News
Peja podsumował rok 2018
„Ja, jak i inni zwycięzcy koncentrujemy się wyłącznie na wygranej”.
Przebywający na urlopie w słonecznej Barcelonie Peja podsumował miniony rok. Raper punkt po punkcie przypomniał słuchaczom wszystkie inicjatywy, w których brał udział wraz z krótkim komentarzem.
Peja podsumowuje 2018
Poniżej pełne podsumowanie roku 2018 przez Peję. (Zachowaliśmy oryginalną pisownię):
2018 był dla mnie rokiem ciekawym pod każdym względem. Z natury jestem osobą pracowitą (choć sam uważam się za lenia- przykład? Brak podsumowań w poprzednich latach:) więc coś tam się jak zwykle u mnie działo. Już na początku roku do sieci wjeżdża kolabo z ekipą Patokalipsa gdzie położyłem gościnkę w utworze (a jak) Otopatopeja.
Chwilę później potwierdzam udział w wyprodukowanym przez firmę Jack Vision trzecim sezonie reality – Agent Gwiazdy, który wyemituje stacja TVN. Dla zainteresowanych umowę podpisałem z tą pierwszą firmą a co za tym idzie faktury za udział w programie zostały również wystawione na dane firmy Jack Vision.
Jak co roku 10 stycznia obchodzę kolejną rocznicę w drodze do trzeźwości – Peja ft. KaeN & Kroolik Underwood „Odlot”
Pod koniec lutego startuje pierwszy odcinek programu.
A ja nadal bez podwójnej platyny:)
8 marca przychodzi na świat mój pierwszy syn Hugo! Życie po raz kolejny nabiera niesamowitego tempa. Brawa dla dzielnej mamy! Duma!
Teraz to już tylko dom, rodzina i trzeźwość bla, bla, bla – i gdzie ten stary Rychu? – internety narzekajo:) tutaj jeden z najbardziej wartościowych wywiadów jakiego kiedykolwiek udzieliłem.
A jednak jeszcze w marcu postanowił wejść do studia. Jednego dnia byli tam oprócz mnie m.in Beteo, Edo G, DJ 600 V i Kobra. Niezły cross jak na otwarcie pierwszej sesji
W międzyczasie tworzymy na fb grupę zamkniętą SLU Gang – która obecnie liczy ponad 16 tys „gangusów”.
Przy okazji robimy z Glacą klip do kawałka Życie i Samotność – ciekawostkę stanowi fakt, iż utwór przeleżał w laboratorium ponad półtora roku:) Wyszło super!
Z końcem kwietnia wygrywam kilka kategorii w corocznym Podsumowaniu za rok 2017 organizowanym przez poznańskiego.com. A zwycięskie kategorie to: Artysta Roku, Płyta Roku (REMISJA), Wydarzenie Roku (premiera albumu REMISJA), Teledysk Roku (1976 feat. Jan Borysewicz). Wszystkim głosującym w Podsumowaniu jeszcze raz dziękuję. Wszakże to głosy słuchaczy decydują o wygranej w zabawie:)
W tym samym czasie odpadam z programu Agent Gwiazdy 3 i był to odcinek nr 10 a wiec finał w zasięgu ręki jak to się mówi:) Polacy płakali a ja powtarzałem – nic się nie stało:)
W umowie jednak było, żebym choć raz przyszedł do tej śniadaniówki no to poszedłem – raz na 5 lat można – ostatnio byłem jak promowałem 20 lecie no to teraz przy 25 leciu tez se poszedłem jak na rasowego hipokrytę przystało 🙂
Koncert w Poznaniu nad Maltą.
Wjeżdża kolejna goscinka tym razem u Rogala DDL . Ponoć kosior co sądzicie? – Rogal DDL ft. Peja, Grzybek LD – „Siema”
W studiu trochę przesiaduję ale głównie to piję kawę po nockach z młodym. Przy okazji coś pogrywam sporadycznie. Kolejny już chyba 20 koncert w Londynie na przykład i po raz pierwszy w Szwajcarii.
Mundial- nie przeszkadzać.
W międzyczasie wychodzi kawałek Bałagana z moją kolejną goscinką:)
Jedno z najważniejszych dla mnie wydarzeń w jakim wziąłem udział tego roku to Monarowisko 2018 – i okrągła 40 rocznica powstania Monaru. Świetny koncert. Pozdrawiam wszystkich.
Urlop – praca nad płytą. Z wiosennych sesji zostaje: Amber, Przemoc i Sex oraz Życiówka. Czas wziąć się do roboty. Hiszpańska Marbella nie ułatwia. Warunki są naprawdę trudne.
Wracam i powoli nagrywam materiał. Codziennie nowe produkcje od Magiery i bieżące pomysły na kawałki przynoszą spodziewany efekt. W planach próby przed 25 leciem mojej scenicznej przygody z muzyką.
1 września najczęściej obchodzę z żoną rocznicę ślubu. Tym razem było podobnie tyle, że wjechał kolejny klip i moja gościnna zwrotka. Gospodarz nie byle jaki bo legenda polskiego rocka- zespół RSC (utwór To taki piękny kraj)
Chwilę później wychodzi projekt o nazwie Walka o zmianę gdzie poruszam temat wyjścia z uzależnienia od alkoholu. Polecam i pozdrawiam wszystkich uczestników oraz twórców projektu. Dzięki za zaproszenie.
Pod koniec września lecę do Stanów na koncerty w NJ, Nowym Yorku i Chicago. Jak zwykle piękny trip. Pozdrawiam całą załogę. Elo Łysy i Ania!
Przy okazji koncertu w Chicago miałem przyjemność uczestnictwa oraz wygłoszenia spikerki podczas mityngu grupy Qvo Vadis. Niesamowite przeżycie. Pogody ducha przyjaciele!
A to już sam koncert:
Po powrocie trwają prace przygotowawcze do październikowego koncertu w Arenie (25 lat SLU).
Równolegle intensyfikuję pracę studyjną:
Jeszcze przed samym koncertem puszczam pierwszy singiel z zapowiadanej płyty 25_godzin, za którą od strony muzycznej odpowiedzialny w całości jest Magiera
Wracam do gry?
26/10/18 po raz kolejny gram jubileusz w poznańskiej Arenie. To już 25 lat! Oto wersje z bandem, które graliśmy o 5 rano! Niebawem obszerny materiał z koncertu, który wrzucę na yt.
Prosto z Areny na warsztaty Druga Strona Ulicy.
Premiera utworu Głucha Noc 2.
Kolejny feat w kawałku z Young Multim (utwór Podziały).
Efekt pracy podczas warsztatów- Druga Strona Ulicy – Sztuka Niepodległa utwór Cytadela.
Współpraca z ekipą Pato zobowiązuje. Pato Party 6 w Krakowie plus kolejny wspólny utwór (Tylko zwycięstwo).
Do opublikowanego w październiku utworu od Young Igiego gdzie udzieliłem się gościnnie wychodzi klip. Oto Lego!
Albumy DDA i Slumilioner wracają do fizycznej sprzedaży. Ten drugi promuje klip do utworu Być i mieć z gościnnym udziałem Dono.
Kilka słów przekazu:
Kolejne odsłuchy z 25_godzin to utwór tytułowy oraz Życiowka.
W przeddzień premiery płyty 25_godzin wychodzi klip do utworu Amber z gościnnym udziałem Beteo
14 grudnia ukazuje się płyta 25_godzin,którą promują kolejne utwory: Uważaj czego sobie życzysz feat. Edo G, Clementino & DJ. Eprom
oraz Przemoc i Sex feat. Hellfield
I to w zasadzie wszystko. Zagrałem około 40 koncertów koncentrując się głównie na trzech projektach (poza Mundialem) dom, płyta i koncert w Arenie. Mój syn ukończy za chwilę 10 miesięcy. Płyta wydana po 18 miesiącach od poprzedniej spełnia moje oczekiwania pod każdym względem a koncert z okazji 25 lecia mojego grania wyszedł zajebiście. Czego zatem chcieć więcej? Mawiają, że gdy zdrowie dopisuje reszta układa się sama. Zdrowia zatem życzę Sobie i Wam wszystkim w nadchodzącym 2019 – tym przychylnym mi mordom i tym nieprzychylnym również aby ujadali z równym zapałem co w kończącym się 2k18 – obyście tylko nie przegapili własnego życia koncentrując się na aktywności innych w myśl zasady iż tylko przegrani koncentrują się na zwycięzcach. Pamiętajcie, że zarówno ja jak i inni zwycięzcy koncentrujemy się wyłącznie na wygranej:) Pozdrawiam ze słonecznej Barcelony. Rich.
PS. A nie mówiłem, że ze mnie leń? Sierpień 2017.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu
Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.
YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.
YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.
YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.
Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.
YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.
Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.
Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Bungee i Tuszol „Dzyń dzyń dzyń” – świąteczna kolęda
Trochę uśmiechu od Tuszola, Bandury i Dżinolda.
„Dzyń dzyń dzyń” to świąteczny singiel duetu Bungee z gościnnym udziałem Tuszola, który z przymrużeniem oka podchodzi do tradycji bożonarodzeniowych utworów.
Artyści serwują taneczną, nowoczesną kolędę w imprezowym wydaniu, łącząc zimowy klimat z klubową energią i charakterystycznym humorem, z którego słynie Bungee.
Chwytliwy refren, lekka forma i bezpretensjonalny luz sprawiają, że „Dzyń dzyń dzyń” idealnie wpisuje się w grudniowy czas – zarówno na domówki, jak i świąteczne playlisty. To propozycja, która przełamuje schematy klasycznych kolęd, wnosząc świeżość, dobrą energię i uśmiech w okresie świąt.
W grudniu ekipa Bungee rusza w trasę koncertową po największych miastach. Bilety są już dostępne tutaj.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Canal+ zrobił film o kuqe 2115. „Bez cenzury, bez scenariusza”
Produkcja jest od dzisiaj dostępna.
Kuqe 2115 od tegorocznej wiosny promuje swoją pierwszą płytę „nareszcie w domu”, która otworzyła nowy rozdział w jego karierze. Film dokumentalny o kulisach pierwszej solowej trasie koncertowej rapera to muzyczna podróż przez blaski i cienie debiutu artystycznego.
Łukasz Dziemiński, czyli kuqe 2115, to raper i autor tekstów związany z ekipą 2115, w której skład wchodzą również Bedoes 2115, White 2115, Blacha 2115, Flexxy 2115. Przez lata współpracował z czołowymi artystami młodego pokolenia polskiej sceny hip-hopowej, a jego pierwszy studyjny album „nareszcie w domu” miał premierę 21 marca 2025 roku. Film dokumentalny „kuqe 2115: nareszcie w trasie” to zapis przełomowego momentu w karierze artysty. Dokument towarzyszy kuqe 2115 podczas jego pierwszej solowej trasy, kiedy spełnienie miesza się ze stresem, a euforia z wątpliwościami. Kamera zagląda za kulisy – tam, gdzie emocje są jeszcze nieoswojone, a sukces wciąż niepewny.
To nie jest film o koncertach. To szczery zapis drogi debiutanta, od nerwów przed pierwszym wyjściem na scenę, przez wzruszenia i śmiech, aż po dumę po ostatnim numerze. To opowieść o byciu „nareszcie w domu” – nie tylko w sensie muzycznym, ale również międzyludzkim. O przyjaźni, braterstwie i wsparciu, bez których żaden debiut nie byłby możliwy. O wspólnym dźwiganiu odpowiedzialności, wrażliwości ukrytej w codziennym chaosie trasy i o sile zespołu, który dodaje odwagi, gdy scena zaczyna przytłaczać.
– Ten film nie jest tylko pamiątką – to opowieść o pierwszych krokach. O tym, z czym musiałem się zmierzyć jako debiutant rzucony na największe polskie sceny. Chciałem pokazać wzloty i upadki. Bez cenzury, bez scenariusza. Wiem, że tak blisko swoich słuchaczy jeszcze nie byłem. Dzięki temu dokumentowi chcę dać się poznać i pokazać, że można dotrzeć wszędzie, niezależnie od tego skąd wyruszasz – podkreśla kuqe 2115.
Dokument łączy intymność z energią koncertowego show, pozostając bezpretensjonalną, uniwersalną historią o wchodzeniu w dojrzałość artystyczną i o drodze, którą każdy debiutant musi przejść sam – choć nigdy w pojedynkę.
Informacje o produkcji: Reżyseria: Kacper Kryściak Scenariusz: Łukasz Dziemiński, Kacper Kryściak, Michał Wojciechowski Produkcja: 2115 Borys Przybylski, Roksana Kwiatkowska, Michał Wojciechowski
Premiera filmu „kuqe 2115: nareszcie w trasie” 19 grudnia w serwisie streamingowym CANAL+.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Young Thug: „Rap jest w dziwnym miejscu, stanął”
Refleksja rapera na temat dzisiejszej kondycji sceny.
Young Thug twierdzi, że rap utknął w martwym punkcie i potrzebuje resetu. Podczas streamu w Atlancie stwierdził, że scena żyje konfliktami zamiast rozwojem, a hip-hop powinien wejść na wyższy poziom.
W trakcie transmisji powiązanej z jego koncertem charytatywnym Hometown Hero w State Farm Arena w Atlancie, Young Thug otwarcie skomentował obecną kondycję rapu.
– Czuję, że zawsze chciałem robić taką muzykę, a teraz mam wrażenie, że rap jest w dziwnym miejscu. Wygląda to tak, jakby wszyscy się beefowali. Dwóch największych artystów na świecie wchodzi w konflikt i pojawia się po tym masa pie**dolonego efektu domina. Dziwne – stwierdził.
Raper jasno zasugerował, że scena skupia się na dramach zamiast na rozwoju artystycznym.
– Mam wrażenie, że nadszedł czas i musimy przenieść to na następny poziom. Musimy się rozwijać. Jak AI. Wszystko na świecie się rozwija poza hip-hopem – dodał.
Thug zaznaczył, że nie odcina się od kultury, z której wyrósł, bo „kocha hip-hop”, po czym rzucił: – Byłbym bardzo szczęśliwy, gdyby hip-hop zamienił się w pop.
Jego słowa część fanów odebrała jako krytykę wygodnictwa raperów, którzy po osiągnięciu sukcesu przestali ryzykować i klepią nowe numery pod publiczkę, a każda płyta jest o tym samym.
Choć Thug nie wymienił nazwisk, kontekst jest czytelny. Wypowiedź odnosi się do głośnego konfliktu Kendricka Lamara i Drake’a, który zdominował rapową narrację w 2024 roku i odbijał się echem jeszcze w 2025. Obaj artyści notowali przy tym bardzo mocne wyniki streamingowe.
Komentarze Thuga pojawiły się jednak w momencie, gdy rap trudno nazwać martwym. W 2025 roku wysoko oceniane i komercyjnie skuteczne albumy wydali m.in. Clipse i Tyler, The Creator. Dodatkowo ogłoszone w listopadzie nominacje do Grammy 2026 pokazały, że trzy rapowe płyty – „GNX” Kendricka Lamara, „Let God Sort Em Out” Clipse oraz „CHROMAKOPIA” Tylera – walczą o tytuł Albumu Roku.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Fagata u Maty na Torwarze. „Jest najlepszą raperką w Polsce”
Entuzjastyczne przyjęcie raperki przez fanów Młodego Matczaka.
Fagata nie tylko pomogła Macie przy promocji trasy i została podpisana w jego wytwórni, ale także wystąpiła z nim w czwartek na warszawskim Torwarze.
Młody Matczak postawił wszystko na Fagatę, bo to jedyna osoba z jego otoczenia, która jest tak mocno i wszędzie pokazywana. Niedawno mogliśmy ją zobaczyć podczas sesji przy Cybertrucku z robotem Maty, a chwilę później dowiedzieliśmy się, że Mata podpisał z nią kontrakt w swojej wytwórni Muzyka.
Podczas czwartkowego koncertu Młodego Matczaka na COS Torwar, na scenie pojawiła się też Fagata, która zagrała koncert z Natalisą. Raper przywitał influencerkę uściskiem i odpowiednio ją zareklamował:
– Chciałem wam coś powiedzieć. Tu nie chodzi tylko o hajs. Podpisałem Fagatę dlatego, że uważam, że jest najlepszą raperką w Polsce – powiedział Mata.
Fagata nie przepuściła tej okazji:
– Najlepszy rap i najlepsza raperka w Polsce na jednej scenie – dorzuciła.
Poniżej wideo:
Fagata uznawana jest za kontrowersyjną postać jeszcze z czasów jej działalności influencerskiej i różnych związków nastawionych na zarobek i ustawienie się w życiu. Posiada m.in. niebieską platformę w ten sposób zarabiając na życie. Ruch Matczaka wydaje się być więc odważny, ale jak widać po reakcjach jego fanów, raczej im to nie przeszkadza.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temuPeja do przewodniczącego Lewicy: „Czerwony nygusie”
-
News3 dni temuMisiek z Nadarzyna zatrzymany przez CBŚP. Co z karierą Karramby?
-
News3 dni temuNas ujawnił, dlaczego Eminem odmówił mu zwrotki
-
News2 dni temuWaldemar Kasta dołączył do rosyjskiej federacji
-
News2 dni temuFu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
-
News19 godzin temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News1 dzień temuWaldemar Kasta zrezygnował z gali w Moskwie. „Przerwałem udział w wydarzeniu na żywo”
-
News2 dni temuSprzedał katalog za miliard dolarów, nie sprzedając go. The Weeknd ustawił nowy standard dla artystów