News
Pezet z własną grą mobilną i singlem „Rap Game”
To fajna gierka na telefon – zachęca raper.

Pezet wkracza w gaming… i wydaje własną grę mobilną Rap Game: The Strife. Debiut gry wsparty jest premierą nowego teledysku o tym samym tytule.
Rap Game: The Strife została stworzona z zamiłowania do muzyki, kultury hip-hopowej i gier mobilnych artysty. Cała gra luźno nawiązuje do postaci Pezeta oraz jego historii na polskiej scenie muzycznej. To historia rapera rozpoczynającego swoją drogę muzyczną i metaforyczny obraz drogi na szczyt w branży muzycznej, w której podkreślane jest zamiłowanie do rapu i hip-hopowy klimat.
Rap Game – gra od Pezeta
– Rap Game to gra, która bynajmniej nie jest żadnym rap battle. To fajna gierka na telefon, trochę „bijatyka”, trochę przygodówka z na wpół otwartym światem. Mega mnie cieszy i jara, to, że spróbowaliśmy z chłopakami zrobić coś całkowicie innego niż dotychczas a jednak bardzo spójnego z moją osobowością i charakterem. Mam nadzieję, że sporo ludzi będzie w nią grało i będzie miało taki sam albo nawet większy fun niż ja – wyjaśnia Pezet, pomysłodawca gry.
W Rap Game: The Strife gracz eksploruje świat, w którym pokonuje atakujących go wrogów, gasi pożary czy pomaga mieszkańcom, jednocześnie uważając na czyhające zagrożenia. Za zdobyte osiągnięcia otrzymuje wirtualne pieniądze, które może wykorzystać na budowę studia nagraniowego, ulepszenie bohatera, nowe ubrania czy boostery ułatwiające grę. Musi również skompletować magentowe winyle, skrzętnie ukryte w różnych zakamarkach. Potyczka odbywa się w ciekawych, zróżnicowanych tematycznie levelach, odzwierciedlających kolejne etapy kariery gracza. Zaczynamy od Ursynowa – miejsca, które ukształtowało bohatera i jego talenty, następnie trafiamy do pierwszej pracy – industrialnej przestrzeni portowo-magazynowej, by następnie trafić do japońskiej stolicy, pełnej świetlistych neonów. Kolejne levele zostaną zaprezentowane już wkrótce, a poukrywane w nich easter eggi i nawiązania do hip-hopowej kultury na pewno zaintrygują wszystkich graczy.
Rap Game na iOS i Android
Rap Game: The Strife przeznaczona jest dla szerokiego grona graczy, zarówno tych ceniących sobie szybką, kilkuminutową rozgrywkę jak i tych lubiących spędzać niedzielne wieczory budując i urządzając własne wirtualne M3. Wciągnie również miłośników rywalizacji – wyniki rozgrywki można bowiem śledzić w międzynarodowych rankingach. Gra przeznaczona jest na urządzenia mobilne, jest darmowa i dostępna zarówno dla urządzeń z systemem iOS jak i Android – można ją pobrać dzięki linkom umieszczonym na stronie rapgame.pl lub bezpośrednio z AppStore lub GooglePlay. Za jej produkcję odpowiedzialne jest HardCode Studio – dynamicznie rozwijający się, polski startup tworzący gry i aplikacje mobilne.
– Projekt RapGame to dla nas kolejny krok w dywersyfikacji źródeł przychodu. Oprócz gry mobilnej mamy markę odzieżową KOKA oraz firmę działającą w branży konopnej – Magenta CBD. Szukając nowych dróg rozwoju biznesowego dość naturalnie postawiliśmy na gaming – to bardzo mocna i perspektywiczna branża a jednocześnie bardzo silnie powiązana z muzyką – dodaje Zbigniew Niedziałek, manager Pezeta.
– Gdy padł pomysł współpracy z Pawłem i jego ekipą przy projekcie gry mobilnej, w naszych głowach od razu zrodziły się pomysły, jak ta gra miałaby wyglądać. Platformówka z dużymi możliwościami konfiguracji, nawiązanie do postaci Pawła i jego historii bez wchodzenia w szczegóły, podkreślenie wagi rapu w życiu twórców i ich słuchaczy, zróżnicowany, otwarty świat osadzony w ciekawych sceneriach. Ta układanka szybko poskładała się w całość i zaowocowała RapGame: The Strife. Uniwersalność gry jest wprost proporcjonalna do uniwersalności muzyki Pezeta, a ta w świetny sposób wzbogaca rozgrywkę. To jeden z ciekawszych projektów nad jakim mieliśmy możliwość pracować w naprawdę kreatywnym zespole. Mamy już wór kolejnych pomysłów na jej rozwój i kolejne części, również w wersjach na inne platformy – mówi Roman Kandler, CEO HardCode Studio
Szósty Zmysł
Działalność muzyczna Pezeta, to nie jedyne źródło przychodu artysty, który wraz ze Zbigniewem Niedziałkiem oraz Piotrem Gąssowskim tworzą spółkę Szósty Zmysł. W ich portfolio oprócz nowopowstałej gry mobilnej jest także marka odzieżowa KOKA oraz Magenta CBD – firma działająca w branży konopnej. Piotr Gąssowski oraz Zbigniew Niedziałek to także właściciele agencji Starship, założonej w 2020 roku, która funkcjonuje w środowisku branży muzycznej, oferując swoim klientom usługi z zakresu doradztwa kreatywnego i biznesowego oraz realizując aktywacje reklamowe oparte na zaangażowaniu artystów.
– Gdy powołaliśmy do życia wspólnie z Pezetem i Zbyszkiem spółkę Szósty Zmysł nie spodziewałem się, że po 1,5 roku w App Store będzie można znaleźć grę sygnowaną przez nas. Wspólnie z HardCode Studio stworzyliśmy projekt, nie tylko dający frajdę samym gameplayem, ale też przemyciliśmy sporo branżowych smaczków. Gra to kolejna okazja dla naszej agencji Starship na kreatywne wykorzystanie muzyki jako narzędzia promo. Jednoczesna premiera utworu, klipu i gry powoduje silne dotarcie do społeczności hiphopowej. Bardzo się cieszymy, że udało nam się zaprosić do współpracy naszych przyjaciół z GAM3RS_X oraz WE!RE Fantasy, dzięki którym nasza gra ma szansę trafić do społeczności gamingowej – tłumaczy Piotr Gąssowski.
Produkt rapera wspiera GAM3RS_X
Starship odpowiada za koordynację wszelkich działań promocyjnych i działań muzycznych a nad komunikacją gamingową czuwają WE!RE Fantasy oraz GAM3RS_X, należące do Fantasyexpo.
– Propozycja współpracy przy launchu gry mobilnej Pezeta była dla nas nie lada gratką, a my jako weterani branży gamingowej uwielbiamy takie tematy – zajęliśmy się komunikacją oraz wsparciem biznesowym, by gra odniosła sukces. Cieszę się, że w naszym kraju powstają takie projekty, które łączą, wydawać by się mogło różne, a tak naprawdę bardzo podobne światy, jakimi są muzyka i gaming – mówi Seweryn Górski, Project Manager GAM3RS_X. To dla nas ogromna przyjemność i zaszczyt móc wspierać to przedsięwzięcie. Zarówno jako GAM3RS_X, jak i WE!RE Fantasy staramy się łączyć rozmaite passion pointy pokazując, że gaming ma wiele pięknych twarzy. Ze Zbyszkiem Niedziałkiem znamy się wiele lat, i to nie pierwszy raz gdy nasze drogi się przecinają, tym bardziej cieszy fakt, że po raz kolejny zostaliśmy obdarzeni jego zaufaniem – dodaje Kamil Górecki, CEO Fantasyexpo, właściciel marek WE!RE Fantasy i GAM3RS_X.
Rap Game: The Strife to projekt długofalowy, którego założeniem jest rozwijanie produkcji o nowe poziomy i funkcje, by w sposób ciągły dostarczać graczom nowych wrażeń oraz by wokół tytułu zbudować społeczność, która będzie mogła się integrować sama ze sobą jak i z artystą.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News
Open’er wraca do TVP po 15 latach
Telewizja Polska na Orange Warsaw Festival
i Open’er Festival.

Telewizja Polska została patronem medialnym Orange Warsaw Festival i Open’er Festival – jednych z najważniejszych festiwali muzycznych w Europie, które od lat przyciągają najlepszych artystów z całego świata i rozpalają emocje wyrobionej muzycznie publiczności.
Współpracą z festiwalami Telewizja Polska wzmacnia swoją obecność w świecie muzyki, dzięki czemu nie tylko nawiązuje do swoich wspaniałych tradycji, ale też realizuje misję publiczną w jak najbardziej współczesnym wydaniu. Zarówno Orange Warsaw Festival, jak i Open’er Festival, który wraca do Telewizji Polskiej po 15 latach, będą szeroko obecne na antenach TVP. Oba wydarzenia organizuje Alter Art – największy w Polsce niezależny promotor festiwali i koncertów.
Gwiazdami tegorocznego Orange Warsaw Festival będą m.in. Chappell Roan, Charli xcx, Marina, Jamie xx, Michael Kiwanuka, Barry Can’t Swim, Loreen, Bladee, Lordofon, Bambi i inni.
Festiwal odbędzie się na Torze Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie w dniach 30-31 maja. Więcej informacji TUTAJ. Z kolei siłą line’upu tegorocznego Open’er Festival są m.in. Linkin Park, Muse, Massive Attack, Nine Inch Nails i Gracie Abrams. W trakcie wydarzenia odbędzie się prawie 100 koncertów na kilku scenach oraz liczne wydarzenia towarzyszące, m.in. spektakle teatralne i projekty artystyczne. Open’er Festival odbędzie się na lotnisku Gdynia-Kosakowo w dniach 2-5 lipca.
Współpracą z Open’er Festival Telewizja Polska kontynuuje serię powrotów do nadawcy publicznego najważniejszych wydarzeń kulturalnych w kraju. W 2025 roku do TVP wróciły najważniejsze nagrody polskiej branży muzycznej Fryderyki oraz Polskie Nagrody Filmowe Orły. Jesienią 2024 roku Telewizja Polska po kilku latach przerwy zaprezentowała transmisję gali wręczenia Nagród Literackich Nike.

Hemp Gru prezentuje: XX-lecie Diil Gang– 16 października 2025 na warszawskim Torwarze odbędzie się wielkie święto ulicznego hip-hopu.
Na scenie pojawią się czołowi przedstawiciele polskiego rapu: Hemp Gru, Paluch, Małach & Rufuz, Polska Wersja oraz Hałastra. Ekipa gości poszerzyła się już o takich gigantów jak legendarne Slums Attack (Peja & DJ Decks) oraz emanujące jamajską energią Vavamuffin.
Teraz line-up zyskuje jeszcze mocniejszy wymiar – do grona artystów dołącza Kali – bezkompromisowy reprezentant Ganja Mafii. Jego charakterystyczny styl, szczerość przekazu i silna więź z nurtem DIIL GANG od lat budzą szacunek zarówno na scenie, jak i wśród fanów. Kali to gwarancja ognia na scenie!
To jednak dopiero początek niespodzianek – lista gości specjalnych jest długa. Bilety są dostępne na biletomat.pl
Warszawa, Torwar, 16.10.2025 r.


Podobizna zmarłego w niedzielę Joki pojawi się na ścianie jednej z gdańskich dzielnic. Za projekt odpowiada Piotr „Tuse” Jaworski, który pokazał jak będzie wyglądał mural.
Reprezentanta Kalibra 44 żegnają nie tylko koledzy ze sceny: Peja, Pezet, Pih, Molesta czy Liroy. Jokę postanowił uczcić również Piotr „Tuse” Jaworski tworząc wyjątkowy mural.
– R.I.P. JOKA | szybki projekt in progres – napisał streetartowiec pod projektem muralu z podobizną Joki. Ten ma powstać w gdańskiej dzielnicy Wrzeszcz, przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

News
DoubleYou – klasyczny rap z Dolnego Śląska. Gościnnie Bonson
„Fabryka Dymu” to projekt trudny do zaszufladkowania.

Mateusz Witkowski, znany szerzej jako DoubleYou, od prawie dwóch dekad nieprzerwanie buduje swoją pozycję w polskim podziemiu. „Fabryka dymu” to jego nowy projekt, na którym pojawił się m.in. Bonson.
DoubleYou – głos podziemia
Pochodzący z Nysy, a obecnie związany z Pieszycami na Dolnym Śląsku raper, od lat reprezentuje szczery, surowy przekaz i bezkompromisowe podejście do muzyki. Jego najnowszy album DoubleYou x Riddi – „Fabryka Dymu” – to potężna dawka rapu w klasycznym stylu, połączona z dojrzałą narracją i osobistymi refleksjami.
„Fabryka Dymu” – klasyczna dawka rapu z Dolnego Śląska
„Fabryka Dymu” to kolejny, nieprzewidywalny i trudny do zaszufladkowania projekt od dolnośląskiego rapera. Double jak zawsze stawia na najwyższy poziom, a jego partnerem przy tym wydawnictwie został Riddi – producent i muzyk z Nysy, który odpowiada za całe brzmienie materiału. Efektem jest 17 dopieszczonych numerów, które nie zostawiają miejsca na obojętność.

Całość uzupełniają świetne gościnne występy – m.in. Bonson, Gruby SF, Dj.Soina, Dj.HWR, MuodyZet – które idealnie dopełniają vibe poszczególnych utworów i dodają projektowi dodatkowej głębi.
Płytę w wersji fizycznej możesz zamówić na tej stronie.
Single promujące album: „CzeKanye”, „Wiara”, „Sam” (feat. Matt_)
Na kanale MarkaWłasna_SF ukazały się już trzy single promujące płytę:
„CzeKanye” (feat. Dj.Soina) „Ciągle tylko cze Kanye, jakbym witał się z Westem” Tu się wszystko zgadza! Flow, tekst, beat, scratch, no i klip -koniecznie to sprawdź! Numer zaskakuje od pierwszego odsłuchu.
„Wiara” to świetna propozycja na wiosenne, słoneczne dni. Ten kawałek budzi nadzieje, rytmicznie buja ciałem i duszą. Warto posłuchać i zapamiętać! Serio!
„Sam” (feat. Matt_) Obowiązkowa pozycja! Zmiany tempa, flow, zmiany beatu, przekminki i dynamiczne video, dają nam razem numer SAM. Co oni tu zrobili?! Panowie czapki z głów! Badaj to!
News
Śmierć Joki. Fani od miesiąca wiedzieli, że z raperem jest źle
Kilka tygodni temu pytaliśmy publicznie, czy Joka ma problemy zdrowotne.

Odejście Joki wstrząsnęło środowiskiem rapowym. Jest to też o tyle tragiczna wiadomość, że już od kilku tygodni słuchacze byli zaniepokojeni stanem zdrowia współtwórcy Kalibra 44.
Na początku kwietnia informowaliśmy o wywiadzie z Joką w radiowej Trójce. Jego fani zwrócili szczególną uwagę na jego niepokojący stan zdrowia.
„Joka zaprezentował się w nim tak, że uruchomił lawinę komentarzy. Wiele osób zwróciło uwagę na jego dziwny łokieć, z którym powinien udać się do lekarza. Zapocony bohater tego tekstu wyglądał niezbyt rześko, więc słuchacze zaczęli to łączyć z możliwymi problemami alkoholowymi. – A w tamtym roku w Lublinie był bardzo spuchnięty. Trzeźwy, ale tak spuchnięty, że głowa mała – dodał jeden z użytkowników Ślizgawki” – pisał Jan Michalczewski na łamach GlamRap.pl.
– Czy reprezentant Kalibra 44 ma jakieś problemy ze zdrowiem? – pytaliśmy publicznie w artykule: Słuchacze zaniepokojeni wyglądem Joki.
Zaledwie cztery tygodnie później, młodszy brat Joki – Abradab poinformował o jego śmierci. Współtwórca Kalibra 44 zmarł 4 maja. Dokładnie osiem dni przed 48 urodzinami. Scena jest w żałobie: Pezet, Słoń, Włodi, Peja czy Pih żegnają Śp. brata Jokę
Przyczyny śmierci rapera nie są oficjalnie znane.
-
News2 dni temu
Śmierć Joki. Fani od miesiąca wiedzieli, że z raperem jest źle
-
News3 dni temu
Joka z Kalibra 44 nie żyje
-
News2 dni temu
Rapowa scena płacze. Pezet, Słoń, Włodi, Peja czy Pih żegnają śp. brata Jokę
-
News2 dni temu
Arek Tańcula, który zdissował Tedego, ujawnił swoje zarobki z muzyki
-
News4 dni temu
Belmondo żąda skanu dowodu od 15-latka, który prowadzi jego fanpage
-
News4 dni temu
Maciej Maciak na celowniku Mesa. Raper dał odczuć co o nim myśli
-
News2 dni temu
Suja pokazał problemy z zębami. Powinien pilnie iść do dentysty?
-
News3 dni temu
Misiek z Nadarzyna dostał nietypowe pozdrowienia od fana