się różne perspektywy medialno-biznesowe, a w wypełnionej po brzegi sali połowę publiki stanowili dziennikarze, co sprawiło, że między panelistami a słuchaczami wywiązały się żywe i burzliwe dyskusje.
Koniec ery beefów? Rapowy marketing i zarządzanie kryzysem
Ogromne zainteresowanie wzbudził panel „Zarządzanie kryzysowe – dramy, beefy, hejting”. Tomb, Kamil „Jakuza” Jaczyński, Kamil Migoń i Krzysztof Tietz omawiali w nim nie tylko kwestię beefów i zmianę podejścia do nich, ale także analizowali kultowe starcia, jak choćby Tede vs. Płomień 81.
Sukces Akademii Popkillerów 2025
Na wydarzeniu pojawiło wiele osób ściśle związanych ze społecznością hip-hopową, które chętnie brały udział w dyskusjach i prelekcjach. Jak mówi naczelny portalu popkiller.pl i współorganizator wydarzenia Mateusz Natali, to duży sukces pierwszej edycji Akademii Popkillerów.
– Padło dziś mnóstwo miłych słów, widziałem dużo zaangażowania, raperów siedzących, słuchających prelekcji i paneli, dyskutujących na żywo. Widać, że był głód takiego formatu i że są ludzie zainteresowani tym, żeby poszerzać swoją wiedzę i wymieniać poglądy. Bardzo się z tego powodu cieszę – tłumaczył.
Wszystkie prelekcje oraz panele dyskusyjne zostały zarejestrowane i będą publikowane na kanale YouTube Akademia Popkillerów.
Z kolei w mediach społecznościowych wydarzenia pojawiają się już pierwsze relacje i zdjęcia.
Akademia Popkillerów 2025 udowodniła, że hip-hop to nie tylko muzyka – to kultura, biznes oraz sposób myślenia i życia całego pokolenia. Wnioski z konferencji jasno pokazują, że rap będzie w dalszym ciągu kształtować trendy w modzie, mediach i szeroko pojętej popkulturze.
Pełna lista prelekcji:
1. Czy wygrał hip-hop?
Prelekcja: Hirek Wrona
2. Słowo to ciekawe słowo, czyli rola tekstu w muzyce
Prelekcja: Tau
3. Ewolucja Rap-Biznesu
Prelekcja: Wini
4. Aspekty prawne wykorzystania cudzej twórczości i ochrona wizerunku artysty
Prelekcja: mec. Marta Trapszo-Drabczyńska (kancelaria LSW Laskowski, Leśnodorski, Melzacki i Wspólnicy)
5. Czy manager rapera to praca marzeń?
Prelekcja: DJ Ike
6. Jak odnaleźć się na rynku wydawniczym w 2025?
Prelekcja: Anna Plaskota
7. Melanż wytwórni z dystrybucją
Prelekcja: Jakub Krok
8. GhostwriMng bez tabu
Prelekcja: Tomb
9. Artysta to marka
Prelekcja: Rafał Grobel
10. Czym jest Hip-hop?
Prelekcja: Mateusz Natali
Pełna lista paneli dyskusyjnych:
- Taniec – szansa na rozwój czy na karierę? – Anna „YouYa” Jujka, Alkowy Funkowy
- Płyta producencka i jej wyzwania – czy warto? – Favst, O$ka, Marcin „Tuelv” Natali
- Freestyle i jego 1000 twarzy – Jakub „Muflon” Rużyłło, Rademenez, Tomasz Biernacki (WBW)
- Alternatywny rap – jak grać we własnej lidze? – Feno, Ńemy, Igorilla
- Jak stworzyć swój movement? – Sarius, Floral Bugs, Dawid Mazur (Vibe.co)
- Zarządzanie kryzysowe – dramy, beefy, hejMng – Tomb, Kamil „Jakuza” Jaczyński, Krzysztof Tietz (Warner Music Poland), Kamil Migoń
- Wielka moc to wielka odpowiedzialność – jak wspierać młodych słuchaczy – Przemysław Kaca (Hip-Hop Druga Szansa) , Michał Jóźwiak (DK Kadr), Joanna Pruban (psycholog, psychoonkolog)
- Przyszłość Popkultury – hip-hop jako nośnik trendów – Maks Kabara (Hypetalk, Chaos Gone Global, CLOUT FesNval), Emil „Blef” Wiśniewski (strateg komunikacji), Emil Młodak (Big Idea, CLOUT FesNval, Karol Słuszniak (Iced Stuff)
- Podziemie – czym dziś jest? Gdzie granica i jaką pełni rolę? – Mada (WCK), Saburrakap (Natura2000), KrysNan Krupiński (Popkiller.pl), Jakub Wojakowicz (eBilet.now, Sajko, Followrap)
- Porkel artysty – Na czym zarabiać i kto wychodzi na swoje? – Zbyszek Niedziałek (Starship), Anna Plaskota (Ekipa Music Ent.), Jakub Krok (Step Records, Preorder.pl)
- Kupujcie polskie rap ciuchy – produkcja odzieży jako odnoga muzyki – Mazsa (Outsidewear), Tomek Grande (Diamante Wear)
- Gdzie się opłaca promować? Media zewnętrzne czy siła fanbase’u? – Adma, Dawid Bartkowski (Goodkid.pl) , MaN Fuczyło (Radio Eska)
- FesMwal – łatwy zarobek czy ryzykowny biznes? – Waldi Nowacki (Rap Stacja FesNwal), Marcin Kania (Śląski Rap FesNval), Anna Maria-Żurek (Quilla, ex-Going.)
- Ile znaczy rapowy teledysk? Rola i trendy – Maciej Buchwald, Błażej Jajnkowiak (9 LITER FILMY), yungssebv, Piotr Zajączkowski
- Media rapowe – czy to czas na pełen profesjonalizm? – Mih Michalski (newonce), Andrzej Cała, Siwydym (Rapnews), Bart Stochmal (RapRiver)
- Obraz mówi więcej niż 1000 słów? Znaczenie zdjęć i okładek – Forin, Mr. Osom, nghtlou
- Jak to powinno brzmieć? Mix & Mastering – Czarny HIFI, Sir Mich, Janusz Walczuk, Albert Markiewicz (Saska Studio)
- Kiedyś fundament, a dziś? Rola DJ-a w Hip-hopie 2025 – DJ Falcon1, DJ Finger, Yarski
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
A$AP Rocky od lat karmi fanów zapowiedziami, ale tym razem sprawa wygląda poważniej. Album „Don’t Be Dumb” ma tytuł, okładkę, single i deklarowaną datę premiery – 16 stycznia 2026. Oto skrót tego, co faktycznie wiadomo, bez zgadywania i lania wody.
Płyta, która zmieniła nazwę i utknęła na lata
W 2021 roku Rocky mówił w GQ, że płyta roboczo nazywa się „All Smiles”. Rok później w rozmowie z DAZED uciął temat i potwierdził, że ten tytuł wypada. Wtedy twierdził też: – Kończę nowy album. Kręciłem do niego mnóstwo klipów. Nie chcę brzmieć jak sprzedawca, ale wycisnąłem z niego wszystko, co się da.
Od tamtej rozmowy minęły lata.
Rocky ogłasza: albumu gotowy
W marcu 2025 roku Rocky powiedział wprost w rozmowie z GQ, że „Don’t Be Dumb” jest skończone i znajduje się na etapie miksu i masteringu. – Ludzie mają dość słuchania aktualizacji o albumie. Chcą po prostu usłyszeć ten materiał. Obiecuję, że mam nową muzykę i rzucam sobie kolejne wyzwania – stwierdził.
Okładka, która narobiła szumu
Okładkę albumu zaprojektował Tim Burton, a jego nazwisko widnieje obok pseudonimu rapera. To nie jest tylko wizualny dodatek. Rocky potwierdził w rozmowie z Vanity Fair, że Danny Elfman współtworzył muzykę: – Danny Elfman zrobił ze mną album, podłożył muzykę pod kilka numerów. Mieliśmy włączony telewizor bez dźwięku i robiliśmy muzykę do starych filmów – ‘Pee-wee’s Playhouse’, ‘The Simpsons’ i innych”.
O Burtonie dodał: – Inspiruje mnie od dzieciaka. To pieprzony geniusz.

Data premiery i gierki rapera
Dzień po publikacji okładki Rocky ogłosił na Instagramie, że płyta ukaże się 16 stycznia, czyli w National Nothing Day. Wcześniej na Camp Flog Gnaw wystąpił w bluzie z datą „01/16/2026”, jednocześnie sprzedając merch z hasłem „Album Never Dropping”. To jego klasyczna zagrywka.
Cztery konkretne numery
Do tej pory wyszły cztery oficjalne single: „HIGHJACK” i „Tailor Swif” (sierpień 2024), „Ruby Rosary” (wrzesień 2024) oraz „pray4dagang” (lipiec 2025). To jedyny pewny fragment tracklisty.
Goście – nazwiska
W „Ruby Rosary” pojawił się J. Cole, a numer wyprodukował The Alchemist. Rocky potwierdził też w Billboardzie, że przy albumie pracowali Mike Dean, Pharrell i Madlib. „HIGHJACK” i „Tailor Swif” to produkcje HitKidda. Metro Boomin był zapowiadany wcześniej, ale jego udział w finalnej wersji płyty nie jest potwierdzony.
Numer ze Slick Rickiem?
W 2024 roku w rozmowie z Zane’em Lowem Rocky ujawnił, że ma utwór „Hood Happy” z udziałem Fatmana Scoopa, Flavor Flava, Slick Ricka, Morrisseya i Busty Rhymesa. Czy trafi na „Don’t Be Dumb” – tego jeszcze nie potwierdził.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Natsu twierdzi, że Avi chciał ją poderwać. Fani piszą do rapera
„Ty też wypisujesz do kobiet?”.
Jedna z najpopularniejszych influencerek w kraju wymieniła trzy osoby, które próbowały ją poderwać. Wśród nich znalazł się Avi.
Podczas nowego programu „Trudne pytania” Natsu została poproszona o wymienienie trzech osób, które do niej pisały prywatne wiadomości w celu podrywu. – Piotr Żyła, to jest skoczek narciarski – powiedziała, nie mogąc powstrzymać śmiechu. Drugi w kolejności był Sebastian Fabijański. – On do wszystkich pisze – podsumowała aktora aspirującego do roli rapera Natsu.
Na końcu influencerka wymieniła Aviego, ale stwierdziła, że „jest dla niej za stary”.
Film z Natsu obiegł sieć i dotarł już m.in. do fanów Sycylijczyka, którzy zaczęli wypytywać go w komentarzach o tę sytuację:
- Avi, jezu serio ty też wypisujesz do kobiet? Do Natsu… wszyscy tacy sami.
- Mordko, co tam słychać u Natsu? Odpisała czy film z pilotem Ci wysłała?
Avi stroniący od tego typu tematów, nie odniósł się na razie do tej internetowej dramy.
Natsu powiedziała, że Avi próbował ją poderwać. pic.twitter.com/SaCQjwhcrX
— Wujek Raper (@WujekRaper) December 18, 2025
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Polska scena trapowa rzutem na taśmę otrzymuje jeden z najciekawszych projektów tego roku – Aleshen x mlodykamil „Versus EP”.
Aleshen z ugruntowaną pozycją na rynku łączy siły z Kamilem, który wnosi nową, surową energię. Ich wspólna EP “Versus” to 8 bezkompromisowych numerów i tylko dwie, ale za to mocne gościnki (Macias, kidzlori).
Definicja współczesnego trapu, bangerowe nowoczesne brzmienie i dwa totalnie inne style, które świetnie się uzupełniają.
Wydawnictwu towarzyszy dedykowany merch stworzony we współpracy z marką Chaos, który wraz z fizycznym wydaniem płyty dostępny jest na oficjalnej stronie projektu vsvs.pl
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Justin Bieber zaskoczył fanów podczas livestreamu, rapując zwrotkę Eminema z „Forgot About Dre”. Popowa gwiazda sięgnęła też po „Supermana”, a wszystko wydarzyło się w trakcie prób przed Coachellą 2026.
Podczas transmisji na żywo na Twitchu Justin Bieber nagle zmienił klimat i odpalił rap. W ogromnej hali prób, gdzie przygotowuje się do występu na Coachelli, chwycił mikrofon i zaczął nawijać legendarną zwrotkę Eminema z „Forgot About Dre”. Mimo że kilka razy się potknął, bez problemu nadążał za szybkim tempem numeru Dr. Dre.
Poniżej wideo:
Dlaczego Bieber sięga po Eminema?
Nie wzięło się to znikąd. Bieber wrócił niedawno z albumem „SWAG”, który ukazał się 11 lipca i mocno skręca w stronę R&B. Fani szybko zauważyli, że przy utworze „Yukon” w creditsach widnieje Eminem jako autor i współautor tekstu. To nie efekt wspólnego nagrania, a interpolacji wersów użytych wcześniej przez Eminema w kawałku „Untitled” z deluxe edycji albumu „Recovery” z 2010 roku.
„Forgot About Dre” pochodzi z albumu „2001” Dr. Dre z 1999 roku i do dziś uchodzi za jeden z najważniejszych numerów w historii hip-hopu.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Snoop Dogg wystąpi w przerwie świątecznego meczu NFL transmitowanego przez Netflix. Raper będzie gwiazdą halftime show podczas starcia Detroit Lions z Minnesota Vikings 25 grudnia.
Netflix oficjalnie potwierdził, że Snoop Dogg zagra koncert w przerwie meczu Lions-Vikings, który odbędzie się w Minneapolis i będzie transmitowany globalnie. Show nosi nazwę „Snoop’s Holiday Halftime Party” i ma łączyć największe hity rapera, świąteczną oprawę oraz gościnne występy niespodziewanych artystów. Platforma zapowiada czysto rozrywkowy spektakl, skrojony pod widza, który w pierwszy dzień świąt siada przed telewizorem na futbol.
– NFL, Netflix i wujek Snoop w Boże Narodzenie? Serwujemy muzykę, miłość i dobre wibracje dla całego świata. To jest taka świąteczna magia, której nawet Święty Mikołaj nie zmieści do worka – powiedział w oficjalnym oświadczeniu. Netflix dorzucił do tego teaser wideo zapowiadający show, narrację powierzając George’owi Clintonowi. Legendarny muzyk rzuca w nim kultowe „bow wow wow, yippie yo yippie yay” z numeru „Atomic Dog”, który Snoop od lat cytuje i przetwarza w swojej twórczości.
Dla Snoopa to kolejny krok w roli pełnoprawnej gwiazdy mainstreamu, daleko wykraczającej poza rap. W ostatnim czasie pojawił się jako juror w programie The Voice, a także użyczył głosu do czołówki Monday Night Football. Jego obecność przy największych markach sportu i telewizji stała się normą, a nie wyjątkiem.
SNOOP DOGG'S HOLIDAY HALFTIME PARTY 🎄
— Netflix (@netflix) December 16, 2025
NFL Halftime Show – Lions vs. Vikings
LIVE on Netflix December 25 pic.twitter.com/RF0W74K5e4
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News2 dni temuPeja do przewodniczącego Lewicy: „Czerwony nygusie”
-
News4 dni temu50 Cent kłamie w sprawie postrzelenia Tupaka w studiu? „Diddy i Notorious nie mieli z tym nic wspólnego”
-
News2 dni temuMisiek z Nadarzyna zatrzymany przez CBŚP. Co z karierą Karramby?
-
News2 dni temuNas ujawnił, dlaczego Eminem odmówił mu zwrotki
-
News1 dzień temuWaldemar Kasta dołączył do rosyjskiej federacji
-
News3 dni temu50 Cent chce wciągnąć Eminema do nowego „Street Fightera”
-
News22 godziny temuFu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
-
News2 dni temuTymek sprzedał swój katalog? Trill Pem mówi, że zniszczył psychicznie ich managera