News
LARGE PROFESSOR & CORMEGA – PO RAZ PIERWSZY W POLSCE!
28 września po raz pierwszy w Polsce wystąpią dwie ikony nowojorskiego rapu – Large Professor oraz Cormega.
To kto przed występem gwiazd wieczoru rozgrzeję publikę zostawiamy jeszcze chwilę tajemnicą. Ceny biletów oraz więcej szczegółów już wkrótce tymczasem sprawdźcie kilka słów wstępu, które dla Was przygotowaliśmy.
W skrócie:
Kto: Large Professor i Cormega
Gdzie: Klub 55, Warszawa ul. Żurawia 32/34
Kiedy: 28 września 2012 (piątek)
Cormega
Jedna z ikon hiphopowego Queens, nowojorskiego osiedla, które w latach 90. stanęło na czele prawdziwej rewolucji w ulicznym rapie. Niezwykle ceniony tekściarz z zapadającym na długo w pamięci głosem. Chociaż jego kariera nie potoczyła się wedle powszechnych oczekiwań, Cormega ma od blisko dwudziestu lat oddane grono fanów i ważną pozycję na scenie jednej z najważniejszych światowych metropolii.
Artysta ma na koncie sześć solowych albumów. Szczególnie ciepło zostały przyjęte przez fanów wydawnictwa „The Realness” z 2001 roku i „The True Meaning” wydane rok później. Druga z tych płyt została uznana przez prestiżowy magazyn „The Source” za najlepsze podziemne wydawnictwo tamtego okresu.
Wielu słuchaczy kojarzy naszego gościa przede wszystkim z racji burzliwej historii przyjaźni z Nasem. Jeden z najważniejszych raperów w historii gatunku był przez długie lata wielkim zwolennikiem talentu Cormegi. Pozdrawiał go między innymi w niezapomnianym nagraniu „One Love” z płyty „Illmatic”, przesyłając mu tym samym sygnały wsparcia w trudnym okresie, gdy „’Mega” przebywał w więzieniu. Po jego opuszczeniu Cormega miał właśnie z Nasem, AZ i
Foxy Brown wejść w skład supergrupy The Firm. Ostatecznie jednak do tego nie doszło i od tego czasu jego kariera, podobnie jak i przyjaźń z Nasem, przypominała sinusoidę.
Brak mainstreamowego sukcesu nie przeszkadza artyście w tym, aby być traktowanym jako żywa ikona rapu z Queensbridge. Emocje w jego tekstach, pasja i niesamowity talent do pisania niezwykle poruszających, doskonale oddających klimat życia na ulicach wielkiego miasta historii,
to kapitał, który zapewnił Cormedze na stałe miejsce wśród najważniejszych raperów debiutujących w Nowym Jorku na przełomie lat 80. i 90. W Polsce zobaczymy go po raz pierwszy.
Large Professor
Człowiek, który zostawił swój ślad na wielu najlepszych wydawnictwach hiphopowych lat 90. William Paul Mitchell, ukrywający się za pseudonimem Large Professor, to jeden z najwybitniejszych producentów w historii gatunku. Za mikrofonem radzi sobie równie dobrze, stąd też zdaniem wielu dziennikarzy oraz fanów gatunku, Large Pro w pełni zasłużył na określenie „one of the greatest producers on the mic”.
Mitchell w bardzo młodym wieku, z wielkim rozmachem wkroczył na scenę rapową. Jako członek formacji Main Source zdobył dużą popularność na przełomie lat 80. i 90. To pozwoliło mu nawiązać współpracę m.in. z duetami Eric B. & Rakim oraz Kool G Rap & DJ Polo. W 1992 roku Large Professor wyprodukował debiutancki singiel Nasa „Halftime”, a rok później wspomógł A
Tribe Called Quest na kultowym albumie „Midnight Marauders”. Muzyk ma na koncie również współpracę z takimi tuzami rapu jak Organized Konfusion, Busta Rhymes, Slick Rick, Mad Skillz, AZ czy kolektyw Boot Camp Clik.
O ile nagrania Large Pro dla innych muzyków przeszły do historii gatunku, nie miał on nigdy szczęścia w solowej karierze. Gdy w 1996 roku był u szczytu formy, wytwórnia Geffen z niejasnych przyczyn wstrzymała wydanie jego debiutanckiego autorskiego dzieła „The LP”. Wydawnictwo to przeszło do legendy, a na jego oficjalną premierę trzeba było czekać aż do 2009
roku. Obecnie muzyk promuje bardzo dobrze przyjęty przez fanów materiał „Professor @ Large”.
W najbliższym czasie ma się ukazać wspólny album Cormegi i Large Professora „Mega Philosophy”. Możemy się zatem spodziewać, że w piątek 28.9. na scenie klubu 55 usłyszymy premierowo kilka numerów z tego wydawnictwa.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Malik Montana w outficie z Grinchem kolejny raz zapozował z garnkiem pełnym bigosu. To już tradycja szefa GM2L.
Od kilku lat raper publikuje w Wigilię zdjęcie z bigosem na tle choinki. Nie inaczej jest i w tym roku. Malik zapozował z tradycyjną polską potrawą w stroju – nomen omen – Grincha, który nienawidzi Świąt Bożego Narodzenia.
Jakiś czas temu raper wyjaśnił, skąd się wzięła ta tradycja:
– Średnio dwa, trzy tygodnie przed świętami otrzymuję dużą ilość wiadomości. Mój DM pęka od pytań: „Malik, kiedy fota z bigosem”? Całkowicie przypadkiem wstawiłem zdjęcie przy stole wigilijnym z bigosem. Miałem na sobie jakiś sweterek. Kontynuacja tego zdjęcia stała się tradycją jak film „Kevin sam w domu”. Co roku odczuwam przy tym bigosie coraz większą presję. Początkowo była to zabawa, ale kiedy otrzymujesz tyle zapytań, kiedy bigos, odczuwasz presję.
No to co, święta oficjalnie rozpoczęte!
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
EsDeeKid wyprzedził już Michaela Jacksona i kilku czołowych raperów
Każdego dnia słucha go coraz więcej osób.
EsDeeKid przeskoczył Michaela Jacksona pod względem dziennych odtworzeń na Spotify. Według zestawienia raper z Liverpoolu jest 54. najczęściej streamowanym artystą na platformie, a wśród raperów zajmuje 10. miejsce. Skok popularności zbiegł się z remixem „4 Raws”, przy którym pojawił się Timothée Chalamet.
– EsDeeKid jest obecnie 10. najczęściej słuchanym raperem na Spotify, notując obecnie więcej odtworzeń dziennie niż kilku czołowych artystów, takich jak np.:
- Michael Jackson
- BTS
- NBA YoungBoy
- Post Malone
EsDeeKid ma już blisko 15 mln słuchaczy na Spotify.
Zamieszanie wokół rapera podbiła sama współpraca z Chalametem przy „4 Raws”. Remix wpadł do sieci w momencie, gdy krążyły plotki, że aktor i EsDeeKid to ta sama osoba. Chalamet dolał oliwy do ognia podczas promocji filmu „Marty Supreme”, ucinając temat krótkim: – Bez komentarza. Wszystko wyjdzie na jaw w swoim czasie.
EsDeeKid is now the 10th most-streamed rapper on Spotify, currently pulling more daily streams than several major artists 🤯
— Kurrco (@Kurrco) December 22, 2025
Including:
▫️ Michael Jackson
▫️ BTS
▫️ NBA YoungBoy
▫️ Post Malone
➕ more pic.twitter.com/JFlgD5oou2
Teorie pojawiły się z tego, jak EsDeeKid funkcjonuje publicznie – maska na twarzy, żadnych wywiadów i pełna anonimowość. A mimo tego na koncie ma już numery, które stały się hitami – „4 Raws”, „Phantom” i „LV Sandals”. Do tego doszły cosigny od Fimiguerrero i Fakeminka, a po wersji „4 Raws” z Chalametem Drake zareagował w socialach, wrzucając kilka emoji lodu w komentarzu.
Więcej o nim piszemy tu: EsDeeKid – kim jest najbardziej tajemniczy raper 2025
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Dziennikarka nie chce od 29 lat opublikować wywiadu z Tupakiem. W końcu wyjaśniła dlaczego
„On był wtedy wściekły”.
Angie Martinez nadal trzyma u siebie zaginiony wywiad z Tupakiem z 1996 roku, ale ma poważny problem z wypuszczeniem go do ludzi. Powód jest prosty – według niej raper w tamtym momencie był wściekły i mówił zbyt ostro o wielu osobach.
Temat wrócił, gdy Martinez rozmawiała z Charlamagne Tha Godem w poniedziałek 22 grudnia. Charlamagne zauważył, że od lat powodem blokady może być obawa, że wywiad jest zbyt ostry, a sama Martinez potwierdziła, że właśnie o to chodzi. Wywiad nagrano w czasie, gdy konflikt Wschód-Zachód był na pełnym ogniu. Według jej szacunków całość trwała około godziny i czterdziestu minut, ale na antenie poleciało kiedyś tylko 12 minut. Reszta nigdy nie została opublikowana.
Martinez przyznała wprost, że myśli o konsekwencjach dla ludzi, których Pac obgaduje na taśmie – i o tym, jak takie słowa zostaną odebrane po latach. – To pewnie dlatego nigdy nie wypuściłam tych taśm z Pakiem – bo myślę o ludziach, którzy mogą przez to ucierpieć, o których jest mowa na nagraniu, jak to do nich wróci. Dodała, że przez lata wielokrotnie wracała do całości i zna jej ciężar.

Z jej relacji wynika, że Pac nie ograniczał się do jednego konfliktu. – Są ludzie o których mówi, których już nie ma, nie tylko Biggi. To znaczy, są ludzie ze świata rapu, którzy zmarli, a on o nich mówi, i to nie w sposób, który byłby pomocny dla świata. On był wtedy wściekły. Miał dwadzieścia cztery lata, był w samym środku wojny. Więc jedzie po wszystkich.
Martinez nie ukrywa, że w wywiadzie są „brzydkie rzeczy” – i że takie ujęcia mogą nie być uczciwe wobec spuścizny rapera.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Tau tłumaczy, że nie zdissował Taco Hemingwaya
„Mam wrażenie, że większość ludzi nie odsłuchała tego kawałka tylko zostawiła komentarz, dislajka i sobie poszła”.
„Wesołych świąt Taco Hemingway” to nie diss – tłumaczy Tau, który postanowił nagrać krytyczny numer w kierunku warszawskiego rapera po przesłuchaniu jego nowej płyty.
Według Tau’a, tak rozchwytywany nowy krążek Taco nie niesie żadnych pozytywnych wibracji – wręcz przeciwnie – to uosobienie negatywnych wartości. Raper postanowił wyjaśnić, że jego numer nie jest dissem, to tylko polemika i krytyka.
– Zdecydowana większość ludzi, która będzie zasiadała jutro do stołu wigilijnego, nie będzie wiedziała po co to zrobią. W sumie im się nie dziwię, bo też tak miałem, dopóki nie zrozumiałem, że to chodzi o Boże Narodzenie. Tak samo jak większość ludzi czyta nagłówki, a nie czyta artykułów – mówi Tau.
– Mój wczorajszy numer większość portali podłapała newsa i napisali, że „Tau nagrał diss na Taco Hemingwaya”. Mam wrażenie, że większość ludzi nie odsłuchała tego kawałka tylko zostawiła komentarz, dislajka i sobie poszła. Tymczasem nie ubliżam tam Taco Hemingwayowi. Argumentują, polemizuję, wyrażam krytykę dotyczącą jego twórczości, bo jako słuchacz, artysta, człowiek, obywatel – mam do tego prawo – dodaje.
Taco nie zareagował na „diss” Tau’a, zrobił to natomiast Bedoes.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Fat Joe komentuje diss Young Bucka i mówi, że jego rywalowi brakuje gotówki
Wrócił stary konflikt.
Konflikt między Fat Joe a Young Buck znów na nagłówkach. Joe publicznie zakpił z nowego dissu Bucka i jego sytuacji finansowej, a ten odpowiedział.
Fat Joe postanowił dolać oliwy do ognia, komentując jeden z postów Young Bucka promujących diss „Cappucino”.
– Kupujcie ten numer, słyszałem, że jest w kiepskiej sytuacji – napisał Joe. Dorzucił też: – Nie powiedziałbym tego, gdyby to on nie zaczął.
Buck nie zostawił tego bez odpowiedzi. Wprost skontrował narrację rywala, podważając sens całej zaczepki.
– Jeśli ‘kiepsko’ znaczy posiadanie własnych masterów, wydawanie muzyki niezależnie, trzymanie się z dala od chaosu i odkładanie pieniędzy – to faktycznie, jest baaaardzo źle – odpisał. Na koniec podziękował słuchaczom za wsparcie i zachęcił do dalszego streamowania „Cappucino”.
Cała sprawa ma swoje źródło w niedawnej wypowiedzi Fat Joe. Raper wrócił tam do starego konfliktu z obozem G-Unit, twierdząc, że podczas jednego z festiwali jego ludzie mieli pobić Bucka po tym, jak ten „chciał coś ugrać” po koncercie. Joe mówił o tym bez ogródek, sugerując, że sprawa jest zamknięta i znana od lat.
Young Buck początkowo zareagował pół żartem, pół serio, publikując ironiczne posty. Na tym jednak się nie skończyło. Buck wypuścił pełnoprawny diss „Cappucino”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temuTau nagrał diss „Wesołych Świąt” na Taco Hemingwaya
-
News4 dni temuYouTube dusi rap? Żabson z Wizem Khalifą nie przebili bańki, a w cieniu rośnie anonimowy LEAF
-
News4 dni temuTaco Hemingway w „Wydarzeniach” Polsatu
-
News2 dni temuTaco Hemingway z 1. miejscem na świecie – historia dzieje się na naszych oczach
-
News2 dni temuSokół pochwalił się sprzedażą swojej książki
-
News2 dni temuTaco Hemingway: 130 tys. biletów sprzedanych w 5 godzin
-
News2 dni temuReakcja Bedoesa na diss Tau’a na Taco Hemingwaya
-
News4 dni temuTaco Hemingway przejął listę TOP50 Polska: 7 milionów odsłuchów płyty w 24h