News
20 Najgorszych Polskich Dissów wg. RealiasBlog
Był już ranking odnośnie najlepszych polskich dissów, teraz czas na wyłonienie najgorszych. Szczerze mówiąc tutaj znacznie trudniej było je wybrać i ustawić w odpowiedniej kolejności, gdyż nie zamierzałem zajmować się kawałkami jakiś nieznanych noł-nejmów lub beefami w stylu ”Jasiek vs Zdzisiek z klatki obok”.
W końcu jednak udało sie nam stworzyć listę ”20 najgorszych polskich dissów”. Zaczynamy
20. Ciech – Czemu Dziwki Są Przy Nas Cel – TeTris Ten kawałek znalazł się tutaj wyjątkowo nie dlatego że jest on makabrycznie słaby, ale przez okoliczności jego wydania. Ciech odpowiedział na diss TeTrisa dopiero po roku przy czym zrobił to naprawdę ”średnio” jakby pisał kawałek w tydzień nie rok. Do dziś nie wiem na chuj mu ten diss był?
19. Ramona 23 – Dis vol 1-3 Cel – Ascetoholix, Owal, Mezo, Verba, Lerek, Trzeci Wymiar, Grupa Operacyjna, 18L Trylogia dissów że strony Poznańskiego rapera. Nie są to kawałki na tragicznym poziomie, ale mimo wszystko ”nie kopię się leżącego”. Dużo przekleństw plus udawanie ”obrońcy prawdziwego rapu” nie posiadając lepszych skilsów od niektórych wyżej wymierzony MC’s to według mnie stawia po raz pierwszy, ale nie ostatni R23 na liście.
18. Borixon – Pokaż co tam masz zakaz rapowania Cel – Tede Były najlepszy (?) kolega Jacka z czasów RRXu postanowił w 2009 na fali dissów na TDF’a również go zdissować. Poszło o to że Tede w jednym z swoich facebookowych komentarzy ”obraził” WYP3 i Liroya, poirytowany tym Rekin nagrał właśnie ten kawałek. Bit jest dość średni, a jeśli chodzi o lirykę i argumenty to jest jeszcze gorzej, wersy o ”robieniu dziewczyny Tede’go (którego BRX w ostatnim wywiadzie się wypierał), oraz dość sporo gejowskich podtekstów stawiają ten kawałek w moim rankingu. Tede na ten diss do tej pory nie odpowiedział.
17. Żurom – Chory Książe Cel – Peja Jakbym zorganizował ranking ”10 najgorszych MC’s na legalu” to pewnie Żurom by się na nim wysoko znalazł. Mimo wszystko na tej liście znajdzie się tylko jedne jego diss. Ten najgorszy czyli ”Chory Książe”. Argumenty są, teksty nie są tragiczne, ale raperom bez flow MÓWIMY STANOWCZE NIE
16. Massey – Cała prawda o ALF-Redzie Cel – Red Wczesniejsze dissy Massey’a na raperów z Warszawy nie były złe (fakt faktem był tylko średnie i niezłe), ale tutaj zdecydowanie się nie popisał. Marny diss na który odpowiedzieli tylko ziomkowie Reda, pewnie też tylko dlatego aby się podlizać człowiekowi których ich promuję.
15. Ramona 23 – Mam na imię RY Cel – Mieszko Ten utwór zaczyna tzw. dissy na rapera z zespołu GO. Tak naprawdę jest to ostatni diss na tej liście, który da się posłuchać bez używek na trzeźwo.
14. Killaz Group – Najebka na Kalibra Cel – Kaliber 44 Bezsensowny diss skierowany w stronę Śląskiej grupy, nie żebym był jakimś wielkim fanem Kalibra, ale mimo wszystko chłopaki z KG jak sami kilka lat później przyznali nagrali ten diss trochę zazdrości, oraz tego ze nie rozumieli ”chorych” jazd Magika i spółki.
13. Karramba – Czarna Lista Cel – Borixon Tak naprawdę nie wiadomo czy to diss tylko na Rekina czy też jeszcze na chłopaków z NASa, bo wśród miliona przekleństw ciężko jest cokolwiek zrozumieć. Pewexik chciał pokazać że jest OG, a wyszło żałośnie.
12. Gandzior – Cztery zwrotki i pogrzeb Cel – Tede Drugi diss Gandziora na Warszawskiego rapera, wyżej od pierwszego gdyż przynajmniej rymy nie są tragiczne i żenujące jak w kawałku ”Cfede na mnie”. Myślę że popularny Gandi powinien stworzyć jakiś zespół z Żuromem np. Gleexxip a pierwszy singiel zatytułować ”Szukam tego flow”
11. Peja – DTKJ Cel – Tede Ja wiem, że ten kawałek miał być follow-upem i ukazaniem ironicznego Ryśka, ale refren w sam raz do remizy gdzie się bawią ostro najebani gimnazjaliści.
10. Nagły Atak Spawacza & Peja – Anty Liroy Cel – Liroy, WYP3 Gdyby ktoś zapytał mnie przed ułożeniem tej listy, jaki kawałek jest najgorszym polskim dissem to zapewne wskazał bym na „AntyLiroya” ale po głębszym zapoznaniu się z historią polskich dissów, pierwszy tego typu kawałek na naszej scenie znajduję się dopiero na 10 miejscu. W końcu zwrotka Ryśka nie jest aż taka tragiczna, co nie??
9. Drzewo – Zagryść Cel – Grupa Operacyjna Śmieszna historia, bo Mieszko wypromował w 2005 roku Drzewa, nawet podobno za własny hajs nagrał mu klipa, który promował składankę ich regionu, a dwa lata później zazdrosny o sukcesy medialne GO raper postanowił ich zdissować i zrobił to tak tandetnie, że trudno jest cały kawałek przesłuchać do końca. W dodatku ten klip gdzie Drzewo robi miny jakby reklamował lek na zatwardzenie.
8. Dezinte – Kto szuka Kłopotów Cel – Tede Ehh Dezinte do Tede? To tak jakby Rasiak wykrzykiwał do Pato że jest lepszym od niego graczem. Nie ta liga synku, miałeś tyle celnych, punchy co bramek Grzesiu w ostatnim sezonie czytaj – zero
7. Buczer – Jadę z Tobą Cel – Mleko Łaciate O a tutaj mamy beef z cyklu ”Tego nie zobaczysz nawet na Comedy Central”. Poirytowany złymi komentarzami jednego z forumowiczów jakże ”zacnego” forum Hip-Hop.pl, Buczer postanowił nagrać na niego diss w dodatku strasznie żenujący diss na poziomie kłótni dzieciaków z piaskownicy. Mam nadzieję ze tym razem za tą notkę Toruński (?) raper (?) mnie nie zdissuje, a jeśli to już by zrobił to w lepszym stylu niż ten z kawałka ”Jadę z Tobą” choć pewnie byłoby to nie możliwe nawet jakby przy tekście pomagała mu panna Zuza.
6. Nagły Atak Spawacza – Anty Liroy 2 Cel – Liroy Druga część dissu i na szczęście ostatnia. Co tu dużo mówić kto przesłuchał to wie dlaczego ten kawałek znalazł się na tej liscie.
5. Karramba – Przecwelony Pojeb Cel – Tede Drzewo jednak nie miał najgorszego klipu do dissu, prześcignął go Krakowski raper, oburzony niepochlebnymi komentarzami w programie ”Kolejno odlicz” w stronę jego nowej grupy ”Pewex” Karrambuś postanowił pokazać Jackowi ze to on jest komercyjnym raperem który się sprzedaję gdzie się da. Jedyne, czego ciekawego możecie się dowiedzieć po tym, dissie(?) to, to zeby nie brać mikrofonu i kamery gdy jesteśmy ostro pod wpływem używek, oraz tego ze hmm… No ze Pewex cytując ”ma brudne skarpetki”.
4. Melo – Diss na Tede Cel – Tede Ktoś to w ogóle oprócz mnie przesłuchał??? (nie licząc znajomych Melo i masochistów)
3. TBS – Mieszko Cel – Mieszko Znowu Fazi tym razem z Małpą (nie, nie z tym co potrafi rapować). Fazi może Żurom i Gandzior szukają trzeciego do tercetu???
2. Firma – Wirus HiVHopPolo Cel – HipHopolo Utwór zaczyna się refrenem ”To nie jebana Drużyna A” (niestety kurwa słyszę) a dalej mamy jak to zwykle u Firmy o Policji, konfidentach, no i o gwiazdach polskiego hip hopolo. Minęło tyle lat a chłopaki dalej stoją w miejscu.
1.Gandzior – Cfede na mnie Cel – Tede I to jest najgorszy polskich diss, naprawdę nie znalazłem ani jednego pozytywu tego kawałka, Gandzior na majku jak impotent w łóżku nie daje rady i satysfakcji drugiej osobie.
https://www.youtube.com/watch?v=</span>Im9UMlqTTd8
Przesłał: Redakcja Realias Blog
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Meek Mill jest wkurzony, że ludzie mówią o jego tweetach, a nie o tym, że pomaga młodym wyrwać się z ulicy
„Pchają złą narrację”.
Meek Mill ma dość tego, że opinię publiczną interesują wyłącznie jego wpisy w mediach społecznościowych. Raper twierdzi, że ta narracja celowo pomija realne działania, jakie podejmuje poza internetem, w tym pomoc młodym ludziom w wyrwaniu się z ulicy.
Meek Mill odniósł się na platformie X do tego, jak jest postrzegany przez pryzmat social mediów. Jego zdaniem media i komentatorzy chętnie podchwytują narrację o „problemowym Meeku z Twittera”, ignorując to, co faktycznie robi w realnym życiu.
– Pchają taką złą narrację, a nigdy nie wspominają o prawdziwych rzeczach, które robię. Pomagam młodym chłopakom zmieniać ich życie.
Raper dodał, że przez kilkanaście lat obecności w branży nie potrzebował tanich trików ani internetowych prowokacji, żeby utrzymać swoją pozycję.
– Jestem na świeczniku od 15 lat, bez gimmicków, myślę, że całkiem nieźle radzę sobie w social mediach. Czasem zacytuję linijkę z kawałka i już jestem na każdej stronie z clickbaitem w tytule.
Meek Mill ma rację w jednym – jego obecność w social mediach od lat dostarcza skrajnych emocji, od kontrowersji po absurd i humor.
They pushing "Meek's bad social media rep" narrative …they never mention the change I make or real stuff I do … helping young men in music change the directions of their lives… I speak out of term on social media because it's not reality … it's separate from who I am
— MeekMill (@MeekMill) December 19, 2025
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
TikTok sprzedany – czy uniknie zamknięcia w USA?
Chińska platforma prawdopodobnie została uratowana.
Chiński właściciel TikToka dogadał się z Amerykanami, żeby zablokować groźbę bana w USA od 2026 roku. Kontrola właścicielska ma trafić w amerykańskie ręce, ale algorytm zostaje po stronie Chin.
ByteDance potwierdził porozumienie, na mocy którego większościową kontrolę nad TikTokiem w USA przejmą amerykańscy inwestorzy. Celem jest spełnienie warunków ustawy „sprzedaj albo zablokuj” i uniknięcie całkowitego wyłączenia aplikacji na rynku, z którego korzysta ponad 170 mln użytkowników.
Nowa spółka w USA ma być kontrolowana w 80,1 proc. przez inwestorów z USA i państw sojuszniczych, ale technologia decydująca o tym, co widzą użytkownicy, pozostanie własnością ByteDance i będzie jedynie licencjonowana.
W praktyce oznacza to, że infrastruktura i dane są pod amerykańskim nadzorem, ale algorytm pozostaje chińskim aktywem technologicznym.
Administracja Trumpa utrzymuje, że porozumienie spełnia wymogi ustawy. Część Republikanów otwarcie kwestionuje, czy licencjonowanie algorytmu zamiast jego sprzedaży realnie usuwa zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Young Buck odpalił otwarty diss w stronę Fat Joe i zarzuca mu konfabulacje. Chodzi o historię sprzed lat, w której Joe twierdzi, że jego ekipa pobiła rapera z Tennessee. Buck odpowiada wprost: żadnego pobicia nie było, a cała opowieść to bajka pod podcasty.
Young Buck zapowiedział numer w social mediach, a chwilę później wypuścił pełnoprawny diss nagrany na bicie “Went Legit” od G Herbo. W niespełna dwuminutowym kawałku celuje nie tylko w Fat Joe, ale też w Jadakissa. Buck drwi z tego, że weterani rapu zamienili się w duet podcastowy:
„Ci raperzy muszą przestać łączyć siły w podcastach i odstawiać te ich scenki”.
W dalszej części numeru Buck wprost zaprzecza wersji wydarzeń przedstawianej przez Joe. Według niego nikt nikogo nie tknął, a cała historia jest kompletnie zmyślona. Pada też złośliwa linijka, w której raper ironicznie zastanawia się, czy opowieść Joe to jego własne słowa, czy raczej efekt „Ozempicu” (lek na cukrzycę stosowany do szybkiego zbijania wagi).
Cała sprawa zaczęła się od wypowiedzi Joe na podcaście “Joe and Jada”, gdzie raper z Bronksu po raz pierwszy publicznie opowiedział historię rzekomego zajścia sprzed lat. Joe twierdził, że doszło do niego w Chicago, po jednym z festiwali, w czasie gdy konflikt między Terror Squad a ekipą G-Unit był w szczytowej fazie. Według jego relacji Buck miał próbować go „ustawić”, Joe rzucił w jego stronę butelką z wodą i wyzwał go na konfrontację, po czym – jak stwierdził – jego ludzie mieli spuścić Buckowi lanie. – Nigdy wcześniej nikomu tej historii nie opowiadałem – mówił Joe w podcaście.
Diss na bicie G Herbo jest jasnym sygnałem, że Buck nie traktuje tej historii jak żartu, tylko jak bezczelne przeinaczanie faktów i próbę budowania sensacji po latach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.
Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu
Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.
YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.
YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.
YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.
Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.
YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.
Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.
Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuPeja do przewodniczącego Lewicy: „Czerwony nygusie”
-
News4 dni temuNas ujawnił, dlaczego Eminem odmówił mu zwrotki
-
News3 dni temuWaldemar Kasta dołączył do rosyjskiej federacji
-
News3 dni temuFu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
-
News2 dni temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News2 dni temuWaldemar Kasta zrezygnował z gali w Moskwie. „Przerwałem udział w wydarzeniu na żywo”
-
News1 dzień temuTaco Hemingway „Latarnie wszędzie dawno zgasły”- nowa pyta promowana na Narodowym
-
News3 dni temuSprzedał katalog za miliard dolarów, nie sprzedając go. The Weeknd ustawił nowy standard dla artystów