Sprawdź nas też tutaj

News

50 NAJWIĘKSZYCH HITÓW HIP HOPU (cz.2)

Opublikowany

 

Czas na drugą część zestawienia 50 Największych Hitów Polskiego Hip Hopu. Część pierwszą możecie zobaczyć w tym temacie: tutaj.

 

 

25. WSZ & CNE – Jeszcze Raz

Przebój roku 2005. Utwór promujący album o tym samym tytule. Przyjemny kawałek z klipem, którego głównym motywem jest jakże piękny sport- koszykówka. Posłuchaj

 

24. Trials X – Czuje się lepiej

Stary kawałek oldschoolowej grupy z Warszawy, których klip ”Jarają Jarają” wyreżyserował sławny dziś showman Kuba Wojewódzki. Teledysk do ”Czuje się lepiej” miał swoją premierę na antenie TVP1 i dziś może trochę śmieszyć (klamki na video) ale musicie przyznać, że miał swój klimat. Po 15 latach chłopaki z Warszafskiego Deszczu nagrali swoją wersję ku czci Trials’ów i wyszła ona bardzo udanie. Posłuchaj / Wersja WFD

 

23. Doniu – Przestrzeń

”Zamknij oczy one nie będą ci już teraz potrzebne” – tak zaczyna się ten klip. Ten cytat kilka lat temu świetnie zripostował VNM. Wracając jednak do samego utworu to w 2004 roku musiałeś być odłączony od telewizji i radia, aby go nie słyszeć. Za ”Przestrzeń” Dominik zebrał dużą ilość dissów w jego stronę (między innymi od Fokusa za negatywne odwołanie się w „Przestrzeni” do ”Jestem Bogiem”), które ciągną się za nim do dziś. Posłuchaj

 

22. Onar & Ośka – Od Lat

”Od Lat” to Onar za swoich najmłodszych i najlepszych lat, kiedy to refleksyjne utwory były na równi z tymi imprezowymi/luźniejszymi. Kapitalny letniakowy bit stworzony przez O$kę (dlaczego on dziś już nic nie produkuję?) w połączeniu z chilloutowym klipem, aż chcę się to oglądać i słuchać no po prostu – ”Superelaks”. Posłuchaj

 

21. Zipera – Bez Ciśnień

Podobnie jak na miejscu wyżej kolejny chilloutowy kawałek z teledyskiem, który zdecydowanie różnił się od tego co wcześniej mogliśmy oglądać na klipach panów reprezentujących Z.I.P. Wpadający w ucho refren zaśpiewany przez Francuskich przyjaciół chłopaków z Zipery, aż chcę się zacytować ludzie ”Bez Ciśnień” Posłuchaj

 

20. O.S.T.R. – Kochana Polsko

Długo zastanawialiśmy się jaki kawałek Łódzkiego rapera był jego największym hitem, aż w końcu padło na ”Kochana Polsko” (zasugerowaliśmy się trochę listą Vivy). Niby utwór z niemedialnym tekstem i klipem, ale miał swój czas w polskich mediach i to nie tylko muzycznych. Brakuję dziś już takiego Adama – świeżego i dość nieprzewidywalnego. Niestety od kilku lat możemy już przewidzieć co znajdzie się na najnowszej płycie Ostrego i to się już raczej nie zmieni póki będzie wydawał u Tytusa. Posłuchaj

 

19. WhiteHouse & Mes & Numer Raz – Oczy Otwarte 2

W poprzedniej części napisaliśmy że Mes nie miał typowych hitowych singli i było w tym dużo prawdy bo chodziło nam o kawałki solo promujące jego solowe albumy, ale zapomnieliśmy o tym utworze, który nie da się zaprzeczyć zdobył największą sławę w krajowych mediach (nie liczymy po raz kolejny 21 Allstars). ”Oczy Otwarte2” to kontynuacja pierwszej części gdzie obok Mesa pojawili się jego kumpel z zespołu Blef i Pezet. Jako ciekawostka można dodać (dla tych mniej zainteresowanych) że Mes w tym utworze dissuje Mezo, a Numer – Mezo i 3W. Posłuchaj

 

18. Peel Motyff – Nie jest tak źle

Kolejny One-Hit Wonder na naszej liście. Któż dziś pamięta ten zespół? A na początku XXI wieku ”Nie jest tak źle” było prawdziwym hitem, który można było usłyszeć wszędzie. Tekst z przekazem ale tak naprawdę to dzięki refrenowi zaśpiewanemu przez dzieci utwór zdobył taką sławę. Dziś nie wiadomo co tam słychać u GRZ i Lui’ego podobno mieli coś jeszcze razem nagrać lecz ostatnio o tym ucichło. Posłuchaj

 

17. DJ 600 V & Tede – Merctedes S600

Składanki Volta miały wiele hitów, ale postanowiliśmy wybrać właśnie ten imprezowy utwór z featuringiem Tede. Kawałek świetnie buja i sprawdza się na imprezach, a w dodatku jest kopalnią cytatów i follow-upów. Niestety to już było ostatnia dobra płyta Volta o późniejszych dokonaniach nie ma co gadać lub wstawić cytat ”producentów chujowych składanek” zresztą jeśli ktoś propusuję Bonusa RPK(?) to czy można go dalej traktować poważnie? Posłuchaj

 

16. 52 Dębiec & Ascetoholix – To My

Długo się zastanawialiśmy czy wybrać ten kawałek czy ”Konfrontacje”. W końcu postanowiliśmy wybrać utwór z gościnnym udziałem Ascetów (w niepełnym składzie). Świetny opis typowego polskiego cwaniactwa, a zarazem kolejny singiel z którego można cytować i cytować ”Żaden madafaka nie podskoczy do Polaka” czy ”Wole polskie gówno w polu niż fiołki w Neapolu”. Po powrocie Deep do składu chłopaki nagrali jeszcze jeden album w dawnym stylu ”Deep Hans” a później odeszli trochę w inną stronę robiąc płytę Trip-Hopową. Jako ciekawostkę można dodać że stacja Viva Polska wybrała ten kawałek na liście ”10 największych polskich evergreenów” Posłuchaj

 

15. K44 – Plus i Minus

Najbardziej znany kawałek Katowickiego składu który tworzyli Dab, Joka i Magik. Singiel promuje pierwszą ”najmocniejszą” płytę Kalibra, gdzie panowie zafascynowani ”Marią” i psychorapem nagrali kawałki w niezbyt dziś zrozumianym stylu. Od tego czasu Joka rapuję od święta a Dab zmienił kompletnie swój image. Posłuchaj

 

14. Liber & Doniu – Skarby

Nawet zatwardziali anty-fani tzw. hiphopola twierdzą, że ten kawałek udał się Poznaniakowi. Tekst z tzw. ”przekazem” i refrenem zapożyczonym z utworu zespołu Kombii o takiej samej nazwie. Ten singiel promował jedyną do tej pory solową hip-hopową płytę Libera. Dziś jak sam stwierdził na najnowszym feacie u Meza bliżej mu już do Popu niż Rapu. Posłuchaj

 

13. Abradab – Miasto jest nasze

Fajny imprezowy kawałek Daba z ciekawymi linijkami, oraz dobrze odśpiewanym refrenem przez Gutka. Szkoda tylko, że Abradab dziś nie robi już takich utworów, tylko poszedł trochę w inną stronę (co nie oznacza, że gorszą). Posłuchaj

 

12. Tede – Wielkie Joł

Największy hit sławniejszego członka formacji Warszafskiego Deszczu. Zabawny klip jak to określiła pewna komentatorka Vivy (bodajże żona pajaca Figurskiego) ”na bogato”. ”Pozdro Pezet nagramy coś wierze” – to jeden z najczęściej cytowanych i przerabianych cytatów z kawałków hip-hopowych. O Jacku tak naprawdę zostało powiedziane tak dużo, że i tak nic nowego zapewne o nim byśmy już nie dodali. Wtedy był jeszcze gwiazdą rapu dziś już jest rozpoznawalną twarzą polskiego show-biznesu. Posłuchaj

 

11. 18L – Jak Zapomnieć?

Straszny, straszny i jeszcze raz straszny kawałek, ale cóż mieliśmy być dość obiektywni więc musimy dać ten utwór na listę. Na szczęście to był ich jedyny utwór i dziś już nic nie nagrywają. Posłuchaj

 

10. Mezo & Liber – Aniele

Zabawny, luzacki, studencki singiel. Hit który otworzył Mezowi bramy popularnych festiwali, a zamknął wrota hip hopu. Cytując szefostwo Polsatu to był ”Mega Hit” grali go wszędzie- od dyskotek w podstawówkach do imprez w Domu Starców (to tak z przymrużeniem oka). W późniejszym czasie dużo innych krajowych MC’s nawiązywało do tego utworu, lecz zwykle było to w negatywnym kontekście. No i kto kiedyś nie próbował sprawdzić skuteczności tzw. drugiej opcji czyli podrywu na hip-hopowca? Posłuchaj

 

9. Paktofonika – Jestem Bogiem

Fani PFK pewnie nas zlinczują za tak niską pozycję tego zespołu, ale cóż tym się różnimy od niektórych portali według których w każdym podsumowaniu w pierwszej trójcę musi znaleźć się PFK i Ostry. Po 11 latach od wydania płyty Fokus nagrywa z Dodą a Rahim z L.U.C. (no i nie wiadomo kto trafił gorzej). Co do ŚP. Magika to z jego dość wybujałym ego jak na tamte czasy to i tak Paktofonika nie miałaby szansy przetrwać. Posłuchaj

 

8. Trzeci Wymiar – Dla mnie masz Stajla

Podobnie jak u Meza i jego ”Aniele” tak tutaj mamy doczynienia z wakacyjnym hitem idealnie wpasowującym się w letnie plażowanie nad polskim morzem. Stosunek środowiska do 3W idealnie oddaje jego hipokryzję, gdyż ci którzy jechali po nich po pierwszym albumie ”Cztery Pory Rapu” już po drugim, który był mniej ”hitowy” zaczęli udawać, że tak naprawdę zawsze się nim jarali. Posłuchaj

 

7. Ascetoholix & Szad – Suczki

Znowu Szad tym razem gościnie u Ascetów. Do dziś Ascetoholix są kojarzeni głównie z ich ”Suczkami” mimo, że nagrali razem dużo innych poważniejszych kawałków, które jednak nie osiągnęły już takiego sukcesu w mediach. Na końcówkę 2011 roku zapowiadana jest nowa płyta zespołu tym razem już bez Libera. Posłuchaj

 

6. Molesta – Wiedziałem że tak Będzie

Refren kawałka cytowali nawet kabareciarze tacy jak Grzegorz Halama. ”Wiedziałem że tak będzie” jest na pewno jednym z najczęściej follow-up’owanych utworów polskiego hip hopu. Aktualnie panowie zawiesili wspólną działalność i skupili się na innych projektach, a ostatni ich wspólny album pochodzi z 2008 roku. Posłuchaj

 

5. Pezet/Noon – Seniorita

Podobno sam Paweł się bardzo wstydzi, że nagrał taki kawałek, a niepotrzebnie. Jest to jeden z najlepszych polskich utworów o tego typu tematyce. ”Seniorita” szybko zapadała w pamięć i do dziś wersy z niej zostały nam w głowach. Singiel promował świetną i świeżą do dziś płytę pod tytułem ”Muzyka Klasyczna”, która chyba jest najlepszym albumem Pezeta w jego karierze, mimo że od tego czasu nagrał wiele dobrych projektów. Aktualnie jest w fazie kończenia najnowszego krążka w współpracy z Sidney’em Polakiem której tytuł będzie brzmiał ”Radio Pezet” a pierwszy singiel ”Co mam Powiedzieć” wbił się na rotację popularnych stacji muzycznych i radiowych, ale sukcesu ”Seniority” już raczej nie powtórzy. Posłuchaj

 

4. WWO – Damy Radę

W jednym z wywiadów Jerzy Dudek mówił, że przed meczami puszczał sobie właśnie ten kawałek Warszawskiego składu, gdyż dawał mu świetną motywację. Utwór promował najlepszy album (We Własnej Osobie) w dyskografii WWO i chyba całego polskiego ulicznego hip hopu. Od tamtego wydarzenia minęło już trochę lat i wiele się zmieniło : dziś Sokół nagrywa album z swoją dziewczyną Marysią Starostą, a Jędker tworzy ”taneczny” zespół Monopol wraz z innym raperem Redem. Na nowe WWO nie ma przynajmniej na razie żadnych szans. Posłuchaj

 

3. Wzgórze Yapa 3 & Warszafski Deszcz – Ja mam to co Ty

Stacja Viva Polska umieściła ten utwór na pierwszym miejscu na liście ”najlepszych coverów”. Pomysłodawcą tego kawałka był Tede, ale utwór swoją premierę miał na albumie WYP3 – ”Trzy”. Panowie na początku mieli pewne problemy związane z prawami autorskimi, gdyż Czesław Niemen był dość nieprzychylnie nastawiony do muzyki jaką jest rap. WYP3 rozpadło się 4 lata później, a chłopaki z WFD grają razem do dziś i w tym roku wydali kolejną swoją wspólną płytę. Na współpracę tych dwóch obozów w dzisiejszych czasach nie ma większych szans, głównie przez konflikt Jacka (Tede) z Tomkiem (Borixon). Jako ciekawostkę warto zobaczyć w jaki sposób na koncertach Tede rapuję zwrotkę Borysa. Posłuchaj / Zobacz jak zwrotkę Borysa rapuje Tede

 

2. Liroy – Scyzoryk

I od tego wszystko się zaczęło – tak można powiedzieć o tym singlu promujący najlepiej sprzedający się polski album hip-hopowy w historii. ”Scyzoryka” znają wszyscy którzy w tamtych czasach mieli jakikolwiek kontakt z polską muzyką. Nie których zachęcił do słuchania rapu a innych od razu odrzucił z powodu dużej ilości przekleństw w tekstach. Natomiast Liroy’a okrzyknięto prekursorem/ojcem polskiego rapu, oraz został mianowany przez Ice-T na Polskiego OG. Za to późniejsze środowisko podchodziło do Kieleckiego rapera z dużą niechęcią zarzucając mu sztuczność i pozerstwo. Od kilku lat Liroy próbuje nagrać i wydać nowy album ale kończy się zwykle tylko na planowaniu. Posłuchaj

 

 

1. Peja – Głucha Noc

I to jest największy polski hip-hopowy hit. Utwór, który wraz z filmem ”Blokersi” dał Poznańskiemu raperowi ogólnopolską sławę. Mimo, że kawałek ma niezbyt medialny tekst, to samplowany refren z starego utworu Stana Borysa sprawił że ”Głucha Noc” leciała nawet na dyskotekowych imprezach w klubach obok DJ Bobo. Jako ciekawostkę warto dodać, że w ostatnim czasie konflikt pomiędzy Ryśkiem a Stanem został zażegnany na wspólnej konferencji prasowej. W klipie oprócz ekipy Slums Attack możemy zobaczyć międzyinnymi Donia czy Libera.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Q7i6Xbp-nb8

 

 

Mamy nadzieję, że każdy z Was znalazł tu coś dla siebie. Staraliśmy się być jak najbardziej obiektywni, ale jak wiadomo ”ilu Polaków tyle opinii”.
Czekamy na wasze opinie, rankingi i propozycję kolejnych tematów na zestawienia.

 

Specjalne pozdrowienia dla zespołu Paresłów. Już niebawem na półkach sklepowych pojawi się trzeci pełnoprawny album Dory i Fali.

 

 

Na koniec wyróżnienia dla kawałków, które były bardzo blisko tego zestawienia:

O$ka & Tede & Kołcz & Kiełbasa – Bezele Kochana
Eldo – Nie Pytaj o Nią
Deobe & Dena – Ten czas w Tym Miejscu
Analogia – Daję Rytm
Ortega Cartel & Reno – Dobre Czasy
Pokahontaz – Za Szybcy się Wściekli
Płomień 81 – Powiedz na Osiedlu
Szybki Szmal & Onar – Cooo?
Onar & Lerek – Weź to Poczuj
Prosto Mixtape 600V – Żeby Było Normalnie

CZĘŚĆ I – https://glamrap.pl/index.php/nn/976-50-najwiekszych-hitow-hip-hopu-czesc-i


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Meek Mill jest wkurzony, że ludzie mówią o jego tweetach, a nie o tym, że pomaga młodym wyrwać się z ulicy

„Pchają złą narrację”.

Opublikowany

 

meek mill

Meek Mill ma dość tego, że opinię publiczną interesują wyłącznie jego wpisy w mediach społecznościowych. Raper twierdzi, że ta narracja celowo pomija realne działania, jakie podejmuje poza internetem, w tym pomoc młodym ludziom w wyrwaniu się z ulicy.

Meek Mill odniósł się na platformie X do tego, jak jest postrzegany przez pryzmat social mediów. Jego zdaniem media i komentatorzy chętnie podchwytują narrację o „problemowym Meeku z Twittera”, ignorując to, co faktycznie robi w realnym życiu.

– Pchają taką złą narrację, a nigdy nie wspominają o prawdziwych rzeczach, które robię. Pomagam młodym chłopakom zmieniać ich życie.

Raper dodał, że przez kilkanaście lat obecności w branży nie potrzebował tanich trików ani internetowych prowokacji, żeby utrzymać swoją pozycję.

– Jestem na świeczniku od 15 lat, bez gimmicków, myślę, że całkiem nieźle radzę sobie w social mediach. Czasem zacytuję linijkę z kawałka i już jestem na każdej stronie z clickbaitem w tytule.

Meek Mill ma rację w jednym – jego obecność w social mediach od lat dostarcza skrajnych emocji, od kontrowersji po absurd i humor.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

TikTok sprzedany – czy uniknie zamknięcia w USA?

Chińska platforma prawdopodobnie została uratowana.

Opublikowany

 

tiktok

Chiński właściciel TikToka dogadał się z Amerykanami, żeby zablokować groźbę bana w USA od 2026 roku. Kontrola właścicielska ma trafić w amerykańskie ręce, ale algorytm zostaje po stronie Chin.

ByteDance potwierdził porozumienie, na mocy którego większościową kontrolę nad TikTokiem w USA przejmą amerykańscy inwestorzy. Celem jest spełnienie warunków ustawy „sprzedaj albo zablokuj” i uniknięcie całkowitego wyłączenia aplikacji na rynku, z którego korzysta ponad 170 mln użytkowników.

Nowa spółka w USA ma być kontrolowana w 80,1 proc. przez inwestorów z USA i państw sojuszniczych, ale technologia decydująca o tym, co widzą użytkownicy, pozostanie własnością ByteDance i będzie jedynie licencjonowana.

W praktyce oznacza to, że infrastruktura i dane są pod amerykańskim nadzorem, ale algorytm pozostaje chińskim aktywem technologicznym.

Administracja Trumpa utrzymuje, że porozumienie spełnia wymogi ustawy. Część Republikanów otwarcie kwestionuje, czy licencjonowanie algorytmu zamiast jego sprzedaży realnie usuwa zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Young Buck miał już dość i zdissował Fat Joe

Obrywa też Jadakiss.

Opublikowany

 

young buck fat joe

Young Buck odpalił otwarty diss w stronę Fat Joe i zarzuca mu konfabulacje. Chodzi o historię sprzed lat, w której Joe twierdzi, że jego ekipa pobiła rapera z Tennessee. Buck odpowiada wprost: żadnego pobicia nie było, a cała opowieść to bajka pod podcasty.

Young Buck zapowiedział numer w social mediach, a chwilę później wypuścił pełnoprawny diss nagrany na bicie “Went Legit” od G Herbo. W niespełna dwuminutowym kawałku celuje nie tylko w Fat Joe, ale też w Jadakissa. Buck drwi z tego, że weterani rapu zamienili się w duet podcastowy:

„Ci raperzy muszą przestać łączyć siły w podcastach i odstawiać te ich scenki”.

W dalszej części numeru Buck wprost zaprzecza wersji wydarzeń przedstawianej przez Joe. Według niego nikt nikogo nie tknął, a cała historia jest kompletnie zmyślona. Pada też złośliwa linijka, w której raper ironicznie zastanawia się, czy opowieść Joe to jego własne słowa, czy raczej efekt „Ozempicu” (lek na cukrzycę stosowany do szybkiego zbijania wagi).

Cała sprawa zaczęła się od wypowiedzi Joe na podcaście “Joe and Jada”, gdzie raper z Bronksu po raz pierwszy publicznie opowiedział historię rzekomego zajścia sprzed lat. Joe twierdził, że doszło do niego w Chicago, po jednym z festiwali, w czasie gdy konflikt między Terror Squad a ekipą G-Unit był w szczytowej fazie. Według jego relacji Buck miał próbować go „ustawić”, Joe rzucił w jego stronę butelką z wodą i wyzwał go na konfrontację, po czym – jak stwierdził – jego ludzie mieli spuścić Buckowi lanie. – Nigdy wcześniej nikomu tej historii nie opowiadałem – mówił Joe w podcaście.

Diss na bicie G Herbo jest jasnym sygnałem, że Buck nie traktuje tej historii jak żartu, tylko jak bezczelne przeinaczanie faktów i próbę budowania sensacji po latach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kizo testuje jedzenie z Bandurą i Mario

Raper pojawił się gościnnie na kanale „Na Hapsa”.

Opublikowany

 

Przez

kizo

Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.

Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu

Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.

Opublikowany

 

youtube

YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.

YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.

YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.

Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.

YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.

Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.

Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: