News
Misiek z Nadarzyna widzi podobieństwo między Karrambą, a Czesławem Niemenem
Były właściciel wytwórni Star Maker znalazł dwie wspólne cechy.

Misiek z Nadarzyna jest kojarzony przede wszystkim z półświatkiem lat 80-tych i 90-tych, ale w tamtym czasie pełnił jeszcze jedną rolę – wydawcy muzycznego. I nie był to wydawca z pierwszej łapanki. Może słowo „legendarny” określałoby go trochę nad wyrost, ale to dzięki niemu wyszła jedna z pierwszych rapowych płyt, która osiągnęła status złotej, więc swoją, wcale niemałą, cegiełkę do rozwoju kultury hip-hopowej przyłożył. To on udowodnił, że można na tym robić hajs i fejm, co wtedy nie było wcale aż tak oczywiste.
Misiek z Nadarzyna był właścicielem wytwórni płytowej Star Maker i to właśnie on dał wydawniczą szansę Karrambie. Ich współpraca wychodziła całkiem nie najgorzej, np. album „Boom! Bang!” sprzedał się w 40-stu tysiącach egzemplarzy. Jeszcze lepiej poszło z kolejną płytą „Karramba…oszalał?”, która zdobyła 80 000 nabywców. Do tej pory drogi bohaterów tego tekstu się przecinają – utwór Karramby o Miśku sprzed 3 lat ma wyświetlenia na YT, które są dla wielu nieosiągalne.
– Muzyką różnego rodzaju interesowałem się od dawna. Pamiętam, jak w młodości poznałem Czesława Niemena – opisuje początki zajawki Misiek. Był na tyle zafascynowany jego postacią, że planował zapuścić podobną brodę (zrezygnował z tego, bo jego była całkiem siwa, a nie czarna) i zgromadził w domu pokaźną kolekcję kapeluszy. W późniejszych latach wszedł z spółkę z producentem Jackiem Kruszewskim, tworząc Star Maker. – Karrambę przypadkowo w Krakowie wyłowił Jacek i dał mi demo. Dawaj, bierzemy go – stwierdził po przesłuchaniu, w niedługim czasie robiąc z niego popularnego wykonawcę. – Pisał, jak wtedy czuł. Każdy jego utwór, to czysta prawda. Nawet po latach można słuchać tej muzyki jako świeżej. Niemen także tworzył muzykę od serca. To były bardzo różne gatunki, ale obu wykonawców łączyła prawda. No i stosunek do kobiet – lubili ładne d*py – przedstawia swoje refleksje w książce „Jednoosobowa mafia”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl


Bambi okazała wsparcie osobom LGBT+. Raperka wystąpiła z tęczową flagą dumnie prezentując ją przed publicznością.
4 lata temu Bedoes dumnie przyznał, że jest pierwszym raperem, który opowiedział się za społecznością LGBT. Podobnie zachowała się teraz Bambi, która dała jasny sygnał, że również wspiera tę społeczność.
Raperka pojawiła się z tęczową flagą na niedawnym Orange Warsaw Festiwalu.
Poniżej wideo:
News
Kukon wbił szpilę Mesowi. „Sława Polsce” – wykrzyczał w Opolu
Kukon nawiązał do politycznego statementu kolegi po fachu.

Na Hip-Hop Opolu zrobiło się nam politycznie. Ten Typ Mes wysłał do publiczności ukraińskie pozdrowienie narodowe. Zareagował na to biłgorajski raper Kukon.
Mes: „Sława Ukrainie”
Ten Typ Mes pod koniec swojego występu na Hip-Hop Opolu wygłosił krótkie oświadczenie wspierające Ukrainę, która broni się przed napaścią rosyjską.
– Chcę zakończyć językiem, który jest dla nas już coraz mniej obcy. A to dlatego, że Ukraina tak jak i my, nie lubi jak jej się wchodzi ruskim butem na łeb. W związku z tym, nie przez miesiąc, nie przez dwa, tylko do samego zwycięstwa Ukrainy – Slava Ukrainie! – wykrzyczał ze sceny.
Kukon: „Sława Polsce”
Tuż po byłym członku Alkopoligamii, na scenie tego wieczoru pojawił się Kukon i jego świta. Raper z Biłgoraja również postanowił wygłosić krótki statement na koniec, który śmiało możemy odebrać jako pstryczek w nos Mesa.
– Dla nas to jest poje***ne, że jesteśmy w telewizji, ale robimy to for fun. Sława Polsce! – zakończył swój występ autor „Ogrodów”.
Czy możemy spodziewać się jakiejś reakcji Mesa na słowa Kukona, czas pokaże.
Poniżej wideo:
News
TVP i Abradab upamiętnili Jokę. Pierwszy występ rapera po śmierci brata
„Joka jest tutaj z nami”.

Zmarły 2 maja Joka z Kalibra 44 został upamiętniony na festiwalu Hip-Hop Opole, który odbył się w czwartek 12 czerwca.
W amfiteatrze w Opolu na scenie po raz pierwszy od śmierci Joki pojawił się Abradab, który wspomniał ze sceny o swoim bracie.
– Normalnie o tej porze byłbym tutaj ze swoim bratem, ale wiecie co, Joka jest tutaj z nami cały czas – powiedział i za chwilę wykonał jeden ze szlagierów Kalibra 44 „Normalnie o tej porze”.
Joka został upamiętniony również przez prowadzącego festiwal CNE, który nawiązując do jednego z klasyków O.S.T.R.-a poprosił publiczność, by zrobiła hałas dla zmarłego rapera.
– Zróbcie taki hałas, by go usłyszeli w niebie.
Napis „Joka” pojawił się też na graffiti wyświetlanym w tle sceny, a jedną z piosenek zadedykował Joce m.in. Grubson.
Poniżej wideo:
News
Fagata dissuje Mateusza Natali z Popkiller.pl
Czy doczekamy się odpowiedzi redaktora naczelnego?

Fagata nie otrzymała nominacji dla najlepszej raperki na gali Popkillery 2025. Nowa reprezentantka Sony Music ma żal o to do redaktora naczelnego – Mateusza Natali.
Fagata vs Popkiller.pl
Od Fagaty dostaliśmy dzisiaj nowy numer „Mama mówiła”, w którym padają wersy wymierzone we właściciela serwisu Popkiller.pl:
„Ej, Tobie Natali nie zrobiłabym g*ły nawet za Grammy” – nawinęła.
Fagata chciała się dostać na Popkillery
W marcu Fagata napisała do redakcji Popkillera:: – Komu trzeba ob**ąć, żeby dostać nominację? Bo ewidentnie trzeba dobrze d dać, skoro są nominowane laski, które nie rapują.
Natali odpowiedział wtedy na zaczepkę: – My nie zamykamy przed nikim drzwi, ale też nie nominujemy każdego, kto coś nagrał. W przypadku influencerów uznajemy pewien próg wejścia, w którym widzimy, że ktoś poszedł w to na serio, nagrał odpowiednio dużo autorskiej muzyki i został w jakimś stopniu zaakceptowany przez rapową scenę i środowisko. Do tej pory (o ile dobrze pamiętam) ze wszystkich twórców internetowych nagrywających rapowane utwory w nominacjach znaleźli się jedynie Multi i Merghani, którzy staż muzyczny mają dość konkretny (no i Eryk Moczko, który rapował, zanim został influencerem). Możliwe, że za rok lista się wydłuży, zobaczymy.
Mateusz na razie nie zareagował na diss.
News
Wilku, Ważka G21, Karramba, Buczer i Pomidor gośćmi Bosskiego Romana
Reprezentant Firmy zamyka trylogię.

„Uliczny Przekaz Dla Dobrych Ludzi 3” to zamknięcie ulicznej trylogii najbardziej popularnego wydawnictwa Bosskiego i najprawdopodobniej jego „ostatni taniec” w tej estetyce.
To finałowa cześć trylogii, którą Bosski przygotował razem z charyzmatycznym producentem ze stajni Step Records – Pablem.
Album to wycieczka do klasyki ulicznych brzmień, za którą tęskniło wielu fanów. Dodatkowo szczypta ciężkich trapowych bangerów, pazur, moc przekazu i drumn
bassowy finisz. Firmowy rap powraca z nową jakością i sentymentem do minionych lat.

Album zaszczyciło obecnością wielu uznanych artystów: Wilku WDZ, Fu, Buczer, Karramba, Emceen, Młody Bosski, Pomidor, Pęku, Cheeba, Sabot, Ważka G21, Warakomski, Lounge03, Ufocore, Przemek DSM, Mati Ważny, Krzychu WWS, Cgn.
Album jest dostępny na wszystkich platformach streamingowych, a ponadto Bosski na swoich social mediach prowadzi sprzedaż ultra limitowanego nakładu kolekcjonerskiego wersji CD albumu.
-
News3 dni temu
Wilku bez zębów kilku? To nieaktualne. Raper ma nowe zęby
-
News3 dni temu
Oki usunął to po 10 minutach, ale w sieci nic nie ginie
-
News3 dni temu
Bonus RPK otworzył z żoną hip-hopowy zakład fryzjerski
-
News5 dni temu
20-lecie Diil Gangu poprowadzi kapłan rapu
-
News2 dni temu
Ten Typ Mes na Hip-Hop Opolu: „Slava Ukrainie”
-
News2 dni temu
Awantura w radiu Eska. Malik Montana opuścił studio
-
News4 dni temu
Jędker zagra covery ZIP Składu, chociaż został usunięty ze składu
-
News1 dzień temu
Kukon wbił szpilę Mesowi. „Sława Polsce” – wykrzyczał w Opolu