teledysk
Ukraińska Kalush Orchestra po angielsku i z klipem nagranym w Polsce
Klip do „Changes” został nakręcony w Polsce.
Trwa 373 dzień wojny w Ukrainie. Narodowa duma, czyli Kalush Orchestra – zwycięzca zeszłorocznej Eurowizji – prezentuje dziś pierwszy anglojęzyczny utwór „Changes”. Lider zespołu, Oleh Psiuk, mówi: – To piosenka o naszym domu – domu, w którym mieszkamy i o tym, jak uczyliśmy się go chronić. Nawe gdy zagraża nam niebezpieczeństwo, żyjemy dalej. Nasz dom może zmieniać się razem z nami, ale to, co czyni go ważnym i rodzimym dla naszych tradycji, jest wieczne.
Kalush Orchestra „Changes”
Klip do „Changes” został nakręcony w Polsce, w przerwie między koncertami zespołu. Akcja teledysku rozgrywa się w tradycyjnym domu, a członkowie grupy wcielają się w baśniowe postacie. Dom i otaczająca go ziemia pełnią rolę bajkowego królestwa. Członkowie zespołu chodzą przez rozległe pola, śpiewają w wysokiej trawie i żyją w zgodzie z naturą. Kiedy za oknem zaczyna się burza, nad ich głowami możemy dostrzec niewybuchy i rakiety.
Tymofij Muzyczuk przemienia się w Karpackiego Molfara (huculskiego maga i uzdrowiciela). Po raz pierwszy pojawia się też mistyczna postać KilimWoman – to właśnie jej głos pośród chóru słyszymy na początku piosenki. Zespół zapowiedział już, że tajemnicza KilimWoman na stałe zagości w ich projektach.
Teledysk opowiada o domu, który zmienił się nie do poznania, kiedy poznał cierpienie i stratę. Gdy przybywa wróg, każdy z mieszkańców chroni swój dom najlepiej, jak potrafi. Stały współpracownik grupy, reżyser Leonid Kolosovsky wyjaśnia: „To opowieść o magicznych postaciach z rodziny Kalush Orchestra. Każdy członek rodziny ma własną moc, własny sposób obrony domu. Ktoś chroni go modlitwą, ktoś czynem, prawdą, a jeszcze ktoś inny – magią. Jak to bywa w rodzinie, wszyscy mocno się różnią, a w niektórych aspektach są nawet swoimi przeciwieństwami. Są jednak w tym razem, bo każdy z nich kocha swój dom”.
Kalush Orchestra i międzynarodowe współprace
Odkąd formacja Kalush Orchestra wygrała Eurowizję, teledysk do piosenki „Stefania” obejrzano ponad 50 milionów razy. Utwór odniósł sukces także na TikToku (330 tys. filmów) oraz platformach streamingowych (52 miliony odsłuchań).
Jesienią zespół gościł na gali MTV Europe Music Awards w Düsseldorfie. Podczas ubiegłorocznej europejskiej trasy, Kalush Orchestra wystąpili w Polsce więcej razy niż w jakimkolwiek innym kraju. Ich pierwszy występ w Wielkiej Brytanii odbył się na jednym z największych europejskich festiwali Glastonbury. Wkrótce znów go odwiedzą – w tym roku, w imieniu Ukrainy, gospodarzem konkursu jest miasto Liverpool.
Grupa wciąż nawiązuje nowe międzynarodowe współprace. Wydali „In The Shadows Of Ukraine” z fińską legendą The Rasmus, a w teledysku do piosenki „Shchedrivka” wystąpił Arnold Schwarzenegger. Pod koniec roku wydali „Nasze Domy” z polskim raperem Szpakiem, a także „Нумо козаки” (Numo kozaky) z ukraińskim artystą KOZAK SIROMAHA. Zespół pojawił się także w utworze „Cry For You” amerykańsko-polskiego muzyka Krystiana Ochmana.
Pod koniec lutego grupa ponownie wystąpiła w Polsce. W tym miesiącu powrócą do USA, gdzie poza własnymi koncertami zagrają na festiwalu SXSW w Teksasie. Następnie odwiedzą Szwajcarię, Czechy oraz Niemcy.
Kalush Orchestra zaplanowali na ten rok wiele koncertów, podczas których dalej będą zbierać fundusze na pomoc Ukrainie – zarówno na wsparcie Sił Zbrojnych, jak i na odbudowę zniszczonych obiektów kultury. W ubiegłym roku zespół zebrał 60 milionów hrywien (ponad 7 milionów złotych).
Rok od rozpoczęcia wojny, grupa Kalush Orchestra nieustannie łączy ukraińską diasporę w nadziei na jak najszybsze zakończenie rosyjskiej agresji.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Beteo „Aż będę legendą” – kilkuset fanów rapera w klipie
Teledysk z rodzinnego Świebodzina.
Przyszedł czas na nowe. Po albumie FREE AGENT, na którym gościnnie udzielili się White 2115, Młody West, Żabson, bambi, Mata czy Waima – Beteo serwuje fanom singiel z nadchodzącego projektu, czyli FREEAGENT 2.
“AŻ BĘDĘ LEGENDĄ” to nowoczesny, naszpikowany efektownymi rozwiązaniami banger, który staje się niejako hymnem podwórek, ale też nomen omen, movementu zapoczątkowanego przez Beteo – @podwrko.
Beteo wielokrotnie nawiązywał do miejsca swojego pochodzenia. Stąd decyzja o realizacji teledysku w rodzinnym Świebodzinie. Raper dał sygnał na swoich mediach społecznościowych, a na świebodzińskich ulicach pojawiło się kilkaset osób gotowych do udziału w nagraniu klipu. Jak podkreślił Beteo: „To było dla mnie coś naprawdę wyjątkowego, jestem mega zaskoczony i na pewno to jeden z najważniejszych dni w mojej karierze.”
Poza tym, cały album realizowany był w lokalnym, legendarnym studiu “RecPublica” znajdującym się w Lubrzy.
FREE AGENT 2 to kolejny krok na drodze rapera “AŻ BĘDZIE LEGENDĄ”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Ludzi zastąpią maszyny? Kacper HTA pokazał „Requiem”
Dziś premiera albumu „Eter” Kacpra i PSR-a.
W dniu premiery nowej płyty, Kacper HRA i PSR ujawnili singiel „Requiem”, poruszający szeroko pojęty temat sztucznej inteligencji.
AI coraz śmielej wkracza do kolejnych aspektów naszego życia, a w sieci oferowane są już pierwsze roboty do użytku domowego, które do tej pory znaliśmy tylko z filmów. Czy ludzi zastąpią maszyny? Takie pytanie powstaje po zapoznaniu się z numerem „Requiem”, w którym w refrenie udzieliła się Nicole Tymcio.
Od dzisiaj album „Eter” z Alberto, Kizo czy Bonusem RPK jest dostępny w serwisach streamingowych, w sklepach oraz na preorderkacperhta.pl
Eter – tracklista
Zapowiedź (Intro)
Fake Diamond feat. Zbuku
Shadow feat. Pat
Napoleon
Czarne Myśli feat. Dudek P56
Tragikomedia
Przepraszam Mama feat. Shhieda
Drugi Brzeg feat. Kizo
Milion Słów feat. Dedis
Eter
Kontroluj feat. Alberto
Między Piekłem a Niebem feat. Bonus RPK
Invictus feat. Fonos
Requiem feat. Nicole Tymcio
Ostatnie Widzenie feat. Dawidzior HTA
Już Nie Będzie Tak Jak Kiedyś
Odpoczynek (Outro)
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Guzior wypadł ze Spotify Wrapped i niemal natychmiast wrzucił do sieci nowy kawałek. Przypadek? Raczej tak.
W czwartek wieczorem pojawił się krótki trailer wideo nowych rzeczy od Guziora. Nikt się jednak nie spodziewał, że o już o 12 w nocy na streamingi trafi jego nowy numer „Stabilny grunt”, który o tej samej porze pojawił się z klipem na Youtube.
Na razie brakuje informacji czy numer zwiastuje jakiś większy projekt. Za produykcję odpowiada Lohleq, a za wideo Kooza.
„Stabilny Grunt” to utwór, który od początku miał bardzo osobisty charakter. Artysta postawił na surowość i autentyczność, rezygnując ze zbędnych ozdobników na rzecz prostych, ale uderzająco mocnych obrazów. Klip jest mroczny, ascetyczny i przede wszystkim prawdziwy – obraz konsekwentnie podąża za emocją, nie odwrotnie.
Tematycznie singiel opowiada o balansie i przyziemnych rzeczach, które potrafią ratować skuteczniej niż wielkie gesty. To refleksja nad tym, co naprawdę daje oparcie w trudnych momentach – bez patosu, bez udawania. Guzior pokazuje siebie z najbardziej intymnej strony, oferując słuchaczom kawałek, który nie próbuje być niczym więcej, niż jest. Powrót po długiej przerwie to zawsze moment wyczekiwany przez fanów. „Stabilny Grunt” sugeruje, że Guzior wykorzystał ten czas na przemyślenia – i wraca z materiałem dojrzalszym, bardziej osobistym niż kiedykolwiek wcześniej.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
W dniu premiery swojego producenckiego albumu „23/25” Jonatan prezentuje klip do niepokojącego, mrocznego, wypełnionego niezwykłą energią singla „ZOO”.
Gościnnie w tym wyjątkowym numerze udzielili się Pezet oraz Opał – charyzmatyczni raperzy doskonale dopasowali się do dynamicznego, elektronicznego brzmienia kawałka. Bazowanie na instynktach i niechęć do zaszufladkowania – utwór jest swojego rodzaju manifestem przełamywania schematów przez artystów.
O albumie „23/25”
Debiutancki album producencki Jonatana „23/25” to kwintesencja nowoczesnego, dopracowanego brzmienia, które łączy świeże trendy z charakterystycznym stylem artysty. Na materiale gościnnie udzieliła się absolutna czołówka polskiej sceny muzycznej, nadając każdemu utworowi unikalnego charakteru i podkreślając różnorodność projektu. To ambitna i aktualna propozycja dla fanów współczesnej muzyki.
Tracklista
- VOICE MEMO
- JACKPOT FT. GIBBS
- WIFI FT. LOUIS VILLAIN
- OPIUM FT. RETO
- EZZZ FT. SVM!R
- ZOO FT. OPAŁ X PEZET
- SECRET RAVE FT. PAT
- RÓŻ FT. BLETKA X GIBBS
- OBEJMUJĘ NOCE FT. LIVKA X PEZET
- U
- LADY FT. SMOLASTY X KIZO
- NIE DA SIĘ ZASNĄĆ FT. BIAŁAS X SOLAR X NIKOŚ
- RÓŻ FT. BLETKA X GIBBS (BLINDERS REMIX)
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Nowa kolęda, która zawładnie przygotowaniami do świąt prawdziwych baddies.
Wypełniony po brzegi aluzjami świąteczny utwór, w którym Oliwka przejmuje kontrolę nad świątecznym sezonem, w charakterystyczny dla siebie naughty sposób.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuZnany muzyk ujawnił mroczne kulisy śmierci Pona
-
News4 dni temuPeja zaskakuje – zdjęcie z Pelsonem i Doniem. „Spotkanie po latach”
-
News1 dzień temuThe Nitrozyniak dissuje Boxdela, Gimpera i Wardęgę
-
News3 dni temuPrzemek Ferguson dissuje Filipka!
-
News2 dni temuBezdomny Bastek dostał propozycję pracy. Jak zareagował?
-
News4 dni temuBedoes o problemach psychicznych Sentino
-
News4 dni temuBastek jest bezdomny. Kliczu zabrał głos: „Próbowałem…”
-
News2 dni temuFilipek odpowiada Fergusonowi po 7 godzinach – diss „Start up”