News
WINYLE: Dyskografia Łony
Niedawno Łona otrzymał pierwszą swoją złotą płytę. Po tym wydarzeniu, które było niewątpliwie dużym sukcesem szczecińskiego rapera, w drugiej części cyklu „Winyle” postanowiłem przeanalizować jego dotychczasową dyskografię w kontekście płyt analogowych.
Łona jest jedynym z nielicznych polskim raperem, którzy konsekwentnie dbają o to by każda jego produkcja na bieżąco wychodziła na płycie gramofonowej.
„Rozmowa”
Pierwszy winyl Łony to singiel „Rozmowa” zapowiadający płytę „Koniec żartów” wydany w 2001 roku. Bardzo skromnie wydana (zresztą jak inne asfaltowe single z tego okresu). Czarna koperta, bez jakichkolwiek naklejek na niej czy tagów. Jedynie drukowany label przedstawiający grafikę okładki singla w wersji cd i mc, a z drugiej strony informację odnośnie płyty (spis utworów, mix, mastering itp.)
Na winylu w przeciwieństwie do cd znajdują się także ok. minutowe instrumentale (strona b) z „Końca żartów”. Jest to drugi winylowy singiel w Polsce z remiksami (pierwszy to „Tajemnica” Fisza).
Tracklista:
A1 Rozmowa (Radio Edit)
A2 Smutny Bóg Remix – Noon
A3 Wesoły Bóg Remix – Webber
A4 Rozmowa (Acapella)
B1 Jak Nagrać 1szą Płytę ? (Instrumental)
B2 My Się Znamy??? (Instrumental)
B3 Włamywacz (Instrumental)
B4 O Jak Dobrze (Instrumental)
B5 Helmut, Rura ! (Instrumental)
B6 Raperzy Są Niedobrzy (Instrumental)
B7 Fruźki Wolą Optymistów (Instrumental)
B8 Żadnych Gości (Instrumental)
B9 Nic Z Tego Nie Będzie (Instrumental)
B10 Rozmowa (Instrumental)
B11 Biznesmen (Instrumental)
B12 Emilia Chce Spać (Instrumental)
B13 Hiphop Non Stop (Instrumental)
„Koniec żartów”
Wspomniany wyżej album „Koniec żartów” również ukazał się na winylu (1LP), ale w bardzo okrojonej wersji. Wydanie też bardzo skromne, podobnie jak poprzednik, z tą różnicą, że na czarnej kopercie znajduje się naklejka okładki.
Tracklista:
A1 Jak Nagrać 1szą Płytę ?
A2 My Się Znamy ???
A3 Włamywacz
A4 O Jak Dobrze (Full Flejwor Rimejk)
A5 Helmut, Rura !
B1 Fruźki Wolą Optymistów
B2 Nic Z Tego Nie Będzie
B3 Biznesmen
B4 Emilia Chce Spać
B5 Hiphop Non Stop
„Nic dziwnego”
Przyszedł rok 2004, a wraz z nim – moim zdaniem – najlepszy album szczecińskiego rapera pt. „Nic dziwnego”. Laminowana, kolorowa okładka uniemożliwia użycia mi słów „skromnie” „okrojone” przy opisie. Do tego wydanie 2LP. Na pierwszej płycie znalazł się cały album w identycznej wersji jak na cd, natomiast na drugiej wersje instrumentalne i a cappella oraz dodatkowo instrumental utworu „Nie Słuchać Przed 2050 r.” Utwór ten ukazał się również w pełnej postaci na pewnym winylu, ale o tym później. Nakład oczywiście dawno wyczerpany (podobnie jak „Rozmowa” i „Koniec żartów”) czyniąc go najdroższym albumem Łony – na aukcjach internetowych osiągający ceny ponad 200 zł.
Tracklista:
A1 Dzień Dobry
A2 Nie Ufajcie Jarząbkowi
A3 Artysto Drogi I
A4 Nie Gadaj Tyle
A5 A Dokąd To?
A6 Artysto Drogi II
A7 Rozmowy Z Cutem
B1 Reż Te Herbę
B2 Nieruchomości 3
B3 Nie Jest Dobrze
B4 Nic Dziwnego
B5 Ballada O Szlachetnym Czorcie
B6 Dobranoc
B7 Do Ciebie, Aniu, Szłem
C1 Nic Dziwnego (A Cappella)
C2 Nie Ufajcie Jarząbkowi (A Cappella)
C3 Ballada O Szlachetnym Czorcie (A Cappella)
C4 Rozmowy Z Cutem (A Cappella)
C5 Do Ciebie, Aniu, Szłem (Instrumental)
C6 Nieruchomości (Instrumental)
C7 Cuty Do Rozmów
C8 Cuty Do Nieruchomości
D1 Nie Ufajcie Jarząbkowi (Instrumental)
D2 Artysto Drogi I (Instrumental)
D3 Nie Gadaj Tyle (Instrumental)
D4 A Dokąt To? (Instrumental)
D5 Artysto Drogi II (Instrumental)
D6 Reż Te Herbę (Instrumental)
D7 Nie Jest Dobrze (Instrumental)
D8 Nic Dziwnego (Instrumental)
D9 Ballada O Szlachetnym Czorcie (Instrumental)
D10 Nie Słuchać Przed 2050 r. (Instrumental)
„Absurd I Nonsens!”
Rok 2007 przyniósł kolejny album. Co ciekawe jest to pierwszy album sygnowany nazwą Łona/Webber. Poza nazwą kolektywu nic się nie zmieniło, ponieważ poprzednie albumy też w całości produkował Webber. Analogowa wersja albumu „Absurd I Nonsens!” wydana została na dwóch płytach i okraszona została kolorową laminowaną okładką. Podobnie jak przy poprzednim winylu cały album zmieścił się na jednym nośniku. Na drugim wytłoczone zostały pełne instrumentale oraz utwór „Rzuć To” z udziałem Afrojaxa z zespołu Afro Kolektyw. Co ciekawe utwór ten znalazł się tylko na winylowym wydaniu albumu. Jest to najstarszy winyl Łony dostępny w sprzedaży do dziś.
(utwór tylko na winylu)
Tracklista:
A1 Promomix
A2 Ą, Ę
A3 Łonson i Łebsztyk
A4 Gdańsk-Szczecin
A5 Hańba, Barbarzyńcy
A6 Hipermarket
A7 Czemu Kiosk?
B1 Miej Wątpliwość
B2 Leksykon Brockhausa
B3 Martwisz Mnie
B4 7/4
B5 Panie Mahmudzie
B6 Hipermarket (Remix)
C1 Promomix (Instrumental)
C2 Ą, Ę (Instrumental)
C3 Łonson i Łebsztyk (Instrumental)
C4 Gdańsk-Szczecin (Instrumental)
C5 Hańba, Barbarzyńcy (Instrumental)
C6 Hipermarket (Instrumental)
C7 Czemu Kiosk? (Instrumental)
D1 Miej Wątpliwość (Instrumental)
D2 Leksykon Brockhausa (Instrumental)
D3 Martwisz Mnie (Instrumental)
D4 7/4 (Instrumental)
D5 Panie Mahmudzie (Instrumental)
D6 Rzuć To
„Insert”
Esencją epki „Insert” był kieliszek dodawany do edycji specjalnej cd (1000 szt.), o którym mowa w tytułowym utworze. Niestety dla osób, które zakupiły wersję winylowa albumu, wspomniany utwór może wydać się niepełny z powodu braku gadżetu. Niemniej dostają oni ładnie wydany winyl w kolorowej okładce i jeszcze 5 innych utworów szczecińskiego duetu! Nakład płyty wyczerpany
Tracklista:
A1 Insert
A2 Bumbox
A3 Świat Jest Pełen Filozofów
B4 Co To Będzie
B5 Nic Tu Po Nas (Pamięci Jacka Kaczmarskiego)
B6 Nie Zostało Nic
„Cztery i pół”
Tym sposobem doszliśmy do „złotego albumu” Łony i Webbera, który poza wersją cd ukazał się również na podwójnej winylowej płycie. Jest to równocześnie pierwsze analogowe wydawnictwo wytwórni Dobrzewiesz. Na winylu znalazł się pełny album „Cztery i pół” + dodatkowo na stronie D remiksy singla „Nie pytaj nas”. Płyty w kolorowych wewnętrznych kopertach oraz w kolorowej okładce. Płyta wciąż dostępna w sprzedaży.
Tracklista:
A1 Ł.O.N.A.
A2 Patrz Szerzej
A3 Nie Ma Nas
A4 Szkoda Zachodu
A5 Nie Pytaj Nas
B1 Kończ Tę Rozmowę! (Honyszke Kojok)
B2 Kaloryfer
B3 Święty Spokój
B4 Jesteśmy W Kontakcie
B5 10
C1 To Nic Nie Znaczy
C2 Nocny Ekspres
C3 Bez Mapy
C4 Nie Wygłupiaj Się
D1 Nie Pytaj Nas (Envee Remix)
D2 Nie Pytaj Nas (Teielte Remix)
D3 Nie Pytaj Nas (Jackname Trouble Remix)
D4 Nie Pytaj Nas (Instrumental)
Inne winyle
Łona udzielał się również na składankach spod szyldu Junoumi: JuNouMi Records EP Vol. 1 („Nie Słuchać Przed 2050 r.”), JuNouDet („Mam Telewizor” wspólnie z Blabla) JuNouMi Records 5 Lat! (utwór „Znacz mnie” w którym razem z nim zarapowali: Duże Pe, Stasiak, Dizky, Mes, Pjus, Pan Wankz, Emil Blef), JuNouMi Records EP Vol. 4 (“Drogie Junoumi” jako Łona&Webber).
Co do gościnnych występów u innych artystów to przestawia się to następująco:
WhiteHouse – „Piękny dzień, by zadzwonić” ft. Łona
Ten Typ Mes – „Nie ten sam ziom” ft. Numer raz i Łona
Pyskaty – „Bez granic” ft. Łona i inni
Te-Tris – „Tam i z powrotem” ft. Łona
Podsumowując:
Łona solo czy pod szyldem Łona/Webber wydał 6 winyli. Dodatkowo jego zwrotki można usłyszeć na 8 innych winylach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
50 Cent chce wciągnąć Eminema do nowego „Street Fightera”
Luźna propozycja czy coś jest już na rzeczy?
Fifty zapowiedział, że chce wciągnąć Eminema do pracy nad muzyką do nadchodzącego filmu „Street Fighter”, w którym sam wciela się w Balroga.
Raper rzucił temat publicznie i jasno dał do zrozumienia, że celuje w nowy numer sygnowany przez duet znany z czasów Aftermath.
Jego pomysł pojawił się na Instagramie. – Załatwię Eminemowi, żeby zrobił muzykę do filmu „Street Fighter”. Nowa muzyka w drodze! – napisał 50 Cent. Na ten moment nie ma żadnego oficjalnego potwierdzenia, że Eminem faktycznie dołączył do projektu, ale biorąc pod uwagę ich wspólną historię i zaplecze u Dr. Dre, taka opcja nie brzmi wcale jak fantazja rzucona w próżnię.
Zapowiedź nowej muzyki zbiegła się w czasie z intensywnym medialnie okresem dla 50 Centa. Raper jest obecnie jednym z głównych tematów dyskusji wokół głośnego i skrajnie ocenianego serialu dokumentalnego Netfliksa „Sean Combs: The Reckoning”, który uderza w Diddy’ego.
Mimo wieloletniego konfliktu z Combsem, 50 Cent dystansuje się od zarzutów o osobistą vendettę. W rozmowie z GQ podkreślił: – Ja nie zrobiłem tego dokumentu. Zatrudniłem najlepszych możliwych ludzi do jego realizacji, dlatego podczas oglądania nie czuć niczyjego punktu widzenia.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Jeż Jerzy, jeden z najpopularniejszych bohaterów polskiego współczesnego komiksu, przez lata towarzyszył czytelnikom pisma „Ślizg”. W tym roku świętuje swoje 30. urodziny.
Z tej okazji specjalny wywiad z ojcami Jerzego, Tomaszem Leśniakiem i Rafałem Skarżyckim, przeprowadził Tomasz Kołodziejczak, gospodarz vloga „Otwarte Komiksy”, a wcześniej wydawca serii (Egmont).
Autorzy opowiadają o kulisach powstania kolczastego bohatera i innych wspólnych projektach. Wspominają lata 90-te, mówią o relacjach na linii autor-wydawca, pieniądzach w branży komiksowej, swoich projektach filmowych. Wspólnie z Tomaszem Kołodziejczakiem po raz pierwszy publicznie zdradzają tajemnicę przejechania (na desce) Jeża Jerzego z Egmontu do Kultury Gniewu. To wywiad nostalgiczny, zabawny, sympatyczny.
Co z Jerzym mają wspólnego Sokół, Ero i Bilon pisaliśmy tu: Jeż Jerzy ma 30 lat.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Bastek planował się ogarnąć? Wymowny wpis krakowskiej legendy
Współzałożyciel Intoksynatora przeżywa teraz ciężki okres.
Czy Bastek jest jeszcze w stanie wydostać się z odmętów dna życiowego? Bezdomny weteran przechodzi teraz ciężki okres, ale jego najnowszy wpis mógł sugerować podjęcie odpowiedzialnych decyzji wobec swojej przyszłości.
Najprawdopodobniej nie tak wyobrażał sobie kiedyś Bastek miejsce, w którym się aktualnie znalazł. Melanżowy tryb życia doprowadził go do sytuacji, gdy nie może być on pewny nawet tego, co będzie za tydzień – w jego przypadku każdy dzień to wyzwanie i ogromna niewiadoma. Bass przyznał szczerze, że kilkukrotnie groziło mu nawet zamarznięcie i gdyby nie wpłaty od fanów na hostel w ostatniej chwili, moglibyśmy o nim mówić jedynie w czasie przeszłym.
Bastek wyjawił również, że jego zauroczenie alkoholem wynosi ponad 30 lat. Efekty są widoczne, ale jak na taki staż, to na pierwszy rzut oka mogłoby być z nim gorzej. Krakowska legenda jest świadoma sytuacji, bo to najczęściej poruszany temat w komentarzach na jego profilu. Fani lidera Intoksynatora wielokrotnie zachęcali go do ogarnięcia się i pójścia do pracy. Niedawno Bass opublikował wymowny wpis, który mógł oznaczać planowaną przemianę.
– Idę – wyjawił raper, prezentując historię życiową Jerzego Górskiego, narkomana, który rzucił heroinę i zajął się sportem, osiągając w nim olbrzymie sukcesy.

Niedługo później jeden z fanów dopytał Bastka, czy post oznacza plan pójścia na odwyk. – Idź!!! – odpisał mu wymownie Bass, co może oznaczać, że jednak nie chodziło mu o porzucenie destrukcyjnego trybu życia lub szybko zmienił zdanie w temacie.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Adrian Younge i Michał Urbaniak. „Dziękuję za twoją pracę, legendo”
Amerykański kompozytor spotkał się z polskim kompozytorem.
Adrian Younge zagrał w Warszawie koncert promujący album „Something About April III”. Na widowni pojawił się Michał Urbaniak, którego amerykański kompozytor po występie specjalnie uhonorował.
Younge opublikował na Instagramie wspólne zdjęcie z polskim muzykiem, podkreślając, jak ważny był to dla niego moment:
– To był prawdziwy zaszczyt spotkać Michała Urbaniaka na moim show w Warszawie. Dziękuję za twoją pracę, legendo – napisał artysta.
Urbaniak od dekad funkcjonuje jako punkt odniesienia dla twórców ze świata hip-hopu i soulu po drugiej stronie Atlantyku. Jego brzmienie było wykorzystywane przez czołowych producentów i raperów amerykańskiej sceny w tym A Tribe Called Quest, J Cole’a czy Madliba. Dla Younga, który konsekwentnie buduje most między soulem, jazzem i hip hopem, takie spotkanie nie było więc przypadkiem, a symbolicznym zderzeniem dwóch muzycznych światów.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
50 Cent znów uderza w Diddy’ego, komentując jego wygląd po aresztowaniu i pierwszych wizytach w sądzie.
W rozmowie z Us Weekly Curtis raper wrócił do momentu, w którym po raz pierwszy zobaczył materiały z udziałem Seana Combsa po zatrzymaniu. Jak przyznał, najbardziej zapadły mu w pamięć szkice z sali sądowej.
– Postarzał się w ekspresowym tempie – stwierdził. – Poszedł do więzienia, włosy miał kruczoczarne jak moje. A następnego dnia wyglądał już kompletnie inaczej. Widziałem tylko te rysunki z sali sądowej. Jak go narysowali, wyglądał jak szop pracz. Pomyślałem wtedy: kiedy to się stało? – dodał.
Wypowiedź padła przy okazji rozmowy o serialu dokumentalnym Netflixa „Sean Combs: The Reckoning”, którego 50 Cent jest producentem wykonawczym. Produkcja skupia się na narastającej liczbie oskarżeń oraz problemach prawnych twórcy Bad Boy Records. Choć temat jest poważny, Jackson nie odmówił sobie kolejnej publicznej szpileczki wbitej w wieloletniego rywala.
@usweekly 50 Cent gives his reaction to Diddy's shocking transformation from the courtroom to prison in an exclusive Us Weekly #coverstory ♬ original sound – Us Weekly
Raper odniósł się również do krążących spekulacji wokół samego dokumentu. Wspomniał między innymi o osobach z branży, które jego zdaniem powinny się w nim pojawić, oraz o pogłoskach dotyczących potencjalnego udziału członków rodziny Diddy’ego. Podkreślił też, jak szerokie konsekwencje dla całego środowiska mają obecne zarzuty wobec Combsa.
Jednym z najbardziej kontrowersyjnych wątków „The Reckoning” okazało się użycie niepublikowanych wcześniej nagrań z udziałem Diddy’ego. Do sprawy odniósł się jego wieloletni osobisty operator Michael Oberlies w rozmowie z Rolling Stone.
– Przez ponad dwa lata pracowaliśmy nad projektem poświęconym Diddy’emu. Materiały, o których mowa, nie zostały udostępnione przeze mnie ani przez nikogo upoważnionego do zarządzania archiwum Seana Combsa. Zrobiła to osoba trzecia, która zastępowała mnie przez trzy dni, gdy byłem poza stanem.
Oberlies zaznaczył również, że sytuacja nie miała związku z żadnym sporem kontraktowym, a wykorzystanie nagrań określił wprost jako „nieetyczne i nie do zaakceptowania”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temuSokół ma pomysł, jak zabezpieczyć finansowo córkę Pona
-
News4 dni temuPopek odpiął wrotki – przemiana była chwilowa i wrócił do starych nawyków
-
News1 dzień temuBudda zbudował platformę za 6 mln zł i dziękuje Pezetowi
-
News1 dzień temuTen Typ Mes z odklejką ostateczną? Połączył Tedego ze stanem wojennym
-
News16 godzin temu50 Cent kłamie w sprawie postrzelenia Tupaka w studiu? „Diddy i Notorious nie mieli z tym nic wspólnego”
-
News2 dni temuTede nagrywa klip z Mandaryną – całkiem nowe „Ev’ry night”
-
Singiel3 dni temuŻabson & Wiz Khalifa „Klasyk” – mistrzowska kolaboracja dostępna
-
News2 dni temuPeja wspomina na płycie Gohę Magical