Sprawdź nas też tutaj

Felieton

KOMENTARZ KAABANA: „Przekrój” o polskim hip hopie

Opublikowany

 

alt

Trudno zanegować rozwijającą się niemal z dnia na dzień nową falę mody na polski rap. Kiedy wydaje się, że kolejna granica nie zostanie przekroczona, albo przynajmniej to całe zamieszanie przynajmniej wyhamuje, następnego dnia okazuje się, że nic bardziej mylnego. Myślałem, że występ Pokahontaz u Wojewódzkiego wynikał bezpośrednio z chęci zagarnięcia fejmu zbitego na tym filmie, jednak zaraz potem w programie tym mogliśmy oglądać Pezeta. Afera zatacza coraz większe kręgi, ponieważ temat rapu postanowił wziąć na warsztat (i przy okazji okładkę) tygodnik „Przekrój”.

Początkowo sądziłem, że znowu jakiś dziennikarzyna za 2zł pod wpływem 5cio krotnego obejrzenia „Jesteś bogiem” oraz przesłuchania dyskografii Magika postanowił podzielić się z całym światem swoim odkryciem, jednak okazuje się, że nie. Autorem tekstu „Wyjście z bloków” jest znany (i ceniony) w środowisku Andrzej Cała. Przymknąłem oko na tytuł oraz nabijanie lewackiej kabzy i z nieskrywanym zaciekawieniem rozpocząłem lekturę tekstu.

Może jestem nienormalny, ale po takim autorze oczekiwałem tekstu, który pokrywa się z faktami 1:1 z dokładnością co do 0,00000000000000000001. Tradycyjnie już moje oczekiwania minęły się z rzeczywistością, chociaż nie w takim stopniu jak to ma zazwyczaj miejsce. Zgrzyt następuje już na samym początku, gdzie Andrzej opisuje popularność rapu na wszystkich płaszczyznach. Zacytujmy kawałek:

 

„Wskaźniki sprzedaży albumów sceptyków nie przekonają. W końcu płyty rozchodzą się u nas w minimalnych nakładach, więc takie zestawienia nie muszą być miarodajnym wyznacznikiem. By doświadczyć większej skali, odwiedźmy więc YouTube i sprawdźmy, czyje klipy ogląda się najczęściej. Jak się okazuje, królują tu discopolowcy z zespołu Weekend oraz Rihanna. Ale już kawałek „Chcę ci dać” donGURALesko zajmuje siódmą pozycję, „Nie lubimy robić” Donatana jest dziewiąty, „Chmura” Pezeta to miejsce 11., a Peja z kawałkiem „A ja jestem pomidorem” zamyka czołową „15″.”

 

Absurdalnym jest powoływanie się na wskaźnik YT przy jednoczesnym umniejszaniu miarodajności OLiS-u. To, że jakiś utwór ma dużo wyświetleń na YT równie dobrze może świadczyć o postępującej roli tego medium jako swoistego odtwarzacza muzyki, zastępującego mp3 z dysku twardego. Możemy to pominąć, ponieważ jest to kwestia dyskusyjna, bardziej bekowe jest natomiast powoływanie się na wysoką lokatę „A ja jestem pomidorem”. Wszyscy (wierzę, że pan Andrzej również) dobrze wiedzą, że popularność tego utworu jest efektem beki przez niego wywołanej, a nie poziomu czy też zapotrzebowania na kawałki, w których pomidor jest podmiotem lirycznym. Tym sposobem ludzie spoza środowiska wpiszą sobie w wyszukiwarkę ten tytuł, posłuchają i utwierdzą się w przekonaniu, że brak rapu w mediach jest dobry, a ten typ z artykułu to jakiś jebnięty. Skoro i tak w pierwszej 15 znajdowały się 3 inne utwory, to po co było przetaczać tego nieszczęsnego pomidora?

Dalej wkurwiają nieścisłości odnośnie marek odzieżowych. Przeciętny czytelnik tygodnika opinii po przeczytaniu „Ten Typ Mes od 2006 r. jest twarzą firmy Alkopoligamia.” wywnioskuje od razu, że marka Alkopoligamia istniała sobie na rynku, zaś w 2006 do promocji postanowili zatrudnić Mesa. Jak było wszyscy dobrze wiemy, poza tym dla ścisłości Alkopoligamia w 2006 była stroną internetową wypuszczającą co jakiś czas bardzo mocno limitowane serie koszulek, zaś firmą (której twarzą mógł zostać Mes) stała się dopiero w 2009, przy okazji poszukiwania wydawcy „Zamachu na przeciętność”.

 

To jednak nic w porównaniu z beką, którą dostarcza fragment:

„Z natury oszczędny i odrobinę nieufny młody człowiek musi być przekonany, że zawsze dostanie do ręki coś, co przetrwa dłużej niż podobny artykuł z sieciówki. Gdy raz się sparzy, raczej już nie wróci.”

 

Wszelkie próby wcielenia się przez kogoś dorosłego w postać przeciętnego nastolatka kończą się fiaskiem, tak też skończyły się i tutaj. Skąd ten autor wziął obraz nastolatka „odrobinę nieufnego” i do tego „oszczędnego”. Wygląda na to, że autor pomylił przymiotnik „oszczędny” z „biedny”, co nie świadczy o nim najlepiej.

Im dalej tym tylko gorzej – gdzieś w środku artykułu Bisz oraz Zeus zostali określeni mianem twórców, którzy trafiają do… hipsterów. Tak, nie przewidziało wam się. Oczywiście bez cienia uzasadnienia, po prostu zwykłe „jeb, oni są dla hipsterów”.

alt

Nie mieści mi się w głowie, jak osoba, która przecież „siedzi” w tej kulturze może pisać takie bzdury. Pewnie ma 2-3 znajomych z tej grupy społecznej (którą gardzę na równi z lewakami), którzy jarają się Zeusem i Biszem, w związku z czym postanowił zamieścić to w artykule.

Następny na warsztat wzięty zostaje wzięty wątek treści polityczno – społecznych. Pojawia się nawet wypowiedź Najgorszego Recenzenta Polskiego Rapu, która jest tak absurdalna, że po prostu muszę ją przetoczyć:

 

„Nie brakuje też raperów zaangażowanych politycznie i społecznie. – Polski hip-hop w 2012 r. jest bardziej zaangażowany w życie polityczne, niż był kiedykolwiek wcześniej. Scena zawsze była zachowawcza, ale takiego przechyłu konserwatywno-nacjonalistycznego nie było nigdy. Raperzy żerują na panującej wśród młodzieży modzie na ostentacyjny patriotyzm, dorzucając swoje populistyczne trzy grosze. A nawet więcej”

 

Chętnie dowiem się, gdzie jest widoczny ten „konserwatywno-nacjonalistyczny” przechył, bo ja go jakoś kurwa nie widzę, a słucham dosłownie wszystkiego. Parę jednostek OD ZAWSZE przemyca pojedyncze treści nawet nie o charakterze konserwatywnym, a zwyczajnie zdroworozsądkowym, Flint nazywa to „przechyłem”, żenada.

Na potwierdzenie tej tezy redaktor Andrzej powołuje się na nagranie „Leming” oraz poparcie twórców dla Marszu Niepodległości, by w następnym akapicie uczciwie przyznać, że u wymienionych raperów taka tematyka nie jest nowością. Przyznam, że czytałem ten fragment parę razy i w dalszym ciągu nie umiem uchwycić sensu pisania, że coś może być dowodem, żeby zaraz potem to obalać.

 

Tymczasem festiwal durnych cytatów trwa w najlepsze. Tym razem mają za zadanie uwiarygodnić rzekomą wagę filmu „Jesteś bogiem”. Z tej okazji kretyna robi z siebie Abradab:

 

„Magik na pewno jest osobą, którą warto przybliżyć ludziom, zwłaszcza młodszemu pokoleniu. Tak sobie myśleliśmy ostatnio z chłopakami – kiedyś nawet nikt by się nie spodziewał, że komuś będzie się chciało pisać o tym scenariusze”

 

Zrozumiałbym taką wypowiedź, gdyby Dab sam grał w tym filmie. Tymczasem jego wątek jest tam praktycznie pominięty, wiec nie ma potrzeby promowania ścierwa. Odrzucając tę opcję już wiemy, że współzałożyciel Kalibra jest po prostu idiotą, który uważa, że warto przybliżać ludziom postać nieodpowiedzialnego ćpuna, który skoczył z okna mając małe dziecko, w dodatku w tym filmie pokazaną jako tego, który „chciał dobrze, ale nie wyszło”, więc należy mu współczuć.

Chyba nie muszę dodawać, że na kondycję polskiego rapu film ten nie wpłynął nawet w 1%, ponieważ 99% widzów PRZYNAJMNIEJ kojarzyła Paktofonikę i postać samego Magika, przypływ nowych słuchaczy (o ile został odnotowany) jest raczej znikomy.

 

W rolę imbecyla wciela się również postać, której nigdy bym o to nie podejrzewał, czyli Mes. We fragmencie poświęconym „hiphopolo” dzieli się z nami następującą opinią:

„Ale to artyści tacy jak Łona, Sokół czy Te-tris wciąż grają koncerty i sprzedają płyty, to im na ulicy ludzie przybijają piątki. Przetrwali jeden zalew syfu, przetrwają kolejne.”

 

Niby tutaj wszystko się zgadza, ale pięknie wychodzi jakie pojęcie mają polscy raperzy o polskim rapie. W erze hiphopolo Te-Tris był anonimowym undergroundowcem, autorem jednej kiepsko zarapowanej płyty, znanym głównie z WBW. Stawianie go w jednym szeregu z Łoną i Sokołem odnośnie tego, że „grał koncerty wtedy i gra teraz” to grube nieporozumienie.

alt

Na sam koniec denerwuje maksymalnie stronniczy fragment o potencjalnej możliwości ewolucji raperów do roli celebrytów. W tym miejscu autor przy pomocy paru wypowiedzi Sokoła podkreśla to, jak bardzo takie kreacje raperom nie odpowiadają, w związku z czym na pewno w nie nie wejdą. Jakie trzeba mieć klapki na oczach, żeby coś takiego pisać?

Czyżby redaktor Andrzej zapomniał o tym, że Mezo przed rozpoczęciem kariery celebryty był normalnym raperem, którego nikt by nie posądzał o takie posunięcie? Co najmniej dziwne jest też pomięcie chociażby Tedego, który od fleszy nie stroni. Celowe wprowadzanie ludzi w błąd, czy niewiedza?

 

Najlepsze zaczyna się oczywiście na koniec, gdzie Calak z sobie tylko znanych powodów zamieszcza„5 utworów, które zmieniły polski hip-hop”autorstwa niejakiego Jakuba Żulczyka. Nie mam pojęcia kim jest ten człowiek, ale tym artykule razem z Flintem będzie rywalizował o miano mojego ulubionego dziennikarza muzycznego.

Nie wiadomo, jakimi kryteriami kierował się ten dziennikarzyna, ale efekt końcowy jest niesamowicie komiczny. Bo jak nazwać brak w zestawieniu jakiegokolwiek utworu ze „Skandalu” bądź „Nastukafszy”? Zamiast tego mamy „Pamiętaj o melanżu”, „Głuchą noc”, „Ukryty w mieście krzyk” (wtf?!?!), „Nienawiść” oraz „W aucie”. Z drugim oraz piątym wyborem mogę się zgodzić, utwory te faktycznie zmieniły polski hip hop. „Pamiętaj o melanżu” jest niezłe, ale jak pisałem wyżej – coś z pierwszej Molesty lub WFD jest NIEZBĘDNE. Utwory Pezeta oraz HG zostały dokooptowane chyba w drodze losowania, bo nie widzę żadnych, podkreślam żadnych logicznych przesłanek na ich umieszczenie. Do tego ten debil pomylił tytuł jednego z numerów, bo przecież track ten nazywa się „Nienawiść”, a nie „Nienawiść do policji”.

 

Po tej grubej kompromitacji czas na jeszcze większą, czyli „5 najlepszych płyt polskiego hip-hopu”. Tutaj z otwartym hejtingiem jest nieco trudniej, ponieważ autor zostawił sobie furtkę ewakuacyjną podając ranking pięciu „najlepszych”, a nie „najważniejszych” płyt, co jednak nie przeszkadza w zrównaniu go z ziemią.

Podobnie jak poprzedni, tak i ten wybór jest po prostu absurdalny, obok siebie stoją „Skandal” oraz… solowa płyta Winiego. Tak, Winiego. Całość dopełniają albumy Małolata, Sokoła oraz JWP. Gdzie tu jest jakikolwiek klucz?

„Skandal” – bezdyskusyjny klasyk, zostawmy w spokoju. „Witam was w rzeczywistości” to bardzo dobra płyta, ale czy od razu najlepsza w historii? Bardziej pasowałaby tutaj dowolna płyta Pezeta, jednak jak widać dla pana Żulczyka obecność tracku, który „zmienił polski hip hop” to niewystarczająca rekomendacja do tego, aby umieścić taki album w swoim zestawieniu. Małolat również nagrał bardzo dobrą płytę, może nie w 5, ale w top 15 spokojnie bym ją sklasyfikował. W uzasadnieniu do wyboru „Wroga publicznego #1” czytamy, że jest to ekipa „w której poziom rapowania jest rozłożony u wszystkich jej członków mniej więcej po równo”. No to chyba kurwa słuchał innego składu, bo jak wiadomo Ero>Kosi>Doni=Foster. Wisienką na torcie jest płyta „Bóg jest miłością”, której uzasadnienie po prostu trzeba przetoczyć:

 

„Trudno pisać o Winim. Trudno napisać coś sensownego o płycie, na której znajduje się 11-minutowy utwór „Nienawidzę raperów”, w którym występuje połowa raperów z Polski. Trudno pisać o płycie, na której dubstep łączy się z ogniskową gitarą, punk rock z autotune’owym wyciem, na której muzyka Matheo i strumień świadomości Winiego zlewają się w jedną wielką joyce’owską magmę. Jedno jest pewne – Wini jest osobowością przez wielkie O, a takich jaj i takiej pomysłowości nie miał w polskim hip-hopie przed nim nikt.”

 

Czyli dobre wino jest dobre bo jest dobre i tanie i takie historie. 80 wyrazów, 432 znaki i ZERO, PIERDOLONE ZERO KONKRETÓW. Bo konkretem nie jest napisanie co się z czym łączy oraz to, że Wini „jest osobowością przez wielkie O”. Co za cep, nie mam pytań. Wybór oczywiście do zmiany i to natychmiastowej, ale niektórzy chyba mają takie parcie na szkło, że muszą łapać się brzytew.

 

Mam nadzieję, że chociaż jedna zagubiona duszyczka, która po przeczytaniu artykułu w „Przekroju” będzie poszukiwała w Internecie informacji na temat polskiego rapu trafi na ten artykuł i dowie się, czemu jest on mocno wątpliwej jakości. Z drugiej strony może należy cieszyć się, że nie jest to bzdura na poziome „tu for sewen”? Nie zapominajmy także, że mamy do czynienia z lewackim tygodnikiem opinii, w którym artykuły bez kłamstw nie istnieją. Być może i ten musiał dostosować się do linii redakcyjnej, a że Cała zrobił to dość niskim kosztem, przekręcając raczej drobniejsze kwestie, postanowiono dodać te durne rankingi idioty z „Wprostu”. Tak czy inaczej zjawisko pt. „boom na polski rap” rozwija się coraz szybciej i aż się boję w którą stronę to wszystko wędruje. Pewnie za miesiąc tematem dnia w „Superaku” będzie relacja z zakończenia pobytu Chady w więzieniu.

 
70 komentarzy

70
Dodaj komentarz

1500
najnowszy najstarszy oceniany
XXXXXXXX

[img]https://i49.tinypic.com/ztc9d4.png[/img]

Klaus Schulze

PIS JOU !
[img]https://www.youtube.com/watch?v=IkY5UlV-AxU[/img]

OmenKrul

WITAMY HEJTUF

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NTWLNjxOdNc[/youtube]

kogz

CZY MOGLBYM COS DODAC?

2+2=4

DZIENKUJE BARDZO

HAHAHHHAHAHA

KABAN ODEJDZ OD GRY
[IMG]https://pics.kuvaton.com/kuvei/kim_dot_com_in_the_hopping_chair.gif[/img]

Klaus Schulze

TAK SIĘ BAWIĄ FANI RYCHA PEJI!
[img]https://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/3503_111512239015831_1876830185_n.jpg[/img]

bombel

Kto to kurwa jakis kabanos ? !

MOJE TOCZE FELE

ELDOKA A TY JESTES W PRZEKROJU ?

[img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img] [img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img] [img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img] [img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img]

[img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img] [img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img] [img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img] [img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img]

[img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img] [img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img] [img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img] [img]https://www.ufast.eu/pics/779815eldoka.gif[/img]

SNAKI

WYKURWIAJ KABAN
JESTES JAK SOKOL PALI JANA KAZDY CIE JEDZIE I ZYCZY CI SMIERCI I WYKURWIANIA Z TEGO PORTALU A TY DALEJ TWORZYSZ SWE WYPOCINY
KAABAN HUJ PRZEZ SAMO HA

XXXXXXXX

VINSANITY SYN UBEKA

DonGuralErdo

[quote name=”XXXXXXXX”][img]https://i49.tinypic.com/ztc9d4.png[/img][/quote]
MIAŁEM TO WSTAWIĆ FSSSST

CO KOGO OBCHODZI KOMENTARZ JAKIEGOŚ WACKA

ON NIE LICZY SIĘ W HEJT GRZE

jwp

PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !PCP ! DELUKS JWP INS !

ESOBE

SAMA PRAWDA
podpisuje się pod tym
Esobe

darekhh97

POLSKI RAP NA PROPSIE

aaaaaaaaaaaaa

JEBAĆ KABANA !!!!!!!!!!!!!!!1

DonGuralErdo

KABAN, NIE USUWAJ POSTÓW, KTÓRE MÓWIĄ PRAWDĘ O tobie

Boczit

Kupiłem specjalnie ten numer przekroju bo takie cisnienie zrobili na to raperzy, a jest on tak kiepski, ze chyba Calak tego nie pisał

Grześ

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mUIs8q5o_A8[/youtube]

mary janeEE

JAKUB ŻULCZYK NA MINIMALNYM PROPSIE JESLI CHODZI O KSIĄŻKI (KOLES JEST PISARZEM) ALE NIE POWINIEN SIE WPIERDALAĆ W SPRAWY O KTORYCH MA ZNIKOME POJĘCIE. AUTORZY TEGO TEKSTU MÓJ DROGI KAABANIE LICZYLI NA PROWO BO WIADOMO ŻE JAK SIĘ POJAWIA TEKST O RAPIE W MEJNSTRIMOWYM MAGAZYNIE TO NIE BEDZIE CZEGO ZBIERAĆ.
POZDRAWIAM, MJ

Wkładeusz

Kurwa Kaaban, sam nie jesteś lepszy jebana parówo.

japa

Pizda nie pizda, ale jedno: od Te Trisa wypierdalaj.

osaa

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MDfCp2YCOuk[/youtube]

BlackMane

[quote name=”japa”]Pizda nie pizda, ale jedno: od Te Trisa wypierdalaj.[/quote]
akurat ten obrazek TU GRALEM PIERWSZE KONCERTY to wypowiedź samego Teta w programie u Stasiaka

GRUBY CZARNY KOT

[img]https://www.hostarea.de/server-11/November-50e3e73efe.gif[/img]

QUESTION

[img]https://cdn.memegenerator.net/instances/400x/31416934.jpg[/img]

a.hitler

[quote name=”HAHAHHHAHAHA”]KABAN ODEJDZ OD GRY
[IMG]https://pics.kuvaton.com/kuvei/kim_dot_com_in_the_hopping_chair.gif[/img][/quote]
hehe pierdolnal jak jego caly megaupload

hailking kimdotcom

tralkor

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-9q1VUicvZFw/UMEJJ62xXdI/AAAAAAAAAKU/cR0RdPk8o-k/s640/384509_3835022479534_810933333349391_n.jpg[/img]

tareka

[img]https://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/155426_397614060312765_45921505_n.jpg[/img]

kgb

przeczytalem od deski do deski dzieki takim artą wchodze na ten jebany glamrap

lol

przed cwhila byla tu fota rahima wpieprzajacego male dziecko …

osaa

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VJDjgEsbYo8[/youtube]
TAKIEJ KURWA MUZY SŁUCHAĆ GIMBY!

tareka

ALE SIĘ LUDZIE DAJECIE MANIPULOWAĆ…
LUDZIE OTWÓRZCIE OCZY!
[img]https://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/549581_397615053645999_1398112159_n.jpg[/img]

japan

[quote name=”tareka”][img]https://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/155426_397614060312765_45921505_n.jpg[/img][/quote]
hahahahha o japierdole kaaban jaki podobny do frydlewicza

hjuj

na gówno to sie od zawsze mówiło kaban..widze,ze nic sie w tej materii nie zmieniło..

osaa

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RCmq8ijBz-o[/youtube]
PROPSY ZA ALBUM BIMBY!

asss

KABAN, czy jak ci tam, nie udawaj pseudo inteligenta…

Masz chyba kompleks tych dinozaurów ze Śląska (tj. Fo,Rah czy Dab) bo hejtujesz ich na każym kroku niczym dumny gimnazjalista, który opuścił szeregi podstawówki…

„…współzałożyciel Kalibra jest po prostu idiotą, który uważa, że warto przybliżać ludziom postać nieodpowiedzialnego ćpuna…”

Współczuję Ci, jeżeli tak płytko myślisz i nie odróżniasz negatywnych wzorców od pozytywnych. Ktoś tu kurwa mówi, że masz go naśladować ty jebany idioto(bez urazy, skoro wyzywasz innych to chyba pozwalasz na obrażanie własnej osoby) Może byś pomyślał, że warto przedstawiać postać Maga jako bohatera tragicznego… Film jest prostą nauczką, pokazuje że można wyrwać się na chwilę z szarego życia, jak Fo i Rah ale pokazuje również konsekwencje zachowań nieodpowiedzialnego człowieka…

MOLIBDENOWY JAN

KAABAN, WSPIERA CIE NEGATYWNY ELEKTORAT. PIS JOŁ.

BoskiRe

[quote name=”Klaus Schulze „]TAK SIĘ BAWIĄ FANI RYCHA PEJI!
[img]https://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/3503_111512239015831_1876830185_n.jpg[/img][/quote]

Ten w kapturze to dobry stojak/oparcie tak patrzę

Klaus Schulze

WICHER WIEJE , WICHER SILNE DRZEWA GŁASZCZE HEJ …

Szorstki Roman

[quote name=”osaa”]https://www.youtube.com/watch?v=VJDjgEsbYo8
TAKIEJ KURWA MUZY SŁUCHAĆ GIMBY![/quote]

propsa masz za to. Ale i tak mnie wkurwiasz 🙂

Jeb

„FLESZÓW”. Wróć pizdo jak nauczysz się polskiego. Pis Jou.

sdadsa

ZA DLUGIE. NIE CZYTALEM. KTO TO TEN KABAN ZE MA MNIE TO OBCHODZIC? CHUJ MU W DUPE POZDRO

fuck you

JEBAĆ CIE W DUPE I TE TWE MARNE WYPOCINY KIM TY KURO JESTES

ESSA

SPIERDALAJ OD WINIEGO LAMUSIE

BUCZERRO PICZERRO

[quote]”Z drugiej strony może należy cieszyć się, że nie jest to bzdura na poziome „tu for sewen”?”[/quote]

O CO TUTAJ CHODZI ? KTOŚ WYTŁUMACZY ? TAK, WIEM ŻE CHODZI O 2CZTERY7 , ALE O CO KAMAN Z TŁUMACZENIEM ??

Afgan

odjebajcioe sie od winiego szmaty,najprawdziwszy raper w polsce na dzień dzisiejszy,sorry

Szorstki Roman

[quote name=”osaa”]https://www.youtube.com/watch?v=MDfCp2YCOuk[/quote]

za to masz jeszcze większy props 🙂 A ić w hooj 🙂

Kaaban

KURWA TO CHYBA JASNE, ZĘ NIE JESTEM „TAKI PŁYTKI”, TYLKO OCENIAM WZORCE Z PERSPEKTYWY TYPOWEGO GIMBUSA – ON NIE BEDZIE MYŚLAŁ O DRUGIM DNIE, TYLKO O POCHWALE MAGIKA DO KURWY

POZDRAWIAM

sraban

kaban jesteś chujem umiesz tylko hejtować nie przedstawiasz pełnego obrazu twórców, dla ciebie dobrym wzorcem jest justin b. trzymający dziewictwo dla ciebie wypierdalaj.

SztefRO

[img]https://c240875.r75.cf1.rackcdn.com/burning%20man.jpg[/img]

Popularne