Sprawdź nas też tutaj

News

Znamy najlepszą b-girl i b-boya na świecie

8 najlepszych b-boyów i b-girls z całego świata stanęła w Austrii do walki o mistrzowski tytuł.

Opublikowany

 

fot. Dean Treml

W miniony weekend b-boy Shigekix z Japonii i b-girl Kastet z Rosji wywalczyli tytuły mistrzów 17. edycji Red Bull BC One, największych solowych zawodów breakingowych na świecie. Do rywalizacji w Hangarze-7 w Salzburgu stanęło 16 reprezentantów z 11 krajów.

Mistrzyni świata z 2019 roku, Kastet z Rosji, nie oddała nikomu wywalczonej wcześniej korony i została pierwszą zawodniczką w historii, która może pochwalić się dwoma tytułami Mistrzyni Świata Red Bull BC One z rzędu. Shigekix startował już w światowym finale w 2017 roku, ale dopiero teraz Japończyk zdołał wygrać zawody. Jest najmłodszym tancerzem, któremu się to udało.

B-boy Shigekix pokonał b-boya Alkolila z Rosji, który słynie ze swoich kombinacji power moves, footworków i trików. W decydującej rundzie B-girl Kastet zmierzyła się z b-girl Madmax z Belgii, zwyciężczynią Red Bull BC One E-Battle 2020. Shigekix zapunktował swoją muzykalnością i różnorodnością, natomiast Kastet górowała nad Madmax pod względem wykonania ruchów.

Reprezentujący Japonię b-boy Shigekix powiedział: „Bardzo się cieszę i wciąż nie mogę w to uwierzyć. Tak ciężko pracowałem, żeby móc wystartować w tych zawodach. Nie tylko w tym roku, od dawna ciężko pracowałem na to zwycięstwo”.

Reprezentantka Rosji b-girl Kastet dodała: „Mój sekret polega na tym, że nie obawiam się przegranej. Wczuwam się w daną chwilę i chcę jak najlepiej zaprezentować siebie w walce, bez udawania. Oto mój sekret”.

W tym roku światowy finał odbył się bez udziału publiczności. Najbliżsi zawodników śledzili akcję z otaczających scenę ekranów LED, uczestnicząc w zawodach wirtualnie. Dopingowali swoich faworytów w czasie rzeczywistym, tworząc pełną emocji atmosferę rywalizacji.

Zawody były transmitowane na żywo w aż siedmiu językach: angielskim, portugalskim, francuskim, niemieckim, japońskim, polskim i rosyjskim. Powtórka z Red Bull BC One World Final 2020 z polskim komentarzem dostępna jest na redbull.pl/bcone.

B-boy Shigekix (Japonia)

B-Boy Shigekix (Nakarai Shigeyuki) jest członkiem ekipy K.A.K.B. i odkrył breakdance w wieku siedmiu lat dzięki swojej starszej siostrze, b-girl Ayane. Oprócz wyjątkowego stylu tańca słynie ze swoich szybkich i w pełni kontrolowanych power moves, które łączy z nieprzewidywalnymi freezami wykonywanymi w rytm muzyki.

Przełomowym momentem w karierze młodego Shigekixa było wygranie Under 12 Baby Battle w 2014 roku podczas zawodów Chelles Battle Pro we Francji. Rok 2016 przyniósł aż trzy kolejne sukcesy; Shigekix triumfował w bitwie jeden na jednego Nothing2Looz World Final Kids, w solowej bitwie Hustle and Freeze oraz Marseille Battle Pro 1on1 Kids. 15-letni Shigekix został najmłodszym b-boyem w historii, który wystartował w Red Bull BC One World Final w 2018 roku, gdzie odpadł z rywalizacji dopiero w półfinale po przegranej z Menno.

Ponadto jest jednym z pierwszych tancerzy breakingowych z medalem olimpijskim na koncie. Swój brązowy krążek wywalczył na Igrzyskach Olimpijskich Młodzieży w 2018 roku w Buenos Aires.

B-girl Kastet (Rosja)

Pochodząca z rosyjskiego Krasnodaru b-girl Kastet jest członkinią ekipy 3:16. Swoją przygodę z breakingiem rozpoczęła w 2010 roku w wielku 12 lat. Pierwsze kroki stawiała w tańcach latynoskich, które później zamieniła na judo, jednak ostatecznie zafascynował ją breaking,
z którego podstawami zapoznali ją członkowie jej ekipy, szczególnie b-boy Marvel oraz mąż Kastet, b-boy Jerry Metal.

Czerpiąc inspirację od tancerzy takich jak Kmel, Machine, Remind czy Rockadile, Kastet na parkiecie angażuje całe ciało i wierzy, że to bardzo ważne, aby wkładać w taniec także całą swoją duszę i pokazywać to.

Kastet jest nie tylko Mistrzynią Świata Red Bull BC One 2019, lecz także dwukrotną zwyciężczynią Red Bull Russia National Cypher. Na liście jej sukcesów widnieją również zwycięstwa podczas 2018 Russia B-Girl BOTY Qualifier oraz Combonathion 9 Solo B-Girl Competition.

O Red Bull BC One

Red Bull BC One to największe i najbardziej prestiżowe zawody breakingowe w formacie jeden na jednego na świecie. Każdego roku tysiące tancerzy rywalizuje o możliwość wystąpienia w światowym finale.

Od 2004 roku odbyło się już 16 światowych finałów w największych miastach na całym świecie. Rywalizacja w ramach Red Bull BC One obejmuje ponad 50 imprez kwalifikacyjnych przeprowadzanych na ponad 30 rynkach. Dla krajów bez tego typu eventów przygotowano zawody Red Bull BC One E-Battle, dzięki którym każda osoba podłączona do Internetu ma szansę zostać kolejnym krajowym mistrzem.

Red Bull BC One pod swoimi skrzydłami ma także jedną z najlepszych ekip breakingowych świata – Red Bull BC One All Stars.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Piwnica pełna karabinów. Kulisy powstania „Delirium” Mei i Faziego

„Łooo panie! Ale się podjarałem”.

Opublikowany

 

mei fazi

W oczekiwaniu na wspólną EP-kę Mei i Faziego, duet opublikował pierwszy odcinek vloga z kulis prac nad mini albumem. Możemy w nim zobaczyć m.in. piwnicę pełną broni.

Za kulisami prac nad „Delirium” Mei zabrała nas do studia nagraniowego 3/4 UDGS. Możemy poznać tam m.in. wokalistkę Wiki Zdziarską, która pojawia się w większości utworów na EP-ce. W piwnicy pod studiem znajduje się też magazyn broni, do którego również została zabrana kamera. – Łooo panie! Ale się podjarałem – mówi podekscytowany Fazi, od razu łapiąc za karabin.

Fazi otrzymał też od Mei prezent z pewnej okazji, co możecie zobaczyć poniżej:

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu Mei opublikowała wyczekiwany teledysk z Włoch i Nowego Jorku „Stockholm Syndrome”, w którym pojawił się legendarny amerykański raper.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Klasyczny rap ma się dobrze. Małach i Rufuz przed Young Leosią i Bambi

Cotygodniowe zestawienie sprzedaży płyt w kraju.

Opublikowany

 

małach rufuz

Małach i Rufuz debiutują na krajowej liście OLiS na podium. „Materiał’ warszawskiego duetu znalazł się na drugiej pozycji.

Klasyczny hip-hop wciąż dobrze się sprzedaje. Dowodem może być najnowsza płyta Małacha i Rufuza „Materiał”, której single notują milionowe wyświetlenia, a sam krążek debiutuje na drugim miejscu OLiSu. Na podium znaleźli się również reprezentanci newschoolu: Otsochodzi oraz Young Leosia & Bambi.

TOP 10 OLiS (5-11 kwietnia)

1 – Otsochodzi – TThe Grind
2 – Małach, Rufuz – Materiał
3 – Young Leosia, bambi, PG$ – PG$
4 – Gibbs – Safe
5 – Ariana Grande – eternal sunshine
6 – Chivas – Deathcore
7 – Guzior – Pleśń
8 – Conan Gray – Found Heaven
9 – PRO8L3M – PROXL3M
10 – Daria Zawiałow – Dziewczyna Pop


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Rynek płyt winylowych w Polsce – raport ZPAV

Płyty winylowe kolejny rok notują wzrost.

Opublikowany

 

Przez

W trzecią sobotę kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Płyty Winylowej. Z tej okazji Związek Producentów Audio Video przygotował raport prezentujący rynek płyt winylowych w Polsce. Choć to streaming święci obecnie triumfy popularności, płyty winylowe kolejny rok notują wzrost, systematycznie zwiększając swój udział w rynku.

W ubiegłym roku kupiliśmy o ponad 24% więcej płyt winylowych niż w roku 2022, co przełożyło się na przychód przekraczający 61,5 miliona złotych. Łącznie czarne krążki stanowią już ponad 40% sprzedaży w formie fizycznej. Przeliczając na liczbę sprzedanych nośników, co siódma kupiona płyta w Polsce jest płytą winylową.

Najchętniej kupowanym winylem w roku 2023 był box zespołu Kult, przygotowany z okazji 41-lecia istnienia zespołu – XLI. Na miejscu drugim uplasował się album nagrany w 1999 r. przez zespół Myslovitz – Miłość w czasach popkultury. Miejsce trzecie rocznego zestawienia najpopularniejszych płyt winylowych należy do najnowszego wydawnictwa grupy Depeche Mode, zatytułowanego Memento Mori.

Tuż za pierwszą trójką uplasował się Dawid Podsiadło z albumem Lata dwudzieste, który w pierwszej dziesiątce ma jeszcze jedno wydawnictwo – debiutancki album Comfort and Happiness na miejscu 7. sanah z płytą sanah śpiewa Poezyje zajmuje pozycję 9. Łącznie w top 10 zestawienia 6 pozycji należy do polskich artystów, a w top 100 krajowi twórcy zajmują 45 miejsc.

Na rynku winylowym tradycyjnie bardzo mocny był tzw. back catalogue, dlatego warte podkreślenia jest także to, że w pierwszej dziesiątce większość stanowią płyty wydane w roku 2023.

Roczne zestawienie listy OLiS Winyle – top 100 dostępne jest tutaj.

Związek Producentów Audio Video (ZPAV) jest stowarzyszeniem producentów fonogramów i wideogramów muzycznych, zrzeszającym ok. 90% rynku muzycznego w Polsce. Posiada zezwolenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego na zbiorowe zarządzanie prawami producentów fonograficznych. Od momentu powstania w 1991 r. ZPAV prowadzi działania na rzecz dynamicznego rozwoju rynku muzycznego w Polsce. Jest grupą krajową Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI), która zrzesza i reprezentuje światowy przemysł muzyczny (ponad 1 400 firm w 66 krajach). ZPAV działa na forum legislacyjnym, współpracuje z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w dziedzinie ograniczenia naruszeń praw autorskich i pokrewnych, prowadzi szerokie działania edukacyjne oraz promocyjne, wspierające rozwój rynku muzycznego, m.in. opracowuje Oficjalną Listę Sprzedaży (OLiS) oraz przyznaje wyróżnienia Złotych, Platynowych i Diamentowych Płyt.

Od 1995 r. ZPAV jest organizatorem Fryderyków – nagród muzycznych, przyznawanych przez środowisko muzyczne: muzyków, autorów, kompozytorów, producentów muzycznych, dziennikarzy i branżę fonograficzną, zrzeszonych w Akademii Fonograficznej.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

AdMa pierwszy raz mówi otwarcie o śmierci swojego Taty

„Tato, nie było nam dane by lepiej się poznać”.

Opublikowany

 

Przez

AdMa podzieliła się z fanami pełnym emocji wpisem na temat swojego taty, który odszedł, kiedy była jeszcze dzieckiem.

Chełmska raperka ujawniła także, że na nadchodzącej płycie znajdzie się wyjątkowy numer poświęcony jej ojcu, w którym pojawi się legenda.

„Tato, nie było nam dane by lepiej się poznać… Dużo ostatnio pracuję nad szczerością przed samą sobą, a to też sprawia, że po bardzo wielu latach zamiast pisać metaforycznie jestem gotowa by mówić o śmierci Taty publicznie, prozą, prosto z serca. 25 lat temu, 16 kwietnia, mama zabrała mnie do mojego pokoju i powiedziała, że tata nie żyje.

Przez wiele lat jako dziecko uciekałam od tej smutnej prawdy. I choć byłam na jego pogrzebie wolałam wierzyć we wróżki, czary i inne bajki, które pozwalały mi przeżyć tę traumę. Śmierć taty, dziś już to widzę, zdefiniowała mnie, moją historię i twórczość. Często zastanawiałam się czy Tata nie cierpiał na zespół zamknięcia, ponieważ ostatnie 9 miesięcy życia spędził na OIOM-ie nie mówiąc, a tylko przewracając wymownie oczami. Czasami zagryzał wargę, a po jego twarzy ściekała krew. To doświadczenie zmieniło mnie, zmieniło moją mamę. Całą rodziną przez wiele miesięcy walczyliśmy o życie taty. Kilka razy dziennie jeździła do szpitala. W domu gotowała posiłki dla taty , które później miksowała razem z babcią by mogły mu być podane przez sondę. Załatwiała rehabilitantów i znachorów, którzy niejednokrotnie czerpali zyski z naszej naiwności.

Babcia zalecała mi się gorliwie modlić. Mówiła, że wtedy może Bóg nas wysłucha i zdarzy się cud. Byłam bardzo bogobojnym dzieckiem, a nawet był moment, że odpowiedzialność za to wzięłam na siebie, że niby byłam „niegrzeczna” i to pewnie dlatego to nieszczęście.

Napisałam dla Taty wiele wierszy, nagrałam wiele piosenek. Te wszystkie „Plankty” mniej i bardziej metaforyczne to głos prosto z moich trzewi, to uczucia małej Ady, która choć pozornie była bardzo silna, nigdy nie pogodziła się z tą stratą.

Na nową płytę, też nagrałam numer dla Taty i dograła mi się do niego legenda. Dosłownie kilka dni temu przed 25-leciem Twojego odejścia. „Bez Łez” napisałam równo w 20-lecie. Bardzo Cię Kocham.” – napisała AdMa.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Bedoes 2115 nie zagra w Płocku, w Sławie ani na Openerze – dlaczego?

Raper nie zagra na żadnym dużym festiwalu.

Opublikowany

 

bedoes
fot. Tomek Karwiński

Już niedługo zaczniemy sezon plenerowych festiwali, a organizatorzy największych wydarzeń co rusz bombardują nas ogłoszeniami nowych artystów. I chociaż na social mediach pojawiają się coraz to większe gwiazdy, w tym roku na żadnej ze scen nie zobaczymy Bedoesa 2115. Raper podzielił się z fanami tą decyzją i od razu ją uargumentował.

Ostatnie lata to zdecydowanie czas 2115. Wielki sukces „Rodzinnego biznesu”, wielkie hity od Blachy czy nieskończona ilość osiągnięć Bedoesa to jedynie wierzchołek góry lodowej. Borys stale jest osobą aktywną w social mediach i zaangażowaną w wiele akcji społecznych i reklamowych. Niedawno został ogłoszony twarzą Porsche (o czym pisaliśmy tutaj), co jest niewątpliwym sukcesem. Mimo wielu zapytań fanów i próśb organizatorów, raper odrzuca propozycje koncertów na największych wydarzeniach. Dlaczego?

Na początku roku raper podzielił się niesamowicie smutną informacją jaką była śmierć jego ukochanego dziadka. Udostępnił on wtedy długi i emocjonalny post opisujący jak wiele zmienił on w jego życiu i jak ważna była to postać. Z racji tego, że Borys wciąż pozostaje w żałobie, podjął decyzję o ominięciu tegorocznych letnich koncertów. Poprosił również fanów o zrozumienie i uszanowanie jego decyzji.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Malik Montana do Majki Jeżowskiej: „Wyjaśniłaś polski rap”

Wokalistka tańczy w studiu GM2L.

Opublikowany

 

Przez

malik jeżowska

Majka Jeżowska, czyli weteranka sceny, która zasłynęła piosenkami dla dzieci pojawiła się w studiu Malika Montany i zaczęła przed nim tańczyć. Wtedy raper wypalił, że wokalistka… wyjaśniła polski rap.

Malik udostępnił nagranie z Majką Jeżowską, która tańczy i tłumaczy mu, jakie muzyczne problemy mają nasi rodacy. – Generalnie Polacy nie czują synkop. A synkopa to jest wartość dodana w rytmie, która powoduje, że organizm zaczyna się bujać – mówi.

– Maja, ty wyjaśniłaś właśnie polski rap – rzucił raper. – Polacy nie mają swingu. Wyjaśniłaś właśnie to, co ja przez tyle lat próbowałem ludziom tłumaczyć, dlaczego tak kwadratowy jest polski rap – dodał.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: