Sprawdź nas też tutaj

News

Macias po walce trafił do szpitala, z którego uciekł

„Nic mi nie jest, a jak coś jest to trudno”.

Opublikowany

 

macias szpital

Po ciężkim nokaucie Josefa Bratana na gali High League, Macias trafił do szpitala. Raper zbyt długo tam nie pozostał, bo z niego uciekł. – Uważam, że nic mi nie jest – tłumaczy.

„Myślałem, że Josef będzie biegał jak dzikus”

Sobotniego wieczoru Macias nie będzie raczej zbyt dobrze wspominał, bo przegrał swój debiutancki pojedynek. Jak sam mówi, był zaskoczony postawą swojego rywala. – Nie mam jakiejś złamanej psychiki, nieraz dostałem w mordę i jeszcze nieraz dostanę. Zdarza się, taki sport. Chyba zabrakło mi doświadczenia i za nisko trzymałem ręce – powiedział raper tuż po walce w rozmowie z serwisem Świat Gwiazd.

– Myślałem, że Josef Bratan będzie bił się chaotycznie, biegał jak dzikus, a on zaczął w miarę normalnie. Cały mój plan się p*pierdolił. Myślałem, że on na mnie wbiegnie – dodał.

Macias trafił do szpitala

47 sekund potrzebował Josef Bratan, żeby posłać swojego rywala na deski. Macias po ciężkim nokaucie został przewieziony do szpitala. Tam jednak nie zabawił zbyt długo. – Nie chce mi się dwie godziny czekać na wyniki tomografu. Uważam, że nic mi nie jest, a jak coś jest to trudno. Przejmuję się swoim zdrowiem, ale raczej wszystko jest ok – tłumaczył zawodnik White Widow.

Znokautowany Macias leży na deskach

Konflikt z Josefem Bratanem wciąż trwa?

Tuż po walce Malik Montana zaapelował do obu raperów, żeby podali sobie ręce. Josef Bratan przeprosił Maciasa za użycie wobec niego słowa „cw*l” i zbił z nim piątkę. Wydawało się, że konflikt jest zażegnany, ale ze strony zawodnika White Widow jeszcze chyba nie.

– Konflikt z Josefem Bratanem jest niewyjaśniony, ale dostałem w p*zdę, więc nie będę się tutaj szarpał ani zgrywał kozaka. Nie wiem, coś się może stanie albo nie, zobaczymy – wyjaśnił artysta.

Macias nie wie też na razie czy chce rewanżu z Josefem. Wszystko zależy od tego, jak potoczy się sytuacja związana z ich zatargiem. – Padły takie słowa, których się w klatce nie wyjaśnia – tłumaczy raper dodając, że na pewno zobaczymy jeszcze jego walkę, ale żadnych dymów nie zapowiada.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Miuosh oficjalnie ogłoszony jako juror popularnego show

Telewizja Polsat odkryła wszystkie karty.

Opublikowany

 

Przez

Miuosh / fot. Damian Kramski

Wiosną 2025 roku ruszy nowa odsłona programu „Must be the Music”. Poznaliśmy wszystkich jurorów, wśród których znalazł się również raper Miuosh.

Miuosh stronił raczej od mainstreamowych mediów, więc jego obecność w programie może być pewnym zaskoczeniem. Będzie to jego debiut w tej roli.

– Przywitajcie ostatniego jurora nowej edycji „Must be the Music”. Miuosh witaj w ekipie! – ogłosili producenci show.

Przy jurorskim stole oprócz rapera zasiądą także Dawid Kwiatkowski, Sebastian Karpiel-Bułecka oraz była partnerka Quebonafide – Natalia Szroeder.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Czy Pałac Kultury powinien być zburzony? Sokół zabrał głos

Raper nie pozostawia wątpliwości.

Opublikowany

 

fot. Marcin Koniak

Temat zburzenia najbardziej charakterystycznego budynku Warszawy wraca jak bumerang z regularną częstotliwością. Ten pomysł pojawił się m.in. w piosence Dezertera, „Rozmowach kontrolowanych” czy wrzutkach polityków PiS. Swoje zdanie o pamiątce Stalina przedstawił Sokół, pytany o to przez Kamila Dąbrowę.

Sokół miał okazję dorastać pod silnymi wpływami architektury socrealizmu. Wychowany na Śródmieściu nie mógł nie przebywać na terenie Marszałkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej, czy przechodzić koło monumentalnego ministerstwa rolnictwa. Pomijając historyczne pochodzenie socrealizmu w Polsce, trudno bardziej nie doceniać tamtych projektów, porównując je np. z klaustrofobicznymi osiedlami, które stawia się teraz. Krakowska Nowa Huta do tej pory szczyci się mianem jednej z najbardziej zielonych dzielnic Krakowa. Można powiedzieć wiele złego na temat samego okresu stalinizmu, jednak trzeba wyjątkowej złośliwości, żeby krytycznie oceniać pamiątki architektoniczne, jakie po sobie pozostawił. Wtedy w centrum uwagi był jednak zwykły człowiek, a nie deweloper, co widać np. na mozaikach straszącego pustką Empiku.

Czy w obecnych czasach gigantycznego zadłużenia, warto w ogóle poważnie rozmawiać o wyburzeniu tak dużego miejsca użyteczności publicznej, jakim jest pałac? Pomijając fakt, że wywózka gruzu, który po nim by został, prawdopodobnie sparaliżowałby na jakiś czas centrum miasta.

– To jest takie pie***enie, że trzeba zburzyć Pałac Kultury. To jest historia, to jest pomnik historyczny, niezależnie czy złej historii czy dobrej historii, ale takich pomników nie należy burzyć. Bo to jest część dziedzictwa tego miasta. (…) Ja uważam, że niszczenie historycznych rzeczy, nawet w imię czegoś dobrego, nie jest dobre – przekazał pytany o to Sokół.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Nie żyje młody polski raper

Współpracował m.in. z Arabem.

Opublikowany

 

Przez

stychu

Raper Stychu, czyli Michał Stysiał nie żyje – przekazał Urząd Miasta Jarosławia, skąd pochodził artysta.

Urząd Miasta Jarosławia (woj. podkarpackie) 20 września poinformował o śmierci rapera. – Bliskim, Przyjaciołom, Współtwórcom Stycha składamy ogromne wyrazy współczucia. Jestem stąd — utwór Stycha & Dziabsona już zawsze będzie brzmiał zupełnie inaczej…

Dzisiaj odbędzie się pogrzeb rapera. Msza żałobna zostanie odprawiona w poniedziałek (23 września) o godz. 13.00 w bazylice oo. dominikanów. Pogrzeb odbędzie się w tym samym dniu o godz. 14.00 na Nowym Cmentarzu przy ul. Krakowskiej.

Przyczyny śmierci Stycha nie są znane.

O raperze ostatni raz pisaliśmy w 2018 roku, kiedy razem z Arabem, EDK, Dziabsonem i Ewuenem promowali „Therapia mixtapie”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

30 tys. zł za minutę rapu. Arab: „Zostały tylko 4 dni”

Nowe rapowe show.

Opublikowany

 

20 bitów, 1 szansa, 30 koła. Arab przypomina, że zostały tylko cztery dni do wysyłania zgłoszeń do nowego rapowego show „HypeHop”, w którym do zgarnięcia jest 30 tys. zł dla najlepszego rapera.

„HypeHop by Alibia” to rozbudowany rapowy contest, w którego jury znaleźli się Arab, Kruszyn oraz Filip Sadowski. Organizatorzy podzielili konkurs na kilka etapów, wśród których m.in. odwiedzą poszczególnych uczestników w ich rodzinnych domach.

– Od 12 września możecie zgłaszać swoje uczestnictwo rejestrując się na stronie alibia.pl. Po wypełnieniu formularza i udostępnieniu relacji konkursowej na Instagramie, na wasze adresy e-mail trafi paczka z 15 unikalnymi bitami, stworzonymi specjalnie na Hype Hop. Pamiętajcie, wasze utwory konkursowe mogą powstać tylko na bazie tych bitów! Zgłoszenia możecie przesyłać do 25 września, ale już wcześniej, bo 23 września, poinformujemy osoby, które trafią do pierwszej rundy eliminacyjnej – informują organizatorzy.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Edzio nagrywa TikToki u powodzian – Patokalipsa nie przeszła wobec tego obojętnie

TikToki Edzia spolaryzowały odbiorców.

Opublikowany

 

Przez

Na Dolnym Śląsku mogliśmy w tym tygodniu spotkać także Edzia, który na własne oczy pojechał zobaczyć ludzką tragedię po powodzi. Jego TikToki wzbudziły mieszane uczucia.

Edzio nagrał dwa TikToki z pobytu u powodzian, przedstawiając ich dramatyczną sytuację i informując, gdzie można pomóc. Pojawiły się oczywiście zarzuty, że robi to dla zasięgów, a wobec jego TikToków obojętnie nie przeszedł krakowski skład.

– Ludzie umierają i tracą dobytek. Tymczasem przyjeżdża Edzio i robi TikToka – skomentowała Patokalipsa.

Patokalipsa o TikTokach Edzia

Z krakowskim składem nie zgodził się Yurkosky, odpowiadając im:

– Akurat tutaj mordki to bez sensu dojebka. Mógłby siedzieć na chacie cicho – a pojechał – nagrał – pieniądze dla potrzebujących wpadną na bank. Wyświetlenia i tak ma. Edzio dobry chłopak. Dobry człowiek – skomentował hip-hopowy aktywista.

@edziorap

Challenge – jak wpłacisz na zbiórkę choćby złotówkę to napisz komentarz pod tym filmem

♬ dźwięk oryginalny – Edzio weź coś nawiń


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Rynek muzyczny w Polsce 2024 – duży wzrost sprzedaży, znamy liczby

Kupujemy coraz więcej nośników fizycznych.

Opublikowany

 

Przez

Rynek muzyczny w Polsce podwoił dynamikę wzrostu. Wartość sprzedaży w pierwszym półroczu 2024 r. wzrosła o 31,6%

Związek Producentów Audio Video podsumował pierwsze sześć miesięcy 2024 r. Po raz kolejny rynek muzyczny notuje znaczące wzrosty i tym razem jest to dwukrotnie wyższy wzrost niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Łączna sprzedaż muzyki przekroczyła 392 mln zł, przy wzroście o 31,6%. To prawie o 100 mln więcej niż w pierwszym półroczu 2023 r.

Dane rynkowe

Istotną zauważalną zmianą w dotychczasowej tendencji jest jednoczesny wzrost sprzedaży cyfrowej i fizycznej. Tradycyjny już generator wzrostów w branży muzycznej, muzyka cyfrowa, która stanowi ponad 80% rynku, przekroczyła poziom 314,3 mln zł i wzrosła w porównaniu do roku ubiegłego o 31,4%. Muzyka w formatach fizycznych nie ustępowała jej jednak w dynamice wzrostu, przekraczając wartości 78,2 mln zł i notując wzrost o 32% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

dane estymowane ZPAV

To pierwszy od wielu lat tak istotny wzrost sprzedaż fizycznej, który pozwolił jej utrzymać prawie 20-procentowy udział w rynku.

dane estymowane ZPAV

Najpopularniejszą formą sprzedaży muzyki pozostaje streaming. Od stycznia do czerwca tego roku wygenerował 312,7 mln zł przychodu, odpowiadając już za 99,5% sprzedaży cyfrowej oraz 79,7% sprzedaży całkowitej.

Płyty CD w pierwszym półroczu odnotowały wzrost o 40,1%, generując przychód na poziomie 48,7 mln. To oznacza, że nośnik ten odpowiada obecnie za 12,4% całości sprzedaży. Istotny wzrost odnotowały także płyty winylowe. Przy wzroście o 20,4% wypracowały 28,8 mln zł przychodu, stanowiąc 7,3% rynku sprzedaży muzyki.

dane estymowane ZPAV

Oficjalne listy ZPAV

Półroczne podsumowania zestawień prezentujących najpopularniejszą muzykę w Polsce po raz kolejny przynoszą dobre wyniki twórcom krajowym. Ich produkcje zajmują większość pozycji na Oficjalnych Listach Sprzedażowych ZPAV.

dane estymowane ZPAV

W zestawieniu, które prezentuje dane singli w serwisach streamingowych – OLiS Single w Streamie – 66 na 100 pozycji należy do rodzimych twórców, przy czym w pierwszej dziesiątce znalazła się tylko jedna zagraniczna produkcja i jest to przebój i like the way you kiss me Artemasa, który uplasował się na pozycji 5. Najpopularniejsi w streamingach byli Kizo i Bletka z utworem Hero, którzy zajmują pierwszą pozycję zestawienia. Za nimi uplasowali się: Gibbs, Opał, Jonatan i 4Money z singlem Drive, Modelki i Vłodarski z hitem Chyba że z Tobą zajęli pozycję 3.

dane estymowane ZPAV

W zestawieniu stu najpopularniejszych płyt OLiS – Albumy, obejmującym zarówno sprzedaż cyfrową, jak i fizyczną, 65 pozycji należy do polskich twórców. W top 10 także tylko jedna pozycja przypadła zagranicznym artystom: na miejscu 6. uplasowała się Billie Eilish z albumem Hit Me Hard and Soft. Podium zestawienia należy do hip-hopowców. Na miejscu pierwszym znalazł się Chivas z albumem Deathcore, miejsce drugie należy do KęKę i jego ósmego studyjnego albumu 04:01, pozycję trzecią zajmuje Gibbs z wydawnictwem, które ukazało się w październiku ubiegłego roku – Safe.

dane estymowane ZPAV

Na liście OLiS – Albumy w Streamie, prezentującej wyniki poszczególnych albumów w streamingu, do pierwszej dziesiątki dotarły albumy siedmiu polskich artystów, zaczynając do epki PG$, przygotowanej przez Young Leosię i bambi. Na miejscu drugim uplasował się Gibbson z wydawnictwem Safe. Miejsce trzecie należy do Guziora i płyty Pleśń. W top 100 łącznie 62 pozycje należą do polskich twórców.

Na liście prezentującej sprzedaż tradycyjnych nośników fizycznych OLiS – Albumy Fizycznie także przeważają krajowi artyści. Listę otwiera KęKę z albumem 04:01, a kolejne cztery pozycje także należą do polskich twórców: Chivas z Deathcore zajmuje miejsce 2., Oki z ERA47 plasuje się na pozycji 3., miejsca 4. i 5. zajmuje sanah z produkcjami Kaprysy i Bankiet u sanah. Łącznie w top 10 osiem albumów należy do polskich twórców, a w top 100 jest ich 67.

Na Oficjalnej Liście Airplay (OLiA), gdzie prezentowane są najczęściej odtwarzane utwory w polskich stacjach radiowych, jest trochę odmienna sytuacja. W top 100 polscy artyści zajęli jedynie 31 miejsc, jednak warte podkreślenia jest to, że w pierwszej dziesiątce należy do nich 5 pozycji. Zestawienie otwiera Cyril z przebojem Stumblin’ In, a polscy twórcy uzupełniają pierwszą trójkę: Sylwia Grzeszczak z singlem Motyle zajmuje miejsce 2., Vixen z Ne Rozumiju – miejsce 3.

Związek Producentów Audio Video

Związek Producentów Audio Video (ZPAV) jest stowarzyszeniem producentów fonogramów i wideogramów muzycznych, zrzeszającym ok. 90% rynku muzycznego w Polsce. Posiada zezwolenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego na zbiorowe zarządzanie prawami producentów fonograficznych. Od momentu powstania w 1991 r. ZPAV prowadzi działania na rzecz dynamicznego rozwoju rynku muzycznego w Polsce. Jest grupą krajową Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI), która zrzesza i reprezentuje światowy przemysł muzyczny (ponad 1 400 firm w 66 krajach). ZPAV działa na forum legislacyjnym, współpracuje z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w dziedzinie ograniczenia naruszeń praw autorskich i pokrewnych, prowadzi szerokie działania edukacyjne oraz promocyjne, wspierające rozwój rynku muzycznego, m.in. opracowuje Oficjalną Listę Sprzedaży (OLiS) oraz przyznaje wyróżnienia Złotych, Platynowych i Diamentowych Płyt.

Od 1995 r. ZPAV jest organizatorem Fryderyków – nagród muzycznych, przyznawanych przez środowisko muzyczne: muzyków, autorów, kompozytorów, producentów muzycznych, dziennikarzy i branżę fonograficzną, zrzeszonych w Akademii Fonograficznej.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: