Sprawdź nas też tutaj

ranking

Przegląd rapowych płyt z USA 2017 – ranking (miejsca 4-1)

Opublikowany

 

kk-568658.png

Piąta i ostatnia część podsumowania amerykańskiej sceny w 2017 roku i omówienie poszczególnych albumów.

Kolejne dwanaście miesięcy już za nami, a dla namiętnych słuchaczy wszelakiej muzyki oznacza to kolejne dziesiątki czy też może i nawet setki wydanych krążków. Teraz wypadałoby zebrać do kupy to, co się przesłuchało, albo jak się czegoś względnie ciekawego nie przesłuchało, to przesłuchać i nadrobić te całkiem przyjemne zaległości. Tylko pytanie, czy to się tak w ogóle da wszystko podsumować? I w jaki sposób to zrobić, skoro mamy tyle różnych gustów muzycznych? Dużo łatwiejsze podsumowania mają do zrobienia dziennikarze sportowi – wystarczy policzyć bramki, asysty, kluczowe podania, odbiory, parady i może kartki jeszcze i proszę bardzo – można szybko wybrać najlepszego napastnika i pomocnika. W muzyce liczby mogą co najwyżej pomóc w ocenie popularności i komercyjnego potencjału, bo wartość artystyczna to już kwestia dyskusyjna niemożliwa do zmierzenia żadną liczbową skalą. Odnoszę wrażenie, że w obecnych czasach takie podsumowanie to raczej prezentacja gustu oceniającego, bo i sam z tego topu odrzuciłem niemałą liczbę albumów, które ktoś inny mógłby spokojnie w tej dwudziestce umieścić.

 

No, ale cóż – skoro koniec roku, to wypada jakieś podsumowanie zrobić, tak więc już nie przedłużając – zapraszam do czytania i oczywiście mniej lub bardziej wyrafinowanego wyrażania swojego zdania.

 

4. Big K.R.I.T. – „4eva Is A Might Long Time”

Jeden z tych raperów, o których w pierwszej kolejności niestety myśli się w kategoriach „niedocenianych”. Trzecie solo już za nim, a nadal jego muzyka przebija się jedynie do bardzo wąskiej grupy słuchaczy. Czego mu w takim razie brakuje? Chyba tylko odpowiedniego momentu, bo gdy południowy rap z Atlanty zdobywa listy przebojów, tak Big K.R.I.T owszem, południe aktywnie reprezentuje, tylko raczej brzmienie, które miało swój czas ładnych kilka lat temu, gdy rządzili chociażby Panowie z UGK. Zawsze śmieszyło i żenowało mnie określenie „mainstreamowy underground”, gdy padało to z ust któregoś z polskich raperów, tak w przypadku rapera z Missisipi pasuje to jak ulał. „4eva Is A Mighty Long Time” to kontynuacja założeń z wcześniejszych projektów, tylko wykonana pod każdym względem lepiej. Skillsy są, produkcja na najwyższym poziomie też (i to w większości własnej roboty), czyli wszystko co jest niezbędne dla pierwszoligowego rapera, tylko pierwszoligowej popularności brak. Mimo tego, mamy tu do czynienia z czołówką roku.

 

3. Migos – „Culture”

To właśnie ten album przyszedł mi do głowy jako pierwszy, gdy zabierałem się za to podsumowanie. I to zdecydowanie nie był przypadek, bo 2017 rok bezapelacyjnie należał do Migosów. Będąc jednak absolutnie szczerym, to po tym, jak opadł kurz po singlowych huraganach w postaci „Hannah Montana” czy „Versace” i gdy światło dzienne ujrzał debiutancki krążek, to raczej spodziewałem się, że kariera Quavo, Offseta i Takeoffa szybko się skończy i Panowie przejdą do historii jako jedni z wielu, którzy po bardzo głośnych singlach przepadli z łatką „one-hit-wonderów”. Tak się jednak nie stało i tegoroczne „Culture” to jedna z najlepszych i najciekawszych pozycji muzycznych i uderzenie z jeszcze większą falą niż w przypadku wspomnianych wcześniej numerów. Pewnie, ktoś zaraz zacznie lamentować, że postawienie płyty Migosów obok Jaya-Z czy Kendricka Lamara to zwykła kpina, ale umówmy się – Hova i K-Dot grają we własnej lidze, natomiast tercet z Atlanty to w zasadzie główni bohaterowie obecnego kształtu sceny hiphopowej – bangerowe bity, masa autotune’a, podśpiewywanie non stop przeplatane z rapowanymi zwrotkami no i to charakterystyczne flow. I czy ktoś chce, czy nie, to właśnie Migos rozdają obecnie karty w tej grze i są na absolutnym szczycie.

 

2. Jay-Z – „4:44”

Że też się jemu jeszcze chce? 50 lat na karku, w karierze więcej niż on, to już osiągnąć się chyba nie da, ale po 4 latach wrócił i to jeszcze w jakim stylu. Szczerze, to spodziewałem się, że jeżeli jeszcze po „Magna Carta Holy Grail” będziemy mieli przyjemność posłuchać jakiegoś albumu od Hovy, to będzie to raczej coś w klimatach obecnie na scenie panujących. A tu proszę – legenda Nowego Jorku odkurzyła w pełnej krasie producenta No I.D. I zrobił z nim cały krążek. Krążek bardzo dojrzały, bardzo świadomy, bardzo szczery, na którym odnosi się m.in. do głośnych zarzutów ze strony Beyonce z płyty „Lemonade” a wszystko to na klasycznych pętlach. Umowa z siecią komórkową Sprint zapewniła z miejsca milion sprzedanych kopii krążka, co oczywiście oznacza już kolejną platynę w karierze. Jeżeli Jay-Z zdecydowałby się po tym albumie na zakończenie muzycznej kariery, to byłoby to zakończenie w wielkim i bardzo efektownym stylu, a jeżeli jednak chciałby jeszcze jakieś solo wypuścić… to chyba wszyscy życzylibyśmy sobie, żeby było ono na co najmniej takim poziomie jak „4:44”.

 

1. Kendrick Lamar – „DAMN.”

Kiedy Kendrick Lamar decyduje się na wypuszczenie albumu, to już pewne jest, że zagości on na czołowych miejscach w podsumowaniach końcoworocznych. „good kid, m.A.A.d. City” poza tym, że było po prostu świetnym materiałem, to zostało jeszcze dodatkowo wywindowane na szczyt przez ogromny hajp, specyficzne „To Pimp A Butterfly” potwierdziło, że mamy do czynienia z raperem bardzo ambitnym, który nie boi się podejmować trudnych tematów i próbować swoich sił w dość trudnej w odbiorze formie. W międzyczasie była jeszcze składanka z „odrzutami” nagrywanymi przy okazji sesji nagraniowych podczas tworzenia wcześniejszych krążków i po takim projekcie, to każdy raper powinien dążyć, by mieć chociaż w połowie tak dobre albumy, jak Kendrick odrzuty. No i 2017 rok przyniósł nam „DAMN.”, które łączyło ambitne pomysły rapera z bardziej – niż w przypadku „TPAB” – przystępną formą. Stworzenie historii, które brzmią tak samo zaskakująco jak w przypadku rozpoczynania przygody od intra w postaci „BLOOD.”, ale też w momencie gdy pokusimy się o odwrócenie kolejności i sprawdzenia co by było gdyby pierwszym numerem na trackliście byłoby „DUCKWORTH.”. Do tego bardziej „dzisiejsza” forma z większą melodyjnością, elementami hitowości i bangerowymi produkcjami. No cóż, pozycja króla na razie nie jest zagrożona.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

ranking

Bedoes 2115 najbardziej angażującym polskim raperem 2025

W zestawieniu znalazło się czterech hip-hopowców.

Opublikowany

 

bedoes 2115
fot. kadr z wideo / 2115

W polskim internecie znów rządzą muzyczne nazwiska. IMM sprawdził, kto w 2025 roku najskuteczniej przyciągał publikę w socialach. W zestawienu znalazło się dwóch raperów.

Instytut Monitorowania Mediów przygotował coś w rodzaju lokalnego Spotify Wrapped, tylko zamiast utworów pod lupę poszły reakcje, komentarze i udostępnienia. W zestawieniu uwzględniono Facebook, Instagram i TikToka. Wnioski są dość jednoznaczne. Na podium znalazły się trzy osoby, które przez cały rok trzymały fanów krótko i nie dawały im odetchnąć.

Największy ruch wokół siebie wygenerowała Doda. Uzbierała 21,5 miliona interakcji i znów udowodniła, że w mediach społecznościowych potrafi wywołać zamieszanie szybciej niż niejeden viral. Za jej plecami uplasowała się Justyna Steczkowska z wynikiem 14 milionów.

Trzecie miejsce przypadło Bedoesowi 2115, który w tym roku wykręcił 12,2 miliona interakcji. Raper zyskał na otwartym, bezpośrednim stylu rozmowy z fanami. Jego społeczność od dawna podkreśla, że potrafi reagować na bieżące wydarzenia bez celebryckiego dystansu.

– Spośród muzyków z czołówki zestawienia IMM w tegorocznym TOP 10 Spotify Wrapped znaleźli się jedynie raperzy: Bedoes 2115 i Mata. Co ciekawe, drugi z nich był najczęściej słuchanym artystą w Polsce, mimo że w naszym rankingu zajął siódmą pozycję. Pokazuje to, że popularność w streamingu nie zawsze idzie w parze z aktywnością wokalistów w social mediach. Sukces oraz rozpoznawalność marki osobistej twórcy w branży muzycznej nie zależy dzisiaj wyłącznie od wyników słuchalności, ale też od umiejętności angażowania i budowania relacji z fanami – podkreśla Tomasz Lubieniecki z IMM.

Najbardziej angażującymi raperami są także: Malik Montana i Kizo, który zamyka stawkę na 10 miejscu.

Najbardziej angażujący polscy artyści w 2025 roku

  1. Doda – 21 546 416
  2. J. Steczkowska – 14 018 674
  3. Bedoes 2115 – 12 177 912
  4. Malik Montana – 10 139 230
  5. Skolim – 9 153 951
  6. Julia Wieniawa – 7 790 625
  7. Mata – 6 968 964
  8. R. Węgiel-Mglej – 6 145 772
  9. Ewa Farna – 6 037 096
  10. Kizo – 5 469 468

TOP 3 najbardziej angażujące posty polskich artystów

  1. TikTok – Doda – 899 tys. interakcji
  2. TikTok – Bedoes 2115 – 787 tys. interakcji
  3. TikTok – Ewa Farna – 746 tys. interakcji

Analiza objęła dostępne publicznie posty opublikowane w okresie styczeń–listopad 2025 r. na oficjalnych profilach artystów na Instagramie, Facebooku i TikToku. Stan na 3 grudnia 2025 r.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

ranking

Spotify Wrapped 2025 – Rap rządzi: Mata, Oki i Sobel

Najpopularniejsi raperzy i albumy 2025 roku.

Opublikowany

 

Przez

mata spotify wrapped 2025

Jak co roku, Spotify Wrapped tworzy kulturową mapę doświadczeń słuchaczy – od najważniejszych premier i viralowych momentów, po nostalgiczne powroty i zupełnie nieoczekiwane odkrycia. Wrapped prezentuje utwory, artystów i trendy, które kształtowały muzyczne gusta Polaków w minionym roku. A trzeba dodać, że rok 2025 był wyjątkowy.

Polscy artyści na szczycie

W ostatnich latach lokalna muzyka naprawdę podbiła serca słuchaczy Spotify, a ten rok nie był wyjątkiem. Tylko w 2025 słuchalność polskich utworów wzrosła o 10 procent, co wyraźnie widać w tegorocznych zestawieniach. Wszyscy najpopularniejsi artyści to Polacy, 9 z 10 najczęściej odtwarzanych utworów to piosenki polskich twórców, a 10 najpopularniejszych albumów roku również zostało nagrane przez lokalnych muzyków.

Rap znów rządzi

W 2025 roku rap nie tylko dominował, ale wręcz zdefiniował mainstream. Mata powrócił na podium po 4 latach, stając się najczęściej słuchanym artystą i bezsprzecznym liderem sceny rapowej w 2025 roku. Najczęściej odtwarzanym utworem był Dom Nad Wodą autorstwa Pezeta i Auera. Wydany w 2022 roku utwór został odkryty przez słuchaczy i stał się jednym z najbardziej charakterystycznych momentów muzycznych 2025 roku.

Zaobserwowaliśmy powrót do klasycznego oldschoolowego rapu i boom bapu, napędzanego przez weteranów takich jak Pezet z Domem Nad Wodą oraz Bedoes 2115 z Hit ’Em Up samplującym Tupaca, a także przez nowych artystów – Huberta. i BSK. Lokalny trap także przeżywał odrodzenie dzięki HOLLYWOOD SMILE Żabsona oraz rosnącej popularności nowych twarzy, takich jak vkie, Młody West i Okekel.

Ten rok przyniósł także nietypowe, międzypokoleniowe i międzygatunkowe współprace. Mata i Maryla Rodowicz, Mata i Skolim, Kuban i Zalia czy PRO8L3M i Anita Lipnicka – wszyscy otworzyli się na zupełnie nowe grupy odbiorców, jednocześnie znacząco zwiększając viralowy potencjał swoich utworów.

– Tegoroczne Wrapped pokazuje, że słuchacze w Polsce wybierają muzykę, która bezpośrednio odpowiada ich doświadczeniom, emocjom i codziennym realiom. Świetnym tego przykładem jest hitu roku – Dom nad Wodą od Pezeta – jego sukces definiuje trend, w którym dla słuchaczy data premiery kawałków nie ma już znaczenia. Katalogowe utwory wracają na szczyt, gdy znów trafią w emocje. Rap – w każdej swojej formie – stał się ścieżką dźwiękową roku 2025: od najważniejszych premier po viralowe hity, od odkryć z undergroundu po międzypokoleniowe współprace. Najbardziej wyróżnia się to, jak silnie polscy artyści rezonują z lokalną publicznością. Nie tylko dominują na listach przebojów – oni tworzą kulturowe momenty, napędzają dyskusje i łączą ludzi poprzez historie, które czujemy jako autentycznie nasze – komentuje Mateusz Smółka, Editorial Lead w Spotify.

Rok letnich hitów

W tym roku piosenki, które ukształtowały nasze lato, zostają z nami na dłużej. Kilka utworów znajdujących się na szczycie Wrapped – w tym Kamikaze, Casablanca, CAŁE LATO i dopóki się nie znüdzisz – to hity lata, nasycone energią, która natychmiast przywołuje ciepłe dni. Klasyczne letnie przeboje stały się całorocznymi faworytami, udowadniając, że polscy słuchacze chętnie sięgają po utwory pełne pozytywnego nastroju.

Co jeszcze działo się w minionym muzycznym roku? Przyniósł on także organiczny, niespodziewany wzrost słuchalności disco polo. Utwory takie jak Mandacik Łobuzów, Akcentu i Zenka Martyniuka oraz TAK TO LATA Bungee i Tuszola stały się ulubieńcami letnich playlist – ich wpadająca w ucho, beztroska, imprezowa energia w wyraźny sposób wpłynęła na trendy streamingowe w całej Polsce.

Najczęściej słuchani artyści w Polsce w 2025 roku

  1. Mata
  2. Oki
  3. francis
  4. Sobel
  5. Taco Hemingway
  6. White 2115
  7. Gibbs
  8. PRO8L3M
  9. Kaz Bałagane
  10. Bedoes 2115

Najczęściej słuchane utwory w Polsce w 2025 roku

  1. Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
  2. Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
  3. MIÜ, Zalia, Koder, Leon Krześniak – dopóki się nie znüdzisz
  4. Sentino, BNP – CASABLANCA
  5. Mata, Skolim, Khaid – KAMIKAZE
  6. Sobel, francis – CAŁE LATO
  7. Kaz Bałagane, Oskar83 – Multisport
  8. Alex Warren – Ordinary
  9. Mata – up! up! up!
  10. Sobel, SHDØW, francis – CHA CHA

Najczęściej słuchane albumy w Polsce w 2025

  1. Sobel – NAPISZ JAK BĘDZIESZ
  2. Otsochodzi – TTHE GRIND
  3. Oki – ERA47
  4. Mata – 100 dni do matury
  5. Bedoes2115, Lanek – Opowieści z Doliny Smoków
  6. bambi – TRAP OR DIE
  7. Mata – Młody Matczak
  8. Kuban, Favst – FUGAZI
  9. Pezet – Muzyka Komercyjna
  10. Sentino, BNP – King Sento 2

Najczęściej słuchane podcasty w Polsce w 2025:

  1. Żurnalista – Rozmowy bez kompromisów
  2. Kryminatorium
  3. Przemek Górczyk Podcast
  4. WojewódzkiKędzierski
  5. Piąte: Nie zabijaj
  6. Raport o stanie świata Dariusza Rosiaka
  7. Cyprian Majcher
  8. 7 metrów pod ziemią
  9. Imponderabilia – Karol Paciorek
  10. Besties

Najczęściej słuchani artyści na świecie w 2025:

  1. Bad Bunny
  2. Taylor Swift
  3. The Weeknd
  4. Drake
  5. Billie Eilish
  6. Kendrick Lamar
  7. Bruno Mars
  8. Ariana Grande
  9. Arijit Singh
  10. Fuerza Regida

Najczęściej słuchane utwory na świecie w 2025:

  1. Lady Gaga, Bruno Mars – Die With A Smile
  2. Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
  3. ROSÉ, Bruno Mars – APT
  4. Alex Warren – Ordinary
  5. Bad Bunny – DtMF
  6. sombr – back to friends
  7. HUNTR/X, EJAE, AUDREY NUNA, REI AMI, KPop Demon Hunters Cast – Golden
  8. Kendrick Lamar, SZA – luther (with sza)
  9. Gracie Abrams – That’s So True
  10. Billie Eilish – WILDFLOWER

Jak sprawdzić Spotify Wrapped 2025?

​Sprawdź swoje muzyczne podsumowanie roku! Wystarczy zalogować się do aplikacji lub odwiedzić stronę www.spotify.com/pl/wrapped/.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

ranking

Pezet, Kuban i Sobel to ulubieńcy stacji radiowych

Lista najczęściej odtwarzanych utworów w 2025 w polskim radiu.

Opublikowany

 

kuban

Związek Producentów Audio Video pokazał właśnie półroczne zestawienie Oficjalnej Listy Airplay (OLiA) – czyli ranking kawałków, które w pierwszej połowie 2025 roku najczęściej przewijały się w polskich stacjach radiowych. Wyniki jasno pokazują: w eterze rządzi miks międzynarodowych hitów i polskich premier.

Najwyżej notowanym polskim trackiem jest „Pięknie płyniesz” od Dawida Podsiadły, który już od grudnia 2024 utrzymuje świetną passę. W topce znajdziemy też świeże premiery 2025 roku – „Zanim spadnie deszcz” od Kubana, Mroza i Favsta, a także „Co noc” Oskara Cymsa.

Na dalszych miejscach możemy zobaczyć także kawałki Pezeta, Sobla, a nawet pod koniec listy Eminema.

Zestawienie pokazuje też ciekawą tendencję – wśród TOP 100 aż 32 kawałki to produkcje polskich artystów. To delikatny wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej (31). Mocno wybijają się też premiery – 35 utworów z listy to numery wydane w 2025 roku, w tym 16 polskich i 19 zagranicznych.

Polska scena coraz odważniej walczy o przestrzeń w radiu, a to półrocze tylko potwierdza, że lokalne premiery potrafią konkurować z globalnymi hitami.

Najczęściej odtwarzane utwory w radiu – I półrocze 2025

  1. Felix Jaehn, Shouse – Walk With Me
  2. Alan Walker, MEEK – Dancing in love
  3. Lola Young – Messy
  4. Dawid Podsiadło – Pięknie płyniesz
  5. Kuban, Mrozu, Favst – zanim spadnie deszcz
  6. Oskar Cyms – Co noc
  7. Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
  8. Lady Gaga – Abracadabra
  9. Damiano David – Next Summer
  10. Mosimann – Underneath The Blue (feat. Joe Cleere)
  11. Enrique Iglesias x Pitbull x IAmChino – Tamo Bien
  12. Ed Sheeran – Azizam
  13. David Guetta, Alphaville & Ava Max – Forever Young
  14. Rosé & Bruno Mars – APT.
  15. Damiano David – Born With a Broken Heart
  16. Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz – Nie mówię tak, nie mówię nie
  17. Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
  18. Alex Warren – Ordinary
  19. Sanah, Krzysztof Zalewski – Eviva l’arte! (K. Przerwa-Tetmajer)
  20. Daria Zawiałow – Ballada o Niej
  21. David Guetta & Sia – Beautiful People
  22. Kygo, Sandro Cavazza – Hold On Me
  23. Luna – A może
  24. Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINI – WE PRAY
  25. Dawid Kwiatkowski, Kayah – Proszę tańcz
  26. Igo – Wiatr
  27. Benson Boone – Sorry I’m Here For Someone Else
  28. Dominik Dudek – Hold The Light
  29. Carla Fernandes – Co, jeśli?
  30. Myles Smith – Nice To Meet You
  31. sombr – undressed
  32. Maciej Skiba – Chcę Ciebie częściej
  33. Shouse – Call My Name
  34. Tribbs, Klara Hammarström – Can’t Get Enough (Dr. Feelgood)
  35. Gracie Abrams – That’s So True
  36. Chappell Roan – Good Luck, Babe!
  37. Teddy Swims – Bad Dreams
  38. Igor Herbut & Wani – Było miło
  39. Igo – Cud
  40. Jonatan, Bletka, Gibbs – Róż
  41. Artemas – i like the way you kiss me
  42. Wiktor Dyduła – Szybkie tempo
  43. Wiktoria Kida, Księga Żywiołów – Oj, dziewczyno!
  44. Dennis Lloyd – Mad World
  45. Sylwia Grzeszczak – Latawce
  46. Doechii – Anxiety
  47. Switch Disco, Charlotte Haining, Felix – I FOUND YOU
  48. Daria Zawiałow, Artur Rojek – Dziwna (feat. Artur Rojek)
  49. Miley Cyrus – End of the World
  50. R3HAB, Michael Patrick Kelly, Shaggy – Rebellion
  51. ATB, Dopamine – Don’t Stop (I Wanna Know)
  52. Sanah – Miłość jest ślepa
  53. Cyril – Stumblin’ In
  54. Kaśka Sochacka – Szum
  55. Alex Warren feat. Joe Jonas – Burning Down
  56. Rosé – toxic till the end
  57. The Kolors – ITALODISCO
  58. Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
  59. Sabrina Carpenter – Busy Woman
  60. Kleks, Sobel, Sanah – Wynalazek Filipa Golarza
  61. ConKi x Drenchill x Albert RCB – I Don’t Know (feat. Brandon Chase)
  62. Dua Lipa – Houdini
  63. CHRYSTAL, NOTION – The Days
  64. Wizthemc & Bees & Honey – Show Me Love
  65. Kaeyra – Sour
  66. Sanah, Kasia Kowalska – Kiedy umrę kochanie (H. Poświatowska)
  67. Hozier – Too Sweet
  68. Alok, Kylie Minogue – last night i dreamt i fell in love
  69. Ofenbach feat. Norma Jean Martine – Overdrive
  70. CYRIL, maryjo – Still Into You
  71. Imany – Don’t Be So Shy (Filatov & Karas Remix)
  72. Sylver – Lay All Your Love On Me
  73. Dawid Podsiadło, Kaśka Sochacka, ZORZA – samoloty
  74. Karol G – Si Antes Te Hubiera Conocido
  75. Miley Cyrus – Flowers
  76. Eurythmics – Sweet Dreams (Are Made of This)
  77. Feel, Damian Skoczyk – W blasku słońca
  78. Purple Disco Machine, Kungs – Substitution
  79. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants – Hypnotized
  80. Sylwia Grzeszczak – och i ach
  81. Mark Ambor – Belong Together
  82. Sonny Fodera & Clementine Douglas – Tell Me
  83. Zalia – diament
  84. Lost Frequencies – Love Is The Only Thing
  85. Eminem – Houdini
  86. The Kolors – Un Ragazzo Una Ragazza
  87. Loreen – Tattoo
  88. Margaret – Tak musiało być
  89. Bill Medley & Jennifer Warnes – (I’ve Had) The Time Of My Life (Remastered 2003)
  90. Rihanna – Only Girl (In The World)
  91. Oskar Cyms – No co Ty
  92. Dua Lipa – Training Season
  93. Whitney Houston – I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)
  94. Sarsa – Puch
  95. Latto feat. LU KALA – Lottery
  96. Sabrina Carpenter – Espresso
  97. Lucenzo feat. Don Omar – Danza Kuduro
  98. FAST BOY, Topic – Forget You
  99. Alan Walker, Ina Wroldsen – Barcelona
  100. Harry Styles – As It Was


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

ranking

Pezet zdominował OLiS w pierwszym półroczu 2025

Krajowi twórcy zwiększają swój udział na listach sprzedażowych.

Opublikowany

 

pezet
fot. Magda Makowska

„Dom nad wodą” najczęściej streamowanym singlem, Billie Eilish na szczycie wśród albumów.

Związek Producentów Audio Video opublikował dane podsumowujące pierwsze sześć miesięcy 2025 roku na Oficjalnych Listach Sprzedaży. Najchętniej słuchanym utworem był viralowy hit Pezeta i Auera „Dom nad wodą”, natomiast w kategorii albumów pierwsze miejsce zdobyła Billie Eilish ze swoim krążkiem Hit Me Hard and Soft.

Dominacja polskich artystów w streamingu singli

W zestawieniu najpopularniejszych utworów w serwisach streamingowych aż 7 z 10 pozycji zajmują polskie produkcje. Pierwsze miejsce bezapelacyjnie należy do Pezeta i Auera – ich utwór „Dom nad wodą”, choć wydany jeszcze w 2022 roku, zyskał drugie życie dzięki TikTokowi. Viralowa popularność przełożyła się również na wysoką rotację w stacjach radiowych.

Na kolejnych miejscach uplasowali się Sobel z singlem „Kochasz?” oraz duet Rosé i Bruno Mars z kawałkiem „APT”.

W całym TOP 100 znalazło się aż 69 utworów polskich wykonawców – to wzrost względem ubiegłego roku, gdy takich utworów było 66. Co ciekawe, międzynarodowi artyści również zaznaczyli silniejszą obecność – w TOP 10 znalazły się trzy zagraniczne produkcje, wobec tylko jednej w 2024 roku.

Billie Eilish numerem jeden wśród albumów

W kategorii najczęściej odtwarzanych albumów triumfuje Billie Eilish. Jej płyta Hit Me Hard and Soft, wydana w maju 2024 roku, awansowała z piątego miejsca na sam szczyt zestawienia.

Na podium towarzyszą jej dwaj polscy raperzy: Sobel z albumem Napisz jak będziesz oraz Otsochodzi z krążkiem Tthe Grind. W pierwszej dziesiątce znalazły się również albumy bambi i Young Leosi, Maty, Kaśki Sochackiej i Oki.

Spośród dziesięciu najlepiej streamowanych albumów aż osiem to polskie produkcje. Co ważne – trzy z nich powróciły do TOP 10 po raz kolejny: PG$, Pleśń Guziora oraz wspomniany Tthe Grind Otsochodzi. W całym zestawieniu TOP 100 ujęto 65 polskich wydawnictw – o trzy więcej niż rok wcześniej.

ZPAV: Polscy artyści budują trwałe relacje i katalogi

– Polscy artyści nie tylko zdobywają coraz więcej odtworzeń, ale także z sukcesem utrzymują się na szczytach list przez długie miesiące. Powroty albumów do TOP 10 świadczą o silnych relacjach między artystami a fanami, a także o jakości i trwałości ich repertuaru. To sygnał, że polska scena potrafi budować prawdziwe, silne katalogi muzyczne – komentuje Anna Ceynowa, dyrektorka komunikacji ZPAV.

Również Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający ZPAV, podkreślił znaczenie dominacji rodzimych wykonawców:

– Sytuacja, w której krajowi artyści stanowią niemal 70% najczęściej streamowanych utworów w Polsce, pokazuje, że dzisiaj to oni wyznaczają kierunki i wpływają na gust słuchaczy. Pełny obraz tych zmian zaprezentujemy podczas wrześniowej konferencji ZPAV 'Muzyka, Biznes, Technologia. Konferencja Fryderyka Festiwal 2025′. Już teraz serdecznie zapraszam do udziału.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

ranking

Raperzy sprzedający najwięcej płyt fizycznych w Empiku – lista

Mamy dane za pierwsze półrocze 2025.

Opublikowany

 

Przez

opał gibbs
fot. Natalia Gocek

Fizyczne wydania albumów wciąż mają się dobrze. Empik opublikował listę najchętniej kupowanych płyt w pierwszym półroczu 2025 roku. Numerem jeden w rapie jest album Opał & Gibbs – „Połączenia 2”.

Jak co roku, hip-hop pozostaje najbardziej dynamiczną kategorią. Artyści polskiej sceny regularnie wymieniają się miejscami w TOP 5, a wyrównane wyniki sprzedaży dają przestrzeń na kolejne roszady. W tym gatunku trudno mówić o „pewniakach” – fani szybko reagują na nowości, a niemal każda premiera ma szansę znaleźć się na podium.

W pierwszym półroczu największym zainteresowaniem cieszył się duet Opał x Gibbs. Tuż za nim uplasował się Kendrick Lamar, a dalsze pozycje zajęli White 2115, Sobel i Kuban – potwierdzając, że polski hip-hop z powodzeniem rywalizuje zarówno na lokalnej scenie, jak i z zagranicznymi gwiazdami.

Najlepiej sprzedające się płyty rapowe w I półroczu 2025

  • Opał & Gibbs – Połączenia 2
  • Kendrick Lamar – GNX
  • White 2115 – ROCKST4R
  • Sobel – Napisz jak
  • Kuban – Fugazi

*Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy wydane w 2025 roku na wszystkich nośnikach (CD, winyl).

Najlepiej sprzedające się płyty CD

  • sanah – Dwoje ludzieńków
  • Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
  • Genzie – ONLINE
  • Kaśka Sochacka – Ta druga
  • Lisa – Alter Ego

Najlepiej sprzedające się płyty winylowe

  • Billie Eilish – Hit Me Hard and Soft
  • Pink Floyd – At Pompeii
  • Myslovitz – Miłość w czasach popkultury
  • Myslovitz – Sun Machine
  • Lady Pank – Lady Pank

Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres: 01.01–30.06.2025 r.

Muzyczna mapa Polski – numer 1 w każdym województwie

  • dolnośląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • kujawsko-pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • lubelskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • łódzkie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • małopolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • mazowieckie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • opolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • podkarpackie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • podlaskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • śląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • świętokrzyskie: Lisa – Alter Ego
  • warmińsko-mazurskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
  • wielkopolskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
  • zachodniopomorskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.

Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik za okres: 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy z 2025 roku w różnych wydaniach, na wszystkich nośnikach (CD, winyl).


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: