Sprawdź nas też tutaj

News

Fryderyki 2019: Fani mogą wybrać przebój i wydarzenie roku

Taconafide zdominowało stawkę.

Opublikowany

 

Quebonafide / fot. Fabjański

Miesiąc temu poznaliśmy nominowanych do tegorocznych Fryderyków. W kategorii Album Roku Hip Hop pojawili się: Abradab, Taco Hemingway, OSTR, PRO8L3M i Taconafide. Najważniejsza polska nagroda muzyczna wychodzi naprzeciw oczekiwaniom słuchaczy i przywraca także wyróżnienie specjalne – Nagrodę Publiczności.

Reto, Otsochodzi i Kali konkurują ze Sławomirem.

Fryderyk się zmienia i otwiera na świat. Głosowanie odbywa się poprzez SMS w dwóch kategoriach: Przebój Roku oraz Wydarzenie Roku, w obu mamy prawo oddać tylko jeden głos. Głosując na Przebój Roku możemy dokonać wyboru spośród 20 utworów, które w ubiegłym roku były najczęściej odtwarzane w serwisie streamingowym Spotify, platformie You Tube oraz w stacjach radiowych (na podstawie listy AirPlay, publikowanej przez ZPAV). Wśród nominowanych znaleźli się m.in. Kali, Otsochodzi, Reto, Blacha, Taconafide, Sławomir, Cleo i paweł Domagała.

20-lecie Asfaltu wydarzeniem roku?

Wybierając Wydarzenie Roku selekcjonujemy ze zbioru festiwali, koncertów i tras koncertowych, które odbyły się na terenie Polski, a ponadto zostały zorganizowane przez polską agencję lub uczestniczyli w nich rodzimi artyści. Tworząc listę nominacji wzięto pod uwagę również popularność wydarzeń wśród internautów, zmierzoną za pomocą statystyk serwisu Google. Wód wydarzeń, na które można zagłosować znalazły się m.in.: 20-lecie Asfaltu, Męskie Granie czy OFF Fesiwal.

Listę wydarzeń stworzyło zróżnicowane grono jurorów składające się z czołowych dziennikarzy muzycznych mediów ogólnopolskich i regionalnych: Jarosław Szubrycht (Gazeta Wyborcza), Bartosz Chaciński (Polityka), Jacek Hawryluk (Polskie Radio), Michał Michalski (Newonce), Tomasz Doksa (Red Bull Music, Gazeta Magnetofonowa), Jakub Knera (Nowe Idzie od Morza), Hubert Grupa (Radio Afera, Europavox), Tomasz Kowalewicz (Co Jest Grane 24), Aleksandra Szatan (Dziennik Zachodni).

Wyślij smsa bez dodatkowych opłat

Głosowanie trwa do 6 marca i odbywa się za pomocą SMS-ów. By przyłączyć się do zabawy wystarczy w treści wiadomości wpisać prefix PRZEBOJ lub WYDARZENIE, a następnie po kropce numer swojego kandydata. Wiadomość wysyłamy pod 4321 (nie ma dodatkowych opłat).

Przykład:

DO: 4321

TREŚĆ: przeboj.1

Przebój roku – nominowani

UtwórWykonawca
Weź nie pytajPaweł Domagała1
Nowy Kolor feat. Taco HemingwayOtsochodzi2
UAReTo3
WonderlandC-BooL4
Nie / nieOtsochodzi5
Gotowi Na WszystkoFeel & Lanberry6
MademeoiselleBLACHA7
Byle jakMargaret8
Art-BTACONAFIDE9
Ty mała znów zarosłaśSławomir10
05:05Bedoes & Kubi Producent11
One Last TimeGromee feat. Jesper Jenset12
Łowcy GwiazdCleo13
30KMH
KALI14
MałomiasteczkowyDawid Podsiadło15
KryptowalutyTACONAFIDE16
Light Me UpGromee feat. Lukas Meijer17
TamagotchiTACONAFIDE18
(I Just) Died In Your ArmsKomodo19
PoczątekMęskie Granie Orkiestra20

Wydarzenie roku – nominowani

Wydarzenie
Asfalt 20 Live – koncert na 20-lecie wytwórni Asfalt Records1
Up to Date Festival Białystok2
„In C” Terry’ego Rileya w wersji mazowieckiej – koncert pod kier. H. Zemlera3
Showcase Spring Break Poznań4
Orange Warsaw Festival5
Sunrise Festival Kołobrzeg6
Małomiasteczkowy Tour – trasa koncertowa Dawida Podsiadło7
Ground Zero Tour – trasa koncertowa grupy Pro8l3m8
Open’er Festival Gdynia9
Inne Brzmienia Art.’n’Music – festiwal w Lublinie10
Auksodrone Festival Tychy11
Jazz Jantar – festiwal w Gdańsku12
Tauron Nowa Muzyka – festiwal w Katowicach13
Audioriver Festival Płock14
Pol’and’Rock Festival Kostrzyn nad Odrą15
Sacrum Profanum – festiwal16
Ekodiesel Tour – trasa koncertowa Taconafide17
Unsound Festival Kraków18
Męskie Granie – seria koncertów19
OFF Festival Katowice20


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

TikTok sprzedany – czy uniknie zamknięcia w USA?

Chińska platforma prawdopodobnie została uratowana.

Opublikowany

 

tiktok

Chiński właściciel TikToka dogadał się z Amerykanami, żeby zablokować groźbę bana w USA od 2026 roku. Kontrola właścicielska ma trafić w amerykańskie ręce, ale algorytm zostaje po stronie Chin.

ByteDance potwierdził porozumienie, na mocy którego większościową kontrolę nad TikTokiem w USA przejmą amerykańscy inwestorzy. Celem jest spełnienie warunków ustawy „sprzedaj albo zablokuj” i uniknięcie całkowitego wyłączenia aplikacji na rynku, z którego korzysta ponad 170 mln użytkowników.

Nowa spółka w USA ma być kontrolowana w 80,1 proc. przez inwestorów z USA i państw sojuszniczych, ale technologia decydująca o tym, co widzą użytkownicy, pozostanie własnością ByteDance i będzie jedynie licencjonowana.

W praktyce oznacza to, że infrastruktura i dane są pod amerykańskim nadzorem, ale algorytm pozostaje chińskim aktywem technologicznym.

Administracja Trumpa utrzymuje, że porozumienie spełnia wymogi ustawy. Część Republikanów otwarcie kwestionuje, czy licencjonowanie algorytmu zamiast jego sprzedaży realnie usuwa zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Young Buck miał już dość i zdissował Fat Joe

Obrywa też Jadakiss.

Opublikowany

 

young buck fat joe

Young Buck odpalił otwarty diss w stronę Fat Joe i zarzuca mu konfabulacje. Chodzi o historię sprzed lat, w której Joe twierdzi, że jego ekipa pobiła rapera z Tennessee. Buck odpowiada wprost: żadnego pobicia nie było, a cała opowieść to bajka pod podcasty.

Young Buck zapowiedział numer w social mediach, a chwilę później wypuścił pełnoprawny diss nagrany na bicie “Went Legit” od G Herbo. W niespełna dwuminutowym kawałku celuje nie tylko w Fat Joe, ale też w Jadakissa. Buck drwi z tego, że weterani rapu zamienili się w duet podcastowy:

„Ci raperzy muszą przestać łączyć siły w podcastach i odstawiać te ich scenki”.

W dalszej części numeru Buck wprost zaprzecza wersji wydarzeń przedstawianej przez Joe. Według niego nikt nikogo nie tknął, a cała historia jest kompletnie zmyślona. Pada też złośliwa linijka, w której raper ironicznie zastanawia się, czy opowieść Joe to jego własne słowa, czy raczej efekt „Ozempicu” (lek na cukrzycę stosowany do szybkiego zbijania wagi).

Cała sprawa zaczęła się od wypowiedzi Joe na podcaście “Joe and Jada”, gdzie raper z Bronksu po raz pierwszy publicznie opowiedział historię rzekomego zajścia sprzed lat. Joe twierdził, że doszło do niego w Chicago, po jednym z festiwali, w czasie gdy konflikt między Terror Squad a ekipą G-Unit był w szczytowej fazie. Według jego relacji Buck miał próbować go „ustawić”, Joe rzucił w jego stronę butelką z wodą i wyzwał go na konfrontację, po czym – jak stwierdził – jego ludzie mieli spuścić Buckowi lanie. – Nigdy wcześniej nikomu tej historii nie opowiadałem – mówił Joe w podcaście.

Diss na bicie G Herbo jest jasnym sygnałem, że Buck nie traktuje tej historii jak żartu, tylko jak bezczelne przeinaczanie faktów i próbę budowania sensacji po latach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kizo testuje jedzenie z Bandurą i Mario

Raper pojawił się gościnnie na kanale „Na Hapsa”.

Opublikowany

 

Przez

kizo

Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.

Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu

Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.

Opublikowany

 

youtube

YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.

YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.

YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.

Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.

YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.

Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.

Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Bungee i Tuszol „Dzyń dzyń dzyń” – świąteczna kolęda

Trochę uśmiechu od Tuszola, Bandury i Dżinolda.

Opublikowany

 

Przez

bungee tuszol

„Dzyń dzyń dzyń” to świąteczny singiel duetu Bungee z gościnnym udziałem Tuszola, który z przymrużeniem oka podchodzi do tradycji bożonarodzeniowych utworów.

Artyści serwują taneczną, nowoczesną kolędę w imprezowym wydaniu, łącząc zimowy klimat z klubową energią i charakterystycznym humorem, z którego słynie Bungee.

Chwytliwy refren, lekka forma i bezpretensjonalny luz sprawiają, że „Dzyń dzyń dzyń” idealnie wpisuje się w grudniowy czas – zarówno na domówki, jak i świąteczne playlisty. To propozycja, która przełamuje schematy klasycznych kolęd, wnosząc świeżość, dobrą energię i uśmiech w okresie świąt.

W grudniu ekipa Bungee rusza w trasę koncertową po największych miastach. Bilety są już dostępne tutaj.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: