Sprawdź nas też tutaj

News

Spotify ogłosił nowe funkcje dla artystów, twórców i użytkowników

Zmiany ogłoszono podczas globalnego wydarzenia „Stream On 2023”.

Opublikowany

 

spotify

Spotify ogłosił najnowsze rozwiązania i narzędzia, które pomogą artystom, podcasterom i twórcom w rozwijaniu karier i osiąganiu sukcesów. Zaprezentował też nowy user experience, który będzie wprowadzany stopniowo dla ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.

Podczas drugiej edycji wydarzenia Stream On, artyści, autorzy piosenek, twórcy wideo i treści oraz podcasterzy z całego świata dołączyli do Spotify, aby usłyszeć inspirujące historie oraz zobaczyć nowe narzędzia i funkcje, które od dziś zostały wprowadzone na platformie. W Los Angeles Spotify gościło setki twórców, którzy wysłuchali liderów firmy i szerokiego wachlarza ikon branży, osobiście i wirtualnie, w tym artystów i twórców podcastów, takich jak: Ed Sheeran, Jennifer Lopez, The Jonas Brothers, Halsey, Alex Cooper, Emma Chamberlain czy Joe Rogan.

“Stream On to wszystkie sposoby, dzięki którym wprowadzamy Spotify w życie i sygnalizujemy twórcom na wszystkich etapach ich kariery, że jesteśmy otwarci na relacje biznesowe. Skupiamy się na budowaniu dla nich jak najlepszego muzycznego środowiska – miejsca, w którym mogą rozpoczynać karierę, rozwijać się i rosnąć, a świat może inspirować się ich kreatywnością” – powiedział na prezentacji Daniel Ek, założyciel oraz CEO Spotify. Dalej dodał: “To właśnie robimy od prawie 17 lat: budujemy, ulepszamy i tworzymy muzyczne środowisko, aby jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby twórców i pomagać im wytyczać nowe ścieżki do osiągania sukcesów. Patrząc w przyszłość, jesteśmy podekscytowani możliwością rozwijania tych ambicji w przypadku jeszcze większej liczby twórców w nowych formatach. Umożliwiamy większą kreatywność, odkrywanie i personalizację niż kiedykolwiek wcześniej, zapewniając najlepsze zasoby, wsparcie i interaktywność”.

Wsparcie w odkrywaniu treści dla twórców i artystów

Spotify Stream On 2023 rozpoczęło się od pokazania najnowszych funkcji „odkrywania”, ujawniając odnowiony interfejs, który wykorzystuje elementy wizualne oraz całkowicie nowy i interaktywny design – dzięki czemu jeszcze mocniej łączy twórców ze słuchaczami.

· Home Feed: w ramach nowej funkcji Home na urządzeniach mobilnych polscy użytkownicy mogą „przewijać” wizualne obrazy związane z muzyką, podcastami lub audiobookami, aby móc odkrywać nowe dźwięki. Gdy już znajdą to, co jest dla nich najciekawsze, wystarczy jedno kliknięcie, aby zapisać lub udostępnić ulubiony utwór, wyświetlić podgląd wielu piosenek z listy odtwarzania czy albumu, przeczytać transkrypcje odcinków, a nawet obejrzeć podcasty wideo.

· Użytkownicy mogą kliknąć w wybraną kategorię taką jak: Muzyka lub Podcasty i Programy, aby przeglądać wizualne i dźwiękowe prezentacje list odtwarzania, playlist, albumów, podcastów i audiobooków dostosowanych do ich preferencji.

· Smart Shuffle: czyli idealnie dopasowane sugestie to ewolucja Enhance – wprowadzająca zmiany do starannie wyselekcjonowanych playlist poprzez mieszanie utworów i dodawanie nowych.

· Podcast Autoplay: podobnie jak w przypadku muzyki, Spotify wprowadza Autoplay dla podcastów – gdy twój ulubiony odcinek się skończy, automatycznie rozpocznie się odtwarzanie kolejnego, który jest najbardziej dopasowany do twoich preferencji.

Nieustannie pomagamy artystom w osiąganiu sukcesów

Podczas wydarzenia Spotify zaprezentował coroczny raport dotyczący muzycznych tantiem, Loud & Clear. Tegoroczna odsłona raportu pokazuje, że coraz szersza grupa artystów odnosi sukcesy większe niż kiedykolwiek. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba artystów zarabiających ponad 1 mln dolarów, jak i tych generujących ponad 10 tys. dolarów wzrosła dwukrotnie. Dodatkowo Spotify szacuje, że artysta zajmujący 50-tysięczne miejsce wśród najlepiej zarabiających artystów na Spotify wygenerował więcej niż 50 tys. dolarów zysków we wszystkich zarejestrowanych źródłach przychodów.

Na stronie znajduje się również informacja o tym, że Spotify przeznacza zdecydowaną większość każdego dolara, który generuje na muzykę – prawie 70 procent – z powrotem do branży, a wypłaty Spotify dla posiadaczy praw do muzyki zbliżają się do 40 miliardów dolarów.

Pomoc twórcom budować i rozwijać grono odbiorców dzięki nowym i ulepszonym narzędziom

· Dzięki narzędziom takim jak Concert and Merch Discovery fani koncertów na żywo nigdy nie przegapią występu swojego ulubionego artysty. Jeżeli któreś wydarzenie szczególnie nas interesuje, wystarczy kliknąć „interesuję się”, a event zostanie zapisany w kalendarzu Live Events Feed. Użytkownicy mogą też dostosować swoją lokalizację i przeglądać koncerty z całego świata, wszystko według ich spersonalizowanego gustu. Spotify również w całej aplikacji będzie proponował polskim użytkownikom zakupy z wydawnictw artystów, koncertów czy towarów specjalnych.

· Spotify rozszerza program Fans First o kolejnych artystów. Dzięki niemu użytkownicy otrzymają e-maile i powiadomienia, ze specjalnymi dostępami do przedsprzedaży koncertów i ekskluzywnych towarów.

Spotify dla Podcasterów

Spotify dla Podcasterów łączy najlepsze narzędzia Spotify do tworzenia podcastów w jednym miejscu, aby tworzyć, zarządzać, rosnąć i monetyzować treści podcastów. Obejmuje szerszą dostępność unikalnych dla Spotify funkcji, takich jak podcasty wideo, interaktywne odcinki oraz subskrypcje podcastów.

Pełne podsumowanie nowości które przedstawiono podczas Stream On, a także nagranie z wydarzenia można znaleźć na Spotify’s For the Record.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Fat Joe stracił mamę

Raper ujawnił, co było przyczyną śmierci.

Opublikowany

 

Przez

fat joe

Fat Joe powiadomił, że zmarła jego mama Marie Del-Carmen Cartagena. Kobieta miała 77 lat.

– To prawdziwe, spoczywaj w pokoju kobieto, która mnie sprowadziłaś na świat. Nie miała wiele, ale dała mi wszystko – napisał raper w emocjonalnym poście.

Joe ujawnił, że jego matka zmarła, bo nie mogła sobie poradzić po starcie jego ojca, Ernesto Delgado, który odszedł w lutym tego roku w wieku 89 lat. Para była małżeństwem przez 60 lat.

Kondolencje raperowi złożyli m.in. Busta Rhymes i Ja Rule.

Czytaj dalej

News

Belmondo żąda skanu dowodu od 15-latka, który prowadzi jego fanpage

„Miałeś k***o profil usunąć”.

Opublikowany

 

Znów czarne chmury nad Belmondziakiem. Raper miał w sposób nieodpowiedni prowadzić rozmowę z jednym ze swoich największych fanów, który prowadził jego fanpage.

Profil „wykrety_z_ig” opublikował rozmowę Belmondo z osobą, która stworzyła nieoficjalny fanpage rapera. Młody G chciał uzyskać od niej skan dowodu. Kiedy twórca strony powiedział, że ma tylko 15 lat i nie posiada dokumentu, miał zostać przez rapera zwyzywany.

To nie jest dobry czas dla Belmondziaka, który od dłuższego czasu ma złą prasę. Zaledwie dwa tygodnie temu raper prowadził transmisję na żywo będąc pod wpływem środków odurzających.

Czytaj dalej

News

Maciej Maciak na celowniku Mesa. Raper dał odczuć co o nim myśli

Raper i kandydat na prezydenta stoją po dwóch stronach barykady.

Opublikowany

 

mes maciak

Czy poprzeczka wobec osób startujących w wyścigu prezydenckim jest zawieszona zbyt nisko? Do takich wniosków doszedł Mes, gdy uświadomił sobie, że nie potrzeba nawet wyższego wykształcenia, żeby móc kandydować. Raper przy okazji refleksji o wymaganiach ustawowych wbił szpilę w prorosyjskiego Macieja Maciaka.

Zgodnie z kodeksem wyborczym wystarczy skończyć 35 lat i nie popełnić umyślnego przestępstwa, żeby móc legalnie kandydować, pod warunkiem zebrania 100 tysięcy podpisów. Takim obrotem sprawy zaskoczony jest Mes, który uświadomił sobie, że nawet on, jako absolwet nierenomowanego liceum mógłby wziąć udział w kampanii. – I ludzie moi myślicie, że koncept kandydowania za 5 lat jest do obronienia? – rzucił luźno twórca Alkopoligamii.

Ten Typ Mes dotknął również tematu kandydatury Maciaka. On i Maciak stoją po dwóch przeciwnych stronach barykady politycznej, więc trudno się dziwić, iż twórca Alkopoligamii nie okazuje mu sympatii. – To daje spory margines przestępstw, które mogę popełnić. Na przykład zabrać Maciaka na spacer po moście i zepchnąć go nieumyślnie – wyjawił szyderczo Mes przy okazji katalogu występków, jakie można popełnić, aby móc kandydować.

Mes udostępnił też takie zdjęcie z konwersacji

Czytaj dalej

News

Travis Scott na koszulkach FC Barcelony

Spotify i FC Barcelona stworzyli także kapsułową kolekcję z Travisem Scottem.

Opublikowany

 

Przez

lewandowski spotify travis

Spotify i FC Barcelona po raz szósty zmieniają wygląd koszulki meczowej, tym razem za sprawą Travisa Scotta. Podczas El Clásico 11 maja piłkarze FC Barcelony założą wersję legendarnej koszulki „blaugrana” z logo Cactus Jack – to pierwsze tego typu wydarzenie, stworzone we współpracy z jednym z najbardziej wpływowych artystów naszych czasów.

Travis Scott jest najnowszym artystą, którego logo pojawi się na kultowej koszulce FC Barcelony obok wcześniejszych kolaboracji z Coldplay, KAROL G, The Rolling Stones, ROSALÍĄ i Drakiem. To jednak coś więcej – wspólnie chwile, które łączą muzykę, modę i piłkę nożną.

Spotify ponownie rezygnuje z umieszczania własnego logo, dając tym samym artystom wyjątkową platformę do globalnego wyrażenia swojej twórczości. W ramach tej współpracy, Travis Scott po raz pierwszy wystąpi w Barcelonie – będzie to ważny krok zarówno w jego karierze, jak i w partnerstwie Spotify x FC Barcelona.

Z myślą o największych fanach Travisa w Barcelonie, wyselekcjonowani słuchacze otrzymają zaproszenia na ekskluzywny koncert. Wydarzenie, pełne momentów tworzonych przez fanów oraz immersyjnych atrakcji, odbędzie się 10 maja – dzień przed El Clásico – w kultowej lokalizacji w samym sercu miasta. Miejsce to zostanie przekształcone w scenę, oferując fanom niezapomniane przeżycie.

– Dajemy artystom scenę, jakiej nie ma nigdzie indziej. Ta współpraca z Travisem Scottem i FC Barceloną to jak dotąd nasze najbardziej ambitne przedsięwzięcie. Globalna ikona współtworząca wydarzenie wokół największego meczu świata i występująca na żywo dla fanów w Barcelonie – to właśnie siła, którą odkrywamy. To prawdziwy wyraz tego, co napędza Spotify i FC Barcelonę – powiedział Marc Hazan, wiceprezes ds. partnerstw i marketingu w Spotify.

Oprócz koszulki, Spotify i FC Barcelona stworzyli także kapsułową kolekcję z Travisem Scottem. Limitowana edycja „Cactus Jack” przenosi kreatywny świat Travisa do rzeczywistości. Kolekcja, zaprojektowana z myślą o noszeniu również poza boiskiem, obejmuje ekskluzywną odzież i akcesoria, które oddają energię El Clásico, zachowując charakterystyczną estetykę Cactus Jack.

– El Clásico to moment, który śledzi cały świat. Połączenie sił ze Spotify i FC Barceloną pozwoliło mi połączyć mój świat z ich światem. Tu nie chodziło tylko o wrzucenie logo Cactus Jack na koszulkę. To tworzenie czegoś, co zaciera granice między muzyką a sportem. Bycie pierwszym artystą występującym w Barcelonie w ramach tej współpracy i dzielenie tej chwili z moimi fanami, przenosi to wszystko na zupełnie inny poziom – powiedział Travis Scott.

– Jako wieloletni fan Travisa i osoba przywiązana do stylu, uważam tę współpracę ze Spotify za coś niezwykle mocnego. Widzieć logo Cactus Jack na naszej koszulce i być częścią kolekcji łączącej piłkę, modę i muzykę – to coś, co mnie bardzo inspiruje. Jestem dumny, że gram w klubie, który wspiera takie rzeczy – powiedział Jules Koundé, piłkarz FC Barcelony.

– Zamiana logo na El Clásico to najlepszy przykład na to, jak współpraca między Spotify i FC Barceloną potrafi generować rozmowy wykraczające poza świat sportu. Odzwierciedla pragnienie Klubu, by w nowatorski sposób wchodzić w interakcję z naszymi fanami i zbliżać się do nowych odbiorców na całym świecie, dzieląc się tym, kim jesteśmy i co reprezentujemy. W tym Clásico, który może być kluczowy dla sezonu, witamy globalną postać, jaką jest Travis Scott, w gronie artystów, których nazwiska pojawiły się na naszej koszulce podczas jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie – przyznał Joan Laporta, prezydent FC Barcelony.

Travis Scott jest jednym z najczęściej odtwarzanych artystów na Spotify – ma ponad 67 milionów słuchaczy miesięcznie i ponad 44 miliardy streamów. Pięć jego utworów trafiło do tzw. „Billions Club”: goosebumps, SICKO MODE, HIGHEST IN THE ROOM, BUTTERFLY EFFECT, FE!N. FC Barcelona przygotuje również specjalną edycję playlisty „Barça Matchday” na Spotify z utworami wybranymi przez Travisa Scotta, by motywować graczy i fanów przed meczem.

Zainspirowane rokiem założenia klubu, do sprzedaży trafi 1899 limitowanych koszulek, dostępnych od godziny 10:00 2 maja w oficjalnych sklepach Barçy w Hiszpanii i online.

Kolekcja Cactus Jack będzie zawierać dwie wersje bluz, koszulkę, retro koszulkę piłkarską, czapkę, szorty, kurtkę, szalik i retro piłkę. Kolekcję będzie można zakupić na stronie TravisScott.com od 9 maja.

Ikoniczne logo Cactus Jack – wytwórni i marki Travisa Scotta – znajdzie się na koszulce FC Barcelony, którą drużyna założy na mecz El Clásico z Realem Madryt 11 maja. Koszulkę założy również żeńska drużyna FC Barcelona (Femeni) w swoim ostatnim meczu sezonu ligi F – 18 maja. Więcej informacji o współpracy można znaleźć na stronie FC Barcelona oraz na Spotify.

Czytaj dalej

News

Pezet: „Musiałem kłócić się z ludźmi na Hip-Hop.pl”

Raper opowiedział o tym, czy jest zakładnikiem swoich fanów.

Opublikowany

 

pezet raper

Marek Fall w wywiadzie z Pezetem zapytał go o tegoroczną EP-kę „00EP”, na której pojawiło się młode pokolenie raperów oraz minialbum „Abstrakt” z 2023 roku, na którym pojawiły się numery związane z różnymi etapami jego kariery.

Czy Pezet ma coś do udowodnienia

Wielu raperów na scenie nie jest w stanie wykonać żadnego ruchu w przód, bo wiedzą, że spotka się to z krytyką ich fanów. Tkwią w swojej bańce nagrywając 10 taką samą płytę podmieniając tylko niektóre słowa ich synonimami. Czy Pezet także jest zakładnikiem swoich fanów, a może ma coś do udowodnienia?

– Dużo mniej we mnie potrzeby współzawodnictwa, czy jakby tego nie nazwać. Czuję, że nie muszę nikomu nic udowadniać, ale chyba udowadniam sobie. Zobacz – wydaje mi się, że najbardziej opłacalne byłoby działanie koniunkturalne. Dużo ludzi narzeka, że nie jestem taki jak kiedyś, ale ja sobie myślę, że nigdy nie byłem taki jak kiedyś. To znaczy – staram się z każdym albumem zrobić coś takiego, czego nie było poprzednio. Bardzo zgrabnie da się to przedstawić na przykładzie dwóch pierwszych płyt – mówi raper w rozmowie z papierowym wydaniem Newonce, które wraca na rynek i co kwartał będzie za darmo dystrybuowane na terenie Warszawy.

Dlaczego kłócił się z użytkownikami na Hip-Hop.pl

Pezet wspomina m.in. jak wiele lat temu spotkał się z krytyką ze strony słuchaczy. Wtedy głównym medium w sieci był nieistniejący od kilku lat portal Hip-Hop.pl.

– Jak wyszła „Muzyka klasyczna”, to – choć nie obyło się bez negatywnych głosów, bo uliczna scena nie bardzo wtedy chciała to zaaprobować – dostałem w bieżącym czasie taki status, że klasyk. Raptem dwa lata później przy „Muzyce poważnej” musiałem osobiście kłócić się z ludźmi na portalu Hip-Hop.pl, bo strasznie po mnie jechali. Że to w ogóle nie jest hip-hop; że, k**a, klip nakręcony w lesie, wszystko było źle – wspomina.

– Nie chcę robić tego, co już robiłem. Nie mam na to ochoty. Jedynym takim powrotem do przeszłości był „Stary Pezet”, ale on przecież nie brzmi jak rzeczy z Noonem. To jest taki kawałek, który chciałbym zrobić w czasach, gdy zaczynałem, ale nie miałem możliwości i odpowiednich producentów – dodaje.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: