News
SOLAR: „DISSY TO PREZENT PROMOCYJNY DLA PEERZETA”
Po ostatnich dissach Białasa i Tomba na Peerzeta, warszawcy undergrandowi raperzy spotkali się z falą krytyki ze strony słuchaczy, ale także i środowiska. Solar postanowił wyjaśnić jak to jest z utworem „Rok star” i „Pierdol to„.
Raper twierdzi, że dissy na Peerzeta są dla niego prezentem (Peerzet zaraz wydaje swój legalny krążek). Raper wyjaśnia także dlaczego powstały oraz, że na beefach opiera się cała nasza kultura.
Solar:
Pare słów odnośnie pierdolnika który panuje w internecie od disu:
Piszecie, że zostało to nagrane żeby wypromować nową płytę – nie. My skupiamy się na płycie Solar/Białas, projekt z Tombem to szybka, spontaniczna opcja i nie mamy ciśnienia żeby chuj wie co tą płytą ugrywać. To zajawkowy projekt, zrobiony po to żeby sobie pokombinować, poćwiczyć skillsy i poeksperymentować z nowymi rozwiązaniami, a nie materiał z którym planujemy koncertowanie, wielką promocje i sprzedaż nakładów. To jest prezent promocyjny – dla Peerzeta.
Piszecie, że diss został nagrany żeby 'wejść po jego plecach’ – popierdoliło was? gdzie kurwa wejść? popatrzcie sobie na rozmiar fanbase’u i ilość wyświetleń na yt to zobaczycie, że to dla nas żadne promo. A sam fakt bycia w wytwórni w zasadzie niewiele znaczy w kwestii 'pozycji’.
Powstało to z powodu bardzo niefajnej opinii PRZ’a na nasz temat, której nie raczył nigdy wygłosić nam, tylko pierdolił w rozmowach z innymi raperami (zresztą o tym nawinięte macie w Rok Starze). I tym właśnie się różnimy – my jedziemy z konkretną osobą która nas wkurwia wprost, a nie gdzieś za plecami, albo strzelając w niebo.
Ciekawa jest kwestia odpowiedzi – czemu miałoby jej nie być? diss jest chujowo nawinięty? (Przemek, nigdy nie zapierdolisz takiego przyspieszenia, wiesz to) nie ma panczlajnów? wypromujesz odpowiedzią Białasa jak Mes Masseya? RACZEJ NIE.
Napierdalasz chętnie w w niebo bragowymi wersami o tym, jacy inni MC są chujowi i jak byś ich nie powpierdalał (np. ostatni krypto-diss na Bonsona (a może i Hucza?) na składance Skate-Europe sprawdź), to czemu kiedy jest okazja siedzisz cicho? MC’s (jeśli się za takowych uważają) powinni chyba bronić swojego dobrego imienia, tym bardziej jeśli parają się bragą.
Warto też zwrócić uwagę na samo zjawisko jakim jest beef. W USA to forma rywalizacji między raperami, którą można sobie dla zajawki pouprawiać ot tak. W Polsce to wyraz bycia bucem, kolosalnego ego i WIEZIENIA SIĘ. Zresztą tutaj w ogóle podejście do rapu jest spaczone, skoro dopiero co słuchacze zaczęli akceptować to, że raperzy zarabiają pieniądze. Przykre niestety jest to, że ci którzy powinni te trendy wyznaczać – raperzy – sami siedzą w mentalnym kamieniołomie.
Patrząc na rap globalnie to wy jesteście popierdoleni i zacofani. I pod względem gustów muzycznych (ile można nagrywać na bumbapach? lata 90 już grubo za nami, a do NY pół kontynentu i ocean), pod względem flow, rymów, podejścia i w zasadzie kurwa wszystkiego.
Aha, i nie udawajcie oburzonych faktem dissowania, bo fakt jest taki, że kochacie skandale, zapierdalacie teraz od fanpejdża do fanpejdża, śledzicie glamrap i wymądrzacie się na ślizgu w oczekiwaniu na dalszy rozwój sytuacji. Niefajnie jak się coś dzieje? czy fajnie jest jak jakaś miałka postać nagra 10 płytę w takim samym stylu?
No i ostatnia kwestia: „ZAZDROSZCZĄ MU ŻE MA WYTWÓRNIE, A SAMI ZAŁOŻYLI MARNY LEJBEL I PŁACZĄ ŻE NIKT ICH NIE CHCE”. W tej chwili zainteresowane nami są 4 duże wytwórnie i od nas zależy do której trafimy, także ten argument zaraz wam wytrącimy z ręki (Ale o tym niedługo jak podejmiemy decyzję). Zanim wydaliśmy „Z ostatniej ławki” wszyscy gadali „NIECH CI ZŁODZIEJE NAGRAJĄ COŚ NA SWOICH BITACH A NIE KRADNĄ KLIPY I BITY”. Wyszła płytka, japy się zamknęły, tak będzie i tym razem.
A no i wypowiadam się w tej kwestii, bo przecież jesteśmy jednym raperem, wszyscy piszą w liczbie mnogiej, zgarnąłem za to falę hejtingu jakbym był w tym kawałku także jestem i tu. No i dlatego, że już nie moge kurwa znieść tego, że łby są tak zakute.
//Solar
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Poseł Zembaczyński wielkim fanem Kaza Bałagane – pokazał na to nawet dowody
Niedawno mówił, że słucha hip-hopu. Wiemy już kogo dokładnie.
Witold Zembaczyński jakiś czas temu pozdrowił „miłośników hip-hopu”, a teraz okazało się, że jest wielkim fanem Kaza Bałagane.
Poseł Koalicji Obywatelskiej został zapytany na sejmowym korytarzu, skąd jego fascynacja Kazkiem?
– Widziałem go na wielu koncertach na żywo i za każdym razem naprawdę świetnie wypadał. Zaraz mi puścicie tutaj jakieś tam fragmenty z jego nut, gdzie np. „wkłada coś tam między coś tam”. Ale no sorry – to jest tylko muzyka. Trzeba ją kochać – odparł w rozmowie z kanałem na.wiejskiej.
Zembaczyński odpalił też swoje Spotify Wrapped i pokazał, że faktycznie jego ulubionym numerem minionego roku są „Strzały” Kaza Bałagane.

Poseł KO mówi, że słucha Kaza Bałagane
— Wujek Raper (@WujekRaper) December 21, 2025
via na.wiejskiej pic.twitter.com/alPoS5ODd4
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Taco Hemingway w „Wydarzeniach” Polsatu
Telewizja zrobiła reportaż o powrocie rapera z nową płytą.
Polsat News odnotował premierę nowej płyty Taco Hemingwaya „Latarnie wszędzie dawno zgasły” – robiąc o niej krótki reportaż.
W programie „Wydarzenia 24” odnotowano premierę nowego krążka Wąsacza. – Po dwuletniej przerwie Taco Hemingway zrobił niespodziankę swoim fanom. Tuż przed świętami opublikował nowy album „Latarnie wszędzie dawno zgasły” – mówi prowadząca.
W reportażu przekazano, że nowa płyta Taco Hemingwaya to prezent dla fanów, a raper na płycie zabiera nas w różne zakątki Warszawy.
– Teksty dotyczą też niełatwych tematów, bo alkoholizmu, uzależnienia od mediów społecznościowych czy samotności – dodaje autor reportażu.
@wydarzenia_24 Nowa płyta Taco i nowa trasa!!! Obserwujcie nasz profil, żeby być na bieżąco. 🔥 #wydarzenia24 #w24 #polsat #news #information #poland #polska #kraj #taco #tacohemingway @Przemysław Kowalski ♬ dźwięk oryginalny – Wydarzenia 24
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
EsDeeKid – kim jest najbardziej tajemniczy raper 2025 roku
Raper z Liverpoolu robi błyskawiczną, światową karierę.
Maska, agresywny sound i Liverpool na ustach. EsDeeKid w kilka miesięcy przeszedł drogę z undergroundu na Billboard 200, a internet oszalał na punkcie jego rzekomego związku z Timothéem Chalametem. Faktów jest niewiele, hype ogromny – poniżej konkrety o raperze, który już kilkukrotnie odwiedził Polskę.
Brytyjski rap przeżywa wyraźne odbicie. Obok takich postaci jak fakemink, Jim Legxacy czy skaiwater, coraz mocniej przebija się nowa twarz – EsDeeKid. Zamaskowany, nieuchwytny, bez wywiadów i bez klasycznej promocji. Jego muzyka krąży głównie po TikToku i streamingu, ale skala zainteresowania dawno przestała być niszowa.
Liverpool, nie Londyn
EsDeeKid pochodzi z Liverpoolu i regularnie podkreśla to w numerach oraz mediach społecznościowych. W kawałku „4 Raws” rapuje: „Jestem śmieciem, wychowałem się w slumsach Liverpoolu, stary.”
Od SoundClouda do „Rebel”
Pierwsze ślady EsDeeKida w sieci to 2024 rok i remix „Black Beatles” Rae Sremmurda wrzucony na SoundClouda. Potem pojawiły się luźne numery, coraz mroczniejsze i bardziej agresywne. Przełomem był „Palaces”, który przekroczył 2 mln odsłuchów.
20 czerwca 2025 roku wyszedł debiutancki album „Rebel” – 11 numerów, w całości wyprodukowanych przez Wraith9. Płyta trafiła na Billboard 200, co jak na całkowicie zamaskowanego debiutanta z UK nie jest standardem.
„Phantom” zrobił robotę
Największym viralem okazał się numer „Phantom”. Utwór, oparty na rwanych bębnach i niepokojących syntezatorach, stał się tłem do setek memów i trailerów DIY. Efekt?
- ponad 70 mln streamów na Spotify.
- album „Rebel” notujący ok. 6,2 mln odsłuchów dziennie w szczycie.
Wcześniej uwagę przyciągnął też „LV Sandals” – wspólny numer z fakeminkiem i Rico Ace’em – ale to „Phantom” wyniósł EsDeeKida poziom wyżej.
Maska i teoria spiskowa
EsDeeKid zawsze występuje w kominiarce. Brak wywiadów i anonimowość uruchomiły internetową paranoję, że raperem jest… Timothée Chalamet.

Plotka zaczęła się od porównań twarzy, oczu i wspólnych elementów stylu. Oliwy do ognia dolał fakt, że obaj byli widziani w identycznym szaliku Alexander McQueen.
Fakty są takie:
- Chalamet bywa na koncertach fakeminka.
- otwarcie interesuje się rapem.
- 19 grudnia EsDeeKid i Chalamet zapowiedzieli remix „4 RAWS”, publikując wspólny teaser wideo.
- Panowie pojawili się razem na zdjęciu, co wyklucza, że to jedna osoba.
Najbliższy skład rapera
Krąg EsDeeKida jest wąski i konkretny: Wraith9 – producent całego „Rebel”, Rico Ace – cztery wspólne numery, fakemink – regularne kolaboracje od 2024 roku.
- EsDeeKid dostał też zielone światło z kilku stron sceny:
- support na koncercie Yung Lean w UK,
- wspólne zdjęcia i interakcje z Yeat,
- kontakty z Nettspendem i OsamaSonem,
- Jack Harlow słuchający „LV Sandals” publicznie.

Kim naprawdę jest EsDeeKid?
To wciąż otwarte pytanie. Nie potwierdzono jego tożsamości. Rolling Stone wspominał o rzekomym koncie CashApp na nazwisko „Damario Jones”, ale brak oficjalnego potwierdzenia. Sam raper napisał w sierpniu: – Zrobiłem to wszystko jako nastolatek.
Fani częściej wskazują inną teorię – że EsDeeKid wcześniej działał pod aliasem Dualspines, który zniknął po 2023 roku.

Co dalej z rozchwytywanym raperem?
EsDeeKid zapowiedział ośmioprzystankową trasę światową na początek 2026 roku – m.in. Nowy Jork, Chicago, Montreal i Sydney. Bilety na nowojorski Bowery Ballroom są wyprzedane, a ceny na rynku wtórnym sięgają 700-1000 dolarów.
Hype jest realny. Liczby się zgadzają. Reszta pozostaje niedopoweidziana.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
YouTube dusi rap? Żabson z Wizem Khalifą nie przebili bańki, a w cieniu rośnie anonimowy LEAF
Nie ma żadnego wizerunku i zaczyna wykręcać duże liczby na przekór algorytmom.
YouTube po raz kolejny przykręca śrubę zasięgom – i tym razem widać to czarno na białym. Doszliśmy do momentu, w którym -podobno – największa kooperacja w historii polskiego rapu nie jest w stanie przebić magicznej bariery 1 miliona wyświetleń w tydzień.
Mowa oczywiście o numerze Żabsona z Wizem Khalifą. Kawałek był mocno promowany, wspierany przez samego Wiza w social mediach, ma crossa z oficjalnym kanałem rapera z USA, a mimo to… po tygodniu nie przebił miliona odsłon na YouTube. Kilkadziesiąt milionów zasięgu Wiz Khalify rozbija się o algorytmową ścianę.
Jeszcze kilka lat temu taki numer robiłby milion w pierwszej dobie. Dziś? YouTube skutecznie odcina tlen wszystkim – bez względu na skalę, nazwiska i budżet promocji.
A tymczasem… anonim robi liczby
Na tym samym podwórku, w zupełnie innym klimacie, pojawia się tajemniczy gracz bez wizerunku – LEAF. Bez wywiadów, bez pokazywania twarzy, bez wielkiej machiny promocyjnej.
Jego debiutancki numer „Lew” z Hinolem PW po trzech tygodniach przekroczył pół miliona wyświetleń na YouTube. Jeden singiel wystarczył, żeby LEAF wskoczył na ponad 100 tysięcy miesięcznych słuchaczy na Spotify.
Gość świetnie śpiewa, nie ujawnia wizerunku i pozwala, żeby muzyka robiła robotę. Do tego ma już na koncie feat i pojawia się na nowej płycie Małacha.
Tego chłopaka warto mieć na radarze.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Artur Szpilka w stroju więźnia – do walki wyprowadził go Kacper HTA
Udana walka pięściarza na gali KSW 113.
Artur Szpilka znów wygrał, a jego wejście do klatki było równie głośne jak sam nokaut. Podczas gali XT KSW 113 w Łodzi towarzyszył mu Kacper HTA.
Wspólne wyjścia Artura Szpilki i Kacpra HTA przestają być ciekawostką – to już stały element gal KSW. Tym razem pięściarz postawił na mocny, symboliczny obraz. W Atlas Arenie w Łodzi pojawił się w pomarańczowym stroju niebezpiecznego więźnia, a w drodze do ringu towarzyszył mu Kacper HTA, wykonując na żywo numer „Tommy Gun” wraz z ekipą Fonos, która też od samego początku towarzyszy Szpilce w wyjściach na ring.
Pojedynek Szpilki z Czechem, Michalem Martínkiem, był jednym z najmocniej promowanych starć gali XTB KSW 113. Walka odbyła się w królewskiej kategorii wagowej do 120,2 kg.
Decydujące momenty przyszły w drugiej rundzie. Szpilka trafił Martínka, posłał go na deski i natychmiast ruszył z serią ciosów. Sędzia przerwał pojedynek, a Polak dopisał do rekordu kolejne, bardzo konkretne zwycięstwo.
Warto odnotować, że w ubiegłym roku wyjście Szpilki do ringu w komorze gazowej zostało uznane przez branżowy serwis Sherdog – najlepszym wyjściem 2024 roku. Towarzyszył mu również wtedy Kacper HTA, który – jak się okazuje – stał za tym pomysłem.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News1 dzień temuSokół wspomina czasy, gdy był bezdomny i koczował na Dworcu Centralnym
-
News3 dni temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News3 dni temuTaco Hemingway „Latarnie wszędzie dawno zgasły”- nowa pyta promowana na Narodowym
-
News4 dni temuWaldemar Kasta zrezygnował z gali w Moskwie. „Przerwałem udział w wydarzeniu na żywo”
-
News3 dni temuFagata u Maty na Torwarze. „Jest najlepszą raperką w Polsce”
-
News3 dni temuNatsu twierdzi, że Avi chciał ją poderwać. Fani piszą do rapera
-
News9 godzin temuYouTube dusi rap? Żabson z Wizem Khalifą nie przebili bańki, a w cieniu rośnie anonimowy LEAF
-
teledysk1 dzień temuJongmen siedzi, a jego kumple wypuszczają „Ponad Mury”