News
Najlepszy hip-hopowy klip 2023 wybrany
Wyniki gali PL Music Video Awards.

Teledysk „Bym poszedł” został wybrany najlepszym klipem 2023 roku w kategorii hip-hop. Wideo promuje płytę składu Łona x Konieczny x Krupa „Taxi”.
6 edycja jedynego w Polsce festiwalu wideoklipów przeszła do historii. Jury w składzie: Bovska, Helena Ganjalyan, Maciej Aleksander Bierut, Filip Załuska i Michał Jankowski zdecydowało, że najlepszym polskim teledyskiem 2023 jest klip autorstwa Nikodema Marka i Kuby Wójcika do utworu FIFI HOLLYWOOD Darii Zawiałow. – Za świetnie zobrazowaną emocję tęsknoty za czymś trudnym do uchwycenia w słowach, podejrzaną okiem kamery
w sposób niewymuszony i lekki, a jednocześnie wciągający. Za świetne zdjęcia, casting
i spójność z muzyką i tekstem.
PL Music Video Awards to jedyne w Polsce wydarzenie w całości poświęcone wideoklipom. – Jesteśmy dumni, że dzięki nam Łódź stała się stolicą polskiego wideoklipu i miejscem spotkań twórców oraz miłośników wideoklipów. Twórcy cieszą się z nominacji i przyznanych przez Jury nagród – mówi Wojtek Augustyniak, organizator festiwalu.
Ta edycja wydarzenia była wręcz rekordowa. A to za sprawą twórców, którzy zgłosili w sumie 963 teledysków, a to oznacza o ponad 400 klipów więcej niż rok temu. Wyniki obrad Jury zostały ogłoszone podczas uroczystej gali w Monopolis prowadzonej przez Paulę Jeronim
i Maxa Kapłona, której motywem przewodnim były lata 90.
Zdobywcy Grand Prix poza statuetką otrzymują również nagrodę o wartości 10 000 zł
w postaci opłacenia części kosztów produkcji kolejnego teledysku. Nagrodę ufundował partner festiwalu firma Film Produkcja.
Zwycięzcy 6. edycji PL Music Video Awards:
● Grand Prix – Nikodem Marek, Jakub Wójcik za teledysk „FIFI HOLLYWOOD” (Daria Zawiałow)
Uzasadnienie jury: Za świetnie zobrazowaną emocję tęsknoty za czymś trudnym do uchwycenia w słowach, podejrzaną okiem kamery w sposób niewymuszony i lekki,
a jednocześnie wciągający. Za świetne zdjęcia, casting i spójność z muzyką i tekstem.
● Alternatywa – Dawid Misiorny & Tymon Nogalski za teledysk „DO WIDZENIA” (ZDECHŁY OSA FEAT. BRODKA)
Uzasadnienie jury: Za oryginalne podejście do narracji wizualnej wykorzystującej motyw upozorowanej filmowej Stopklatki. Za oryginalne pokazanie zderzenia dwóch scenicznych osobowości Brodki i Zdechłego osy — ich estetyk, stylu i podejścia do grania muzyki.
● Dance/Electronic – Mikołaj Rudyk, Jakub Polaczyk za teledysk „My Devils” (naked relaxing)
Uzasadnienie jury: Drapieżność to siła, energia, i moc, której nie można zignorować. Jury doceniło nie tylko oryginalność formy, która ukazuje znane motywy w nowy sposób, ale również aspekt użycia AI, który stanowi integralną część historii, a nie jest tylko efektem. To dzieło, które pulsuje intensywnością i zostaje w pamięci.
● Hip-hop – Krzysztof Kiziewicz za teledysk „BYM POSZEDŁ” (Łona x Konieczny x Krupa)
Uzasadnienie jury: Za wykorzystanie nieszablonowego tematu do gatunku muzycznego, który zwiększa głębię przekazu utworu, za prawdę życia codziennego i ludzkie podejście, za użyczenie sceny i pokierowanie światła reflektorów na tych, którzy są w nim rzadko.
● Pop – Nikodem Marek, Jakub Wójcik za teledysk „FIFI HOLLYWOOD” (Daria Zawiałow)
Uzasadnienie jury: Za uchwycenie czegoś niezwykle ulotnego — momentu bycia poza czasem i miejscem, za zabranie nas do ciekawie utkanego świata, który wzbudza pragnienie bycia tam z bohaterami, pragnienie swobody; za klimat, feeling, zmysłowość, nienachalność i lekkość. Za sznyt operatorski, piękne kolory i dopracowane kadry.
● Rock i Ostre Brzmienia – Dariusz Szermanowicz za teledysk „Once Upon A Pale Horse” (Behemoth)
Uzasadnienie jury: Za bardzo wysoki poziom wizualny, który konsekwentnie realizuje od lat identyfikację wizualną najlepszej grupy heavymetalowej na świecie.
● Extra – Mateusz Miszczyński za teledysk „Don’t break my heart” (hania rani)
Uzasadnienie jury: Za oszczędną, minimalistyczną formę, refleksyjność i pozostawienie przestrzeni dla wyobraźni widza, za czułość względem bohaterki. Za konsekwentnie budowany język reżysera i operatora.
● Mikrobudżet – Gomie The Homie, Kamili Cesarskiej i Weroniki Biniek za teledysk „EJ STOP” (Odys)
Uzasadnienie jury: Za dystans, poczucie humoru, wyczucie stylu i konsekwentną realizację całości, mimo skromnych możliwości finansowych.
● Animacja – Kamil Wójcik za teledysk „Ryż i kurczak” (BLITZED)
Uzasadnienie jury: Za wspaniałe wykorzystanie wymierającego gatunku ręcznie rysowanej animacji i oryginalną estetykę, za błyskotliwe poczucie humoru, które ukazuje się też na drugim i trzecim planie, za kinetyczną energię opowiadanej historii, którą nie ustępuje ani na krok żywiołowej muzyce.
● Ważny Przekaz – Stefan Łazarski za teledysk „Jaguary” (Zero89)
Uzasadnienie jury: Twórcy w filmowej, bardzo realistycznej i niemal dokumentalnej formie pokazali świat funkcjonujący obok nas w ukryciu. Jego brutalność
i bezwzględność. Bolesny obraz pozostający długo w pamięci — bardzo mocny przekaz.
● All Around the World – Gregory Ohrel za teledysk „Nsera feat. Damon” (Fatoumata Diawara)
Uzasadnienie jury: Jury doceniło pracę, w której w nowoczesnej formie, budując sugestywne metafory, twórca ukazuje, że relacje między Afryką i Zachodem, między kulturą masową a rdzenną tradycją pozostają oparte na jawnej i ukrytej przemocy. Trafny dobór środków i wizualne piękno teledysku wyostrza krytyczny przekaz.
● Nagroda Publiczności – Kamil Wójcik za teledysk „Ryż i kurczak” (BLITZED)
Zobacz pełną listę nominowanych!
Masterclass i warszaty w klimacie lat 90.
PL Music Video Awards to też spotkania i panele dyskusyjne z profesjonalistami z branży. Festiwal otworzył panel „Kolorowe sny lat 90. Retro Rewind” Romana i Wojciecha Przylipiaków. Masterclass i warsztaty prowadzili: Bartłomiej Topa, Igor Kaczmarek, Marek Skrzecz, Jarosław Szoda, Konrad Mikołajczyk i Karol Brzeziński z Film Produkcja oraz jurorzy: Maciej Aleksander Bierut, Filip Załuska, Helena Ganjalyan i Bartek Szpak. Tradycyjnie, jak co roku, nie zabrakło też Nocy Polskich Wideoklipów, czyli pokazu nominowanych teledysków. Wstęp na wszystkie wydarzenia był bezpłatny!
Organizatorem festiwalu PL Music Video Awards jest Fundacja Inicjatyw Kulturalnych „Plaster”. Partner główny to Łódzkie Centrum Wydarzeń. Partner miejsca — Monopolis. Partnerzy wydarzenia: ZAiKS Film Produkcja, ASP Łódź, Przestrzeń, Akademickie Centrum Designu, Mitsubishi Motors Polska, PURO Łódź, Mediateka MeMo, ŁOWCY, Niebostan, Przestrzeń, Oxymoron. Festiwal realizowany jest dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl


Nieodpowiednie wiadomości popularnego internetowego twórcy Xayoo do 15-letniej dziewczyny zostały skomentowane przez Sentino i Alberto.
Konopskyy ujawnił wiadomości, które Xayoo wysyłał do 15-latki. – Wypnij ten tyłeczek, jak do psiego stylu, nie? Szczyp się, rozstaw te nóżki nieco szerzej. Dawaj szybka robota, nie mamy czasu na myślenie – pisał twórca.
Początkowo popularny streamer próbował rozmydlić całą sytuację żartami i dużą ilością publikowanych wiadomości, w których naprzemiennie dowcipkował i udawał odklejonego. W końcu jednak przyznał, że było to nieodpowiednie i ogłosił, że będzie musiał udać się do specjalisty.
Alberto o Xayoo
Komentarz na temat nieodpowiedniego zachowania influencera zostawił Alberto.
– Ogólnie to dziwna akcja z tymi influencerami. Niedawno Pandora, teraz kolejny świrus, który bajeruje z małolatkami – napisał szef Miejskiej Jungli.
Szkoda, że Alberto tak chętnie wypowiada się na temat innych, a pomija temat mu na pewno dużo bliższy, bo swojego brata, o którym z pewnością w niedługim czasie może być dużo głośniej w podobnym kontekście.
Komentarz Sentino
Dużo bardziej bezpośredni w tym temacie jest Sentino, z którym trudno się nie zgodzić.
– Uważam, że w naszym wieku i na naszej pozycji, jeżeli chce się bezpośrednio zapodać, to nie pisze się do fanek, tylko idzie do profesjonalistek albo do jakichś influencerek, które chętnie przyjmą p*to – ocenił.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Spotify bije rekord: dla branży muzycznej w 2024 roku wypłacono 10 miliardów dolarów
Już ponad 200 artystów przekracza próg 5 mln dolarów wypłat rocznie.

Spotify, wiodący na świecie serwis streamingowy, ponownie wyznaczył nowy standard w branży muzycznej, wypłacając w 2024 roku ponad 10 miliardów dolarów właścicielom praw. To historyczne osiągnięcie zwiększa łączną kwotę wypłat Spotify do niemal 60 miliardów dolarów.
Przełomowy rok dla streamingu
Płatność w wysokości 10 miliardów dolarów w 2024 roku to największa roczna kwota, jaką kiedykolwiek wypłacił pojedynczy sprzedawca w branży muzycznej. Dla porównania jest to ponad dziesięć razy więcej, niż to, co zapłacił największy sklep muzyczny w szczytowym okresie popularności płyt CD.
Wpływ streamingu wciąż napędza odrodzenie przemysłu muzycznego. W latach 2014–2024 roczne wypłaty Spotify wzrosły z 1 miliarda do ponad 10 miliardów dolarów. W tym samym okresie globalna wartość przemysłu muzycznego wzrosła ponad dwukrotnie – z 13 miliardów dolarów w 2014 roku do ponad 28 miliardów dolarów w 2023 roku (IFPI).
Wsparcie dla artystów na każdym etapie kariery
Dane Spotify pokazują, że artyści na wszystkich szczeblach kariery zarabiają więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Od 2017 roku liczba artystów generujących roczne dochody na każdym poziomie – od 1 000 do 10 milionów dolarów – co najmniej się potroiła.
- W 2014 roku najlepiej zarabiający artysta na Spotify wygenerował nieco ponad 5 milionów dolarów. W 2024 roku ponad 200 artystów przekroczyło ten próg.
- Artysta zajmujący 100 000. miejsce w rankingu Spotify zwiększył swoje roczne wynagrodzenie dziesięciokrotnie – z mniej niż 600 dolarów w 2014 roku do prawie 6 000 dolarów w 2024 roku.
- Artysta zajmujący 10 000. miejsce odnotował niemal czterokrotny wzrost – z 34 000 dolarów w 2014 roku do 131 000 dolarów w 2024 roku.
Te kwoty pochodzą wyłącznie z wypłat Spotify. Biorąc pod uwagę dodatkowe źródła przychodów z nagrań, faktyczne zarobki artystów są prawdopodobnie znacznie wyższe.
Globalny zasięg streamingu
Spotify umożliwia artystom dotarcie do odbiorców daleko poza ich rynkami macierzystymi. W 2024 roku:
- Ponad połowa artystów zarabiających powyżej 1 000 dolarów na Spotify uzyskała większość swoich dochodów od słuchaczy spoza swojego kraju.
- Prawie jedna trzecia z nich wygenerowała ponad 75% swoich przychodów z międzynarodowej publiczności.
- Ponad dwóch na trzech artystów zarabiających 1 000+ dolarów współpracowało z przynajmniej jednym artystą z innego kraju, a prawie 90% artystów zarabiających 100 000+ dolarów miało międzynarodowe kolaboracje.
Dodatkowo różnorodność języków w muzyce generującej wysokie dochody stale rośnie. W 2024 roku artyści zarabiający co najmniej 1 milion dolarów na Spotify nagrywali muzykę w 17 różnych językach – ponad dwukrotnie więcej niż w 2017 roku. Z kolei artyści zarabiający ponad 100 000 dolarów tworzyli w ponad 50 językach.
Wzrost niezależnych artystów
Niezależni artyści i wytwórnie nadal dynamicznie rozwijają się w erze streamingu. W 2024 roku niezależna muzyka wygenerowała ponad 5 miliardów dolarów z Spotify, co stanowi prawie połowę wszystkich wypłat platformy.
Podczas gdy Spotify reprezentuje około jednej trzeciej globalnego rynku streamingu (IFPI), to odpowiada za ponad 50% przychodów ze streamingu niezależnych artystów (MIDiA), co pokazuje, że platforma w unikalny sposób wspiera twórców niezależnych.
Przyszłość muzyki to streaming
Spotify nieprzerwanie napędza rozwój globalnej gospodarki muzycznej, a artyści, autorzy piosenek i producenci odnoszą finansowe korzyści ze streamingu na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki poszerzaniu publiczności, zwiększaniu dochodów i wspieraniu międzynarodowej współpracy, Spotify pozostaje zaangażowane w pomaganie twórcom w budowaniu długotrwałych i udanych karier.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Redman opowiedział, jak Eminem zareagował na jego płytę
„Wymienialiśmy wiadomości przez 3 godziny”.

Ciekawy smaczek od Redmana, który ujawnił w wywiadzie, jak Eminem zareagował na jego płytę „Muddy Waters Too”, która ukazała się pod koniec minionego roku.
Redman i Xzibit wzięli udział w odcinku „The Listening Party” serwisu Ambrosia For Heads. Podczas rozmowy padło wiele ciekawostek, a także zleakowano utwór „Higher” z udziałem Redmana i B-Reala. Reggi opowiedział także anegdotę związana z Marshallem.
– Pewnego dnia wymienialiśmy z Eminemem wiadomości przez trzy godziny – bez przerwy. Pisał do mnie, kiedy byłem na siłowni czy w drodze na spotkanie. Słuchał mojego albumu i komentował każdy utwór, przesyłając wiadomości po każdej piosence. To było niesamowite! Powiedziałem mu: „Em, wiesz, że jesteś dla mnie jak młodszy brat”, bo właśnie tak to czuję. Jego reakcje dodały mi ogromnej energii – pisał: „Serio to nawinąłeś? Wychodzę!” – to było dla mnie potwierdzenie, że robię dobrą robotę. Szczerze mówiąc, właśnie tego wtedy potrzebowałem – powiedział.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Po pierwszym pilotażowym odcinku naszego komediowego talk show, po raz drugi spotkamy się z Wami w warszawskim Warmucie. Tym razem rozmówcami będą postacie skrajnie różne, co idealnie wyważy show. Kogo tym razem będziecie mogli zobaczyć?
Już jutro (13.03) Maks Rosa oraz moja skromna osoba (Luiza Di Felici), zestawimy ze sobą świat stand-up’u i hip-hopu. Na kanapie zasiądą Kosma Król, Jasiek Borkowski i Piotr Kasprowicz (tak, mamy bardzo długą kanapę). Pierwszy z nich to postać, w której wielu ekspertów widzi przyszłość polskiego rapu. Drugi zaś to komik z doświadczeniem niemalże równym z wiekiem Kosmy. Wisienką na torcie będzie ostatni z nich – znana warszawska tuza, prowadząca niejeden klub i organizująca niejeden event.
Bilety dostaniecie na bramce, ale jeżeli nie uda Wam się pojawić na żywo – przygotowaliśmy na to rozwiązanie! Z racji naszej współpracy ze Stand-Up No Limits, wydarzenie będzie rejestrowane, a nagranie trafi na Kanał Komediowy.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Popularny TikToker Gawronek, którego możemy kojarzyć ze współpracy z Malikiem Montaną, wydał nowy singiel. Rapuje w nim Travis Scott, a uściślając, ktoś za niego przebrany.
TikToker, który wybił się w ekipie Teenz ma na koncie remix kawałka „Grill u Gawrona” z oficjalną zwrotką Malika Montany. Próbujący zostać raperem influencer poszedł teraz o krok dalej. Przebrał swojego kolegę za Travisa Scotta i przy użyciu AI wygenerował głos amerykańskiego rapera i nagrał z nim numer zatytułowany po prostu…. „Travis Scott”.
Kawałek nagrany dla żartu? Nic bardziej mylnego. Gawronek w pełni na poważnie rapuje o tym, jak w życiu miał ciężko i gra na emocjach słuchacza. Absurd i nonsens – jakby powiedział Łona.
Poniżej wideo:
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temu
Snoop Dogg rujnuje hip-hop – uważa legenda
-
News1 dzień temu
Oświadczenie Quebonafide: „Sytuacja wygląda źle”
-
News2 dni temu
Zarobił czy stracił. Remik o zakupie katalogu StoproRap od Winiego
-
News4 dni temu
Redman opowiedział, jak Eminem zareagował na jego płytę
-
News3 dni temu
Quebonafide jest oszustem – mówi popularny streamer
-
teledysk3 dni temu
KøDi i Diho „Shake It”: Zastanawiam się, czy nie wrzucić tego klipu na P*rnhub
-
Felieton4 dni temu
Drugi koncert Quebonafide na Narodowym. Czy to jawne oszustwo? – felieton
-
News4 dni temu
Suja zaliczył niehigieniczną wpadkę podczas testowania „Kentucky-kuraków”