Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

Białas i Lanek: „Hip-hop w polskich mediach wciąż jest traktowany jako kultura niszowa”

Wywiad z duetem po wydaniu albumu „HYPER2000”.

Białas i Lanek

Opublikowany

 

5 października ukazał się kolejny wspólny album Białasa & Lanka „HYPER2000”. Współpracujący z nami Bartosz Boruciak przeprowadził z duetem wywiad, z którym możecie zapoznać się poniżej. Wywiad ukazał się na łamach Tygodnika Solidarność.

Jesteście kojarzeni z nowoczesnymi brzmieniami w polskim rapie słuchanymi głównie przez młodszych odbiorców. Jednak wasza najnowsza płyta „HYPER2000” porusza tematy, z którymi nie do końca mogą się utożsamiać młodzi słuchacze.

Białas: Nowa płyta jest dedykowana innym odbiorcom niż ci, których mamy obecnie. Chcemy się otworzyć na starszych słuchaczy, którzy zrozumieją to, co chcemy przekazać. Młodzi ludzie w muzyce nie szukają treści, tylko chcą się przy niej bawić. Naszą płytę trzeba przesłuchać od początku do końca. Prędzej przekona się do niej trzydziestolatek niż dwudziestolatek.

Lanek: Treść przerasta formę.

„HYPER2000” może być podręcznikiem dla młodych ludzi, jak radzić sobie we współczesnym świecie?

Lanek: Jeśli płyta będzie dobrze zrozumiana przez młodych, to będzie dla nich przestrogą.

Białas: Młodzi ludzie często sobie wyobrażają, że życie rapera jest nieustanną imprezą. To jest ciężka praca, pozbycie się prywatności. Ograniczony kontakt z bliskimi osobami.

Lanek: Rap to ciężki kawałek chleba. Pracujesz cały czas. W wielu innych branżach zarabia się zdecydowanie lepiej.

Pojawiają się opinie, że rap dominuje głównie w internecie. Wasza płyta uzmysławia, że również odbiorcy klasycznych środków masowego przekazu mogą znaleźć coś dla siebie.

Białas: Jesteśmy otwarci na nowych słuchaczy, którzy nie znali wcześniejszej naszej twórczości.

Lanek: Hip-hop w polskich mediach wciąż jest traktowany jako kultura niszowa. Chciałbym, żeby nasze utwory były traktowane na równi z kawałkami rockowymi albo z obrazami w galeriach sztuki.

Czy tej płyty mogą słuchać rodzice z dziećmi?

Białas: Otrzymuję dużo wiadomości od młodszych słuchaczy, że rodzice są zachwyceni naszą nową płytą. Nasz rap jest o czymś, a nie wyłącznie gadaniem o przyziemnych bzdurach.

Lanek: Treść zawsze będzie ważna. Rapu można słuchać bez bitu. Ktoś może posłuchać życiowych przemyśleń rapera i poczuć się jak na wykładzie.

Białas: A jak się komuś nie spodoba forma, to przekaz jest uniwersalny.

Kluczowe słowo dla „HYPER2000” to…

Lanek: Mapa życia widziana ze stu metrów.

Czy rap jest współczesnym popem w Polsce?

Białas: Zaczyna nim być. Jest to kwestia czasu.

Utwór „Milion długu” jest bardzo mocnym utworem, w którym rozliczasz się ze swoją przeszłością. Łatwo było napisać ten tekst?

Białas: Nad tym utworem spędziłem dużo czasu w przeciwieństwie do innych kawałków. Chciałem, żeby „Milion długu” było ubrane w jak najlepszy sposób. Pisząc te słowa, miałem skrajne emocje. To nie było łatwe, ale pomocne jak terapia.

Utrzymujesz stan trzeźwości?

Białas: Staram się utrzymywać. Chociaż czasami zabłądzę, bo nie jestem idealny.

W utworze „Polack” poruszacie temat emigracji zarobkowej. Czy to był wasz stan przejściowy czy myśleliście, żeby na stałe zamieszkać poza Polską?

Białas: Na emigracji byłem kilka razy, żeby zarobić pieniądze na sprzęt. Miałem cel, żeby wkrótce założyć coś swojego, nawet jak wydawałem dla innej wytwórni płytowej.

Lanek: Byłem w Szwecji sezonowo u mojej rodziny. Chciałbym, żeby za co najmniej 15 lat Polacy nie musieli wyjeżdżać za chlebem poza kraj, żeby móc zarobić.

Czy wasza firma SB Maffija może być traktowana jako twarz polskiej przedsiębiorczości?

Białas: W sferze biznesowej ciężko mi się wypowiadać. Jestem artystą i współwłaścicielem firmy.

To może kariera polityczna?

Białas i Lanek: – Nie czujemy tego.

Jesteście otwarci na współpracę z innymi artystami, którzy nie mają nic wspólnego z rapem?

Białas: Niektórzy raperzy prosili mnie, żebym pisał im teksty. Moim planem na starość jest to, żeby pracować z innymi artystami nad ich utworami. Mógłbym być ghostwriterem i producentem wykonawczym.

Lanek: A ja będę siedział w domu pracy twórczej i zastanawiał się, kto wykorzystał moją muzykę (śmiech).


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Wywiad

Mateusz Natali: „Na Popkillery zaprosiliśmy Fagatę” – wywiad

Redaktor Naczelny Popkiller.pl wyjaśnił dlaczego.

Opublikowany

 

Przez

fot. @tomek_karwinski

W najbliższy czwartek, 24 kwietnia odbędzie się gala Popkillery 2025. Nasza redakcja pojawi się na miejscu kilkuosobowym składem. Z tej okazji odbyliśmy również rozmowę na żywo z Mateuszem Natalim, redaktorem naczelnym Popkiller.pl i pomysłodawcą gali.

Poruszone tematy to m.in.:

  • Zaproszenie na galę Masta Ace.
  • Co by się stało, gdyby Robert Lewandowski wydał rapowy album.
  • Modelki mają większy dorobek muzyczny niż Fagata.
  • Ile osób pojawi się na gali Popkillery 2025.
  • W 2024 roku wydano w Polsce 800 płyt rapowych.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Zdunekk z Rap Generation: „Mam nadzieję, że będę jak Arab po Żywym Rapie” – wywiad

Raperka pójdzie w stronę Oliwki Brazil czy Young Leosi?

Opublikowany

 

Przez

zdunekk wywiad
zdunekk

Zdunekk dotarła do finału programu Rap Generation, pokazując wachlarz swoich umiejętności. Nie udało jej się jednak wygrać. Co zamierza robić dalej?

Ponad 10 lat temu w programie „Żywy Rap” realizowanym przez Hemp Gru, najmocniej wybił się Arab, choć to nie on wygrał rapowe show. Zdunekk ma nadzieję, że jej kariera rozwinie się podobnie.

– Nie chcę się też stawiać gdzieś najwyżej, bo to nie ja ten program wygrałam – mówi skromnie raperka w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Favst: „Każdy w Polsce powinien przesłuchać ten utwór”

Seria szybkich pytań do producenta, który zaangażowany jest w program „Rap Generation”.

Opublikowany

 

Przez

Podczas spotkania prasowego programu „Rap Generation”, złapaliśmy się z Favstem, który odpowiedział na serię szybkich pytań.

Favst to jeden z producentów, który współpracuje z finalistami programu „Rap Generation”. To m.in. pod jego okiem uczestnicy show przygotowywali swoje numery, które zostaną zaprezentowane w finale. Wtedy też dowiemy się, kto zgarnie kontrakt z Warner Music Poland.

Tymczasem Favsta zapytaliśmy m.in. o to, co jest najbardziej przereklamowane w show-biznesie, jaki numer powinien przesłuchać każdy Polak czy, co jadł na śniadanie. Producent powiedział także, że w tym roku zamierza wydać coś „ciekawego i kontrowersyjnego”.

Poniżej wideo:

Rap Generation – odcinki

W każdym odcinku zobaczymy występy najbardziej obiecujących artystów, wyłonionych spośród ponad 800 zgłoszeń. Każdy uczestnik dostaje swoją szansę – 90 sekund na scenie, by przekonać do siebie jury. Zanim jednak wejdzie do gry, na ekranie pojawia się jego krótki profil, dzięki czemu widzowie mogą lepiej poznać jego historię.

Po każdym odcinku trzech najlepszych uczestników – tych, którzy zdobędą najwyższe oceny jurorów – przechodzi do kolejnego etapu i wprowadza się do RAP HOUSE. To tam zaczyna się prawdziwa walka o finał!

Odcinki są dostępne na platformie Prime Video.

  • Piątek 7 marca – odc. 1-2
  • Piątek 14 marca – odc. 3-4
  • Piątek 21 marca – odc. 5-6
  • Piątek 28 marca – odc. 7-8

Rap Generation – na czym polega

Każdy juror może przyznać maksymalnie 25 punktów w każdej kategorii, co oznacza, że najlepszy występ może zgarnąć 100 punktów. Średnia ocen jurorów wyświetla się w rankingu danego odcinka, pozwalając widzom i uczestnikom na bieżąco śledzić wyniki.

Jury ocenia uczestników w czterech kluczowych kategoriach:

  • Technika – precyzja, rytm, dykcja
  • Flow – styl, dynamika, swoboda na bicie
  • Teksty – kreatywność, przekaz, zabawa słowem
  • Charyzma – osobowość, energia, sceniczna pewność siebie

Goście specjalni i mentorzy

Gośćmi specjalnymi poszczególnych odcinków będą min. Tede, Włodi, Abradab, a także bardziej newschoolowi twórcy jak Oliwka Brazil i Bambi. Z producentów będą to: Czarny HiFi, Deemz, Favst, Matheo i Francis.

Warsztaty w Rap House poprowadzą Sir Mich, VNM i Mr. Polska.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Tau o Słoniu: „Nie poważam jego rapu, nie słucham” – wywiad

W rozmowie m.in. o: Tede, Ostrym, Kalim, Zbuku, Sariusie, Kacprze HTA i Grande Connection.

Opublikowany

 

tau raper

Z kieleckim raperem udało nam się nam porozmawiać na żywo pod koniec tamtego roku. Poniżej prezentujemy blisko godzinny zapis tej rozmowy, w której pada wiele ksywek i poruszono w nim kilka wartościowych tematów.

– Co myślę o rapie Słonia? Nie poważam. To znaczy nie słucham, bo mi się nie podoba – mówi Tau w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl. Podczas rozmowy Tau wymienia także pseudonim jeszcze jednego rapera, z którego rapem mu nie po drodze.

Kielczanin wypowiedział się też na temat własnej twórczości. Jak mówi, przez decyzję, którą podjął jest z urzędu pozbawiony pewnych narzędzi, które umożliwiłyby mu wywindować swoją twórczość jeszcze wyżej.

– Ja z uwagi na to, że poszedłem tą radyklaną ścieżką, nie mogę mieć w klipie agresji, przemocy, nie mogę nikogo upokarzać, nikomu ubliżać, nie mogę mieć dragów, klamek czy rozebranych kobiet (…) Jak się człowiek zastanowi i popatrzy na najbardziej popularne polskie teledyski, to jest treść tych hitów – tłumaczy.

Tau mówi w wywiadzie także o:

  • Beefach Tedego
  • Czy O.S.T.R. to jego kolega?
  • Relacjach z Sariusem, Fabijańskim, Bezczelem i Zbukiem
  • Nagrywkach z Kalim i Kacprem HTA
  • O Grande Connection
  • Dlaczego usunąłby siebie ze sceny?


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Wujek Samo Zło: „Tede nie umie się bić? To nie do końca prawda” – wywiad

Godzinna rozmowa z Wujkiem m.in. na temat TVP, Jędkera, freestyle’u i nowej płyty.

Opublikowany

 

wujek samo zło

Tede jest obecnie w epicentrum konfliktu z Szalonym Reporterem i Arkiem Tańculą, którzy chcą go namówić na walkę. Tymczasem na temat bitewnych umiejętności warszawskiego rapera wypowiedział się Wujek Samo Zło.

Pod koniec roku przeprowadziliśmy rozmowę na żywo z Wujkiem, w której oczywistym jest, że poruszyliśmy m.in. temat Tedego i ich konfliktu. – Tede miał opinię takiego, co się nie bije i jest c**ą, a w Lublinie miałem z nim taką akcję, że wiem, że nie jest to do końca prawda. Jest duży chłop i też potrafi machać rękami – mówi WSZ w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.

Czy Wujek chciałby zawalczyć z TDF-em? – Top nie jest moja waga, ale jakby przytył parę kilo, a ja bym schudnął, to może. Ale wolałbym załatwić to po rapowemu – tłumaczy.

Podczas rozmowy poruszyliśmy m.in. takie wątki jak:

  • Zapowiedź dissu na Tedego.
  • Praca w TVP i wynagrodzenie.
  • Konflikt z Jędkerem i chęć walki.
  • Najlepszy freestyle’owiec?
  • Co WSZ ma wspólnego z Krzysztofem Rutkowskim i Mini Majkiem.
  • Skąd ksywka Cygan.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: