Sprawdź nas też tutaj

News

JUICY J. DOSTAŁ WSPARCIE OD T.I. (AUDIO)

Opublikowany

 

W oficjalnym remiksie utworu „Aint No Coming Down”, udzielił się T.I.

Nagranie promuje nadchodzący krążek Juicy J. „Stay Trippy”, który na rynku ukaże się 27 sierpnia.

 

Juicy J Ft T.I. – Aint No Coming Down (Remix)

https://www.youtube.com/watch?v=7TzD9wEm9dk


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Mei zaatakowała przeciwniczkę Kary: „Którym pontonem przypłynął jej stary”

„Kara jest hip-hopem, a nie produktem”.

Opublikowany

 

Przez

mei kara ja22y

Mocne słowa Mei w kierunku JA22Y – raperki, która w dissie na Karę w programie Netflixa nie gryzła się w język.

JA22Y zdominowała Karę?

W piątym odcinku rapowego show „Rhythm + Flow Polska” uczestnicy wzięli udział w bitwach, nagrywając na siebie dissy. W pojedynku JA22Y vs Kara w ruch poszły bardzo mocne pancze, z którym reprezentantka ulicy sobie nie poradziła i zaczęła grozić na bicie swojej rywalce.

„Mogłaś być dobra i rodzinie dać nadzieję, ale jesteś patuską i stary przez ciebie chleje” – nawinęła JA22Y, co było bardzo mocne, a miny Dziarmy i Bedoesa mówiły same za siebie.

Mei: „Którym pontonem przypłynął jej stary”

Część komentujących pod naszym wpisem na Instagramie oburzyła się linijkami JA22Y twierdząc, że rodziny się nie rusza. Wśród nich znalazła się raperka Mei, która stanęła w obronie Kary:

„Kara jest hip-hopem, a nie produktem”

Dodatkowo Mei nagrała krótkie wideo, w którym szerzej przedstawiła swoją perspektywę na ten temat.

– Zagrała nie fair wobec Kary, gdzie Kara ma zaplecze, warsztat i zaj***bisą historię hip-hopową i ona jest hip-hopem, a nie produktem. Z całym szacunkiem, ale weszłam na profil tej dziewczyny. „Aktorka, modelka, raperka, multi talent”. Fajnie, że ma takie mniemanie o sobie, bo trzeba w siebie wierzyć, natomiast wybijać się w taki atencyjny sposób (Ktoś mi też może zarzucić, że wybiłaś się na dissie na Pelsona, tylko różnica była taka, że do Pelsona miałam wtedy bardzo duży żal i czułam się skrzywdzona) a tutaj dziewczyna jedzie bardzo dobrej raperce poniżej pasa – uważa Mei.

Czytaj dalej

News

Sobel zagrał sekretny koncert na działce! Wpadliśmy na plan [video]

Raper przejął ogródki działkowe.

Opublikowany

 

Przez

tymek

Koncerty przyzwyczaiły już nas do zatłoczonych sal w klubach czy pełnowymiarowych festiwali, ale wraz z nadejściem wiosny przyszedł czas na Enklawę – świeży projekt muzyczny, który zabiera artystów i publiczność w najbardziej nieoczywiste miejsce: na ogródki działkowe.

Serię akustycznych i intymnych występów zainaugurował jeden z najbardziej rozchwytywanych artystów, czyli Sobel, który chwilę wcześniej wydał swój premierowy krążek pt. “Napisz jak będziesz”. Mieliśmy okazję zajrzeć za kulisy wydarzenia, którego sponsorem jest marka Lech.

Działkowy chill & live music z Soblem

„Enklawa to dla nas coś więcej niż seria koncertów. To przestrzeń, która dla każdego może oznaczać coś innego – osobistą ostoję, miejsce spotkań. Ten wyjątkowy projekt to również bardzo osobiste zaproszenie od artystów. Każdy z nich otwiera przed publicznością drzwi do swojej muzycznej enklawy – do miejsca, w którym czuje się najbardziej swobodnie, naturalnie, gdzie jest najbliżej swojej muzyki i może podzielić się nią w niezwykle bezpośredni sposób. Wierzymy, że właśnie ta intymność i szczerość tworzą magię Enklawy.” – mówi Marek Zioło, organizator Enklawy.

Wyobraźcie sobie: ciepłe popołudnie, zieleń, swobodna atmosfera, a na małej, kameralnej scenie Sobel gra swoje utwory w akustycznych aranżacjach.

Tak właśnie wygląda Enklawa – seria muzycznych spotkań, które przypominają bardziej prywatny festiwal dla wtajemniczonych niż standardowy koncert. Tuż po premierze nowej płyty “Napisz jak będziesz”, Sobel zagrał zarówno nowe numery, jak i dobrze znane hity, a wszystko to w naturalnej działkowej scenerii.

Co istotne, magia Enklawy sięga znacznie dalej niż tylko przestrzeń ogródków działkowych. Te wyjątkowe, kameralne wykonania w niecodziennej, artystycznej odsłonie są dostępne dla każdego – całkowicie za darmo na każdej platformie streamingowej. To wszystko w duchu idei, że najlepsza muzyka na żywo nie zna żadnych barier.

Cały koncert i promujący go singiel “PAMIĘTAM JAK” można już sprawdzać online! Występ znajdziecie na kanale Enklawy na YouTube, a klip do singla na kanale Sobla. Za reżyserię całości odpowiada Mac Adamczak (SHOOTME).

Sobel na okładce magazynu “Działkowiec”

Enklawa to nie tylko muzyka! Projekt startuje z absolutnie unikalną współpracą – specjalnym wydaniem kultowego magazynu „Działkowiec”. Na okładce Sobel w obiektywie Zuzy Krajewskiej, a w środku… wywiad z artystą przeprowadzony przez samego Krzysztofa Maternę.

Do tego plakat i teksty o szukaniu piękna w prostocie. Ten kolekcjonerski numer możecie znaleźć w salonach Empik w całej Polsce już dziś. A jeśli chcecie zobaczyć, jak wyglądało spotkanie Sobla z Materną, wideo z ich rozmowy znajdziecie na kanale Enklawy.

Czytaj dalej

News

Hip-hop wraca do Opola po 20 latach

Na scenie trzy pokolenia raperów.

Opublikowany

 

Tego w Opolu nie było od ponad 20 lat. Podczas tegorocznego 61. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki odbędzie się koncert w pełni poświęcony hip-hopowi. Wydarzenie zatytułowane „Hip-hop. Jedno podwórko” zaplanowano na czwartek, 12 czerwca. Transmisję będzie można śledzić na antenie TVP1, TVP Polonia oraz w serwisie TVP VOD.

To nie tylko powrót rapu na deski opolskiego amfiteatru, ale i symboliczne spotkanie trzech pokoleń artystów, którzy współtworzyli i nadal kształtują krajobraz polskiego hip-hopu. Koncert ma ukazać siłę i różnorodność gatunku, który przez lata funkcjonował na obrzeżach mainstreamu, a dziś niepodzielnie króluje na listach przebojów.

Trzy pokolenia, jedno podwórko

Line-up został podzielony na trzy główne nurty: klasykę (Old School), Nową Falę oraz młode talenty. Wśród weteranów wystąpią m.in. Paktofonika, AbradAb, Molesta Ewenement oraz O.S.T.R. – artyści, którzy budowali fundamenty sceny jeszcze w latach 90.

Pokolenie średnie reprezentować będą m.in. GrubSon, Ten Typ Mes i JWP/BC – twórcy, którzy wyznaczyli nowe kierunki rozwoju gatunku po 2010 roku. Wśród najmłodszych wykonawców usłyszymy Miłego ATZ, WCK, Kukona oraz asthmę – przedstawicieli nowoczesnego, introspektywnego rapu, czerpiącego zarówno z klasyki, jak i z eksperymentalnych brzmień.

Reżyser koncertu, Miłosz Bidziński, podkreśla, że będzie to „opowieść o tożsamości i wolności, która wyrasta z miejskich korzeni”. Kierownikiem artystycznym wydarzenia jest Vienio – współtwórca legendarnego składu Molesta Ewenement. Całość poprowadzi CNE (Tomasz Kleyff) – jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci sceny lat 90.

Ero, Kosi i Merd odpowiadają za oprawę

Koncert będzie nie tylko muzycznym show, ale też wizualnym spektaklem. Oprawa graficzna – miejskie pejzaże, blokowiska, portrety artystów – ma podkreślić związki hip-hopu z codziennością i jego zakorzenienie w lokalnym kontekście społecznym. Za realizację odpowiadają uznani artyści graffiti: Merd, Eros i Isok.

Warstwę muzyczną wspierać będzie DJ Eprom – Mistrz Świata IDA w kategorii DJ-ów oraz zespół Torres Brothers, który zadba o oprawę instrumentalną na żywo.

To wydarzenie ma szansę przejść do historii festiwalu jako jeden z najodważniejszych koncertów ostatnich lat – nie tylko pod względem muzycznym, ale także pokoleniowym i kulturowym.

Czytaj dalej

News

Nie żyje Jaosh – raper z Przemyśla

Jaosh kilka dni temu żegnał Jokę. Teraz sam odszedł.

Opublikowany

 

jaosh nie żyje

Smutne wieści z Podkarpacia. Nie żyje Piotr „Jaosh” Skrzela – prekursor tamtejszej sceny hip-hopowej. Zmarł po długiej chorobie.

Jaosh nie żyje

Jako jeden z pierwszych o śmierci Jaosha poinformował Eskaubei. – Spoczywaj w pokoju Pionierze! To jak żyłeś z tą najgorszą z możliwych chorób było inspirujące i poruszające – napisał.

Jaosh był nie tyko raperem, ale też właścicielem marki MC WEAR. To jeden z prekursorów hip-hopu na Podkarpaciu, który cieszył się dużym szacunkiem w środowisku. Był członkiem grupy ZJS Fundament, która tworzyli jeszcze: WDK, Das i Łapi.

Poniżej jeden z jego najbardziej rozpoznawalnych numer „4 lata” z udziałem WDK, który czasy świetności miał jeszcze za czasów telewizji Viva i MTV.

Nieuleczalna choroba

W wieku 38 lat u rapera zdiagnozowano stwardnienie zanikowe boczne. To nieuleczalna choroba neurologiczna, która nieuchronnie prowadzi do śmierci.

– Na ten moment mam całkowity niedowład rąk i praktycznie już nie mówię – informował raper rok temu. Mimo tak strasznej choroby Jaosha nie opuszczał humor, bo potrafił 1 kwietnia dodać np. taką informację:

Miał wsparcie od Gurala

W 2021 roku pionierzy przemyskiego hip hopu połączyli siły po 20 latach by we wspólnym utworze oddać hołd jednemu z najlepszych MC z Podkarpacia – Jaoshowi – oraz wesprzeć go w walce z chorobą.

Rapera wspierał także Donguralesko:

Bliscy żegnają rapera

– Piotr Jaosh Skrzela to osoba, która zauważyła mnie jeszcze za szczyla, gdy coś tam sobie rapowałem. Nakierowywałeś, propsowałeś. Uwierzyłeś w projekt Przemyskiej Sceny Hip Hopowej dając nam duże wsparcie. ZJS Fundament to klasyk, który mocno wbił się w moją głowę i zostawił trwały ślad. Pomimo długiej i ciężkiej choroby nigdy się nie zmieniałeś. Na zawsze zapamiętam momenty naszych rozmów, koncertowych spotkań…Żegnaj Piotrek – Daniel Kuraś z Przemyśla.

– Smutna wiadomość. Wczoraj, po długiej i ciężkiej chorobie odszedł od nas Piotr Jaosh Skrzela. Piotrek od ośmiu lat mierzył się z brutalnym i bezwzględnym przeciwnikiem, każdego dnia z godnością i podniesioną głową stawiając mu czoła. Wojownik! Od pierwszego dnia choroby żył na własnych warunkach i tak też umarł. Spoczywaj w pokoju Bracie! – Maciej Warda.

Czytaj dalej

News

Belmondo zająłby lepsze miejsce na Eurowizji niż Steczkowska?

Tymczasem Peja nagłaśnia eurowizyjny przekręt.

Opublikowany

 

belmondo eurowizja steczkowska

Tegoroczny konkurs Eurowizji był osnuty wieloma teoriami spiskowymi. Jedna z nich dotyczyła ustawienia konkursu pod dobry wynik Izraela, co miało przykryć prawie całkowicie przemilczane ludobójstwo w Strefie Gazy. Przy tej okazji pojawiły się głosy słuchaczy, że utwór Belmondo poradziłby sobie lepiej niż „GAJA” Justyny Steczkowskiej.

Eurowizja 2025 została zapamiętana głównie z jednego powodu – zerowego dorobku punktowego, jaki Polska dostała od Ukraińców. Nic nie pomogło zadłużenie naszego kraju pod korek, żeby wesprzeć znajdujących się w potrzebie sąsiadów, nawet 1 punkt nie powędrował na konto Justyny Steczkowskiej jako symboliczne „dziękuję”. Trudno tu mówić o przypadku, patrząc przez pryzmat ostatnich wydarzeń, gdy Donald Tusk został ograny przez stronę ukraińską i jako jedyny musiał wracać ze spotkania w Kijowie w oddzielnym wagonie niż reszta przywódców europejskich. Jednak trzeba uczciwie napisać, że mroczny utwór polskiej wokalistki był dość toporny i pozbawiony repeat value.

Przy okazji tegorocznego konkursu dowiedzieliśmy się, jak producenci manipulowali widzami. Przekręt nagłośnił m.in. Peja, publikując nagranie reprezentantki Izraela, którą wygwizdano na żywo na widowni, ale ludzie przed telewizorami usłyszeli w tym czasie sztuczne brawa. Trudno nie założyć, iż nie miało to żadnego wpływu punktację.

Polacy internauci nie mieli za to wątpliwości, że można było znacznie lepiej dobrać utwór i skroić go pod oczekiwania geopolityczne. Jako jednego z faworytów do wykręcenia bardziej satysfakcjonującego wyniku wskazano Belmondo. Kluczem do sukcesu miałaby okazać się piosenka „BakoL MiKoL kol”. W komentarzach pod postem pojawiły się też screeny sugerujące, że tegoroczny dobry wynik Izraela związany był z faktem wielokrotnego używania kart kredytowych, zarejestrowanych w różnych krajach, którymi posłużono się przez chwalących się tym w social mediach Żydów.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: