News
ŻABSON I KOLDI DOŁĄCZYLI DO SB MAFFIJA – ZOBACZ KTO JEST W EKIPIE
Solar i Białas ruszyli z oficjalną witryną swojej wytwórni – poznaliśmy wszystkich członków jakich zrzesza SB Maffija, ponadto w ekipie pojawiło się dwóch nowych raperów.
SB Maffija rozpoczęłą w tym roku nowy rozdział prezentując się jako niezależna firma, stawiająca na promocję młodych i wyróżniających się graczy ze sceny. Do dotychczasowego Maffijnego składu, który w ostatnim czasie przeszedł rekonstrukcję (z ekipy zostali usunięci m.in. Deys i Foux) dołączyli oficjalnie nowi raperzy – Koldi i Żabson.
Czym jest SB Maffija? Oddajmy głos jej założycielom…
"SB Maffija to organizacja założona w 2012 r. przez raperów Solara i Białasa. Początkowo mająca stanowić wyłącznie mocną ekipę, SB Maffija zaczęła zrzeszać oraz wspierać promocyjnie wyróżniających się na Polskiej scenie artystów. Przynależące do Maffiji postaci to od początku różnorodna mieszanka indywidualności. Nietuzinkowych i często kontrowersyjnych.
Obok zasłużonych w bojach charakterów, raperów i producentów, o ogólnopolskiej rozpoznawalności dziś można znaleźć w niej również jednych z najlepiej zapowiadających się artystów młodego pokolenia. Ich wspólną cechą pozostają jednak zawsze wybitne umiejętności w swoich dziedzinach sztuki, pewność siebie, bezczelność i podejście do własnej twórczości pozbawione kompleksów i wtórnego posmaku.
Torując sobie drogę mocnym rapem, selekcją przyłączanych artystów, wieloma potyczkami słownymi, beefami i niezłomną postawą SB Maffija dotarła do punktu swojego rozwoju, w którym gotowa jest na konkurencje z często o wiele starszymi wytwórniami i markami odzieżowymi na hiphopowym rynku.
W 2015r. SB Maffia rozpoczęła swój nowy rozdział, prezentując się jako niezależna firma. Z tym samym bezczelnym sznytem, bliskim ulicznym ideałom a zarazem otwartym na nowoczesne rozwiązania, który znaleźć można od lat w twórczości założycieli. SB Maffija to punkt oparcia dla wszystkich zmęczonych zmiennością poglądów i grą pod publiczność. Bez przerysowanych karykatur i chwiejnych postaw. Bez ulegania naciskom, presji otoczenia i strachu przed konfrontacją. Wewnętrzna siła, motywacja, niewyczerpane pokłady pasji i talentu. Chęć by zmieniać zastaną rzeczywistość pod własne dyktando.
SB Maffija to mocne charaktery szukające swojego patentu na świat. Dlatego w szeregach maffiji mówi się, że "Gonimy sny z ulicy". To wybór dla tych, którzy czują podobnie…"
Obecny skład Maffijny tworzą: Solar, Białas (założyciele), Lanek, Tomb, ADM, Quebonafide, Danny, Bonson, Koldi, DJ Johny, Hary, Got Barss, Neile, Beteo, Blejk i Żabson. Poniżej krótka charakterystyka poszczególnych artystów zaczerpnięta z oficjalnej strony kolektywu: sbmaffija.com.
Solar i Białas:
To jeden najsłynniejszych duetów na Polskiej scenie HipHopowej. Współpracę ze sobą rozpoczęli w 2008r. Solar reprezentował wtedy ekipę NieMaBata, której był współzałożycielem. Białas zaś kojarzony był z szyldem TylkoTłusto. Na pierwsze efekty tej kolaboracji nie trzeba było długo czekać… jako duet Solar/Białas wprowadzili swoją produktywność na rzadko spotykany w artystycznym świecie poziom
Quebonafide:
To unikalna postać, wyrazisty, nieokiełznany, nawet przez znajomych postrzegany jako zakręcona postać z kreskówki. Quebo jest ucieleśnieniem błyskawicznej kariery, o której marzy każdy młody wykonawca.
Koldi:
Degenerat z klatki schodowej i elokwentny studenciak w jednym. Frontman Alcomindz Mafii gdzie dał się poznać zarówno jako pijak rymujący “synu-synu”, jak również jako pijak przy którego linijkach czasami
trzeba się wspomagać Rap Geniusem. Do SB dołącza aby zresetować solową kariere, wjechać jako młodziak z nikąd teraz na scenę, bez przypałowych klipów, zwrotek, wyjebek.
Neile:
Łukasz Dudek — Neile aka Kyny W Amoku, jest człowiekiem z pasją, wizją i energią. Nieszablonowe i zdystansowane podejście do tworzenia muzyki pozwala mu na wchodzenie w rejony, w których nie było przed nim nikogo wcześniej. Od jego słuchaczy często można usłyszeć głosy typu: “dochodzi się do takiego momentu, że słyszysz mocniejszą perkusję z niestandardowym rytmem i myślisz — kurwa, ależ Neile by tutaj pasował!”
Hary:
Hary to raper pochodzący z Tarnowa. Szowinista, cham, nie odpuszczający żeńskiej części publiczności prostackich stwierdzeń i sugestii. Prywatnie jest człowiekiem siłowni, korporacji i aktorem porno! W rapie stawia na podśpiewane refreny, wpadające w ucho melodie, bystre obserwacje z życia i ekshibicjonistyczne teksty odkrywające często intymne strefy jego życia.
Żabson:
Prywatnie Mateusz jest sympatycznym młodym człowiekiem, pasjonatem THC i co jakże wyjątkowe w tych cyfrowych czasach do 2014r był szczęśliwym NIEposiadaczem telefonu komórkowego! Przy tym wszystkim i w dodatku w tak młodym wieku (ur : 1993).zdołał wypracować jednak unikalny styl rapowania. Jego twórczość można określić jako przecierającą nowe szlaki, wyznaczającą trendy albo po prostu pełną totalnych wygrzewek!
Tomb:
TomB albo King Tomb to człowiek skupiający w sobie wiele sprzeczności. Degenerat i erudyta zarazem. Chamidło, które potrafi być „do rany przyłóż”. Przede wszystkim jednak, Tomb to niezwykle zdolny tekściarz. Jego macierzystą ekipą była osiedlowa (nierapowa) grupa : GTSE (Gipsy Tynki Szpachle Elo)! Oficjalnie początki jego twórczości przypadają na 2009r. Wtedy to właśnie ukazał się jego debiutancki Mixtape. „Wystudzony Temperament vol.1”. Tomb od początku przyciągnął uwagę słuchaczy przede wszystkim techniczną stroną rapu, zagęszczeniem rymów oraz tekstów w których roiło się od panczlajnów.
Got Barss:
Z początku kariery muzycznej był raperem. Z czasem jednak badziej zaczął odnajdywać sie w produkcji muzycznej i realizacji dźwięku. Prywatnie jest człowiekiem przesypiającym całe dnie żeby móc działać w nocy. Jest takim czarnuchem że tylko wtedy czuję się “swojo”. Przede wszystkim jest jednak bardzo wszechstronnym producentem stawiającym na mocne, nowoczesne i bujające brzmienie ale nie bojący się również próbowania się w innych stylach, od klasycznych sampli przez RnB po szalone DnB.
Lanek:
Lanek jest producentem od 2010, wcześniej wiolonczelistą, po szkole muzycznej. W ciągu 5 lat działalności stał się jednym z lepiej znanych w Polsce producentów. Jest wszechstronny i zdolny do wyprodukowania świetnego bitu w każdym stylu.
Beteo:
Niepokorny małolat skażony melanżem, często nielubiany za swoją pewność siebie, a raczej za bycie inteligentnym chamem. Twórczość Beteo to przede wszystkim techniczne wersy i śpiewane refreny. Stawia na melodyjność i bezpośredniość, raz po raz atakując ciekawymi grami słownymi. Mimo młodego wieku jego rap to (jak mówi klasyk) “o życiu teksty, nie przepisane z gazety”. Bez wielkich metafor i poetycznych aspiracji.
Danny:
Danny (dawniej Zabel). Znany jako „człowiek refren”. Rozsławiony przez śpiewane, celne wersy w utworach czołówki Polskiej sceny. Współpracował dotąd m.in. z takimi raperami jak : Tede, Włodi, Quebonafide, Zeus, Solar, Białas, Tomb, Gedz, JWP. Prywatnie jest poukładanym facet z dojrzałym podejściem do życia.
Dj Johny:
Od 2012 jest koncertowym DJ SB MAFFIJI. Na co dzień zajmuje się produkcją muzyczną oraz realizacją dźwięku w NOBOCOTO studio. Na koncie ma niezliczoną ilość imprez i koncertów z SB Maffiją. Prywatnie nikt do końca nie wie czym zajmuje się Johny. Cokolwiek jednak robi stawia na bycie cichym pojebem czym zasłużył sobie na pewne stanowisko niezastąpionego członka ekipy SB Maffija!
Blejk:
Pochodzi z Busko-Zdroju k. Kielc. Jego macierzysta ekipa to MHM. Blejk jest jednym z tych raperów i w ogóle typów ludzi, którzy zawsze uwikłani są w jakiś przypał choć nigdy nie jest to do końca ich wina. W rapie stawia na melodyjność, śpiewane podrasowane Autotune’m partie wokalne. Proste aczkolwiek dobre technicznie teksty, często kierowane do damskiej części publiczności.
ADM:
Raper , który urodził się w Dąbrowie Białostockiej (woj.podlaskie). Wyjechał do Warszawy w celu spełnienia swoich marzeń . Zawieszony gdzieś między studenckim a melanżowym życiem. Niepokorny degenerat o wyglądzie modela . Koneser wszystkich pieknych kobiet . Lubi przejść się nago do sklepu! Jego rap to mieszanka panczlajnów, techniki i emocjonalnego ekshibicjonizmu. Jego teksty są mocno osadzone w rzeczywistości jego życia, zarazem celne i podane w błyskotliwej dobrze poskładanej formie.
Bonson:
Szczeciński raper znany również jako Bonus i Bons. Członek zespołów Bonsoul i BBQ. Pierwszą produkcją którą dał się poznać było „Wspomnienie z domu umarłych EP”, nielegal wyprodukowany wraz z Matkiem w 2008. W ciągu kolejnych dwóch lat doprowadził do wyjścia jeszcze dwóch materiałów w 2010r. „EP Ci w D” oraz „lepiej się witać”.
Po więcej szczegółów odsyłamy na sbmaffija.com.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.
Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu
Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.
YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.
YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.
YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.
Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.
YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.
Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.
Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Bungee i Tuszol „Dzyń dzyń dzyń” – świąteczna kolęda
Trochę uśmiechu od Tuszola, Bandury i Dżinolda.
„Dzyń dzyń dzyń” to świąteczny singiel duetu Bungee z gościnnym udziałem Tuszola, który z przymrużeniem oka podchodzi do tradycji bożonarodzeniowych utworów.
Artyści serwują taneczną, nowoczesną kolędę w imprezowym wydaniu, łącząc zimowy klimat z klubową energią i charakterystycznym humorem, z którego słynie Bungee.
Chwytliwy refren, lekka forma i bezpretensjonalny luz sprawiają, że „Dzyń dzyń dzyń” idealnie wpisuje się w grudniowy czas – zarówno na domówki, jak i świąteczne playlisty. To propozycja, która przełamuje schematy klasycznych kolęd, wnosząc świeżość, dobrą energię i uśmiech w okresie świąt.
W grudniu ekipa Bungee rusza w trasę koncertową po największych miastach. Bilety są już dostępne tutaj.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Canal+ zrobił film o kuqe 2115. „Bez cenzury, bez scenariusza”
Produkcja jest od dzisiaj dostępna.
Kuqe 2115 od tegorocznej wiosny promuje swoją pierwszą płytę „nareszcie w domu”, która otworzyła nowy rozdział w jego karierze. Film dokumentalny o kulisach pierwszej solowej trasie koncertowej rapera to muzyczna podróż przez blaski i cienie debiutu artystycznego.
Łukasz Dziemiński, czyli kuqe 2115, to raper i autor tekstów związany z ekipą 2115, w której skład wchodzą również Bedoes 2115, White 2115, Blacha 2115, Flexxy 2115. Przez lata współpracował z czołowymi artystami młodego pokolenia polskiej sceny hip-hopowej, a jego pierwszy studyjny album „nareszcie w domu” miał premierę 21 marca 2025 roku. Film dokumentalny „kuqe 2115: nareszcie w trasie” to zapis przełomowego momentu w karierze artysty. Dokument towarzyszy kuqe 2115 podczas jego pierwszej solowej trasy, kiedy spełnienie miesza się ze stresem, a euforia z wątpliwościami. Kamera zagląda za kulisy – tam, gdzie emocje są jeszcze nieoswojone, a sukces wciąż niepewny.
To nie jest film o koncertach. To szczery zapis drogi debiutanta, od nerwów przed pierwszym wyjściem na scenę, przez wzruszenia i śmiech, aż po dumę po ostatnim numerze. To opowieść o byciu „nareszcie w domu” – nie tylko w sensie muzycznym, ale również międzyludzkim. O przyjaźni, braterstwie i wsparciu, bez których żaden debiut nie byłby możliwy. O wspólnym dźwiganiu odpowiedzialności, wrażliwości ukrytej w codziennym chaosie trasy i o sile zespołu, który dodaje odwagi, gdy scena zaczyna przytłaczać.
– Ten film nie jest tylko pamiątką – to opowieść o pierwszych krokach. O tym, z czym musiałem się zmierzyć jako debiutant rzucony na największe polskie sceny. Chciałem pokazać wzloty i upadki. Bez cenzury, bez scenariusza. Wiem, że tak blisko swoich słuchaczy jeszcze nie byłem. Dzięki temu dokumentowi chcę dać się poznać i pokazać, że można dotrzeć wszędzie, niezależnie od tego skąd wyruszasz – podkreśla kuqe 2115.
Dokument łączy intymność z energią koncertowego show, pozostając bezpretensjonalną, uniwersalną historią o wchodzeniu w dojrzałość artystyczną i o drodze, którą każdy debiutant musi przejść sam – choć nigdy w pojedynkę.
Informacje o produkcji: Reżyseria: Kacper Kryściak Scenariusz: Łukasz Dziemiński, Kacper Kryściak, Michał Wojciechowski Produkcja: 2115 Borys Przybylski, Roksana Kwiatkowska, Michał Wojciechowski
Premiera filmu „kuqe 2115: nareszcie w trasie” 19 grudnia w serwisie streamingowym CANAL+.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Young Thug: „Rap jest w dziwnym miejscu, stanął”
Refleksja rapera na temat dzisiejszej kondycji sceny.
Young Thug twierdzi, że rap utknął w martwym punkcie i potrzebuje resetu. Podczas streamu w Atlancie stwierdził, że scena żyje konfliktami zamiast rozwojem, a hip-hop powinien wejść na wyższy poziom.
W trakcie transmisji powiązanej z jego koncertem charytatywnym Hometown Hero w State Farm Arena w Atlancie, Young Thug otwarcie skomentował obecną kondycję rapu.
– Czuję, że zawsze chciałem robić taką muzykę, a teraz mam wrażenie, że rap jest w dziwnym miejscu. Wygląda to tak, jakby wszyscy się beefowali. Dwóch największych artystów na świecie wchodzi w konflikt i pojawia się po tym masa pie**dolonego efektu domina. Dziwne – stwierdził.
Raper jasno zasugerował, że scena skupia się na dramach zamiast na rozwoju artystycznym.
– Mam wrażenie, że nadszedł czas i musimy przenieść to na następny poziom. Musimy się rozwijać. Jak AI. Wszystko na świecie się rozwija poza hip-hopem – dodał.
Thug zaznaczył, że nie odcina się od kultury, z której wyrósł, bo „kocha hip-hop”, po czym rzucił: – Byłbym bardzo szczęśliwy, gdyby hip-hop zamienił się w pop.
Jego słowa część fanów odebrała jako krytykę wygodnictwa raperów, którzy po osiągnięciu sukcesu przestali ryzykować i klepią nowe numery pod publiczkę, a każda płyta jest o tym samym.
Choć Thug nie wymienił nazwisk, kontekst jest czytelny. Wypowiedź odnosi się do głośnego konfliktu Kendricka Lamara i Drake’a, który zdominował rapową narrację w 2024 roku i odbijał się echem jeszcze w 2025. Obaj artyści notowali przy tym bardzo mocne wyniki streamingowe.
Komentarze Thuga pojawiły się jednak w momencie, gdy rap trudno nazwać martwym. W 2025 roku wysoko oceniane i komercyjnie skuteczne albumy wydali m.in. Clipse i Tyler, The Creator. Dodatkowo ogłoszone w listopadzie nominacje do Grammy 2026 pokazały, że trzy rapowe płyty – „GNX” Kendricka Lamara, „Let God Sort Em Out” Clipse oraz „CHROMAKOPIA” Tylera – walczą o tytuł Albumu Roku.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temuPeja do przewodniczącego Lewicy: „Czerwony nygusie”
-
News4 dni temuMisiek z Nadarzyna zatrzymany przez CBŚP. Co z karierą Karramby?
-
News3 dni temuNas ujawnił, dlaczego Eminem odmówił mu zwrotki
-
News2 dni temuWaldemar Kasta dołączył do rosyjskiej federacji
-
News2 dni temuFu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
-
News1 dzień temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News2 dni temuWaldemar Kasta zrezygnował z gali w Moskwie. „Przerwałem udział w wydarzeniu na żywo”
-
News19 godzin temuTaco Hemingway „Latarnie wszędzie dawno zgasły”- nowa pyta promowana na Narodowym